Top 15: de meest pakkende slogans van automerken

Auteur: , 152 Reacties

Wat maakt een slogan een goede slogan? Hij moet kort en krachtig zijn, en het geniet de voorkeur als bedrijf om niet te vaak van slogan te wisselen. Ruimte voor dubbele interpretatie levert bonuspunten op. Bijna elke autofabrikant heeft er een, maar zijn ze ook allemaal even treffend?

Vintage autoslogan

Met alle verschillende talen in de wereld is het haast onmogelijk om één slogan aan te houden. Doorgaans wordt er door de lokale paarse broeken dus iets ‘eigens’ verzonnen. Een Amerikaanse of Engelse fabrikant heeft de taal mee, en daarnaast zien we dat eigenlijk alle Duitse fabrikanten, in ieder geval in ons land, de slogan in hun eigen taal hanteren. Dit schijnt een psychologische achtergrond te hebben: Duits wordt vaak gerelateerd aan degelijkheid.

Echter: ook Citroën en Seat hanteren hun eigen taal in de marketingcampagnes, terwijl Renault dan weer van het Frans op het Engels overschakelde.

Een goede slogan, of audiologo, is als een liedje van de Vengaboys: het hoeft niet per sé heel diepzinnig te zijn, maar het blijft wel hangen, en is door de autoliefhebber dan ook niet moeilijk op te lepelen. Ga, voordat je omlaag scrollt, eens bij jezelf na hoeveel slogans (oud en nieuw) je uit je blote hoofd op kunt dreunen, en of je ook de merken kent die er bij horen. Hoe ver kom je?

Deze 15 slogans zijn bij ondergetekende om de een of andere reden blijven hangen. De lijst is erg subjectief, dus als je betere voorstellen of eigen favorieten hebt, dan horen we dit graag.

  • Power. Beauty. Soul. (Aston Martin)

Klassieker. Ook mooi op het instrumentenpaneel te implementeren. In het geval van deze jongen kan het zelfs nog korter: Power. Beauty.

  • Freude am fahren (BMW)

Met de komst van voorwielaandrijvers, MPV’s en wat niet opteren sommige mensen voor een wijziging van dit motto, maar BMW wil hier niets van weten; het staat er nog steeds pal achter.

  • Vorsprung durch Technik (Audi)

Ook al werd de R&D-baas onlangs gedumpt, Audi voert nog steeds fier dit motto.

  • Das Auto (Volkswagen)

Kort, bondig, en voor een Angelsaksiër ook nog uit te spreken.

Je weet zelf.

  • Auto emoción (Seat)

Hier doet de hete dame die het uitspreekt wonderen voor de herkenbaarheid.

  • Une équipe forte / een sterk nummer (Peugeot (205))

Eentje uit het verleden, maar bij mij is ‘ie altijd blijven hangen.

  • Nulla tenaci invia est via (Spyker)

Moeilijk te reproduceren, maar wel uiterst herkenbaar.

  • Créative technologie (Citroën)

Mooie en passende term voor het Franse merk.

  • Zoom zoom (Mazda)

Door zijn vorm breed toepasbaar, en bovendien vrij uniek van vorm, dus onderscheidend.

  • Simply Clever (Skoda)
  • There is no substitute (Porsche)
  • Shift expectations (Nissan)
  • The toughest 4 letter word on wheels (Jeep)
  • Shockingly affordable (Dacia)

Foto: vintage Ford-reclameposter uit 1946, via neatdesigns.



