Zeldzame Stelvio Q NRING op Hollandse bodem te koop

Auteur: , 51 Reacties

Zal die zijn waarde behouden?

Hang als autofabrikant wat frutseltjes aan een auto en een limited edition is geboren. Dit soort auto’s komen vaak met unieke eigenschappen en een aantal extra’s die je normaal als optie moet aanvinken of niet eens kunt krijgen. Daar staat dan wel weer een hogere aanschafprijs tegenover. De kans is wel aanwezig dat de afschrijving er minder hard inhakt want: limited edition.

Alfa Romeo heeft op basis van de Giulia en Stelvio Quadrifoglio de NRING Edition uitgebracht. Van zowel de Giulia als de Stelvio zijn elk 108 exemplaren gebouwd in deze vorm. Zo’n Stelvio Quadrifoglio NRING Edition staat in Nederland te koop. De Italiaanse autobouwer presenteerde de twee varianten op de autosalon van Genève in 2018. De auto’s onderscheiden zich met een mat grijze kleur (Grigio Circuito), zwarte details, speciale NRING-badges, carbon keramische remmen, Sparco-racestoelen en een alcantara lederen stuurwiel. Andere unieke kenmerken zijn carbon spiegelkappen en carbon zijskirts. Aan de power is niets anders. Nog steeds is de 2.9-liter biturbo V6 goed voor 510 pk.

In Amsterdam staat een exemplaar te koop met slechts 1.495 kilometer op de klok. De Stelvio mag mee voor 164.950 euro, wat natuurlijk een fors bedrag is. Voor dat geld scoor je wel een SUV die een rondje ‘Ring kan doen in 7:51 minuten.



51 reacties

Blijft een heerlijke motor die erin ligt, heeft mijn zinnen op een giulia qv in de toekomst gezet als de prijzen wat verder gedaald zijn, leuke daily :)
@spykerboy: als de prijs daalt, nemen de kosten toe. Zoek het goede moment om in te stappen
@pignon: Ach dat hoort erbij, een x bedrag per maand wat iets gegroeid is, is makkelijker te betalen dan in 1x een flinke som op tafel te leggen…
@spykerboy: In de US kijken, daar gaan ze echt met forse kortingen de deur uit nu. Drukt nogal op de 2ehands prijs daar.
@e34m5touring: ik houd het midden oosten al goed in de gaten, als ik toch een non EU spec haal, word het een GCC spec (puur omdat k er zelf vaak kom, en usa niemand ken of wat dan ook, dus is GCC makkelijker voor mij).
Dat interieur zeg. Ziet er niet uit als een auto van €170.000
@donstil: dat rode leer is mooi maar het scherm is veel te klein en de plek waarop dat tweetertje in de deur gefrot is dat is gewoon pijnlijk. En tja, dat carbon dat oogt altijd een beetje goedkoop.
@mashell: Koop een Tesla of een bril.
@mashell: weet je Mashell. Ik woon in een huis van 1923. Scheve muren. Plafonds met hier en daar een scheur en riet tussen de woonlagen. Voor sommige leidingen zijn geennonderdelen meer te vinden en ook moet ik bovengemiddeld vaak het houtwerk schilderen. Dat jij echter met je naadvrije Audi over de drempels van Almere Buiten oid wilt rijden moet jij weten. Ik kan leven met imperfecties. Daarnaast gebruik ik toch altijd mn telefoon om te navigeren. Doe mij maar een Stelvio Q.
@cloverleaf: je vat het goed samen, de Stelvio heeft imperfecties. Die het model in deze klasse en voor deze prijs eigenlijk niet zou mogen hebben. Sommige mensen doen zichzelf graag imperfecties aan, noemen dat karakter, anderen noemen het tweede keus en kiezen wat anders. Ik zou in deze klasse voor de BMW X3, Mercedes GLC of Volvo XC60 kiezen en daarmee ver weg blijven van Almere Buiten, dat is namelijk ook een imperfectie.
@mashell: Je vergelijkt hier een Stelvio Q nring met een xc60. Daarnaast heb je een nieuwe Q voor 130k en een nieuwe Stelvio van 63k. Dat het schermpje dan iets kleiner is dan de concurrentie. Soit.

