• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 356 Speedster

Echt gaaf om `m een keer in het echt te zien.
Of zou dit een kitcar zijn? Nee toch?:P

Iemand die dr meer verstand van heeft, bevestig even wat dit is..

Sorry dat er maar 3 foto`s zijn, ik had maar één geheugenkaartje bij en er was teveel moois:P

Spotter: Thatsme
Geüpload op: 10 januari 2009
Plaats: 22
Kenteken: Onbekend
356 klassiekers Porsche Speedster
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Porsche 356 speedster.
    Porsche 356 speedster.
  • Porsche 356 Speedster
    Porsche 356 Speedster
  • Audi S8
    Audi S8
  • Aston Martin V8 Vantage 2018
    Aston Martin V8 Vantage 2018
  • Porsche 356 Speedster
    Porsche 356 Speedster
  • Porsche 356 Speedster
    Porsche 356 Speedster
  • Aparte volvo..
    Aparte volvo..
  • Nieuwe Smart FourTwo in Haarlem bij 3FM Serious Request!
    Nieuwe Smart FourTwo in Haarlem bij 3FM Serious Request!

Lees Interacties

Reacties

  1. RobinM zegt

    10 januari 2009 om 23:07

    Is als het goed is een echte 356 Speedster. Prachtig ding :D

    Login om te reageren
  2. Sammetje zegt

    10 januari 2009 om 23:15

    @RobinM
    Waar zie je dat aan? Puur uit intresse hoor

    Login om te reageren
  3. RobinM zegt

    10 januari 2009 om 23:23

    Chrome randen, bumpers, wielen, wieldoppen, achterlichten, achter reflectoren, de leren afdek kap, rooster boven de motor en het spijltje in de voorruit :P

    Login om te reageren
  4. ELB zegt

    10 januari 2009 om 23:40

    Zo naar de bumper kijkend zou ik zeggen een 356A, een vroeg model.

    Login om te reageren
  5. ELB zegt

    10 januari 2009 om 23:49

    Of toch een Tygan?

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/05/tygan-speedster-een-moderne-porsche-klassieker

    Login om te reageren
  6. Thatsme zegt

    10 januari 2009 om 23:55

    @ ELB
    als je goed naar mijn foto`s en naar die van de Tygan hebt gekeken zie je dat de achterlichten verschillen ;)

    Mijn spot is dus iig geen Tygan ;)

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    11 januari 2009 om 00:42

    Ik weet niet of het een echte is of niet, de kans is klein in mijn ogen.
    Ik zou zeggen dat het een replica is, omdat de wielen geen porsche logo dragen.

    Login om te reageren
  8. Thatsme zegt

    11 januari 2009 om 00:47

    @ Dekster

    Google maar eens op Porsche 356 Speedster, op afbeeldingen zie je vaak dit soort velgen zonder Porsche logo, ik blijf er bij dat het een echte is.

    Login om te reageren
  9. cbsevenfifty zegt

    11 januari 2009 om 01:04

    Het is een kitcar. Je kan dit het makkelijkst zien aan de plaats waar ruitenwissers bevestigd zijn. Er is ruimte om ze ook andersom te monteren voor de Engelse markt. De achterlichten zijn “beehive” modellen zoals die gebruikt werden op de 356 voor maart 1957 en dit zie je niet zo veel op een Speedster replica. De montage ervan is echter ook niet conform met een echte Speedster. De carrosserie stulpt namelijk wat ver uit zoals dit ook vooraan bij de pinkers is. De bumper vooraan is iets te groot en volgt de contouren van de body meer dan bij het origineel. Dat slotje onder de motorklep achteraan is ook een giveaway. Deze kenmerken duiden er op dat het een Apal is, één van de eerste Speedster replica’s ooit. Lange tijd (192-1988 zo’n 700 stuks) gemaakt in Luik en jaren later na een mislukte overname nog eventjes in Duitsland.

