• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Ram SRT-10 QuadCab

Ik heb geluk gehad! Waarom? Op donderdag 3 januari 2008 liep ik door de stad om kleding en een tas te kopen. Na een tijdje had ik de tas, het shirt en de broek gekocht en dacht: “Laat ik nog maar ff een rondje over parkeerplaatsen en door straatjes lopen. Stel je voor dat er nog iets zal staan”. Dat heb ik dan ook gedaan. Bewapend met mijn camera en mijn kaartjes ben ik gaan lopen. Op de meeste plekken heb ik niets gezien, maar op een gegeven moment liep ik een straatje in en daar stond een Amerikaans monster. Mijn dag was meteen weer goed! Ik heb er heel veel plaatjes van geschoten en heb er een kaartje opgelegd met de vraag of ik een keer zou mogen meerijden voor een filmpje en wat foto’s.

Op 6 januari was mijn hoop grotendeels al weg, dus des te enthousiaster was ik toen ik op 7 januari een mail kreeg van de SRT-10 eigenaar. Hij vroeg of ik hem wilde bellen en dat heb ik dan ook zo snel mogelijk gedaan. We hadden afgesproken dat ik hem zondag zou terugbellen en dat we dan zouden kijken of we konden rijden. Dit had allemaal te maken met het weer, omdat de foto’s en de filmpjes dan niet zo mooi zouden worden. Een andere reden was dat het rijden dan niet zo leuk zou worden, dus dat beloofde ook veel goeds.

Op zondag belde ik hem weer. Het weer zat mee en dus zou ik zondagmiddag 13 januari 2008 voor het eerst in een Dodge Ram SRT-10 QuadCab zitten. We hadden afgesproken dat ik naar het station zou fietsen en als ik daar was dat ik hem zou bellen. Hij woonde op vijf minuten afstand, midden in de binnenstad. Ik belde hem en ik hoorde bijna direct na mijn telefoontje dat hij begonnen was met rijden. Om 15.00 uur was het zover. Ik mocht mezelf in de enorme Amerikaanse kuip installeren en toen kon het feest dan eindelijk beginnen. Bijna dan, eerst nog even de motor en de olie opwarmen. We reden rustig het station af over de bussluis heen, ja dat is een van de vele voordelen, richting de snelweg. Daar kon het feest eindelijk beginnen!

We gingen driftend de snelwegoprit over en zodra we op de invoegstrook zaten schoten we naar links en trapte hij het gas in. De banden zochten naar grip met 100 km/u! Ik vond het enorm eng, maar toen hij vertelde dat hij tweemaal Nederlands rallykampioen is geweest, was ik wel weer een beetje gerustgesteld. We gingen de snelweg af en meteen aan de andere kant de snelweg weer op. We reden nu richting het industrieterrein, want we verwachtten dat het daar wel rustig zou zijn! Daar hadden we beide gelijk in. Toen we daar waren, gingen we eerst twee keer rechtsom driften en daarna twee keer linksom. Rechtsom waren ze beide perfect, maar linksom tolde we eenmaal door. Ik stapte op een gegeven moment even uit om een burn-out op een kruispunt op te nemen. Die burn-out was echt super. We gingen vanaf het industrieterrein nog op zoek naar een plek om foto’s te maken. Toen we daar aankwamen heb ik echt enorm veel foto’s geschoten. Ook een aantal foto’s van de motor. De motor viel me qua afmetingen tegen! Je hebt onder de motorkap genoeg ruimte over om 15 vuilniszakken te verstoppen en toch komen er 505 echte paarden uit en 740 Newtonmeters. Na de foto’s gemaakt te hebben, hebben we nog even een 0-100 km/u filmpje gemaakt. Dit standaard sprintje deed hij in ongeveer 6,0 seconden. Onder ideale omstandigheden zou er nog wel een seconde af kunnen. De weg was namelijk een beetje vochtig en dit monster reed op LPG. Dat is in combinatie met een grijs kenteken erg leuk kon de eigenaar me melden! Na dit sprintje zijn we naar het station gereden om mij weer af te zetten.