152 reacties

Zoom zoom is de beste.
Above and Beyond (Land Rover)
@robert110: The best four by four by far (ook Land Rover).
@camber24: Klopt, op mijn Defender folder staat “Go Beyond”. Ook “Go anywhere…Do anything” en “The “Go anywhere” vehicle” zijn gebruikt ( in de Series 1 tijd). Het leuke vind ik is dat elke slogan klopt voor de enige echte Land rover: de Defender/Series.
@robert110: Blijft een stoer merk. Gaaf dat je een Defender hebt!! Ken niemand met zo’n ding. In mijn beleving zijn dat altijd avonturierlijke mensen, die een keuze durven te maken :-)
@camber24: Ik heb alleen de folder, maar ben al vanaf kleins af aan Land Rover fan. Heb momenteel helemaal geen auto maar ben continu aan het kijken om een Defender of Series in mijn budget te passen. Ik heb mijzelf ook voorgenomen om liever door te sparen voor een goede Land Rover dan een of andere hatchback van 500 euro te kopen.
@robert110: vriend van me heeft een series 2 met de koplampen in de grille in de lwb uitvoering. Stoer ding(H)
@robert110: Mooie instelling. Echt heel gaaf. Hoop dat je een mooie treft, en je ervaringen hier deelt. Mijn achterbuurman heeft een vrij nieuwe Defender, een drie deurs, met korte wielbasis (ben er niet zo in thuis..). Gaat hij vaak het terrein mee in. Echt een heel stoer ding!!
The Power of Dreams.

A Way of Life.

New Thinking. New Possibilities.
“The best 4x4xfar” (four by four by far) van Land Rover vind ik ook erg sterk.
@m550d: idd die hoort ook absoluut in dat rijtje thuis.
Nou de slogan van audi is wel aan vervanging toe..
@lambo4all:
Yep, ik vind die van VW anders ook niet echt representatief….
@lambo4all: is niet van Audi
@lambo4all:
inderdaad, moet nu worden: Meilen vorsprung durch Technik
@lambo4all: Precies, “Vorsprung Durch Marketing” dekt de lading een stuk beter.
Mitsubishi voerde ooit de slogan “de gestaalde perfectie” en rotten dat die dingen deden….
Honda had “wat wordt het toch mooi op de weg met al die Honda’s” en daar was destijds weinig aan gelogen.
Skoda en Seat kunnen net zo goed “Thanks to daddy” als slogan gebruiken.
@berlinetta:
? Een skoda is toch niet echt een wagen waarin je een fils a papa zal vinden, en seat net zo min.

Hoort eerder bij een kleine audi, bmw, mini,… cabrio.
@Hupke: Hij doelt denk ik op het moederbedrijf van de betreffende merken, ipv een rijke papa. Beetje krom omschreven/vertaald. Snap de verwarring.
@Hupke: Idd, ik bedoel papa VW.
Er steken er wel een paar met kop en schouders boven uit naar mijn persoonlijke mening.

Freude am fahren, vorsprung durch technik, creative technologie.


Terwijl er ook een paar heel zielige bij zitten.
Power, beauty soul. Wie trapt daar nu in? Zelf een beetje staan roepen, dit is zo direct dat ik me niet anders kan inbeelden dat het voor een oermens bedoeld is. Direct ook het doelpubliek als ze hopen het aan voetballers te slijten.

Die van Porsche, Spyker en peugeot trekken ook op niet veel al zijn ze niet zo geheel debiel als die van aston.
@Hupke:
Nee, zelf roepen dat je een voorsprong door techniek hebt is pas über zielig….
Dan vind ik de slogan van Aston de lading nog dekken, er is geen woord aan gelogen.
@jrk68:

Het gaat er niet om of het de lading dekt het gaat erom hoe je de mensen aanspreekt en dat van Aston is het equivallent van een holbewoner die wat staat te roepen.

Audi, stoeft, duh, als er je in je eigen reclame jezelf niet gaat bestoefen… zij spelen het punt uit dat zij de meer clevere wagen verkopen dan hun ‘premium’ concurrenten. Maakt niet uit dat dat mss niet waar is (mss wel was met de 1e quattro’s), het punt is waar je jezelf wil plaatsen.

