Zorgt de 3-deurs Hyundai i30 voor angst in Duitsland?

Auteur: , 21 Reacties

En daar is dan de derde telg van de Hyundai i30-familie. Na de vijfdeurs en Wagon is er nu ook een versie met drie deuren onthuld. Speciaal voor mensen die nooit passagiers meenemen, ofzo.

We weten al dat bavianen, Batman en VW baas Martin Winterkorn een zwak hebben voor de i30 dus deze 3-deurs variant zal ongetwijfeld ook de nodige kopers weten te vinden.

In Parijs liepen we tegen een rood en een blauw exemplaar aan. Uiteraard werden ze allebei even op de foto gezet. Onder de motorkap kan je kiezen tussen een 1.6 GDI-benzinemotor met 135 pk/164 Nm of en 1.6-liter CRDi-dieselmotor met 128 pk/260 Nm (uitstoot: 97 g/km, dus 20% bijtelling).




21 reacties

Zal qua prijs wel veel beter in de markt liggen dan de Golf. En misschien zelfs kwalitatief veel beter…
@rufctr01: Kun jij je niet beter ‘tufctr01’ noemen? Altijd de kant van VAG op liggen tuffen…
@rufctr01: jij snapt er ook geen zak van.

Let maar eens op of we over een aantal jaren meer i30’s of golfjes tegenkomen op de weg.
Het wordt druk in het C-segment. Een mens zou voor minder niet meer weten wat te kopen…
De i30 heeft echt grotere wielen nodig (waarom je er zoveel op 15″ staal ziet is me een raadsel), dat geldt voor deze nette 3 deurs dank de hoge flank lijn nog sterker dan voor de 5 deurs.
@mashell: simpel: de i30 is tot nu toe een auto geweest in de categorie ‘veel voor weinig’, niet een auto voor imago-builders. Weggedrag: hooguit gemiddeld, maar verwacht er geen lekker bochtgedrag van.
Er zijn dus maar weinig i30-kopers die (veel) geld willen uitgeven aan grotere wielen met bijbehorende banden.

Met deze coupé gaat dat misschien wel veranderen, dit is een redelijk kek ogende auto, en dat trekt meestal wel kopers die bereid zijn geld uit te geven om het geheel wat meer op te leuken. Kia kan daarover meepraten met de Pro-Cee’d.
@potver7: Coupé? Hatchback, toch?
Tja, ik vind het mooi en ik weet dat het met de kwaliteit wel goed zit.En het rijdt nog lekker ook.
De voorkant is maar zo zo en de zijkanten lijken platgedrukt om over het slechte zicht naar achteren niet te hebben. Dan is de Golf bv veen evenwichtiger.
De Kia Pro-c’eed is fraaier van buiten, het interieur van deze zou ik wel willen zien. Dat van Kia is wat onrustig.
We weten in ieder geval dat dit apparaat in Korea zeer goed werkt: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRl6vK_t08AUHh0qU2YMIdkhJUcAVNV_bDKh4ypWwrI3G7aOatHEw
@Sciurida: Als het een koreaanse kopieermachine is, dan zal het wel een goeie zijn, niet kapot te krijgen.
Dit is bijna te vergelijken met telefoons. Pak je een dure,conventionele, solid Iphone (Golf) die veel mensen hebben, of ga je voor de goedkopere, goed uitziende, maar wellicht onzekere keus van een Samsung of HTC (I30, Pro-Cee’d). Ik ga in ieder geval niet voor een winkel liggen :)
@Ridikulos: En nu de vraag, welke telefoon verkoopt er beter? K geef het nog 5 jaar en de koreanen halen het ook met hun auto\’s in… De stappen die de duitsers in pakweg 15 jaar hebben gemaakt hebben de koreanen in ongeveer 5 jaar gemaakt… So they comming hard and fast…
@850t5r: Ja puur door spionage alleen helaas.
@bofkont: Hoe ging die ook alweer, beter goed gejat..
@850t5r: Door alles na te maken kun je dingen op de markt zetten die hooguit net niet zo goed/mooi zijn/aanvoelen/presteren enz. dan het origineel. Dus aansluiten bij de rest gaat wel lukken. Maar hoe zit het met het beter worden dan de rest? Want dat is niet na te apen.
@bennyweisz: zoals ik het al zei… Geef het een jaar of 5… Hoe is Toyota ook alweer begonnen? Daar riep men begin jaren 80 precies het zelfde over en kijk waar ze nu zijn…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).