Wil jij de ex van Nigel Mansell kopen? [F40]

Auteur: , 59 Reacties

We gaan nog even door met F1-racers uit het verleden. De Ferrari F40, die hoogstpersoonlijk door Enzo Ferrari aan de toen voor de Scuderia rijdende Nigel Mansell cadeau werd gedaan, staat te koop. In Nederland!

De besnorde Brit (inmiddels 59 en snorloos), die na 12 jaar Formule 1 in 1992 eindelijk zijn eerste wereldtitel pakte, is een favoriet afzeikonderwerp voor Jeremy Clarkson, maar dat is iedereen. In 1989 kreeg hij deze F40 in de schoot geworpen, maar deed hem ook weer heel vlot van de hand. Inmiddels duikt de rode supercar weer op in de handel, bij een Nederlandse dealer wel te verstaan.

De 23 jaar oude Fraarie heeft er inmiddels 36.000 kilometer op zitten, een dikke 1.500 per jaar dus. Een aantal dat nog wel even op kan lopen alvorens de 2,9 liter V8 op zijn laatste benen loopt, zo denken we.

Nee, dat kilometrage is geen probleem, de prijs misschien wel. Niet minder dan 450.000 eypo wordt er gevraagd voor het rode wondertje, dat niet alleen heel goed achter andere F40’s aan kan rijden, maar ook desgewenst flink kan jakkeren. Een aardig alternatief voor als je het op de veiling niet voor elkaar krijgt. Het mapje met krantenknipsels krijg je er voor kratis bij.

Met dank aan iedereen voor de tip!



59 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
woow zo breed!
“Wil jij de ex van Nigel Mansell kopen? [F40]”
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!
Wil jij de ex van Nigel Mansell kopen?
By: autoblog

Ja dat wil ik heel graag !
Zowel de F40 als Mansell zijn MIJN helden

nu nog de poen :(
@tomleeuw:
Ja die krediet verstrekkers van tegenwoordig.
Van Dirkie had je het zo gekregen, al lag je krom tot je graf.
Ik heb die centen niet, verdomme! Anders was het zeker de mijne!!!
Laatste mooie Ferrari! Enorm gave wagen, die maken ze tegenwoordig niet meer…
Grappig, heb daar ook wel eens wat gekocht (Alfa 156).

Milano heeft als ik me niet vergis geen beste reputatie dus of ik er voor zo’n bedrag iets unieks als een F40 zou kopen (als ik m al zou kunnen betalen..)…?!
Nog steeds een schitterende auto!
eindelijk een tip waar ik ook aan bij heb gedragen…. :)

blijft een dikke bak!
Graag maar net out of budget …
Lieve Medebloggers, onder de naam “Help C220AMG de winter door”Lees Help mij aan een F40 ben ik een stichting begonnen, doneren kan via paypal, ideal of overschrijving.

Met hartverwarmende groet!

HebbeHebbeHebbe..!
@C220AMG: het is hartje zomer!
@bbroek: Een Eekhoorn bouwt ook een voorraad op voordat hij aan zijn winterslaap begint.
@C220AMG: ga je hem opeten?
Enzo Ferrari is in 1988 overleden, kan ‘m dus nooit hoogst persoonlijk in 1989 aan Mansell hebben gegeven. Of zou het soms de Ferrari Mythos verklaren..
@btracing:

Je moet AutoBlog natuurlijk niet vertrouwen op journalistieke ‘feiten’, die kloppen nog wel eens niet ….
@btracing: was ook mijn eerste gedachte idd…
@btracing: check, heb de tekst iets aangepast. Enzo schijnt em vlak voor zn dood te hebben geschonken (88), waarschijnlijk is ie toen pas in 89 afgeleverd.
integralechubasco
En dan te bedenken dat de vormgeving van de F40 in de jaren na zijn uitkomst verguist werd door journalisten en publiek. Iedereen vondt de vleugel niet kunnen en de vormgeving te doelmatig. Kan me nog herinneren dat de Duitse auto motor und sport schreef dat de flinterdunne deurtjes niet geaccepteerd zouden mogen worden op een 1.000.000 D-mark kostende auto. Laat staan de lak waar je weving van de kevlar door heen zag komen.
@integralechubasco: De Enzo kreeg ook flinke kritiek, want vorm volgt functie.
Toch zijn dit wel ultieme auto’s voor mij.
(Ja, ik weet dat een F430 Scuderia sneller is…)
Een linksgestuurde auto voor een Brit?
@TheBear:

Is de F40 ooit rechtsgestuurd geleverd ? ….
Als hij net zo lomp met deze auto heeft gereden als destijds in de F1 kan je wel wat slijtage verwachten.
@norge:
Bij mijn weten heeft hij hem nog geen jaar gehad en er niet veel mee gereden. Dat zal dus wel meevallen.
Wat de eigenaren zonder gevoel voor techniek er later mee uitgevreten hebben, daar zou ik me meer zorgen om maken.
Voor die prijs mogen ze Mansell erbij geven.
Lijkt me geen slechte investering. Als je het kan betalen en de auto 10 a 20 jaar kan bewaren kun je er denk ik een erg mooie winst uit halen. Helemaal als de auto een bijzondere historie heeft (aan F1 kampioen Mansell gedoneerd door Ferrari).
@monk:
Gaat erg tegenvallen ben ik bang, vergeet niet dat er 1337 van gemaakt zijn. Dan gaat zo’n vodje met de naam Mansell hem echter veel duurder maken.
In de geschiedenis van de F1 is hij geen echt grote meneer.
En ferrari’s worden pas echt veel waard als ze ook een racehistorie hebben.
@jrk68:

Ik denk dat toen Nigel Mansell F1 kampioen werd dat jij nog niet geboren was. Anders zou je dit soort onzin niet schrijven. Nigel Mansell werd kampioen in een tijd dat F1 auto’s ongeleide projectielen waren, de circuits levensgevaarlijk en coureurs serieuze ballen hadden.
@eelco74: jrk68 praat wel vaker onzin, dus zou me niet al te druk maken.
@eelco74:
Knul ik ben van zijn leeftijd en heb hem nog zien rijden.
Met echt grote bedoel ik mensen als Moss, Stewart, Senna, Prost, Schumacher, Fangio etc.
En in dat rijtje kan ik hem echt niet plaatsen.
@jrk68: het is maar hoe je het bekijkt. Als het gaat om de meeste GP overwinningen, dan moet Mansell alleen Schumacher, Prost en Senna voorlaten. Kijk ook eens naar het aantal pole positions, podiumplaatsen en snelste racerondes. Die Mansell heeft het zo gek nog niet gedaan vind ik.
@eelco74: Mansell werd kampioen in een auto die onverslaanbaar was. Hij was wild en niet snel bang, met een spectaculaire rijstijl. Maar hij is historisch gezien toch geen match voor mannen als Lauda, Senna of Schumacher, waar hij in meer of mindere mate allemaal tegen gereden heeft.
integralechubasco
@monk: yep, jaartje geleden nog stonden er voor 350000 te koop. Dit is echt de bodem, over 10 jaar gaan ze zeker meer dan 1.000.000 kosten. Vergelijkbaar met een 288 GTO of 275 GTB/C…
@integralechubasco:
Zou je denken? Er zijn er wel 7 keer zoveel F40’s dan 288 GTO’s. Ze zullen heus wel weer gaan stijgen maar of dat hard zal gaan? Ik heb nog mijn twijfels.
@jrk68: Tegenwoordig gaan mindere exotica als Siata, Stanguellini, Abarth en co al richting 5k. Nu een Ferrari klassieker (eigenlijk alles behalve een Mondial, 400 of 348) kopen is een redelijk zekere belegging. Kijk eens wat een 512bb de afgelopen drie jaar heeft gedaan.
@heidekonijn:
Het blijft een wat de gek ervoor geeft markt.
Een 512BB is inmiddels zeldzamer dan een F40 en heeft eind jaren 80 begin 90 ook hoog gestaan.
Destijds rond een half miljoen en een paar jaar later 2 ton in guldens uiteraard.
De waarde is voor een groot deel afhankelijk van vraag en aanbod en F40’s zijn er veel.
Ik zeg niet dat ze nooit veel waard worden maar gezien de aantallen heb ik er een hard hoofd in dat het zeer binnenkort in de miljoenen gaat lopen.
@jrk68: Vreemd van je gezien ze zo consistent stijgen. Met productie-aantallen heeft de prijsstelling volgens mij niets te maken. Zo zal je zien dat de 308 de komende twee a drie jaar sterk gaat stijgen.
@jrk68: F40 is een icoon, jouw aangehaalde 512BB in mindere mate. Die F40’s gaan trough the roof over een paar jaar. 1300stuks is nog steeds erg weinig en vergeet niet dat er al een aantal zijn gesneuveld. Qua exclusiviteit en status wordt de F40 een van de groten denk ik. Zo begeerlijk als een 250GTO of een 275? Dat denk ik niet, gezien de racehistorie die er aan een 250GTO plakt. Welke post 70/80’s Ferrari (buiten de 288GTO) heeft nog zoveel teweeg gebracht als de F40?
@E34M5Touring:
Die 512bb haalde @heidekonijn aan, ik heb hem louter uitgelegd hoe de waarde daarvan heeft gefluctueerd de afgelopen decenia.
Een vriend van mij had er een die hij toto reed.
Het wrak is naar Italië gestuurd en weer opnieuw opgebouwd.
Toen hij hem plat reed was de waarde van die dingen 5 ton,
toen hij hem 2 jaar later netjes gerepareerd terug kreeg deden ze 2 ton, het bedrag wat de reparatie gekost had.
Je zal begrijpen dat hij toen “not amused” was.
@jrk68: Oh sorry die had ik ff gemist. Ja dat is erg zuur.Een onstuimige markt en zulke reparaties zijn geen grappen. Denk dat veel mensen die een Dino goedkoop verkocht hebben nu ook wel balen. Die dingen gaan nu ook als een raket omhoog. Ben groot fan van Chasing Classic Cars op discovery, hij zegt ook steeds dat de Dino echt in waarde gaat stijgen nu. Ga er de volgende keer US zeker heen. Roadtrip met de Chevy en mijn broertje. Echt zin in.
@E34M5Touring:
Dat is zeker een leuk programma, kijk ik ook vaak.
Veel beter dan die Nederlandse reclame programma’s.
Mja, het is wel een F40!!
http://www.youtube.com/watch?v=pRp_NKynITs

