Ze zijn er weer: gratis Dunlop Le Mans VIP-kaarten!

Auteur: , 170 Reacties

Wegens succes op herhaling: onze kaarten-weggeefactie voor de 24 uur van Le Mans, in samenwerking met Dunlop. Als je er de vorige keer naast hebt gegrepen, maar toch erg graag voor gratis bij de beroemdste Endurance Race ter wereld wilt zijn, dan is dit je kans!

Zaterdag 16 juni aanstaande gaat ‘ie los, de 24u van Le Mans. Allemaal verschillende raceklasses met elkaar in constant gevecht op één circuit tijdens een slijtageslag van een etmaal. Wij geven met Dunlop kaarten hiervoor weg, en niet de lulligste.

Het zijn namelijk VIP-kaarten, met parkeerplek en toegang tot Club Dunlop, waar je voorzien wordt van je natje en droogje. Vernikkelen in de kou is er dus niet bij. Play on, playa. We vragen je alleen je eigen vervoer en eventuele overnachting te regelen. Maar je kunt natuurlijk ook maximaal espresso’s hakken in Club Dunlop, dan is dat laatste niet nodig.

Ben je een gezelschapsmens en bang dat je daar een beetje in je eentje staat? No worries: we geven niet één, maar drie kaarten weg, dus je vrienden mogen mee om in Frankrijk te genieten van de herrie en de geur van verbrand rubber en koppelingsplaten.

Dan nu de catch, want we zijn natuurlijk gekke Henkie niet: wij willen van jou weten welke nieuwe regel je in zou voeren om de 24 uur van Le Mans nóg aantrekkelijker te maken. Dit mag echt op elke mogelijke manier, dus laat je fantasie de vrije loop en kom met iets creatiefs, origineels en grappigs. Op de redactie kwam binnen een minuut al heel veel naar boven borrelen, dus dat moeten jullie ook kunnen. De beloning liegt er niet om, dus, maak er wat moois van!

UPDATE: dank voor alle reacties, de winnaar is inmiddels bekend! Reaguurder “escort77” gaat met 2 vrienden richting Le Mans.



170 reacties

De auto’s mogen zo krachtig zijn als het team wil!
Nieuwe regel voor de LMP1: geen beperkingen qua afmetingen gewicht motorgrootte enzo. Krijgen we misschien nog zwevende auto’s!
Elk team mag maar 5 monteurs meenemen. Moeten de auto’s weer wat eenvoudiger en kunnen we weer gewoon lekker racen, net als in de tijd van de W.O. Bentleys.
Ik zeg terug naar de regels van de jaren 80. Groep C wagens met (turbo)motoren uit F1 wagens. Diesel en Hybride verboden, dat doen we maar op de openbareweg.
Als laatste aanvulling misschien dan een homologatie oplage van min 25/50 stuks. Ik denk aan 911 GT1, CLK GTR, Lister Storm en Mclaren F1!?
Het opheffen van de chicanes (playstation en michelin) op het rechte stuk kan hier wellicht aan bijdragen. Krijgen we weer van die ouderwetse vliegmachines!
All in prijs aanbieden, incl. vlucht. Ik ben wel eens, heel decadent, geland op het (oude) vliegveld midden in het circuit. Top, geen file rijden op aankomst en vertrek. Mijn idee is maak hier gebruik van om nog meer en andere bezoekers te krijgen. 747 gaat niet lukken maar KLM cityhopper lukt best. Daarnaast hadden we toen tevens, via De Boer tenten, 200 stapelbedden klaar staan voor iedereen. Niet dat je daar veel gebruik van maakt maar je krijgt wel extra bezoekers die graag een keer Le Mans mee willen maken. Succes met deze leuke actie!
Elke auto moet verplicht een schaars gekleed model op de bestuurdersstoel meenemen. Dit om de race voor toeschouwers aantrekkelijker te maken (spot het model!) Maar ook om het concentratievermogen van de coureurs te testen. Kunnen zij hun ogen op de weg houden?! Dit moet uiteindelijk ook zorgen voor spannendere races.
Terug de oude “Le Mans start”, en eventueel een “joker lap” om de x-aantal rondes, zoals in de rallycross.
@maarteng:

als we dingen uit de rallycross gaan jatten:

