PB: Autoblog en Marktplaats slaan handen ineen voor ontwikkeling content

Amsterdam, 6 november 2015

Marktplaats, marktleider in vraag en aanbod in de automotive industry, gaat samenwerken met Autoblog. Autoblog, de grootste Nederlandse nieuwssite op het gebied van auto’s, biedt dagelijks autonieuws uit zowel binnen- als buitenland. De twee partijen gaan gezamenlijk content over auto’s creëren en delen via de eigen kanalen. Thema’s die beide partijen willen oppakken zijn de bekende reviews van Autoblog over nieuwe auto’s en occasions. Maar daarnaast ook video’s met tips en adviezen over de aankoop van een auto, eenvoudig onderhoud en veilig rijden.

Marktplaats is erg blij met de mogelijkheid om gebruikers meer entertainment over auto’s te bieden. Op deze manier geeft marktplaats inhoud aan de strategie om relevant, informatief en behulpzaam te zijn voor gebruikers tijdens de aan- en verkoop van auto’s en auto-onderdelen. Autoliefhebbers krijgen zo gratis toegang tot relevante en leuke content.

Wouter Karssen, één van de ondernemers achter en presentator van Autoblog: “Wij zijn verheugd met deze partnership en de kans om onze content inhoudelijk te verbreden en te delen met het grote en gevarieerde publiek van Marktplaats. Autoblog bestaat uit autoliefhebbers in hart en nieren en wij schrijven over auto’s omdat we het leuk vinden. Het is fantastisch om vanuit onze passie ook hulp met advies over de aanschaf van auto’s en onderdelen te kunnen geven.”

Hamish Stone – director Automotive Marktplaats: “Wij zijn trots op deze samenwerking en willen onze gebruikers naast onze huidige diensten meer leuke en aantrekkelijke informatie bieden. De content van Autoblog geeft onze bezoekers naast entertainment ook relevante kennis. Op deze manier willen wij naast het grootste handelsplatform in automotive uitgroeien tot een plek voor interessant autonieuws.”