En paaaaauuuwer, bjeotie en soowl, dat hebben nog genoeg andere sportwagens, daarbij is het gewoon hersenloos.
Maarja dat zijn maar mijn 2 cents.
@Hupke: ik vind de slogan van Aston Martin juist een van de beste. Inspirerend en het geeft precies aan waar ze bij Aston Martin voor staan. In elke auto van Aston Martin vind ik dat de elementen power, beauty and soul ook terugkomen.
@stanoow:

En in een ferrari, porsche, amg, m-sport, maserati, lamborghini, jaguar (sportieve modellen), koenigsegg, wiessmann,…

komt dat niet voor in de ogen van hun bewonderaars?
@Hupke: vind jij dan dat freude am fahren, vorsprong durch technik of creative technology niet voor andere merken op kan gaan?

Het gaat er om dat een slogan aansluit op wat een bedrijf naar buiten uit wil stralen. Freude am fahren klopt voor BMW maar het is gewoon inspriratieloos. Audi heeft al jaren geen ‘vorsprong durch technik’ meer, dus die slogan sluit gewoon niet aan op de producten die ze leveren. En creative technology van Citröen zal best voor sommige mensen zo zijn al denk ik daar zelf anders over. Aston Martin geeft met power, beauty and soul op een (naar mijn mening) inspirerende manier aan waar men voor staat en er is geen woord van gelogen.
@Hupke: “slogan” van Spyker is gejat van het originele (en naar mijn mening enige echte) Spyker en stamt al uit 1915.

Nulla tenaci in via est via betekent “Voor hij die volhard is geen weg onbegaanbaar”.
Dat afgezet tegen de achtergrond van de toenmalige 1e wereldoorlog en de nog erg jonge auto industrie was die slogan toen niet zo gek.
@Hupke: mooi slogans maar het reclamebureau van Citroën had het op z’n Frans moeten doen: technologie créative. Maar goed wie stoort zich daar (ook) aan?
“Life is better lived together”

Volvo
The ultimate sitting machine vs the ultimate driving machine was er ook een van BMW om Mercedes de loef af te steken.
Nog een mooie van Aston Martin uit de reclamecampagne voor de nieuwe DB9: the heart of Aston Martin, the art of Aston Martin.
Vond “De lat” van BMW wel erg sterk.
”Je voelt je lekkerder in een Peugeot”

Die had ik toch wel verwacht.. Staat nog steeds op de achterruit van elke Peugeot..
@replicant:
Met die slogan waren mijn kinderen het niet echt eens.
Ooit had ik er een mee als huurauto en na 100km liepen ze groen aan….
@jrk68: Zo kan je het ook opvatten.. Lekker in de zin van gezond.

Ik zat eigenlijk meer te denken aan de keihardepornolekker.. Gewoon lekkah! Je bent zo lekker, je bent een lekker ding! Die lekker.. Toch vreemd als je daar een auto voor nodig hebt..
@jrk68: Was dat toevallig een 605? Wij hadden een buurman met zo’n ding vroeger. Gegarandeerd eentje kotsen als hij moest rijden met sporten. Heel apart.
@E34M5Touring:
Nope, een 306.
Wat ik er van begrepen heb heeft het te maken met de bewegingsfrequentie van Peugeots.
Als een auto comfortabel is geveerd en gedempt ligt die frequentie ongeveer de helft lager dan (pak hem beet) een Duitse auto. Sommige mensen kunnen dat ervaren als het deinen van een boot, met gelijke gevolgen.
In stuiterbakken hadden ze nergens last van en als ze voorin die Peugeot zaten ook niet.
Ik heb dus het vermoeden (bewijzen kan ik het niet) dat ze er in de huidige Peugeots geen last van hebben.
@jrk68: Ah dus wel uit die bouwjaren. Zou best kunnen kloppen. Hij had lang niet altijd dezelfde mensen in de auto maar er was er altijd wel 1 die moest nekken. Verder wel een enorm ding vanbinnen btw.
@E34M5Touring: Had dat misschien ook niet te maken met de rijstijl van de buurman? :D
@bozewolf: LOL, nee die man kon prima rijden daar lag het volgens mij niet aan. Was echt heel apart.
Ja, die had er wel bijgekund inderdaad. De huidige is Motion & Emotion. Laaaaame.
Vorsprung durch technik is niet van Audi, gejat van NSU.
buiten die van jeep toch wel heel europees georienteerd,
Ik vind dat de amerikanen toch ook een paar leuke hebben alleen geen idee van welke fabrikant sommige zijn