Overigens is de xc60 ook geen lelijkerd. Een van de mooiste in dit segment.

Je laatste zin ben ik het wel beduidend mee eens!
@cloverleaf: Mooier dan dit kan het samengevat worden. Ipv een klinisch hok een heerlijke stuurmansauto kopen, dat interieur er iets minder uitziet ,wat in mijn ogen reuze meevalt zal mij de moeder interesseren.
@Donstil: voor dit bedrag koop je een gebruikte Bentley Bentayga, als je zonodig hoog wilt zitten….
@slickrick: Dan schrijft die harder af als deze. Dit is ook een “gebruikte”
@tortuga: koop je een auto voor de afschrijving of gewoon omdat je het een mooie auto vindt….
Als je in NL een auto voor de afschrijving koopt dan rij je in een saai grijs klinisch hondenhok wat premium pretendeert te zijn.
Hmm ja. Liever 30.000 voor een Leo ST Cupra met de kop eraf, die het rondje in dezelfde tijd aflegt.
@jochempie: Een Caterham met de kop er af. Rij je die Cupra het snot voor de ogen.

Lekkere vergelijking.
@karaya: Hoezo? De Seat is ook net zo praktisch als de Alfa. Alles wat de Alfa doet, kan de Seat min of meer even goed voor 1/5e van de prijs.
@jochempie: Bij dat ‘min of meer’ gaat het fout.
@karaya: Nee hoor.
@jochempie: Ja hoor.

Je hebt het hier over een opgepompte hatch van zo’n beetje het aller armoedigste automerk aller tijden.

Omo heeft nog meer heritage.
@karaya: dan stip je ook wel meteen het enige aan waar Alfa nog op drijft, heritage…
@davelepeef: De Giulia en de Stelvio zijn wel aardige auto’s hoor. Tenminste als je van autorijden houdt.

Er zijn een hoop mensen die meer van zachte plastics, playstation schermen en smalle naadjes houden. Zijn meestal niet mensen met de meest verfijnde smaak. Sterker, ze hebben vaak exact dezelfde smaak qua auto’s als onze meest talrijke allochtone minderheid. Eenheid in diversiteit.
@karaya: ik vind er ook weinig mis mee hoor. Maar ik plaats Alfa niet op een voetstuk omwille van de geschiedenis. Seat mag niet veel voorstellen maar het merk is wel erg goed ontwikkeld de laatste 20 jaar. Alfa heeft zowat de tegengestelde beweging gemaakt. Seat hebben we nog in de autosport gezien, Alfa…? Het is gewoon een beetje verpieterd. En dat heeft niets met andere smaken te maken…
@davelepeef: Ik wil je met alle macht tegenspreken, maar je hebt wel gelijk. Ik heb echt een tijdje een zwak voor Alfa Romeo gehad en die Giulia Q vind ik echt een machtig apparaat, maar in vergelijking met andere merken stelt het helaas niets meer voor.

Naast die Giulia had al lang een nieuwe Giulietta moeten staan, met een 300+ pk Q-model als topper. In diverse toerwagens hadden ze al lang weer serieus mee moeten doen. De 4C had trouwens ook mooi in een GT4-kampioenschap mee kunnen rijden. Zomaar wat voorbeeldjes…
@gandini: amen.
@karaya: dus mensen die van verfijning in het interieur houden zijn geen verfijnde types. Helemaal logisch… En zo’n Alfa rijdt wel aardig… Nou, andere merken rijden ook wel aardig, misschien zelfs wel goed.
Je kan gewoon beide hebben, een verfijnd interieur en goed rijden. Meerdere merken bieden dat aan. En die merken weten ook nog eens de kentekenplaat netjes in het midden te schroeven. Ik ben niet bang met de allochtone medemens geassocieerd te worden, mijn geëerde koning van Duitsen bloed met z’n oranje haar en leuke roze wangen is immers een allochtoon medemens.
@mashell: De grote Duitse drie en ook Volvo maken inderdaad auto’s die appelleren aan de smaak en voorkeuren van de middelmaat.