dan kunnen we de coureurs ook de keuze geven uit een omweg via het asfalt of een afgesneden route via een waterbak of schans ;-)
Old Le Mans Circuit moet weer open. Auto’s op naar 400km/h +!! Of dat er formule 1 auto’s mee mogen doen. Eens zien wat er dan gebeurt :)
Elke rijder moet om het uur een pilsje drinken. Ook de rijders die op dat moment niet aan het rijden zijn. :D
Rotatie motoren moeten weer legaal worden! hebben we een mooi geluid :) teminste bij lmp1
De coureurs moeten zelf (in ieder geval 1x) hun banden verwisselen.
@escort77: LOL :D
@escort77: Gefeliciteerd man!! Supergaaf!!! Veel plezier.
@escort77:
Gefeliciteerd man ;) enjoy!
50% van de bochten moet driftend genomen worden!
Le Mans heeft niet genoeg swag! Daarom spinnerwieldoppen en neon onder die wagens. En de coureurs dienen vervolgens een petje op hun helm te lijmen. En er moet een McDonalds in de pit komen, daar ontmoet men elkaar voor de race.
Old Le Mans start (oftewel rennen voor je geld)
ICM LMP1 klasse met 3L v10 turbo motoren. Die mogen niet vervangen worden. 1 motor 24 uur gebruiken.
Wankel weer legaal maar alleen in de LMP1.
Hybride zonder restrictie regels, kan alleen als boost gebruikt worden.
@The_12oach: motoren (en versnellingsbakken) mogen sowieso al niet vervangen worden ;)
Maximaal 6 personen per team, dus including technici e.d. Leuk gevolg hiervan lijkt me dat de technici ook op uithoudingsvermogen worden getest en elkaar moeten afwisselen. Wel zo eerlijk: 3 rijders, 3 technici. Hopelijk heeft dit dan ook tot gevolg dat we weer lekkere “simpele” techniek krijgen, en geen show van conceptcars. Zo krijgen teams met minder budget een betere kans :)
Halverwege wisselen van Auto. De langame rijders in de Audi’s Peugeot’s etc. De jongens van de topteams in de Sirocco’s etc.
Eerst een rondje lopen om het circuit.
het moet verboden worden om met diesels op le mans rond te rijden!
De monteurs worden alleen maar vrouwen! Is kijken hoelang de auto’s blijven rijden!
De start zou ik veranderen. De coureurs moeten vanuit de pits straat naar hun wagen rennen die op de grid staan. Zodra de gordel is vastgemaakt mogen de coureurs van start. Net als vroeger. Het geeft extra spektakel en en uitvoerbaar.
@fone: Ah kut, twee minuten te laat.
Le mans, maak er weer een echt straat circuit van! Ofwel, stukje klinkers (leuk voor de GT klasse) en een rotondetje waar je ook linksom een aanval kan inzetten (maar natuurlijk wel zo ontworpen dat er geen gevaarlijke crashes kunnen ontstaan)!
Weer starten zoals in the old days, waar alle coureurs eerst naar hun auto moeten rennen. Laat de coureurs maar zelf klungelen met de riemen en alle andere zooi. Misschien gebeurt er een paar minuten niks maar dat hoort er dan bij.
Er moet altijd een 2de persoon mee in de auto. Niemand van het team zelf maar een supporter, dan kunnen wij ook eens mee in die geweldige wagens.
Het lange rechte stuk moet weer ingevoerd worden, waarbij je een strafronde krijgt als je niet hard genoeg langs een bepaald punt rijdt. Vlak voor de flauwe bocht bijv.?
Hier boven al 1 keer genoemd maar ik wou het nog spannender maken dat elke auto een reserve wiel moet meenemen als als je dan een lekke band krijgt deze met veiligheidshesje en gevaren driehoek enzo moet gaan verwisselen op het circuit ^^ en ofc de voor de hand liggende le mans start :)
Iedereen op euro 95 laten rijden : kijken wat ze daar van maken
Daarnaast vind ik hoe minder regels hoe beter. Ofwel voor de prototype klasse: stel de afmetingen van een balk vast waarbuiten niets mag uitsteken van de auto, de maximale cilinderinhoud (bv 2.0L), de maximale tankinhoud (ik stel voor klein; bv 100L) en de reguliere brandstoffen. Laat fabrikanten maar uitzoeken hoe zij het snelst denken te zijn. Het eerste jaar zal het veld helemaal uit elkaar vallen omdat er nog geen bench is gecreeerd, maar vervolgens zal het alleen maar mooier worden door de grote diversiteit aan auto’s.
Laat een klasse productieauto’s meerijden zonder aanpassingen. Denk aan m3,c63,rs4,…
De chicanes op de Mulsanne straight eruit, dan een ramp bouwen en een omgekeerde baan, zodat we eindelijk eens kunnen zien of die auto’s nou echt genoeg down (of up in dit geval) force hebben om ondersteboven te rijden!
@Riicharrd: de snelheid zou in ieder geval hoog genoeg moeten liggen. Of geef ze de keuze tussen de chicane nemen of er ondersteboven overheen!
reparaties door de pitcrew verbieden, deze dienen dan alleen voor de bandenwissels en het tanken en de reparaties laten doen door een monteur die meerijd in de auto. net zoals vroeger
Ieder uur een rondje achteruit rijden. :)
@Tschilpje:

met of zonder caravan?
@escort77: Mét natuurlijk.
Alle regels van tafel en 2 nieuwe terug.
1 alle auto’s met kenteken en voldoen aan euro 6 (gevolg, techniek van normale auto’s)
2 elk team moet een auto beschikbaar stellen aan een ander team


Of toch maar die topless bijrijder???.
gewoon weer net als “vroegahhh” ..

meer champagne voor de race .. dan na de race ..
Maak er een afvalrace van. Elke ronde (of elk kwartier, of elk halfuur…enz.)valt het team dat in laatste positie is af. Op het eind houd je dan 1 winnaar over. Dit zou ervoor zorgen dat teams niet meer zo ‘safe’ rijden en elke ronde voluit gaan om maar niet laatste te liggen.
@Machoman: Een echte afvalrace met VUILNISWAGENS LOL
Om elk uur naast een rijdende ijskar te gaan rijden en rijdende weg een ijsje te kopen (klein bedrag, pinnen mag) van een schaars geklede charmante ijsverkoopster. Aan het einde van de 24 uur moet elke smaak gekocht zijn, anders strafpunten.