“There is no substitute for cubic inches”

“No replacement for cubic displacement”

Die twee ruiken wel erg naar Corvette/Viper

Verder nog van Dodge
“Grab life (by horns)”
“Mopar or no car”

Amerikaanse GM tak
“That’s an American revolution” (chevy)
“It’s more than a car, it’s a cadillac”
Geen slogan maar een quote die ik prachtig vind: “Aerodynamics are for people who can’t build engines”.
@zjean:
Om dan de D-type 20 km/u sneller te zien gaan op de rechte lijn van Mulsanne. What a joke…
@StijnB: dat zal best maar dat maakt voor mij het citaat niet minder mooi
@zjean:
Klopt! Maar het was wat overmoedig daar de concurrentie op motorisch vlak even goed was en op andere vlakken simpelweg beter…
Waar zeven jaar garantie de standaard is….
Dat zinnetje van de prefacelift van de Mercedes W212 blijft bij mij ook altijd hangen: “Welkom thuis”
U bent toe aan een …
En Volvo for Life
Is alweer ingehaald door ‘designed around you’. Weet niet welke ik pakkender vind.
@sir_smokalot: volvo, for life. Vind ik zo ongelooflijk sterk. Dat komt uiteraard omdat iedereen bij volvo gelijk aan veiligheid denkt.
@Thijsj: En aan militante Volvo knokploegen natuurlijk. Zoals de lokale Alwood Animals.
@bozewolf: Waarom moet deze reactie in godsnaam worden goedgekeurd? Wat is op met die random goedkeuringschecks?
Cuore Sportivo?
Freude hört nie auf (bmw classic)
Vorsprung durch Technik vind ik nou niet echt een pakkende slogan hoor. Wel heel herkenbaar omdat ze hem al 150 jaar gebruiken, maar pakkend? Neu…

Hetzelfde voor Créative technologie, Wir leben Autos en Shift expectations, Dat zijn toch allemaal kreten waar duidelijk 3000 uur over vergaderd is waarna er een zouteloos compromis uitgerold is.

Doe dan:
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen
Chevrolet, it’s a big plus
Cuore Sportivo (Alfa Romeo)
Volvo. For Life
Het opwindenste met je kleren aan (Lambo)
Today, Tomorrow, Toyota
It’s a giant Suzuki!
Prepare to want one (Hyundai)
@potver7: die van Hyundai heb ik jaren lang de engste ooit gevonden. Ik was me al die tijd aan het voorbereiden op mijn moment van zwakte om een Hyundai te willen…
@potver7: Een Lamborghini reclame in het Nederlands…


Nog nooit een betere reden gezien om een Ferrari te kopen!
today tomorrow toyota. had ik ook wel verwacht.
@620henk:
is geworden : today tomorrow recall
Perfektion aus leidenschaft (850 csi)

To make it fly they gave the new m5 6 cilinders,24 valves and a topspeed of 150mph. To jeep it to the ground, they gave it pirellis(e28 m5)
@undifined1: keep ipv jeep
“The safest place on earth”
Mercedes guard
Voorsprong door techniek is niet echt meer aan de orde bij audi……
@loekie125: nooit geweest..
@loekie125: voorsprong vanwege afwerking moet het worden
@solmatje:
In dat geval is het dus “voorsprong door Peugeot”….
Met de FIAT Panda lach je iedereen uit….


http://youtu.be/5kgFIv__S1s
@rufctr01:
Gelukkig
Dank !
16+jes en drie kussen van mij !
Want ik moest er ook onmiddellijk aan denken
’t is nog steeds de enige die er met kop en schouders bovenuit steekt.
@desjonnies: hahahaha
Confidence in Motion

