• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar – 115pk station (hand) of 155pk sedan (aut)

Verstuurd via http://mobypicture.com/kyq4v3

Spotter: Alwood
Geüpload op: 10 mei 2010
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
740 744 745 grijs kies-maar mobypicture Volvo
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ghibli of S63
    Ghibli of S63
  • Wat is het?
    Wat is het?
  • Kies maar!
    Kies maar!
  • Clio 16v
    Clio 16v
  • Audi RS4 Station en RS4 Sedan
    Audi RS4 Station en RS4 Sedan
  • Ferrari 360 Challenge Stradale
    Ferrari 360 Challenge Stradale
  • kies maar: wintersport vervoer
    kies maar: wintersport vervoer
  • E63 S
    E63 S

Lees Interacties

Reacties

  1. atakan zegt

    10 mei 2010 om 20:34

    155pk. En daarna ff driften :D

    Login om te reageren
  2. Jaapie zegt

    10 mei 2010 om 20:45

    Geen van beide!

    Login om te reageren
  3. eek26 zegt

    10 mei 2010 om 20:48

    nou simpel, allebei naar de schroot!!

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    10 mei 2010 om 20:53

    Heb je d’r een turbo bij gekocht Alwood :)

    Goeie keus, nu nog een M90 erachter hangen en een grotere turbo uit de 850.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      10 mei 2010 om 20:55

      @ZwerverRoodbaard: een kenner! :D maar ik speel een beetje vals, want er is in deze 86-er een B234F (en AW72) gelegd… zalig blok!

      Login om te reageren
  5. ZwerverRoodbaard zegt

    10 mei 2010 om 20:57

    Ohh die auto had hem al gezien alleen had zo m’n twijfels hoe professioneel dat blok erin was gelegd.

    Ach ook leuk zo’n 16 kleppert, daar kun je namelijk ook een turbo op schroeven :P

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      10 mei 2010 om 21:02

      @ZwerverRoodbaard: lol, je hebt hem zien staan ;) montage ziet er vooralsnog goed uit. Wel weinig vet en olie in de motorruimte (ik hou meer van plakkerig). Verbruik is dik in orde, alleen de klok op het dashboard nog niet aan de gang gekregen… :P

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      10 mei 2010 om 21:04

      @ZwerverRoodbaard: maak me trouwens bij de turbo’s altijd wat zorgen om het olieverbruik… schijnt toch het dubbele te zijn van de F’jes… Nu verbruiken die wel heel weinig, maar toch. Ik denk dat ik deze over 5j nog wel heb, zet er dan wel een turbo op :D

      Login om te reageren
  6. ZwerverRoodbaard zegt

    10 mei 2010 om 21:13

    Heb eigenlijk geen idee in hoeverre het olieverbruik zou moeten stijgen.
    Je kan helemaal los gaan met een B234F, alleen het vinden van een spruitstuk voor de turbo is iets ingewikkelder (tenzij je er zelf 1 knutselt).
    Ach voorlopig zullen die standaard 155pk’s ook voldoende zijn om menig “GTI”’tje eruit te rijden bij een stoplicht sprintje :P

    Login om te reageren
  7. floryn zegt

    11 mei 2010 om 00:12

    Gefeliciteerd. Dit was na het ongelukje met de andere? Slim dat je gekozen hebt voor de simpele techniek.

    Login om te reageren
  8. floryn zegt

    11 mei 2010 om 00:49

    Dus is de sedan een GLT of is het een simpeler model met een GLT blok?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      11 mei 2010 om 11:24

      @floryn: op kenteken staat GLE, maar hij is van álle luxe voorzien, dus eigenlijk GLT. Staat ook GLT achterop ;)

      Login om te reageren
  9. floryn zegt

    11 mei 2010 om 14:07

    @ Alwood

    Leuk. Ik ooit eens in een leen GLT van Schmidt mogen rijden en die was eigenlijk wel fantastisch met zo’n overdrive als ik het me goed gerinner in ongeveer dezelfde kleuren als die van jou. Hij trekt goed op en de achterwielaandrijving is ook leuk natuurlijk. Heb je m in Nederland gevonden?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 mei 2010 om 23:03

      @floryn: Jep, wel helemaal vanuit Friesland moeten rijden… maar dan leer je hem lekker kennen ;) Vandaag nog ff doorgetrokken in z’n 3… dat gaat echt hard! Acceleratie vanaf 3500 toeren is ongekend voor een Volvo.

      @ZwerverRoodbaard
      Jep, best of both worlds :D nu wel helemaal netjes maken, morgen lekker wassen… 760 B230ft is idd het ideaal, ook uit ’85 ofzo, maar duuuur!

      Login om te reageren
  10. ZwerverRoodbaard zegt

    11 mei 2010 om 18:35

    Eigenlijk ook wel precies het goede van beide 740’s :P de mooie oude neus en het nieuwere 16V blok uit de >’90 versie.

    Ik zag gisteren nog een mooie ’90 740 sedan, zwart met b204gt of ft te koop staan op MP :) Alleen zou ik toch gaan voor een 760 Turbo met B230ET :P

    Login om te reageren
  11. ZwerverRoodbaard zegt

    14 mei 2010 om 13:38

    De ET uit 84,85 heeft 180pk en de ft rond de 150-160 en een 760 is 100x luxer dan een 740 :)

    Jah succes met wassen, goed idee ook denk dat ik maar is ff met de 360 naar de wasbox ga :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North