ps. is niet deze F40, maar een ander exemplaar …
Even erbij vermelden; Eigenaar van Milano heeft behoorlijk geragd met deze F40 toen hij nog koud was. Dus het kan zijn dat hij wat veel olie verbruikt!
Overspuiten in blu pozzi, waar pietjepuk laatst op wees. Zo mooi… Schijt aan Nige!!
@camber24:

wie houdt je tegen dan ??
Misschien heel effe vermelden dat de stoelen in dit exemplaar bekleed zijn mijn leder ipv stof?

De wagen is destijds zo afgeleverd door ’t fabriek op verzoek van Mansell!
Bijzondere wagen, was ook aanwezig bij de Maarten Memorial en zelfs ingebracht op de veiling met een reserve, die niet werd gehaald. Het hoogste bod was rond de 345k terwijl de reserve op 375 lag (de inkoop prijs).
Niet alleen stoelen met beige leer bekleed, het interieur was ook voorzien van tapijt ipv zichtbaar carbon met groene Epoxy…
4,5 ton voor je droomauto…kan kloppen :(
Graag. Mooiste auto ooit.
Wow, 200.000€ winst, volgens mij ziet de verkoper het te optimistisch in:
http://www.ferrari-forsale.com/?page_id=970
@roadrebel123d: ter verduidelijking, uiteraard bedoel ik dat eerder sarcastisch.
Op zich geen gekke investering, prijs x2 op 10jaar tijd, De hamvraag is natuurlijk of de f40 zal blijven stijgen de komende jaren of dat we weer een eind-jaren 80 periode gaan beleven…
Bij Milano is het regel;Tijdje laten staan,dan gaat de prijs met 10 duizenden euro’s omlaag.(ook zo gegaan met Alfa 8C Competitione).
@Alfarobert: Ah de baby blue Beauty! LOL het klopt wel hahaha
Beetje jammer dat ze zijn naam verkeerd hebben geschreven op de eigendomsakte.
Wel consequent, die dubbel ‘l’.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Wat een prachtbak blijft het.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).