Think.Feel.Drive

Beide van Subaru.
Alleen een Citroën rijd als een Citroën (een beetje een slechte slogan, niet?)
@Jansen: vind ik niet
@Jansen: euhm, rijdt…..
@Jansen:
Geen ervaring dus met Citroën.
Want een hydraulisch geveerde Citroën is gewoon het beste
Einde verhaal.
@desjonnies: zeker wel. Héééél veel ervaring met dergelijke Citroëns, van CX, tot BX, van C5 tot Xantia (Activa). Vele kilometers als kind en bestuurder in gemaakt en altijd met volle teugen van genoten. Als het kon zou ik direct de deur van mijn Ford Focus dicht trekken en een goed rijdende auto – lees hydropneumatische Citroën – uitkiezen, maar ’t mag niet van de baas. Maar daarom kan ik een slogan nog wel om te gapen vinden….
@Jansen:
Je bevestigt de slogan anders aardig in je betoog.
Dat alleen een Citroën rijdt als een Citroën.
Dus zijn we het eensch !
“La voiture du juste milieu”
@Jansen: Van Hotchkiss mocht er onduidelijkheid over zijn…
“De Dyna is iets anders” blijft een mooie. Dekt de lading ook goed.
Uitleg bij het Chevrolet-logo: “It’s a big plus”
@MontegoBlue: En die vind ik dus ook écht heel stom. Komt waarschijnlijk door de stem die het op de radio zegt.
@MontegoBlue: Die vond ik ook wel leuk gevonden idd, bij BMW zou dat bijvoorbeeld niet passen denk ik: “Its a propellor”
Ik vind BMW’s slogan nog steeds zeer sterk en ik vind het fantastisch dat elke taal zijn eigen variant op Freude am Fahren mag behouden, anders dan bijvoorbeeld bij VW dat ‘Das Auto’ over ter wereld gebruikt. “BMW maakt rijden geweldig” geeft precies aan waar dat merk voor staat en wat voor spullen het maakt.

Die leus van Land Rover (the best 4×4 by far) mag ook zo op een tegeltje.

Voor de rest is het gewoon treurnis met nietszeggende kreten.
Freude am fahrrad!!
En maar 14% bijtelling…… *braak*
Toch een van de betere:
Volvo – Designed around you
In de 80er had Toyota, deze: “My Toyota is Fantastic”. En omdat de toenmalige Toyota’s uit veel goedkoop plastiek bestonden, werd de slogan spottend uitgebreid: “My Toyota is Fantastic, it’s from plastic”.
Ford: Go Further?
Van mijn kant een paar van, hoe kan het ook anders, Subaru. Onder andere: “Inexpensive, and built to stay that way.” en “The World’s Favorite Four Wheel Drive”
Daarnaast ook nog (in mijn ogen de mooiste) deze: “The beauty of all-wheel-drive”.
@ej20g: en wat op de achterruit van onze vorige auto stond: “Kia rijdt een klasse rijker.”
@ej20g:

Als Subaru-fan had je deze ook moeten weten,wel een oude: Subaru is de baas.
(Heb zelf ook Subaru gereden,Gt turbo MY 2000).
@bayernmunchen: die zal ik gemist hebben. Een MY2000 (of MY1999) is overigens waar ik voor aan het kijken ben, fijne auto’s.
@ej20g:

Zou ik zeker doen,niet omdat ikzelf er één heb gehad van het bj.2000,maar dit waren wel de beste van de hele serie gt turbo’s.
Succes.
@bayernmunchen: precies. En ik vind ze gewoon écht ontzettend mooi. Een vriend van mij rijdt een MY1999, echt nooit problemen mee behalve de eerste originele brandstofpomp die het begin dit jaar na 14 jaar en 129.000 km de geest gaf. Die van hem heeft de liefde alleen maar versterkt.
@ej20g:

Ik heb mijn Subaru 4/5 jaar gehad en echt nooit wat mee gehad.
Nu moet ik niet liegen,alleen de luchtmassameter een keer vervangen voor een nieuwe.
Tevens was dit achteraf niet mijn fout dat die het begaf.
Ik had de originele filter vervangen voor een itg-paneelfilter.Heb nog gevraagd of dit wel kon.Ja,dat kan kon,geen probleem.(dit advies meegekregen van een bedrijf uit Waalwijk,noem geen naam,mischien weet je wel wie ik bedoel.)Na enkele maanden begaf de luchtmassameter het.Oorzaak te vette-lees olie- luchtfilter.
Maar goed.Wat ik wil zeggen,laat de originele filter zitten en zet er ook geen open filter op,een kelk zeg maar.De luchtmassameter van een MY2000 werkt namelijk met een ‘filmpje’ zeg maar,en deze zijn zeer gevoelig voor vettigheid.(olie)
Maar buiten dit om,nooit problemen mee gehad.
@bayernmunchen: Waalwijk zegt me zo snel niks, maar dat ze niet tegen olie kunnen weet ik. Een inlegfilter of Apexi filter (geen HKS, die filteren veel te weinig) kan op zich weinig kwaad, zorg alleen wel dat het inderdaad géén ingevet/ingeölied filter betreft zoals van K
Al het goeie,komt van melk-unie koeien.
MG: ‘safety fast’. Daar moet ik altijd wel om gniffelen als ik mijn mgb zonder gordels weer in stap.
Alfa Romeo Giulietta – Without hearts, we would be mere machines.
BMW: Rij een auto. Kies BMW.
BMW: Een droom in handbereik.
BMW: Simplitisch is niks voor ons. Voor u wel ?
BMW: Wij kwamen, U zag en samen overwonnen we.
BMW: BMW what else
BMW: Neuken of Rijden doe je niet met techniek, maar met passie.
BMW: Ik hou van rijden en niet van kijken.
Niet wereldschokkend, maar leuk gevonden vind ik deze slogan:

“Vito, de Mercedes onder de busjes”
@dizono: dat vind ik ook een van de betere. Daarmee geef je zowel het type als het merk een boost.
Zelf vind ik de slogan voor de Toyota Fortuner (goh) het meest pakkende: The World is Mine. Toepasselijk voor een stoere SUV die ruim is en er goed uitziet!

Daarnaast vond ik in Indonesie dat ze daar nog vele andere pakkende slogans gebruiken. Al kan ik niet zo snel andere vinden/bedenken.
Hier een oude welke ik nooit begreep: Kia, een klasse rijker..
@adjudant: Kia rijdt een klasse rijker… Die zat achterop onze vorige auto (Kia Pride uit 1996). Hij klopt op zich ook wel.
Grab life by the horns (Dodge), No compromise (Donkervoort)
Guts, Glory, RAM ook wel vet
“Echt rijplezier begint hier” (2006)

“Als je ècht wilt rijden” (1987)

BMW.
eentje die bij mij is blijven hangen

“volg de skoda rijder”

en ik mis die van opel
“wir leben auto’s”
@stekel:

”Kort, bondig, en voor een Angelsaksiër ook nog uit te spreken.

Wir leben Autos (Opel) ”

??????
@Valentino: het was nog vroeg, sorry!
;)
@stekel:

Haha, geen probleem!:P
Like a rock. Was van chevy in de jaren 90 in Amerika toen ik jong was.
Vorsprung durch VW Technik (Audi) ???
Roger cools= oké
ben ik de enige die heeft moeten lachen om
“In het geval van deze jongen kan het zelfs nog korter: Power. Beauty.”?
“Volvo for life” dacht de Volvo rijder toen’ie met 180 onder de oplegger schoof en stierf
” Vorsprug durch technik ” dacht de Audi rijder toen alle waarschuwings lampjes spontaan begonnen te branden

” Today, tomorrow Toyota “, dacht de Toyota rijder toen’ie hoorde dat zijn volgende lease wagen een Opel zou worden.

” Freude am fahren ” dacht de bMW rijder toen’ie net over de radio hoorde dat de file waarin hij zich bevond 130 kilometer lang bleek te zijn

” Das beste oder nichts “, dacht de Mercedes rijder toen’ie op de parkeerplaats kwam en zag dat zijn auto gestolen was.

