@Dennis: Ze zijn nu niet lelijk moet ik toegeven, stel dat mijn vader morgen met een Bangle-Bimmer aan zou komen rijden, dan zou ik niet zeggen: “Verkopen die hap.” Maar oh mijn God wat is BMW er zwáár op achteruit gegaan ten opzichte van het vroegere modellengamma (E46, E39, E38, E53, etc.) zeg.
Neem de E60 5-serie bijvoorbeeld. De E39 5-serie vond ik nog een echte wolf in schaapskleren, met name de 540iA, uit ervaring een grandioze auto, maar tegenwoordig heb ik dat niet meer zo met de huidige 5. Veel te druk vormgegeven of zo, wat ik niet bij BMW vind passen.
Of de E90/91/92/93 3-serie. Die vind ik zó ‘creatief’, dat ik hem goedkoop vind ogen. Ook zo niet-BMW. De vorige 3-serie had dat helemaal niet vond ik.
De M3 en M5. Mijns inziens ook véél te druk vormgegeven, zeker als je ze vergelijkt met hun voorgangers (E46 M3, E39 M5). En de M6 is dan weer een heel ander verhaal.
De enige BMW die ik wel gaver vind dan zijn voorganger is de Z4. De rest niet.
Nee, doe mij voor het geld van een dikke, nieuwe M6 maar een ‘simpele’ gebruikte E39 M5 en een andere leuke BMW voor erbij.
En ja, ik ben naast Alfa Romeo een fulltime BMW liefhebber.
@BobGTA: slaat koppen met spijkers!
Anders gezegd, ik ben het hier volledig mee eens.
De vertrouwde en karakteristieke vormgeving van BMW is niet wat het geweest is.
Echter Alfa’s vind ik wel mooi vormgegeven maar voor het rijplezier en kwaliteiten kies ik toch zeker de achterwiel aangedreven BMW met de zescilinder in lijn..
Kijk, toen waren BMW’s nog echt mooi. ;)
@bobGTA
nu niet meer dan (grrrr….)
Waarom hebben ze eigenlijk de Z8 eruit gehaald??
@Dennis: Ze zijn nu niet lelijk moet ik toegeven, stel dat mijn vader morgen met een Bangle-Bimmer aan zou komen rijden, dan zou ik niet zeggen: “Verkopen die hap.” Maar oh mijn God wat is BMW er zwáár op achteruit gegaan ten opzichte van het vroegere modellengamma (E46, E39, E38, E53, etc.) zeg.
Neem de E60 5-serie bijvoorbeeld. De E39 5-serie vond ik nog een echte wolf in schaapskleren, met name de 540iA, uit ervaring een grandioze auto, maar tegenwoordig heb ik dat niet meer zo met de huidige 5. Veel te druk vormgegeven of zo, wat ik niet bij BMW vind passen.
Of de E90/91/92/93 3-serie. Die vind ik zó ‘creatief’, dat ik hem goedkoop vind ogen. Ook zo niet-BMW. De vorige 3-serie had dat helemaal niet vond ik.
De M3 en M5. Mijns inziens ook véél te druk vormgegeven, zeker als je ze vergelijkt met hun voorgangers (E46 M3, E39 M5). En de M6 is dan weer een heel ander verhaal.
De enige BMW die ik wel gaver vind dan zijn voorganger is de Z4. De rest niet.
Nee, doe mij voor het geld van een dikke, nieuwe M6 maar een ‘simpele’ gebruikte E39 M5 en een andere leuke BMW voor erbij.
En ja, ik ben naast Alfa Romeo een fulltime BMW liefhebber.
@BobGTA: slaat koppen met spijkers!
Anders gezegd, ik ben het hier volledig mee eens.
De vertrouwde en karakteristieke vormgeving van BMW is niet wat het geweest is.
Echter Alfa’s vind ik wel mooi vormgegeven maar voor het rijplezier en kwaliteiten kies ik toch zeker de achterwiel aangedreven BMW met de zescilinder in lijn..
Oh wacht, dat “En de M6 is dan weer een heel ander verhaal.” klopt niet, dat is hetzelfde verhaal bedoelde ik. Foutje.. ;)
@ bobGTA: wow,
Een soort voorloper waar de z8 wel wat van heeft: http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1B3GGGL_nl___NL238&resnum=0&q=bmw%20507&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
@ cheescars: ja, k denk dat ie daarop gebaseerd is
507 is de voorganger van de Z8 inderdaad. Voor zover ik weet tenminste.
al is de 507 tog wel even 10x mooier