• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Exige GT3

Based on the European race car that competed in the FIA GT3 category, this is the world’s fastest Lotus, fitted with extreme aerodynamic aids and a highly developed 1.8-litre engine based on the same unit in the Exige S road car.
Lotus Sport UK developed the car following its victory in the 2006 British GT3 Manufacturers Championship. Two major changes were necessary to keep the car competitive for the 2007 season: the reduction of high speed drag, and achieving more power than the 261kW at 7000rpm and 305Nm at 6000rpm from the 1.8-litre four-cylinder engine.

Aerodynamic drag has a huge impact on speed. When a car is running at 320km/h, improving its drag coefficient by just 0.007Cd adds 1.6km/h to its speed.
Lotus Engineering’s work on the 1.8-litre VVTL-I four-cylinder Toyota 2ZZ-GE engine has been pushing the boundaries of just what is attainable from a production road car engine. It has evolved from 141kW, to 188kW as fitted to the road registerable (UK) Lotus 2-Eleven, now peaking at a massive 261kW, in 2007 GT3 specification – or an increase of 85 percent.

Spotter: robbie
Geüpload op: 5 april 2008
Plaats: 16
Kenteken: Onbekend
Exige GT3 Lotus Racing
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Lotus Exige
    Lotus Exige
  • Lotus Exige
    Lotus Exige
  • Exige GT3
    Exige GT3
  • Carvlogger met zijn dikke M3!
    Carvlogger met zijn dikke M3!
  • Lotus Exige van Lotus Racing
    Lotus Exige van Lotus Racing
  • M5 F90 2019
    M5 F90 2019
  • 1985 Citroën cx break
    1985 Citroën cx break
  • Wiesmann nabij Nürburgring
    Wiesmann nabij Nürburgring

Lees Interacties

Reacties

  1. Pinho zegt

    5 april 2008 om 00:40

    Dit is nou typisch een auto waar je eigenlijk zou willen dat er “1.8” achterop staat, om vervolgens iedereen het snot voor de ogen te rijden :)

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    5 april 2008 om 00:45

    Exige met 355pk. Leuk! Ik vind het eigenlijk zeker niet mis, zonder die ‘middelste’ koplampjes.

    Login om te reageren
  3. GT2 zegt

    5 april 2008 om 09:33

    Naar mijn mening hebben ze beetje bij Porsche zitte kijken. GT3 en ook in oranje.

    Heb niks met Lotus alleen de Esprit V8

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    5 april 2008 om 15:10

    Deze is GT3 omdat ie in die klasse racet hé.. Oranje zal de kleurstelling zijn van de hoofdsponsor. Niks Porsche aan ;)

    Login om te reageren
  5. FCT zegt

    5 april 2008 om 15:20

    355PK uit een 1.8 liter motor. Extreem! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North