http://thefoodtruckmarket.com/wp-content/uploads/2012/01/foodtruck-1-4-12.jpg
In iedere auto moet een babe mee die tussen de 55 en 65 kg moet wegen! :D en 24 uur mee laten rijden in die auto en daarna een misverkiezing houden!!! :D
Om discriminatie uit te sluiten en om mee te gaan met de huidige tijd, zou ik een homo-team laten meedoen. De wagen mag enkel in het roze geschilderd worden, geen pitspoezen maar knappe binken in strakke Borat-pakjes. Op de achtervleugel van de wagen kan dan “Try to overtake my ass” staan ofzo…
@dynamicvision: Nee, doe dan “Tap dat ass”
De coureurs moeten een model meenemen in de auto en per ronde moeten ze 1 kledingstuk uit gekregen hebben. Strafsecondes voor iedere ronde dat er niks uitgaat. De kijkers thuis kunnen meegenieten/controleren met de onboard cams.
Verplicht Alcoholslot d’r in.
Geen strafpenaties, maar een paar rondjes zonder helm!
Nieuwe GT klasse introduceren: GTCheapo. Alleen voor goedkope automerken: Lada, Dacia, Tata, Chinese meuk, etc. Er zijn geen restricties voor deze auto’s. Dus ze krijgen heel veel PK, super licht, veel aerodynamica en gaan sneller dan de LMP1 auto’s. Dat zal er pas raar uitzien!
Je veroverd een GRID plaats door wedstrijdje verpissen…
Le Mans 2030: na ieder rondje plant iedere coureur verplicht een boom. Ter compensatie…
Alle Teams verplicht wagens laten inzetten van voor 1993. (Groep C reglementen).
Een nieuwe klasse: Le Electra. Verschillende teams moeten strijden met een full electric auto. Meerdere auto’s met team is toegestaan ivm opladen. (max 3 auto’s). Teams moeten het maximale uit hun wagen halen om te winnen, maar het mag niet teveel ten koste gaan van de accu duur natuurlijk. Bijv een full carbon kaal gestripte Opel Ampera. Maar, ook niet teveel spoilers want de accu’s maken het al zwaar genoeg. Ik denk dat dit ook meer aandacht geeft aan de groei van elektrische auto’s en dat merken de betrouwbaarheid van deze auto’s kunnen tonen d.m.v. deze 24 uurs race.
Audi mag niet meedoen
@JamesBond007:

LOL .. of een aparte klasse van maken ..
Contact tussen de wagens toestaan! Dan wordt het een lastige keuze voor de teams maak je hem sneller dan de rest of maak je hem steviger dan de rest(wat weer af doet aan de snelheid) en weet wie maakt dan de beste combinatie tussen snelheid en stevigheid!!
Verboden voor diesels haha. Nee ehm, denk dat er meer mensen op afkomen als er weer gewoon een echte competitie is. Nu weet iedereen al dat Audi gaat winnen.. Dus oprotten met die audi’s voor deze ene keer. Dat andere merken als Peugeot, Porsche etc weer in de LMP1 klasse komen. Dat het weer spannend wordt!
@JamesBond007: Peugeot reed de laatste jaren ook diesel
Ouderwetse LeMans start terug. Een Electro klasse toevoegen met allemaal dezelfde verwisselbare accu’s.
Vanaf LMP2 alle auto’s tweezitters. En bij een straf bij een rijderswissel een persoon laten meerijden die een speciaal kaartje per opbod heeft kunnen kopen. met het geld wat hiermee verdiend wordt, de prijs van de entreekaartjes drukken.
De auto’s een beetje beperken in vermogen, dan gaan ze nog meer letten op het gewicht en word racen weer leuker.
Bij de lmp een apart benzine klassement invoeren
Le Mans was ooit zo populair door zijn galamour. Hierdoor vonden ook vrouwen Le Mans zo leuk om naartoe te gaan.
Zeg nou zelf, wat is er nou leuker dan autoraces icm vrouwen?
Hoe krijg je meer vrouwen naar Le Mans (leuke vrouwen, niet het shag rokende type)?
Regel 1 Emoties! overal big-brother camera’s waarbij elke ruzie en intrige van de coureur en zijn vriendin is te volgen.
Regel 2 Dunlop team met alleen maar vrouwen.
Regel 3 Coureurs moeten met Uggs aan rijden.
Elke auto moet een relatie hebben met een straatauto. Bijvoorbeeld een Audi lmp1 auto met een r8 motor. Of een r8 chassis met lmp1 motor en onder stel. Etc.

