
Deze BMW Z4 M Coupé maakt hebberig. En hij komt van een bijzondere eigenaar. De veiling is ook No Reserve, dus deze Z4 M wordt gegarandeerd verkocht.
We kijken naar een BMW Z4 M Coupé. Net als de M Coupé op basis van de Z3 een model dat weleens vergeten wordt als mensen een rijtje M modellen opdreunen.
Hoe zat het ook al weer met deze Z4 M?
4 Jaar na de introductie van de cabrio kwam de Coupé. De proporties waren die van een traditionele sportwagen, maar de messcherpe lijnen geven deze generatie Z4 toch een compleet uniek aanzien. De Z4 Coupé was er naast de 3.0 zes-in-lijn, ook direct in M versie.
BMW Z4 M Technisch
Technisch gaf BMW invulling aan de Z4 M door terug te grijpen naar de E46 M3. Onder de langgerekte motorkap is daarom dezelfde magistrale 3,2 liter grote en 343 pk sterke zes-in-lijn te vinden. Het sperdifferentieel komt eveneens bij de E46 M3 vandaan, terwijl de remklauwen en -schijven afkomstig zijn van respectievelijk de M3 Competition en M3 CSL.

Het welbekende ongeblazen S54-blok maakt rijden in de E46 M3 al tot een groot genoegen. In een lichtere en compactere auto is het dus helemaal feest! Kenmerkend voor de Z4 range is dat je bijna OP de achteras zit. Kijk hieronder de video om te zien wat Wouter er van vindt.
De Z4 M kan overigens ook nog eens worden gerekend tot de meest zeldzame modellen uit de geschiedenis van BMW M. In totaal zijn er niet meer dan 9.345 van deze Z4 M’s van de band gerold, waarvan minder dan de helft als Coupé.





Het blijft een van de mooiste auto’s ooit gebouwd in mijn optiek. Gewoon prachtig en prachtig om in te rijden
6 in lijn, check.
Prachtig en subtiel uiterlijk, check.
Achterwielaandrijving, check.
Als je bij een nieuwe BMW 1 van die 3 aan kan vinken heb je al mazzel…
@Johanneke: en een handbak ook nog, als bonus
Heb er zelf onlangs een gekocht, ik geniet er elke dag van om in te rijden, een grijns van oor tot oor. Het tijdloze design en de strakke lijnen maakt de coupe ook zo veel gaver dan de cabrio. Ultieme wagen!
Mooi karretje, die zou toch een sappige prijs op moeten kunnen leveren. De S54 is een geweldig blok met een mooi assortiment aan motorgeluiden over de hele toerenband. En lekker doorjanken tot dik 8000 toeren. Toppie !
Vind deze en de Z3M Coupe 2 van de coolste moderne BMW’s. Maar pas in beide niet helaas. Lijkt me echt geweldig spul om mee te boenderen.
@e34m5touring; Lang zijn is inderdaad niet altijd fijn. Ik ben denk ik wel 5 keer een Z4 wezen passen, tegen beter weten in, en elke keer is de teleurstelling best groot. Ik ben 1.96 en zo vreselijk veel scheelt het niet, maar wel net teveel.
Tja, dan zeg ik met 2.08 genoeg vrees ik :)
Wie is dan de bijzondere eigenaar?
Vroeg ik mij ook af, op de site van de veiling staat 1e eigenaar. Dus dat is het dan denk ik? Heeft er wel van genoten, 150k ofzo gereden, prima gedaan.
Zie video
Echt een gaaf ding in een mooie kleur. Er was een tijd rond 2015 ofzo dat ze niet zo duur waren, ben benieuwd wat ie nu kost…
@r3fl3x: staan er ca 40 te koop in Europa op Autoscout en vraag(!)prijzen beginnen rond de 30k.
Valt me nog mee eigenlijk. Leuk speelgoed.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-z4-m-no-reserve-originally-dutch-car-benzine-blauw-a780a370-13b3-4ddf-bb10-81b3f878e49a?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share
€45 k dus.
Volgens Finnik rapport is waarde indicatie 7-10k maar dat lijkt me erg weinig.
Nee niet € 45k dus -> No reserve ;-)
Als je daar €0 zou invullen dan komt ie met sommige zoekfilters niet naar voren gok ik
Laatste beurt staat op 140.000 km en anderhalf jaar geleden. Staat ook nergens of de lagerschalen al gedaan zijn. Als je deze koopt moet je dus wel op 4-5K extra kosten rekenen ;)
@kajapompe: bij 150.000km al voor 4 a 5 k onderhoud? Bizar zeg
@nautique206: ik rij een Ford S-Max 2.0 ecoboost met 108k km op de klok. In 3 jaar tijd zit ik al op meer als 12k aan onderhoud en reparaties. Dan valt het met deze nog wel mee.
@jarnobakker: sodeju. Ik heb 5 jaar met een A6 3.0 tdi gereden, gekocht met 200.000km 10 jaar oud, na 5 jaar met 350k km verkocht, kom in die 5 jaar nog niet op de helft. Overigens in 5 jaar ook maar 4,5k afgeschreven, dat was ook niet gek
Inderdaad mogelijks een opportuniteit als investerings object. Om het echt rijdend te houden zal er inderdaad extra budget nodig zijn. 160.k km voor een m motor is niet niks. Revisie kan perfect maar is prijzig . Trouwens alle m onderdelen op deze wagen zullen prijzig zijn of worden gezien de zeldzaamheid ervan. Staat inderdaad aan 45.000 eur te koop.
Velen onderschatten dit maar die m dingen hebben wel een apart onderhoudsschema nodig ( trouwens iedere performance motor).
Zijn M-onderdelen moeilijker te krijgen dan gewone BMW onderdelen? Zelfs voor m’n E30 kan ik bijna alles nog krijgen. Alleen Baur-spul is moeilijk.
Jammer dat de Z4M maar liefst 100kg (!) ZWAARDER is dan de “gewone” Z4 Coupe.