Laatste reacties

De laatste reacties


stijnvermeersch reageerde op: Tesla onthult prijs van hun elektrotruck
Met een batterij van 1mWh is het vrij duur. Daar zal ie zeker ook niet de range mee halen, hoogstens een ledje een paar keer laten knipperen. Met een batterij van 1MWh is het al iets realistischer.

viezefreddyw reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@mashell: Jawel, er gaat veel veranderen. Het is namelijk geen open cockpit racing meer. En dat is zo’n beetje het enige wat Formule 1, Formule 1 maakte.

mashell reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@lincoln: niet groot genoeg voor Jumbo maar wel voor Microsoft.

mashell reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@viezefreddyw: die stoere bad boys en playboys verstoppen hun gesponsorde kapsels nu ook al onder een integraal helm. Nuchter beschouwd veranderd er met de halo helemaal niets. Net als dat het HANS systeem even wennen was wennen we ook aan de halo.

vroaaar reageerde op: Dit is er allemaal mis met Tesla's truck
@speedie: reken er maar op dat Tesla voldoende engineers in huis heeft met kennis van trucks.

sameshitdifferentday reageerde op: Tesla onthult prijs van hun elektrotruck
Er was eens.... Tesla

viggen93 reageerde op: Tesla onthult prijs van hun elektrotruck
Er staat nergens de laadcapaciteit vermeld en hoever je met bepaald laadgewicht kan rijden. Heb ik iets gemist of is dat nog niet bekend?

viezefreddyw reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
@gulli: Gelukkig wel!

lincoln reageerde op: Tesla onthult prijs van hun elektrotruck
Puik stukje werk .. Maar ik dan ook geen “verstand” van topgear F1 velgjes en kleurtjes ..

ikschrijfookoverautos reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
True, maar Checo was een tijdje wel degelijk te dik. Niet op Montoya niveau, maar toch ;)

lincoln reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@hzw: Red flag act 1865 ..

allesmetturbo reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@harrie: wauw dat is echt slecht zeg, wist ik niet

maartenoosterbaan reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
Ik snap dat het grappig bedoelt is, maar die titel slaat echt nergens op natuurlijk. Heb sinds Montoya geen dikke F1 coureur meer gezien.....ze zijn gewoon te lang...tjah kan je weinig aan/tegen doen. We willen toch niet alleen maar van die kleine ventjes overhouden zoals bij de paardenraces?!

lincoln reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
Mooi .. Kunnen ze weer wat vierkante cm advertentie ruimte verkopen ..

ukbob reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
@str8six: nu alleen nog batterij-aandrijving en de boel op afstand bestuurbaar maken en er kijkt idd helemaal Niemand meer.

harrie reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
@rob5nismo: Daarom is de tijds limiet voor de benodigde tijd voor het verlaten van de cockpit ook verhoogd. Lekkere veiligheidsfeature...

str8six reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
@87sandyd: interpretatie. Maar ok.

rob5nismo reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
En hoe zit het met de brand veiligheid? Ik kan mezelf voor stellen als je rug heet wordt en je moet je hans los maken en dan nog ff de halo eraf stuur eruit en dan pas uit stappen. Lange 5 -6 sec als de boel in de fik staat in mijn ogen

viezefreddyw reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
Formule 1 is magie. Althans, dat vind ik. Het is iets magisch voor mij. De belachelijk snelle auto’s, elk spoilertje en splittertje heeft nut en maakt de auto net wat sneller. De coureurs zijn wereldtop en helden voor velen. Het zijn bad boys. Het zijn playboys. Gaan eens in de twee weken onwijs hars over een circuit en cashen flink. Formule 1 is vooral zo magisch omdat het open cockpit racing is. Je mag van mij alles plaatsen of weghalen van de auto. Haaienvinnen, T-wings. Of cilinders wegnemen en turbo’s plaatsen. Ik begin daar steeds meer vrede mee te hebben. Maar het (deels) sluiten van de cockpit. Dat is verkrachting. Moord. Op brute wijze. De klasse is dood wanneer het zo ver is in 2018. Formule 1, bedankt.

nicolasr reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
Die Halo is levensgevaarlijk. Je zou voor de gein eens moeten zien hoe het zicht op bijvoorbeeld Eau Rouge is. Daar moet je voor je de bocht ingaat flink omhoog kijken om de wagen te kunnen zetten. Maar de rand van de halo en vooral het dikke punt waar de drie delen samenkomen zit dan precies in het gezichtsveld van de coureurs. Hun kop naar beneden om onder die rand door te kijken is ook geen optie. Laten we gewoon hopen dat dat ding uiteindelijk niet worst ingevoerd. Als alle coureurs (ok, bijna alle, seriously, what are we doing here) erover klagen en ook alle fans, dan is er misschien een hoge ome die hem alsnog uit de regelementen schrapt. Doei

volvonerdy70 reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
1 seizoen is al te lang voor de HALO...