Maar je mag dus als je een straat auto motor gebruikt geen hybride of kers systeem erop bouwen.
At random een set sprinklers aanzetten tijdens de race. Dit wordt niet bekend gemaakt van te voren en maakt de baan zo nat dat er regenbanden onder de auto moeten.
Een kruispunt maken op het circuit. En niks geen stoplichten, gewoon rechts heeft voorrang en anders… pech!
—- Het eerste & laatste rondje verplicht achter-uit rijden —
Kwalificatie moet worden gedaan in 1 en dezelfde auto, hierdoor wordt de coureur vooral getest of wat die kan. Zo is de kwalificatie een eerlijke strijd.
Beste Blogger,

het lijkt mij een fantatisch idee om alle rijders verplicht langs een mc drive te sturen,welke op het circuit zit, vooral tijdens etens tijd,dan hebben we pas een vette race.
De rijders dienen verplicht tijdens de race 2 rondjes in het reuzenrad te gaan zitten.
Het gt regelement uitbereiden met (aangepaste) GT3 auto’s.
Gezien de populariteit en de snelheid van deze auto’s zal dit veel spektakel opleveren.
de chicanes uit het rechte stuk halen!
Wanneer je meer dan 30 sec. achter de auto voor je ligt, mag je de 3 chicanes missen. 20 seconden staat gelijk aan 2 chicanes en 10 seconden aan 1 chicane. Spanning en een 24u durende sprint gegarandeerd!
De auto’s mogen alle layouts hebben die mogelijk zijn. Milleu eisen de deur uit, voor een dag in jaar kan dat wel. De banden limiet de deur uit. Als die weg zijn, dan wordt alles wat sneller en ruiger.
Nee Nee! Alles van Death race op de auto’s =D
“Na het daverende succes van het Earth Hour, waar bedrijven en huishoudens een uur lang het licht doven om aandacht te vragen voor de klimaatsveranderingen, introduceert de organisatie van de 24 uurs race dit jaar het ‘Le Mans Hour’. Alle coureurs dienen van 22:00 tot 23:00 hun verlichting te doven om zo de bezoekers bewust te maken van het belang van goede verlichting in hun auto’s. Jaarlijks vallen er nog vele verkeersdoden door het gebruik van ondeugdelijke verlichting, de organisator wil met het ‘Le Mans Hour’ meer aandacht vragen voor dit probleem door de mensen meer bewust te laten zijn van de gevolgen van het gebrek aan visibiliteit.”
Trouwens, dit is een veel beter idee. Hup gewooon alle wagens aanpassen alla Death Race en knallen maar! http://www.lukegossforum.com/content/wp-content/uploads/2011/01/motor-death-race-2-ford-mustang-front-three-quarter.jpg
In iedere auto moeten verplicht 2 personen zitten, de coureur en een ‘gamer’ ernaast. De coureur doet gewoon lekker wat hij altijd doet en het circuit blijft hetzelfde want het is al spectaculair genoeg! naast de bestuurder zit een persoon die zit te gamen op een scherm, een soort simulatie. 2 stuurwielen in een auto en ook de pedalen aan de andere kant. Dit heeft ieder team. wanneer de coureur wisselt, dan wisselt de persoon ernaast ook. doordat de auto’s in het echt en in het spel nooit hetzelfde rijden zal het fysiek en mentaal erg zwaar zijn voor de persoon die in de simulatie rijdt. aan het einde word ook gekeken naar de tijden van de simulatie en hier zit ook weer een aparte beoordeling aan. Dit is het idee voor de 24u race anno 2012!
Diesels en hybride weg! Autos mogen niet meer dan 800kg wegen!
Gedurende de race moet elke auto drie ronden gereden worden door “novices”, oftewel onervaren rijders. Teams mogen zelf kiezen wanneer de novice de drie ronden rijdt. De verloting van de novice ronden vindt dan natuurlijk plaats op Autoblog ;-)
per 50 rondjes een shotje.

of in de gt3 klasse meer auto’s, met dezelfde motoren(uiteraard de 6,5l v12 van lamborghini) waar het op dowbnforce aankomt.

of gewoon kers..
terug naar waar le mans voor bedoeld is, gt auto’s met de motor voorin (alla f12berlinetta, dbs e.d.) en prototypes natuurlijk!
Nieuwe klasse invoeren “retroclassic”. Elk team moet een auto meenemen die van voor 1950 is. Die auto moeten ze perfect nabouwen (om nodeloos verspillen van klassiekers te vermjden :p), veiliger maken én daarenboven elektrisch laten rijden.
Neemt Bentley bv een nagebouwde auto mee van 1949 met elektromotor en rolkooi in.
@alfa156:

het geluid van die vooroorlogse Bentleys is nou juist iets wat ik zo leuk vind aan die dingen

(en ja, 1949 is na WOII, dus de term “vooroorlogs” is misschien niet correct, maar je snapt vast wat ik bedoel)
De coureur moet zelf een Boedelbak aankoppelen om hier de laatste ronde mee te rijden. De race blijft tot het laatste moment spannend.
Maak de 24 uur van Le Mans nog aantrekkelijker? In mijn beleving moet het dan aantrekkelijker worden gemaakt voor de toeschouwer. Dan moet je de toeschouwer meer betrekken bij de wedstrijd. Enerzijds door een app waarbij de toeschouwer realtime beschikt over alle data van alle teams (verplicht beschikbaar stellen). Radiocontact, positie tijdens de race en op de baan, telemetrie, onboard beelden, etc. De app moet ook alle mogelijkheden bieden om diverse tv-beelden te kunnen zien. Dit alles mogelijk gemaakt via gratis wifi tijdens de race (om kosten voor mobiel internet te vermijden).