Een auto die nergens slecht in is maar ook nergens in uitblinkt.

Een auto die precies bij jouw persoonlijkheid past.
@jochempie: Een hondenhokje vergelijke met Cuore Sportivo, voor de rest gaat het wel met je?
@monsieurleloure: Ik heb het niet over hoe de auto je laat voelen, maar gewoon wat het is. Een praktische doos met fantastische prestaties. En die praktische doos van SEAT gaat net zo hard over de ding als die van AR.
Een vuilniszakgrijs busje van 165K. Je moet er van houden denk ik.
Ik vind het een hele gave auto, maar bijna 170k is in mijn ogen echt veelste veel voor deze auto.
Ik gebrijp het niet. Een gelimiteerde uitvoering, verschrikkelijk snel. Fantastische looks en stuurt ook nog eens perfect. Wat koop je voor dat geld qua soortgelijke auto? Ik vind de prijs zeker niet te gek!
@clarkson: Aston Martin’s, Bentley’s, Ferrari’s, Lamborghini’s, zelfs een Jensen Interceptor. De eerste en laatste twee zouden toch meer mijn voorkeur hebben.
Is en blijft een overrated merk die Alfa.
@neymar: Jouw beheersing van de Nederlandse taal blijft me verbazen.
Doe mij dan maar een Giulia QV in het rood. Hoeft geen Nring te zijn. Liever niet zelfs!
170000 voor een tweedehands Alfa? 🤔 🤣
Yeah right, dat gaat dus echt niet gebeuren.
@stationcar: Laatst werd er een tweedehands Alfa voor bijna 20 miljoen verkocht.

BMW schopt het niet verder dan vijf miljoen voor zover ik het weet.

Zalig zijn de onwetenden.
@karaya: die had toch nog veel meer eigenaren? 😅. Hebben er allemaal van genoten!
@karaya:
Je kan ook nooit ongestraft ongenuanceerd zijn hier 🤐
Hoe dan ook bedoelde ik iets over een moderne Alfa voor dat geld.
Verder zie ik geen link met BMW behalve dat plaatje van die E46 die ik ooit had toen ik autoblog deelnemer werd.
@stationcar: Wat bedoel je daar mee? Dat een Alfa niet de ‘standing’ heeft om zo’n bedrag op te leveren?

Dat beeld kom je altijd bij een bepaald slag mensen tegen. Arbeidersklasse die denken dat paps z’n TDI het non plus ultra is.
@karaya:
Geen idee wat je met standing bedoeld, maar een gebruikte Alfa is dit geld gewoon niet waard, simpel zat. Alfa is best een tof merk, maar dit soort prijzen horen op een hele andere categorie auto’s, dit is met geen mogelijkheid te rechtvaardigen. Uiteindelijk is het wat de gek ervoor geeft, maar ik garandeer je dat dit ding niet voor dit geld verkocht zal worden.
@stationcar: Een gebruikte Alfa is nogal een ruim begrip.

En dat een tweedehands auto z’n vraagprijs niet oplevert is ook niets bijzonders.

Maar wat heeft dat met Alfa in het algemeen te maken? Is er een plafond voor tweedehands Alfa’s?
Deze is dus 2x zo zeldzaam als een Laferrari? Zou ik toch niet verwachten met zo’n uiterlijk.
@tiemegommer: Dat is een ‘bijzondere’ conclusie, wil je die uitleggen?
@tiemegommer: neeeee beter 😁
Kom nu naar eens op de proppen met 1 van de 35 beloofde nieuwe modellen AR, ik vind dit beetje sneu wat stickers erop een kleurtje en dat is een lim edition?
@niex: hoho. Ook heuse Recaro’s hè! Geen poezenzeik hoor.
De mooiste SUV die er is. Ik ben sowieso geen SUV liefhebber maar dit ding maakt me wel hebberig.
@unavailable: Dank je, had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ik ben het 100% met je eens. Prachtbak.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).