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    11 januari 2009 om 01:13

    @ cbsevenfifty
    Hulde! We hebben meer reaguuders zoals jij nodig ;)

    Login om te reageren
  11. Thatsme zegt

    11 januari 2009 om 01:17

    @cbsevenfifty

    Weten we dat ook weer:P
    Iig bedankt voor de uitleg ;)

    Hmm, is deze kitcar met 700 stuks niet een stuk zeldzamer dan de echte?:P

    Login om te reageren
  12. cbsevenfifty zegt

    11 januari 2009 om 01:44

    700 stuks is uiteraard minder dan de 4147 echte speedsters die er zijn gemaakt. Er zijn verschillende speedster replica makers wereldwijd die rond de 500 stuks productie zitten tot op heden en één (vintage speedsters) die er reeds meer dan 2000 produceerde. Voor mezelf zijn de 168 Carrera Speedsters (met de Carrera 4-cam racemotor zoals in de 550 Spyder) echter de meest interessante en slechts de helft daarvan was in de bijzonder aantrekkelijke GT uitvoering (nog 7 of 8 stuks werden in GT uitvoering geproduceerd in 1959 zonder de Carrera motor).

    Login om te reageren
  13. Gioor zegt

    11 januari 2009 om 10:51

    idd..
    was te zien aan spiegels, bumpers, achterlichten en ruitewissers.

    ookal is het een replica, blijft een mooie leuke auto!

    Login om te reageren
  14. Br3cht zegt

    11 januari 2009 om 10:58

    Is deze dan ook vals?
    http://i252.photobucket.com/albums/hh29/Br3cht/IMG_6530.jpg?t=1231433823
    http://i252.photobucket.com/albums/hh29/Br3cht/IMG_6531.jpg?t=1231433868

    Login om te reageren
  15. Thibaut zegt

    11 januari 2009 om 11:40

    Prijs van goeie replica’s zijn echter ook niet mals.

    Login om te reageren
  16. cheetacars zegt

    11 januari 2009 om 12:20

    @ cbsevenfifty :shock: OT lekkere spot! Een zeldzamere kitcar dan het origineel :P

    Login om te reageren
  17. Thatsme zegt

    11 januari 2009 om 12:46

    @ Cheetacars

    Ja he:P

    Login om te reageren
  18. cbsevenfifty zegt

    11 januari 2009 om 12:55

    @ Br3cht
    Dat is een mooi exemplaar maar eveneens een replica. Deze is esthetisch wel trouwer aan het origineel dan de Apal, maar een aantal kenmerken geven het toch weg;
    – De ruitenwissers in zwart ipv chroom
    – Het sluitmechanisme in de deur is op een metalen plaatje gemonteerd omdat het een polyester deur betreft.
    – De voorpinkers zijn in een te mat plastiek uitgevoerd.
    – Het dakje ligt er anders geplooid bij dan dat dit bij het originele mechanisme het geval zou zijn.
    Soms is het wel verwarrend omdat ook eigenaars van originele speedsters onderdelen uit de replica-markt durven monteren. Ook spiegels zijn zelden een indicatie omdat de speedsters af-fabriek zonder spiegels werden geleverd en deze door de dealers naar eigen goeddunken werden gemonteerd.
    Als je er één in levende lijve tegenkomt kan je er uiteraard eens een tikje opgeven om te horen of het polyester dan wel metaal betreft. Als je even tussen de voorzetels kan kijken, is de middentunnel waarop een handrem staat, de makkelijkste weggever omdat dit duidt op een keverchassis ipv het originele chassis met vlakke vloer waarbij de handrem onder het dashbord is gemonteerd.

    Login om te reageren
  19. cheetacars zegt

    11 januari 2009 om 12:58

    @cbsevenfifty weet je van elke auto zoveel? :shock:

    Login om te reageren
  20. cbsevenfifty zegt

    11 januari 2009 om 13:21

    @ cheetahcars
    Nee hoor, maar over de Porsche 356, en de Speedster in het bijzonder, mag je alles vragen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North