Daarnaast meer televisieschermen langs de baan en een apart scherm met de posities (tussenklassement) van elke deelnemer.

Voor de toeschouwer ook nog de mogelijkheid (op inschrijving/verloting) om tijdens de race een half uur mee te mogen kijken in de pitbox van het team van je keuze om aldaar nog dichterbij te zijn (en niet alleen beschikbaar voor de happy few, op uitnodiging van het team/sponsor).

Tenslotte nog de verplichting voor elk team om minimaal 1 nieuweling te laten starten tijdens de race. Zodoende krijgt nieuw talent ook een kans.
@kamerorkest:
Dit is mogelijk, kangeroo TV heeft dit. Je kan de hele race in detail volgen en zelf inzoomen in een cockpit!

Volgens mij kost het € 150,- voor een heel raceweekend met wat borg. Erg gaaf.
twee coureurs per team en als er een uitvalt laten vervangen door de eerste monteur
per categorie een vermogen limiet en verder niets qua brides voor benzines,
LMP1 800pk max
LMP2 650pk max


controleerbaar ter aller tijden via een dyno

Zo zullen diesel, benzines en hybrides gewoon hetzelfde vermogen hebben, hoe ze eraan komen is maar het probleem van de teams
Een klasse met 1 soort auto, gekozen door de winnaar van het jaar daarvoor. Daarin rijden dan meerdere teams. Dan draait het tenminste echt om de coureur zelf en is er veel concurrentie.
De mogelijkheid om torpedo’s en raketten af te vuren zoals in Mario Kart.
Wie het laatst is moet de troep van de toeschouwers opruimen
er moet een classic group bijkomen. met mclaren f1 en oude porsche en ferarri’s uit die tijd.
@jweelden:

Een week van te voren is er de Classic Le Mans!
denkend aan de sponsor,we leven ten slotte in een gigacommerciele wereld, rijden we vanaf nu alleen op DUNLOP banden (wel met pornorode lettertjes op de wangetjes, dat kleurt zo lekker bij de remschijven)
Gewoon de oude Le Mans start. Maar niet de start waarbij de coureurs de weg over moeten rennen naar hun auto (want dit is veel te gevaarlijk tegenwoordig, veiligheidsmaatregelen blabla…). Maar de start waarbij de auto’s naast de pitmuur staan opgesteld, met de coureur al in de auto! Dit moeten ze opnieuw invoeren, zo krijg je een vleugje nostalgie terug in de 24 uur van Le Mans!
Een looping inbouwen op het rechte eind, levert leuke beelden op in het donker met de draaimolen van de kermis in de achtergrond.
– Maximaal 2 auto’s per team. Audi kan zo maar 1 hybride en 1 diesel meenemen.

– Gokken op winnaars. Winnaar die het snelst alles goed raad wie eerste,tweede,derde tot ** goed raad, mag op het circuit rijden in een auto naar keuze.

– Vrouwenklasse toevoegen

– 24 minuten skelterrace. Trappen met die voeten!! Geen restricties behalve dat alles op menselijk spierkracht gedaan wordt i.p.v. een mechanische of elektrische aandrijving.

Wie de meeste rondjes kan trappen wint haha. Als dat uberhaupt lukt in 24 minuten haha.. Anders op het korte circuit.
Ik weet het!
TEAM Autoblog.nl. In een Alfa Romeo LMP1 auto met lichtgewicht V12 of V10.
En dan Wouter 24 uur lang in een auto laten rijden en daar verslag van maken :)
De race live op tv uitzenden zou al een groot begin zijn!
@wouter delmulle: dat gaat RTL doen. vanaf 30 minuten voor de start tot 30 minuten na de start. Indy 500 hadden ze om de 15 min reclame, dus ga maar rekenen hoeveel reclame er in 25 uur voorbij komt….
Van de 24uur vooruit rijden op Lemans, moet er minstens 2uur achteruit worden gereden.
Alle auto’s rijden verplicht met een caravan achter de auto. De overige coureurs slapen tijdens de race in de caravan wanneer zij niet hoeven te rijden. Mag André van Duin wel het commentaar van de race verzorgen net zoals bij Te land, ter zee en in de lucht.
een motorklasse ertussendoor, kijken wat er dan gaat gebeuren :D
Op elke auto een hele grote foto van de coureurs geplakt (glow in the dark), gemakkelijk om te herkennen én iets om trots op te zijn als coureur!
1.Verplichte homologatie, krijgen we straks weer enorm krankzinnige wagens op de weg als in tijden van de Groep B rally..!

