• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vliegende Cayenne

Tijdens de Transsyberia rally

Spotter: autoblogger
Geüpload op: 16 juli 2008
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
Cayenne Porsche rally
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Porsche Cayenne
    Porsche Cayenne
  • Milionaire faire kortrijk ’07
    Milionaire faire kortrijk '07
  • geweldige spot op Grossclocknerweg Oostenrijjk
    geweldige spot op Grossclocknerweg Oostenrijjk
  • Porsche Cayenne
    Porsche Cayenne
  • Waanzinnige Charger!
    Waanzinnige Charger!
  • Porsche Cayenne
    Porsche Cayenne
  • porsche transsyberia
    porsche transsyberia
  • Ferrari ??
    Ferrari ??

Lees Interacties

Reacties

  1. audi zegt

    16 juli 2008 om 21:43

    Kan iemand mij uitleggen wat dat ding op de voorruit is?

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    16 juli 2008 om 21:44

    De uitlaat?
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/13/wallpaper-porsche-cayenne-transsyberia-rally

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    16 juli 2008 om 21:47

    @ audi

    Die zit daar omdat deze auto’s ook het water in moeten.
    De uitlaat loopt normaal gesproken dan onder waardoor rijden moeilijk wordt.
    Door de uitlaat aan het dak te bevestigen blijft het uiteinde van de uitlaat boven het wateroppervlak waardoor je gewoon kunt blijven rijden.
    Simpel ;)

    Login om te reageren
  4. Boswachter zegt

    16 juli 2008 om 22:41

    dat ding lijkt mij eerder eens snorkel, geen verhoogde uitlaat maar een verhoogde inlaat. Via die snorkel word van een hogere positie lucht in gezogen, er komt dus geen water via het inlaatsysteem de auto in wanneer er door water gereden word.

    Uitlaat zal niet vollopen zolang de motor draait. En daarbij lijkt het mij een beetje raar wanneer ze de uitlaat naast het passagiersraampje plaatsen…

    Login om te reageren
  5. RA999 zegt

    16 juli 2008 om 22:58

    @Boswachter
    Waarom is ie dan naar achteren gericht? Dat lijkt me een beetje moeilijk luchthappen ;)
    http://static.autoblog.nl/images/wp2008/wallpaper/div/Porsche_Cayenne_2008_Transsyberia_Rally1_1680x1050.jpg
    En ik denk niet dat ze vaak met het raampje open rijden in zo’n rally…

    Login om te reageren
  6. Dennism6 zegt

    16 juli 2008 om 23:06

    @RA999
    voor wat water opspat mischien dat het dan alsnog in die luchthapper kan komen…

    Login om te reageren
  7. technopatat zegt

    16 juli 2008 om 23:20

    dat is inderdaad de luchthapper, niet de uitlaat! uitlaat loopt toch niet vol met water als de motor draait! maar als je hem naar voor richt waait al het stof en water er in en mag je telkens stoppen om je luchtfilter te kuisen, ook niet handig :)

    Login om te reageren
  8. Boswachter zegt

    16 juli 2008 om 23:35

    Staan altijd naar achter, ik heb er zelf ook een op mijn auto en staat gewoon mooi naar achter zoals het hoort. Zoals eerder gezegd, uitlaat zal niet vollopen.

    Login om te reageren
  9. Boswachter zegt

    16 juli 2008 om 23:36

    Edit van hierboven:

    Ik zei altijd, maar dat is ook niet helemaal waar :P

    Login om te reageren
  10. Rick436 zegt

    17 juli 2008 om 10:45

    Is een snorkel ja, hoe moet een auto anders lucht binnen krijgen.

    Login om te reageren
  11. audi zegt

    17 juli 2008 om 11:27

    Dus het is een luchthapper?

    Login om te reageren
  12. Boswachter zegt

    17 juli 2008 om 17:14

    @ Audi

    Ja, een luchthapper. Bedoeld om water uit de motor te houden bij doorwadingen. Lucht word van boven via een waterdicht systeem de motor ingeleid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North