HZW reageerde op: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen
Er gaan dode vallen met die HALO er op.

coffeecup reageerde op: Elon Musk heeft een weddenschap gewonnen
@acizane80: met een verplichte (te dure) leverancier en een prepaid kaart die je als een schooier moet opladen. Een budgetmeter duwt je idd nog veel verder in de miserie.

luxaeterna reageerde op: Dit is er allemaal mis met Tesla's truck
Hoe mooi hij ook is... waarom moet dat ding weer zo hard optrekken? Dat is om ongelukken vragen. Ik heb ook twijfels bij het chassis. Zou een holle buis zijn met daarin de batterijen. Terwijl een normaal ladderchassis toch wat flexibel moet zijn.

HZW reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
Het wordt een interessant 2018 seizoen. McLaren stemde tegen het aanblijven van de haaienvin, terwijl de rest er langzaam toch van uit ging dat hij bleef. Het zou wel een een meester set kunnen zijn van Mclaren, omdat aangenomen wordt dat McLaren hun 2018 van het begin af ontwikkeld heeft zonder vin, waarde rest toch er van uit ging dat de vin ook in 2018 aanwezig zou zijn. Alle teams die er op gegokt hebben dat hij blijft, kunnen nu van voor af aan beginnen met hun 2018 auto ontwikkeling. Op deze manier legt McLaren straat lengtes voor met hun vin loze auto ontwikkeling.

jippie reageerde op: Vergelijking: nieuwe Vantage vs. de oude
Het is even wennen maar het is tenminste wel helemaal anders. Over een tijdje vindt iedereen deze auto fantastisch. En het oude model wordt op slag een prachtige klassieker, zeker de V12 met handbak.

potver7 reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
Gewoon weer terug naar de sigaar met fietswielen

iJoost reageerde op: Koop deze Aston Martin V8 Vantage N400 in Nederland
Beetje hetzelfde als de muziek van Jamiroquai. Mooi, maar het lijkt allemaal op elkaar

cossiekiller reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
Anders moeten ze die vin plooien, knippen en voor de piloot plakken...

enricoleerdam reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
Morgen nog maar even genieten van de 2017 auto en het podium plek van max!

pomoek reageerde op: Dit is er allemaal mis met Tesla's truck
@thomassnelweg: dat denk ik ook. En die schermen zijn ongetwijfeld dimbaar. Dus dat komt wel goed. Wat die centrale positie betreft denk ik ook dat je een heel end komt met camera's. Het is allemaal niet zo dramatisch.

superfunky reageerde op: Dit is er allemaal mis met Tesla's truck
Allemaal marketing. Binnen 4 weken kondigt hij de volgende financieringsronde aan en vraagt om 5 miljard, want tja, heb ik niet net laten zien dat wij de wereld gaan veranderen met een nieuwe truck en een super car? Business is good, please send more money! Wat een oplichter die Musk.

gulli reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
@lincoln: god, heb je hem ook weer

MrHyde reageerde op: Dit is er allemaal mis met Tesla's truck
@trustmeiamanengineer: Toevallig gisteren in de kroeg nog eens zitten sparren met een medewerker van DAF, en ik kan je vertellen; ze zijn er nerveuzer over dan je zou verwachten. Want hoewel jaapyo hier wat puntjes noemt die hij minder vindt, zijn de meeste van die puntjes toe te wijzen aan het 'conceptcar' gehalte. Deze elektrische vrachtwagen heeft namelijk aan brandstofkosten (+-0,07EUR/km aan stroom vs 0,25EUR/km diesel) een enorme voorsprong. De meerprijs van +-60.000EUR tov een reguliere truck (uitgaande van de 180kUSD aanschaf voor de 500mile versie) is daarmee voor een Regionale transporteur na ongeveer 2,5 jaar terugverdiend. En juist voor het regionale transport zijn ze relevant: veel optrekken en afremmen, en elke avond gewoon weer op het bedrijf aan de lader. Laten we voor het gemak uitgaan van een markt voor regionaal transport van +- 25% van de truckmarkt (conservatief denk ik), en daarvan zal niet ineens iedereen een elektrische willen (hoewel kosten-technisch voordeliger, zijn er altijd bedrijven met bezwaren). Laten we uitgaan dat voor dit regionaal transport ongeveer 50% het kostenvoordeel (of andere voordelen) op vindt wegen tegen eventuele nadelen (die er bijna niet zijn voor deze groep). Dan zouden zomaar 12,5% van de markt pakken. Daarmee zouden ze met de introductie van 1 model, in een klap net zo groot worden als DAF, VOLVO, SCANIA of MAN. En hoewel we die eerste Tesla Semi hier in de EU echt niet gaan zien voor 2022, ben ik wel benieuwd hoe de Europese gevestigde orde op zoiets zal reageren. Helemaal als het Tesla lukt ook ook voor andere groepen trucks relevant wordt (bijvoorbeeld een lichtere versie voor het stadsvervoer, of een grotere accu voor het internationaal transport).

josxkrs reageerde op: De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1
@str8six: ha, gay.