2.Klasse voor auto’s van vóór 1991, waarbij het team bonuspunten krijgt afhankelijk van de leeftijd van de auto(hoe ouder, hoe meer bonuspunten).
Vijf van de teams zijn zogenaamde ‘drones’, a la de MQ-9 Reaper, en worden bestuurd door elk een team op de PS3, X-Box 360, PS Vita, 3DS en Wii…

Laat die lui van Sony, Nintendo en Microsoft maar even stoeien…

http://en.wikipedia.org/wiki/MQ-9_Reaper
Ik zou alle rijders een ouderwetse Le-Mans start “nieuwe stijl” laten doen. Van het begin tot het eind van de pitstraat laten rennen, old skool met als voordeel dat oude mannetjes met te veel geld al bij voorbaat een achterstand hebben.
Een nieuwe klasse invoeren: (vooroorlogse) klassiekers. Ze mogen alleen niet gemodificeerd zijn met nieuwe technieken.
Het mag wat mij betreft wel wat interactiever. Dus sms klapband audi nr 1 aan naar ….
@terazino: ROFL
alle elektronische beveiligingen uitschakelen, laat zien wie er echt kan rijden!
Elke coureur moet minimaal 1 uur op een motorfiets afleggen, met een passagier. Dat kan dan weer een persoon uit het publiek zijn.
Ook moet iedere coureur verplicht 1 uur in een auto uit elke andere klasse rijden. Dus Een GT2-coureur krijgt nu ook de kans om GT-1, LMP-2 en LMP-1 te rijden.

Wie weet komt er zo wel onbekend talent uit de lagere klassen bovendrijven
Een eenmans team
– Het oude circuit van 103 km per rondje over openbare wegen en houten planken over de slechte wegen.
– De monteur mee laten rijden in de auto (dus maximaal met z’n 2en sleutelen.
– Terug naar de smalle, hoge wielen met houten velgen uit de jaren 1900. En dan maar kijken hoeveel vermogen iemand daarop los durft te laten.
De enige echte le mans start
Eerst met de hand de sponsorstickers plakken. Voor elke scheve sticker een minuut penalty.
@Dennis Wilman: ghehe, ik vind hem leuk. Zijn ze bij de top teams lekker lang bezig, hebben de teams met lager budget de tijd om wat voorsprong op te bouwen.
Ik wil graag weer de oude regel nieuw leven inblazen. Je moet verplicht een koffer meenemen. Maar dit keer niet verstop ergens achterin het bodywork. Maar aan de buitenkant. Vol op het dak. Deze koffer kan dan meteen als plofkoffer (beetje het idee van een airbag rugzak) dienen als de auto’s Audi-stijl de baan af vliegen. :)
Simpel, maak er een 48 uur’s race van. Nog langer genieten!
Een merkenrace, dus elk merk verschillende auto’s en pk’s en gewicht en dan dat ze ongeveer gelijk zijn dus RS6, R8, S5 etc.
@pim95: Bijvoorbeeld dus Audi! Maar kan ook BMW, Merc, Nissan etc .
Afvalrace; elk uur valt er een in elke klasse uit! Hierdoor zullen de coureurs meer en alles geven! Op het laatst dus 1 tegen 1, spannend!
@pim95: ja dat vind ik ook wel leuk idd. Last man standing.
Geen regels invoeren.
Schaf de LMP1 klasse af, en maak van de huidige LMP2 klasse de hoogste klasse op Le Mans. In tijden van crisis zijn fabrikanten op deze manier eerder geneigt om een wagen te ontwikkelen en mee te racen omdat de ontwikkelingskosten een stuk lager zullen uitvallen. Dan krijg je tenminste weer spannendere races ipv dat je vooraf al weet dat Audi gaat winnen.
Laat tussen de LMP wagens oude vrakken starten die tijdens de race een demolition derby houden! Één regel: LMP wagens mogen niet geraakt worden, als ze dat wel doen krijgen ze geen ‘drive trough’ door de pits maar door een bandenmuur :)
Iedere piloot moet om de 20 rondjes 1x zijn (schoon)moeder meenemen.
Er zijn meerdere safetycars die elkaar afwisselen dit zijn: Paris Hilton met haar roze Bentley continental en Jay Leno met zijn ‘tankcar’. Om de race zelf wat op te leuken moet er ieder uur en door door elke deelnemende wagen een burnout gemaakt worden voor punten. Deze punten worden uiteraard gegeven door een bende autgeile pitspoezen. In principe koppelen we dus een tweede wedstrijd aan Le mans, ‘de burnoutchamp’.
Interessanter maken voor zowel publiek langs de baan, de TV kijker, deelnemers en de autofabrikanten: zorg er reglementair voor dat de top categorie GT auto’s dichter bij de top LMP’s komen. Niet te dicht, want dan verdwijnen de LMP’s weer, maar wel zo dichtbij dat een heel goede GT bij een slechtweersituatie of tegenvallende LMP een podiumkans heeft.
Verder zou het qua uitstraling en om enorme dominantie te verkleinen een stuk aantrekkelijker zijn als fabrieksteams daadwerkelijk een maximum hebben van 2 auto’s. De extra auto’s die ze dan in willen zetten moeten dan verplicht naar klantenteams gaan waarbij geen fabriekspersoneel bij betrokken mag zijn. Dat maakt het aantrekkelijk voor de privateers, zeker wanneer het reglementair toegestaan zou worden als klantenteams meer speling krijgen in technische oplossingen.
Tenslotte, de banden. Verandering van reglementen waarbij de achterbanden smaller moeten worden, zodat het gripvoordeel van de diesels minder is. Met als doel het gelijktrekken van snelheden diesels vs benzine vs hybride.