” Renault Creative technology ” dacht de Renault rijder toen bij het openen van zijn achter deur deze spontaan op straat donderde

” Cuore Sportivo ” dacht de Alfa rijder toen’ie bij 200 per uur een motorrijder op zich af zag komen en een hartaanval kreeg.

De enige goede slogan was die van occasion handelaar Tony Hildebrand :
“Wij garanderen dat onze auto’s na het wassen NIET krimpen. ”

De rest is bull shit, verzonnen door waspoeder snuivende heetgebakerde zichzelf interessant vindende mannetjes, die met het openbaar vervoer reizen.
@desjonnies:
Creativ technology is van Citroën..
Naar die van de occasion dealer is wel erg leuk bedacht!
@desjonnies: Renault is “drive to change” en heeft “createur d’automobile” gehad. Neemt niet weg dat Renault slecht gebouwt zijn.
@desjonnies: “dacht de Renault rijder toen bij het openen van zijn achter deur deze spontaan op straat donderde” Om deze heb ik toch wel even hardop gelachen…
“De eerste diesel die rijdt als een BMW” – slogan voor de eerste diesel BMW in 1983, de 524td
Alfa: Beauty is not enough.
Power for your control.
Without heart we would be mere machines…
Die van Land Rover vond ik ook wel grappig: The best 4×4 by far.
Een slogan welke Chevrolet alleen in de States voor de Corvetes op Billboards langs de weg gebruikte was o.a:
“They don’t write songs about a Volvo”. of “Looks so good at 40”

Deze zijn dan meer alleen gericht op de Corvette i.p.v. op de gehele Chevrolet range, maar een andere van Chevrolet is: “You must race on sunday to sell on Monday”.
@leko: dan kennen ze het nummer volvo van grynch nog niet… gaat toch echt over Volvo.
There is no substitute for cubic inches…. ijzersterk !!
@406_v6: Yes there is: Liters
Die slogan van Jeep heb ik nog nooit gehoord, maar toch mijn favoriet.
De meest trieste is die van Renault: “Créateur d’automobiles”.
Dat doen ze namelijk allemaal.dus blijkbaar is er voor Renault niets onderscheidends te verzinnen?
@smokin:
Kijk eens naar de recente geschiedenis van Renault.
En begin in 1960.

Renault is veel en veel creatiever en heeft veel meer vernieuwingen op de markt gezet dan enig andere fabrikant.
@desjonnies: klopt! Ze zijn in veel dingen een trendsetter
@desjonnies: Dat zal best, maar ze zijn weinig creatief in het verzinnen van een slogan. En daar gaat het in dit stuk om ;)
De Seat Fura: Hiep hiep Fura

Chevrolet heeft er wel erg veel: It’s a big plus, Four wheels and a heart, Chevrolet, make it happen
Die van MG vind ik wel goed: Life’s too short not to…

En LandRover ook: One Life, Live it.
@lotus:
Die poster heb ik hangen, met een gele MGB erop
En die andere :

” Your mother wouldn’t like it “
@desjonnies: Zo had ik vroegen een poster met een Renault Alpine erop met als enige tekst “Donnerwetter”… prachtig!
@desjonnies: Zo een toevallig?
http://s134.photobucket.com/user/asdls/media/mgbMother1.jpg.html
@lotus:
Ja die, die hangt er
En eerlijkheid gebied me dat de advertenties in de Amerikaanse bladen van MG me toen erg MG minded hebben gemaakt; ik bedoel, je wilt eigenlijk toch alleen maar de auto rijden die je moeder niet leuk vind?
Ooit gezien achterop een Nissan Patrol: “Official Land Rover towing vehicle”
“Kies… voor de kwaliteit van Renault” Uchekuchekuch. Dat vind ik toch wel een jammerlijke. Welke ik altijd mooi gevonden heb is deze van Subaru: “When you get it, you get it”.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).