• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Circuit De Barcelona-Catalunya

Auteur: , gepost 8 september 2022 om 15:32 –

Het circuit van Barcelona-Catalunya dateert uit 1991 en is vanaf dat jaar het toneel van de Spaanse Grand Prix. Barcelona is pas later aan de naam toegevoegd, tot en met 2013 heette het circuit alleen Catalunya. Op deze baan hielden de teams tot en met 2022 altijd de wintertests. Het hoeft dan ook geen betoog dat de teams en coureurs Barcelona-Catalunya op hun duimpje kennen.

De baan is relatief smal en de bochten zijn relatief snel (op sector 3 na). Dit zorgde ervoor dat inhalen bijna onmogelijk was. Daarom is de lay-out voor 2023 op de schop gegooid. In sector drie is de chicane eruit gehaald en vervangen door één lange bocht. De nieuwe lengte is 4.657 kilometer, tegenover 4.675 km van de oude lay-out.

Circuit De Barcelona-Catalunya

Circuit de Barcelona-Catalunya Barcelona Spanje

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North