oh ja, de hekken langs de baan rukken te ver op en worden te hoog, je kunt met goed fatsoen ‘geen plaat meer trekken’…
Voor de LMP klassen zou ik een budget cap invoeren (bijv. 100 miljoen) en om in het huidige zuiniger worden ook een maximaal verbruik invoeren (2 km op 1 liter bijvoorbeeld). Vervolgens alle andere ontwerp regels compleet vrij laten, mits voldaan kan worden aan de zelfde veiligheid als nu het geval is en de wagen nog in hun eigen paddock/trailer passen. Dit zou dan resulteren in meer originaliteit en verschil tussen verschillende wagens.
Het asfalt op het circuit over een lengte van 1km verwijderen en de wagens over gravel laten rijden. Zo wordt het weer een gruwelijk zware test voor mens en machine. Wagens en banden zullen hierop aangepast moeten worden en met de juiste setup heb je als team nog een tactisch wapen in je handen.
Verplichte bijrijder om het verkeer van rechts in de gaten te houden:
http://www.youtube.com/watch?v=FHYja3xEYOc
Bandjes mogen nog maximaal 185 breed zijn :D eens kijken hoeveel ze gaan glibberen en glijden.
Bij een overtreding moet de overtreder een burnout doen door de pitstraat over de gehele lengte van de pitstraat. Roken met dat rubber! >:)
Elk rondje moeten de coureurs tweeten en facebooken hoe ze ervoor staan. Al rijdend.
Koekhappen? Rijdend natuurlijk he :P
Of kleiduiven schieten met t deurtje open :P
oke ,

hiervoor wil ik graag een account aanmaken (normaal lees ik alleen maar)

ik ga al 10 jaar naar de 24 uur (in een crappy tent :)op tetre rouge)

De regel:

ieder team moet op crazy friday en tijdens de race minimaal 2 x langs aux porters du circuit (de bar vlak bij de ingang van het circuit) daar een flinke burn-out maken en dan een biertje drinken met de mannen hier onder op de foto !

dit betekend wel dat het circuit iets moet worden verlegd maar hierdoor zal er wel wat van gekkigheid die we tot 5 jaar geleden hadden terug komen .

http://i1063.photobucket.com/albums/t503/sirfuckalot1/banner3.jpg
één (of meerdere) rondjes (Mario) Kart ertussen. Eieren naar elkaar gooien, bananenschillen zwieren, etc.!

Of een potje ‘scavenger hunt’ met echte Rednecks, rechtstreeks geïmporteerd uit de V.S., met bijpassende drietanden, moonshine en simpele doch botergeile dochters.

Zeg dat ik het gezegd heb!
Maximum aantal sets banden. Wanneer een pitstop is moet niet alleen afhangen van de brandstoftank. Meer strategie is nooit verkeerd in een 24h.

Verplicht een auto ook in een GT klasse in te zetten wanneer het team/merk een LMP1 auto inzet.
Kan in dit geval Audi (jammer dat peugeot niet meer mee rijd) laten zien dat ze daadwerkelijk ook wat techniek die ze gebruiken in de LMP1 ook toe passen in hun straat auto’s. Verder moeten de mannen in de LMP1 auto’s dan ook in diezelfde GT auto’s rijden. (maar dat hebben meerdere mensen al voorgesteld)
een snelheids limiet instellen per klasse zodat je elkaar op het rechtestuk niet van elkaar kan wegrijden, maar dat het op het stuurwerk in het technische deel van het circuit dat je daar je voorsprong op maakt.
Graag zou ik als TV kijker zelf willen kiezen uit welke camera positie ik de race wil volgen. Hiermee kun je bepaalde auto’s of gevechten gedurende een langere periode volgen en ben je eigenlijk je eigen regisseur.
De nieuwe regel overruled alle regels; elk team krijgt 1 technische uitzondering. Zie het als een joker voor 1 specifieke aanpassing die anders niet zou mogen.
Bijvoorbeeld geen aero beperkingen of geen motor beperkingen etc…

Hierdoor krijgen teams krijgen de mogelijkheid met veel diversere technieken te expirimenteren op prestatie en duurmheid. En in hun eigen richting kunnen ontwikkelen.

Doel: teams met een specialisatie waardoor het racen ook onvoorspelbaarder word!
More Power, More excitement!
Le Mans, ik hou er nog meer van dan mijn vriendin. Nog een paar weekjes en dan staan we weer op een schrale camping. Club Dunlop staat op perfecte plek, gave prijs Autoblog – net als vorig jaar.

Regel?

De LMP klasses staan nu te boek als experimentieel, maar de ACO heeft nog zó veel regels dat het toch allemaal dezelfde auto’s lijken. Weg met die regels! De Nissan Deltawing mag nu mee doen, maar dat moet pas het begin zijn. Een aparte klasse LMP-i(nnovative)! Niets is te gek, 7 plaatsen beschikbaar voor de beste creaties die kunnen aantonen hoe mooi deze sport kan zijn. Maar dan wél met cojones & speed.

