Wat te denken van een klassieke Mercedes Hot Rod?

Auteur: , 37 Reacties

Talloze oude Amerikanen zijn verlaagd, gechopt en opgepoetst te vinden als Hot Rod. Nu is Duitsland geen Amerika en bij een gebrek aan Ford Roadsters is gekozen voor het ombouwen van een Mercedes 170S. Wat een wagen.

Het ‘project’ begint al in 1991 met een zwaar verroeste Mercedes 170. De carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is. Een ideaal object om de bouw van een unieke Hot Rod mee te beginnen. Al in een vroeg stadium gaat het dak er aan. De kap wordt een stuk omlaag gezet. Bijna 8 centimeter.

Dan de motor. Geen Amerikaanse auto dus ook geen Amerikaanse motor, waarvoor hulde. Hoezeer zo’n nieuwerwetse V8 ook kan grommen en pruttelen, unieker is beter. De motor voor dit project: een 3 liter 200 pk Alfa Romeo V6.

Een roestige carrosserie en Alfa V6 in het vooronder. Velen zouden uit wanhoop het gereedschap neer hebben gegooid. Dit project gaat door. Ophanging wordt opgewaardeerd naar latere Mercedes /8 specificatie. Remmen komen zelfs van een Mercedes 350 SLC (voor) en Audi A8 (achter). Medio 2006 is de auto eindelijk ‘af’. De techniek zit in elkaar, maar er ligt nog genoeg afwerking te wachten. De laatste plaatjes zijn uit 2008. Waar deze heersende 170S zich nu schuil houdt? Wie het weet mag het zeggen. (bron: auto-sude.de)

Met dank aan Martijn voor de tip!



37 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Heel mooi! Schitterend dat mensen zulke projecten ondernemen!
Hoe gaaf is dit!! Van mij mag de Hotrodgekte wel overslaan naar Europa, echt wel! 1 van die plaatjes word mijn nieuwe bureaubladachtergrond en verdringt daarmee mijn eigen Peugie!
Op het heiligschennis gebied kunnen we misschien wel iets minder streng zijn dan gewoonlijk aangezien “De carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is.” die toch verloren was blijkbaar.

Lelijk is het zeker niet (daarvoor zit er nog te veel w136 in) maar toch het klopt niet om die zo op de tippen van z’n teentjes te zien staan met iets te brede schouders.
Ik moet wel zeggen de aanblik ervan went wel snel.
Hij begint al bijna op z’n plaats te vallen.
I approve. Nice!
Ik vond het geweldig tot er Alfa V6 stond, toen hield het op.
@Northwestern: Daar had ik ook zoiets van…jammer!
@kp92: had gewoon een lekkere Merc V8 moeten zijn.
@Northwestern: inderdaad. 400-450 pk en gaan met die banaan
@Northwestern: Inderdaad, wat mij betreft een kleine Merc-motor..maar waarom een motor van een heel ander merk er in leggen?
@Northwestern: Had uit principe gewoon een MB blok genomen. Had voor mij geen v8 hoeven zijn, v6 was ook prima geweest.
Even van de motor afgezien vind ik dit toch een superproject!
@Northwestern: Ditto.. toen was de smile weg.. waarom geen Mercedes motor? Vind de “originele” Mercedes wielen er onder vele malen mooier dan de lelijke chromen gevallen..
@Freewarefreak: geen idee wat de keuze is geweest van de bouwer, maar ook bij Amerikaanse hotrods is men er niet vies van om voor de motor bij een ander merk te shoppen!
@MartijnGizmo: Ander merk is 1, ander land is 2 ;)
Had er dan een 55 amg blok ingeghangen……
erg leuk gedaan, dat wel.
@pajero: dan wordt het: been here, done that. te voor de hand liggend.
Dat Alfa V6 en dat uitlaat achtige goatse-gat (ja smokalot, speciaal voor jou) slaan nergens op, maar verder best interessant project, ben ook wel nieuwsgierig waar dat ding nu is.
Ik houd zelf niet erg van hot rots, maar het is wel heel knap hoe ze het voor mekaar krijgen, vooral met deze duitser die veel onderdelen heeft van andere auto’s
Toevalig, zag deze fotoreeks een paar dagen geleden op een andere site. Gaaf ding!
Fraaie rondingen… Übercool!
Er mist nog een hakenkruis op de deuren…
@fortuna: Beetje jammer weer zo’n opmerking…
@fortuna: dat sfeertje roept hij inderdaad op. Ultieme bad Guy auto voor die tijd. Beetje pre-cls !
Zonde van de motor.
Wat verschrikkelijk vet zeg, zo’n hot rod!! Echt heel mans!
Diep respect voor degene(n) die dit in elkaar heeft geschroefd!
Ik ben blij dat je even toevoegt dat; “de carrosserie is in zo’n staat van ontbinding dat de auto nooit meer ‘als origineel’ te herstellen is.”

Ik schrok me de tandjes. Je moet toch wel geestelijk minder bedeeld zijn wil je zo’n project starten met zo’n van origine waanzinnige wagen. Heiligschennis. Gelukkig hadden ze een gegronde reden.

Dat gezegd hebbende, is hij wel netjes geworden. Zelfs al ben ik helemaal geen fan van hot rods of welke andere vorm van autoverkrachting ook.
Ik mis toch echt een V8, maakt niet uit welk merk.
Dat hoort nou eenmaal bij zo´n auto.
Heel stoer, jammer dan weer van die Alfa motor.
Allereerst wil ik zeggen dat de auto echt mooi geworden is.
De keuze voor het motorblok snap ik ook niet helemaal, maar goed het zei zo. Het originele blok was een 6 cilinder in lijn met 32pk en om dan zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven is een 6 cilinder in lijn uit de G 320, met 211pk, een betere keuze. Althans dat zou ik gedaan hebben. Met wat tuning is er best meer pk’s uit te halen als je dat zou willen.
Wel apart dat Martijn van oude auto’s houdt …
Wat slecht een Alfa blok,weer een Classic verneukt
nice, ik mis alleen breedere achterbanden, vlammen en een AMG V8!
Echt iets voor Hitler :-)
@4apaev: moest er ook gelijk aan denken. :)
Zeer vet ding, maar ik denk dat als ik dit door het centrum rijd dat mensen dan spontaan aan de razzia terugdenken en dat is een beetje een nono hier.
Heerlijke auto, maar beter waren ze voor het blok uit een 560SEL gegaan. Oldschool V8 van MB en gaan.
uber uber!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).