Tuning Peugeot 206 Turbo

VraagbaakCategorie: TechniekTuning Peugeot 206 Turbo
Marcel van schik vroeg 5 maanden geleden

Ik wil een turbo plaatsen op een Peugeot 206 1.4 bj 2000 kan dat wat heb ik nodig om dat te doen

3 Antwoorden
willeme Staf 5 maanden geleden beantwoord

Hallo Marcel,

In principe kun je overal een turbo op schroeven. Bij de 206 1.4 zijn er wel wat uitdagingen. De motor is er in principe niet op voorbereid, dus je moet een hele heep gaan monteren. Dan zit je met extra vermogen. De 1.4 achtklepper heeft 75 pk en met een turbo wordt het wel iets beter, maar niet veel. Er is maar zoveel wat je kan doen met zo’n simpele motor.

Ik zou het daarom altijd afraden. Je kan voor dat geldt beter een 206 1.6 16v (110 pk), GTI (136 pk) of RC (177 pk) opzoeken. Als je echt jouw auto sneller wilt maken, gan zou ik kijken om een van die blokken in je 206 te hangen. Dat levert nog steeds veel uitdagingen op, maar het blok loopt minder snel in de soep. Het is toch techniek van 18 jaar, terwijl de 206 er niet bekend om staat enorme reserves en toleranties te hebben.

willeme Staf 5 maanden geleden beantwoord

Hallo Marcel,

In principe kun je overal een turbo op schroeven. Bij de 206 1.4 zijn er wel wat uitdagingen. De motor is er in principe niet op voorbereid, dus je moet een hele heep gaan monteren. Dan zit je met extra vermogen. De 1.4 achtklepper heeft 75 pk en met een turbo wordt het wel iets beter, maar niet veel. Er is maar zoveel wat je kan doen met zo’n simpele motor.

Ik zou het daarom altijd afraden. Je kan voor dat geldt beter een 206 1.6 16v (110 pk), GTI (136 pk) of RC (177 pk) opzoeken. Als je echt jouw auto sneller wilt maken, gan zou ik kijken om een van die blokken in je 206 te hangen. Dat levert nog steeds veel uitdagingen op, maar het blok loopt minder snel in de soep. Het is toch techniek van 18 jaar, terwijl de 206 er niet bekend om staat enorme reserves en toleranties te hebben.

e28forever 1 maand geleden beantwoord

Beste Marcel,

Denk niet dat het gewoon “even opschroeven” is.
Er komt veel meer bij kijken.
Je motor moet open, om er een dikkere koppakking in te steken, want je compressieverhouding moet omlaag.
Verder heb je laswerk aan he uitlaatcollector, dat is maatwerk en dus duur.
Je inlaattraject moet verlegd worden, met een intercooler.
En je motormanagement moet aangepast worden.
Kost dus een dikke duit!

Geef een antwoord:

Je moet ingelogd zijn om te antwoorden, registreren kan HIER (ook via Facebook).