De toelating doen door een internationaal panel, waar allerlei mensen in zitten. Oud-coureurs, automotive journalisten (Wouter <3), futurologen, innovatie geleerden etc. etc. Deze beoordelen dan de deelnames op originaliteit, dus.. aan de start volgend jaar bijvoorbeeld Jos Verstappen in;
Turbine Powered 1400PS Fiat 500 Multo Spéciale Quattro Stagioni SV Testosteron “Kamikaze Black Bull Edition” RS :)
Mijn toevoeging is relatief simpel is zal toch een revolutie ontketenen in zowel de ontwikkeling vande wagens als de races zelf.
Geef alle teams een beperkt brandstofrantsoen.
Hiermee moeten ze toekomen voor het volledige race-weekend.
Alle vrije trainingen, de kwalificaties en de eigenlijke wedstrijd. Dit moet ervoor zorgen dat de constructeurs hoog rendements motoren ontwikkelen die zowel erg zuinig zijn als erg snel.
Ze kunnen het namelijk niet veroorloven van rustig in een treintje te rijden wegens mogelijke imagoschade en als hun motoriek te dorstig is rijden ze de wedstrijd niet uit …
Het zal de endurance races terug een volledig nieuwe dynamiek geven.
20% van de rondes moet met een pitspoets als passagier worden gereden. Webcam in de auto verplicht. Minimum D cup natuurlijk.
Als jullie mij kiezen mag een autoblogredactielidnaarkeuze mee!
Ze zouden de 24H een keer in omgekeerde richting moeten rijden. Elke rijder zal het circuit opnieuw moeten leren kennen zodat elk team weer gelijke kansen heeft!
Een voorronde met bekende mensen. Laat de mannen van Top Gear GB het opnemen tegen Top Gear USA & Fifth Gear?
Houd die ticket maar ik win toch niet,
wil zoizo zelf ooit deelnemen aan de prachtige
24 heurs du mans!!
Hoewel er verschillende goede regels tussen staan, is er voor het publiek en de echte fans maar één echt interessante nieuwe regel; zelf mee rijden doordat elke team verplicht wordt een fan mee te nemen!
Bij elke pitstop en/of rijderswissel, wisselt er ook iemand uit het publiek mee op de verplichte bijrijderstoel. Degene die mee mogen, worden door loting oid vast gesteld, dus iedereen die als fan een ticket koopt en er heen gaat maakt kans. Afhankelijk van hoeveel pitstops er precies gemaakt worden (zeg ergens tussen de 10-35 per auto afh. van hoe lang ie rijdt) en met 80 deelnemende auto’s kan je op deze manier al snel tussen de 1000 en 3000 echte fans laten ervaren hoe het is om te racen in de 24H van LeMans. Goed voor de populariteit, goed voor de kaartverkoop en unieke ervaring voor de fans.
In plaats van die saaie chicanes gewoon een looping neerzetten op ’t rechte stuk van Mulsanne. Spektakel gegarandeerd! Je ziet de wagens gaan net als vroeger in de goeie tijd met je eigen racebaantje thuis.
Ok, ik doe een gooi naar de prijzen: voer net als bij voetbal, een landen competitie in. Dus EK/WK idee. Zo krijg je eindelijk wat meer diversiteit in deelnemers. Dus de beste van Duitsland, Frankrijk, England etc…. Deze klasse kan gewoon starten naast de standaard deelnemers, trekt ook weer bezoekers uit andere landen….

Nou, ik hoop dat ik mijzelf straks winnaar mag noemen :) Zoniet, geen punt!! 10 Juni voor de 16e keer naar Le Mans ;)
Nieuwe Regel. de langzaamste auto’s op de grid vooraan laten starten. de snellere gaan er immers toch wel voorbij.
Maar dan ook ervoor zorgen dat het verschil zo minimaal is met de kopgroep per verschillende klasse. dat er alsnog een prijs aanvast zit. mocht de maximale limiet afstand met de kopgroep gehaald worden. een race in een race..
maak er een Le Mans triathlon van; eerst rondjes rijden, dan met de zelfde auto rondjes varen, en het laatste deel van de race zal de auto geduwd moeten worden!
Het is maar stil hier nu, zit ik nu als enige te F5-en de hele dag? :)
@pursuit: Nee hoor, je bent niet de enige met F5 de hele dag :)
@kamerorkest:
Te koop, toetsenbord, bijna nieuw, enkel F5 knop werkt minder goed.
@pursuit: stop maar met F5-en ;-)
@escort77:
Erg genoeg, ik F5 ook al op Accuweather.com om de weersvoorspellingen te volgen. Eerst was de voorspelling alleen regen tijdens het raceweekend, nu ook al op donderdag en vrijdag… Wordt dus een modderbende op de camping :) Maar, mag de pret niet drukken. Le mans is ieder jaar weer legendarisch… tijdens de test zaten de Toyota’s en Audi’s binnen 2 seconden van elkaar. En dat is krap op een rondje van 3,5 minuut!
De verliezer moet een rondje over het circuit steppen. En de rotatiemotor weer legaal maken svp.
Het volledig afschaffen van iedere restrictie, teams volledige vrijheid geven in het ontwikkelen van een monster machine die een verschrikkelijke herrie produceert.
Teams verplichten mee te doen aan de drivers mad friday’ voorafgaand aan de race!
taxi ritten voor het publiek tijdens de race.
UPDATE: dank voor alle reacties!!! De winnaar is inmiddels bekend gemaakt, reaguurder “escort77″ gaat met 2 vrienden richting Le Mans.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).