• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe SsangYong Korando!

Nieuw platform, nieuw design, nieuwe motor, de nieuwe Korando van Ssangyong zorgt voor een frisse wind in het cross-oversegment.

De Korando introduceert een reeks belangrijke noviteiten voor Ssangyong en is helemaal klaar om zich in een van de meest populaire segmenten van de Europese automarkt te wagen. Door de lage operationele kosten en dynamische kenmerken van een traditionele gezinshatchback te combineren met de visuele aantrekkingskracht, de avontuurlijke geest en de terreincapaciteiten van een SUV wil de Korando zich in het hart van de cross-overmarkt nestelen.

Met oog voor kwaliteit en aantrekkingskracht werd de Korando in samenwerking met de gerenommeerde ontwerper Giorgetto Giugiaro in Europa ontwikkeld. De signatuur van een van de meest bekende namen in de autodesignwereld uit zich in een moderne, stijlvolle SUV-vorm die symbool staat voor de stoere appeal die de kern uitmaakt van de huidige Ssangyong Motor Company.

Een gloednieuw model verdient een gloednieuwe aandrijflijn: de nieuwe e-XDi200-motor van de Korando is bepalend voor de aantrekkingskracht van deze cross-over. Met een hoog motorvermogen van 175 pk, een uitstekend gemengd normverbruik van 6,0 l/100km en een CO2-uitstoot van amper 157 g/km kan de Korando zich meten met zijn sterkste rivalen. Raffinement is een van de opvallendste kenmerken van de nieuwe 2.0-liter dieselmotor, die in combinatie met een handgeschakelde of automatische zesversnellingsbak aangeboden wordt in zowel de voorwiel- als de vierwielaangedreven Korando-modellen. Bovendien wordt het Korando-gamma volgend jaar uitgebreid met een nieuwe, nog zuinigere dieselmotor en een interessant geprijsde benzinevariant.

Het rijklare gewicht van de Ssangyong Korando bedraagt amper 1.672 kilo (handgeschakelde versie) dankzij verschillende gewichtsbesparende ingrepen zoals het gebruik van een kunststof cilinderkopafdekking met geïntegreerde olieafscheider. Ook de verlaagde inwendige wrijving draagt zijn steentje bij: zuigerringen met lage spanning, vlakgeschuurde oppervlakken en olie met lage viscositeit dragen allemaal bij tot een verminderd energieverlies.

Spotter: robbie
Geüpload op: 24 september 2010
Plaats:
Kenteken: Onbekend
giorgetto-giugiaro giugiaro italdesign korando SsangYong
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Infiniti FX35 Limousine
    Infiniti FX35 Limousine
  • Nieuwe Ssangyong Korando gaat naar poolcirkel
    Nieuwe Ssangyong Korando gaat naar poolcirkel
  • Fiat Abarth
    Fiat Abarth
  • Ssangyong Korando
    Ssangyong Korando
  • Porsche 3.8 carrera s in aparte kleur
    Porsche 3.8 carrera s in aparte kleur
  • Sangyoungg Korando
    Sangyoungg Korando
  • Volkswagen Jetta mk1lx
    Volkswagen Jetta mk1lx
  • SsangYong Korando C
    SsangYong Korando C

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North