Op het station heb ik de eigenaar heel hartelijk bedankt en ben toen naar huis gegaan met een heleboel herinneringen.

Ik hoop dat jullie de foto’s mooi vinden. Onthoud goed dat deze foto’s genomen zijn met een Nikon S500. Ik hoop dat jullie het filmpje ook bekijken, want die is helemaal de moeite waard!

Spotter: stijn
Geüpload op: 23 januari 2008
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
burnout Dodge driften quadcab Racing RAM SRT-10 street V10
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ferrari 550 Barchetta Pininfarina
    Ferrari 550 Barchetta Pininfarina
  • Dodge Ram SRT-10
    Dodge Ram SRT-10
  • BMW M5
    BMW M5
  • Dodge ram SRT-10
    Dodge ram SRT-10
  • spots
    spots
  • rs6 r mtm
    rs6 r mtm
  • Dodge Ram SRT-10
    Dodge Ram SRT-10
  • DODGE RAM SRT 10
    DODGE RAM SRT 10

Lees Interacties

Reacties

  1. AudiBryan zegt

    23 januari 2008 om 17:44

    wow dat is nou eens een top verhaal!
    echt geweldig dat mensen dit toelaten.
    en waar blijft het filmpje eigenlijk?

    Login om te reageren
  2. RScosworth zegt

    23 januari 2008 om 17:52

    Hartstikke leuk, echt mooi dit soort verhalen! Ik heb ook wel eens in zo’n monster SRT-10 gezeten, die had ook nog een B&M shifter en een Magnaflow uitlaatsysteem. Beesten, beulen, monsters zijn het!
    Maar over de eigenaar, heeft hij zijn naam ook nog gezegd? Tweevoudig Nederlands rallykampioen, zou ik wel willen weten wie dat is. :)

    Login om te reageren
  3. stijn zegt

    23 januari 2008 om 17:59

    @ AudiBryan,

    die plaats ik vanavond!

    @RScosworth,

    ik ga niet zomaar iemands naam noemen!

    Login om te reageren
  4. Zorro zegt

    23 januari 2008 om 17:59

    Met een glimlach gelezen
    filmpje?

    Login om te reageren
  5. Rick436 zegt

    23 januari 2008 om 18:14

    Leuk, zo ging het ook toen ik in een H1 mocht mee rijden!
    Echt een leuk Filmpje, ook een leuk idee van die kaartjes!!

    Login om te reageren
  6. Rick436 zegt

    23 januari 2008 om 18:19

    Ron Snoeck?

    Login om te reageren
  7. Jochem zegt

    23 januari 2008 om 18:19

    Kom maar op met dat filmpje ;) Klinkt goed

    Login om te reageren
  8. Maurice16 zegt

    23 januari 2008 om 18:28

    Leuk geschreven verhaaltje! :) Maar ik kan die Amerikaanse bakbeesten niet mooi vinden, dan zelfs liever nog een Hummer :P

    Login om te reageren
  9. RScosworth zegt

    23 januari 2008 om 18:29

    @ stijn
    Ja dat snap ik. Maar een tweevoudig Nederlands rallykampioen zal daar toch geen problemen mee hebben?

    Login om te reageren
  10. Rick436 zegt

    23 januari 2008 om 18:32

    Ja, dat zeg ik:
    Ron Snoeck!

    Login om te reageren
  11. JP_MUSCLE zegt

    23 januari 2008 om 18:46

    tering he een van mijn favoriete bakke vooral met dubbele cabine!! very nice en zeker een top verhaal!! jaloers :P

    Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    23 januari 2008 om 18:57

    lekker dik
    in geleen staat een rode, goede kleur ervoor

    Login om te reageren
  13. Dennism6 zegt

    23 januari 2008 om 19:58

    kicke man!
    vast een leuke dag gehad;)

    Login om te reageren
  14. oli_auto zegt

    23 januari 2008 om 20:12

    goed geschreven:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North