• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kever 1303S GTI

Dit zijn foto's van mijn Kever 1303S waar ik een Golf GTI blok in gebouwd heb. De injectie verdween in de afvalbak en werd vervangen door twee dubbele Weber 45 DCOE carburateurs.Op deze foto's is de auto nog niet klaar.Helaas heb ik de auto meer dan 15 jaar geleden verkocht in onderdelen.

Spotter: Klassiekerrally
Geüpload op: 5 december 2010
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
GTI kever klassiekers oldtimer tuning Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • M6 combo
    M6 combo
  • Volkswagen Kever
    Volkswagen Kever
  • Volkswagen Kever
    Volkswagen Kever
  • Rolls Royce?
    Rolls Royce?
  • Volkswagen
    Volkswagen
  • Renault teast concept voor 24 mei
    Renault teast concept voor 24 mei
  • 911 GT3 RS
    911 GT3 RS
  • Volkswagen Kever
    Volkswagen Kever

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfarobert zegt

    6 december 2010 om 10:26

    Een golf is watergekoeld en een kever heeft luchtkoeling.Hoe heb je dat opgelost dan?Heb je de kever nu nog of niet?Omdat je schrijft dat hij nog niet af is en je hebt hem 15jaar geleden aan onderdelen verkocht.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 december 2010 om 17:11

      @Alfarobert: toen deze foto’s gemaakt werden (meer dan 15 jaar geleden) was de auto nog niet klaar. Daarna (15 jaar geleden dus) is de auto in delen verkocht.

      Login om te reageren
  2. robbie zegt

    6 december 2010 om 17:13

    @klassiekerrally, is het een geruststelling als je weet dat je Kevertje nog steeds rondrijdt? De RDW kent het kenteken nog steeds!

    Datum aanvang laatste tenaamstelling: 27-06-1995
    Dus ik gok dat de persoon die 15 jaar geleden je Kever kocht hem nog steeds heeft???

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    6 december 2010 om 20:03

    Ik heb destijds de motor met versnellingsbak en het chassis met kentekenbewijs verkocht aan Hot Rod in Doesburg. Die zullen ’t nog wel hebben. Ik betwijfel of er ooit weer een Kever van gemaakt is. De carrosserie is -schrik niet- opgehaald door een schroothandelaar…

    @Alfarobert: De waterkoeling was lastig. Er bleef bijna altijd wel lucht in de leidingen. Niet iets dat niet op te lossen zou zijn, maar het lukte me destijds niet. Resultaat: een kromme cilinderkop.

    Ik wilde het probleem aanpakken met de restauratie van de Kever, maar besloot de stekker er uit te trekken toen ik uitgerekend had wat ’t project nog meer zou gaan kosten (het was al een dure grap).

    Na verkoop van de Kever (in onderdelen dus), heb ik een MGB gekocht. Niet dat dat goedkoper uitviel… ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 december 2010 om 22:37

      @Klassiekerrally: het chassis is dan iig nog APK goedgekeurd ;)

      Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      7 december 2010 om 00:17

      @Klassiekerrally:
      die ATS velgjes zijn ganz geil!
      tis toch wel een huzarenstukje… heb je er veel mee kunnen rijden? Waarom niet voor een conventionelere oplossing, 2.0L of porscheblok gekozen?

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        7 december 2010 om 07:50

        @integralechubasco: Heb er nog best veel mee gereden. De auto was tot 160 km/h (verder ging de kilometerteller niet) sneller dan een Golf GTI. Erg leuk.

        Nadeel was wel het extra gewicht van het gietijzeren blok achter de achteras. Dat heeft me 1 keer flink aan het sturen gezet. Overstuur in grote hoeveelheden aanwezig!

        Tja, en waarom? Nou, gewoon, omdat het kon :)
        En omdat een oom van me een 1.8 GTI blok had liggen.

        Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    6 december 2010 om 23:11

    Oh, wauw, dat wist ik niet :)
    Toch gereïncardeerd dus?
    Kan je zien welke motor gebruikt wordt?

    Als basis voor een buggy is ’t chassis van de 1303 niet geschikt i.v.m. de McPherson voorwielophanging, maar ze kunnen de voorkant natuurlijk vervangen hebben (al zou ik niet weten waarom je zoveel moeite zou doen).
    Grote kans dus dat ’t toch weer gebruikt is voor een Kever?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North