• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B10 V8S

Aplina vond het wel eens fijn om de BMW 5-serie E39 sedan wat aan te passen, wat resulteerde in wat je hier te zien krijgt: een BMW 540i met 4.6 l V8, 32 kleppen, DOHC, 354 Nm en 350 pk. Goed om van nul naar honderd te katapulteren in 5.4 seconden. Maar dit is geen gewone B10 V8, maar de B10 V8S, want joh, 4619cc is zooooo 2000. In 2002 kwamen ze dus met de V8S, het topmodel en meteen ook de vlugste Alpina in hun toenmalige reeks. 0-100 tijd bleef hetzelfde, ondanks de extra 200cc die 25 extra paardjes en 22 extra Newtons uitlokte, maar de B10 V8S knalde de reguliere B10 voorbij met 283 km/u, waar de B10 op 278 bleef steken.
Alsjeblieft, BmwMPower! ;)

Spotter: vla
Geüpload op: 21 maart 2009
Plaats: 22
Kenteken: Onbekend
5-serie 540i Alpina B10 BMW E39 V8-Vantage-S
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • GT-R switzer VS Golf mkVI
    GT-R switzer VS Golf mkVI
  • E39 Alpina B10
    E39 Alpina B10
  • Audi TT-rijder parkeert als een douche
    Audi TT-rijder parkeert als een douche
  • Alpina B10 V8S
    Alpina B10 V8S
  • BMW Alpina B10
    BMW Alpina B10
  • Audi Q7 ABT
    Audi Q7 ABT
  • BMW Alpina B10
    BMW Alpina B10
  • Tesla Roadster
    Tesla Roadster

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesko zegt

    21 maart 2009 om 16:24

    Je hebt die foto’s echt klote genomen, ik zie nergens de auto goed. 3* voor de manier van foto’s nemen.

    Login om te reageren
  2. verhagen zegt

    21 maart 2009 om 16:33

    foto 1 is wel vet

    Login om te reageren
  3. Relief zegt

    21 maart 2009 om 16:48

    Grappig dat je meer bezig was met proberen mooie plaatjes te schieten, dan bezig te zijn met de auto goed op de foto krijgen.

    Login om te reageren
  4. NiNja zegt

    21 maart 2009 om 16:57

    Dus deze is niet eens sterker dan de normale M5?
    + Al die plastic letter achterop zien er zoo goedkoop uit..
    Beter koop je een normale M5 die is mooier en sterker.

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    21 maart 2009 om 17:47

    Één ding moet je weten van mij: ik doe niet vaak aan standaard camerastandpunten. Ik zal volgende keer rekening houden met jullie vraag. ;) Maar troost jullie: van de zijkant zag hij eruit als een gewone 5-serie, maar dan met Alpina velgen en een beetje verlaagd.

    @ NiNja
    Nee, da’s ook nooit het doel geweest van Alpina. Nooit maken ze een auto die sneller is dan de topversie, ze doen aan luxe, styling en upgrades, maar (helaas) niet aan race-preparatie oid.

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    21 maart 2009 om 18:29

    Nu ik.
    Hele mooie wagen, ik vind die bumpers van Alpina altijd zo vet! :D
    Vla, bedankt voor het uploaden! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North