• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bosch nieuwe Cup-ontstekingsbougies

Deze nieuwe bougie is ontwikkeld in het kader van ‘downsizing’, de technologie die de omvang van de motor maximaal verkleint terwijl het vermogen behouden blijft. Het belangrijkste aspect hierbij is de compressie in de verbrandingskamer, samen met een hogere ontstekingsspanning. Om aan deze vereiste te kunnen voldoen is het gebruik van een specifieke bougie noodzakelijk. De nieuwe Cup-bougie van Bosch beantwoordt perfect aan deze eisen. De bougie is uitgerust met een korte aansluiting in cupvorm, die de klassieke schroef- of clipsluiting vervangt en op die manier de keramische isolator verlengt. De Cup-bougie is ook voorzien van een isolatie van meer dan 8 millimeter lang, terwijl de bougie zelf even lang is als een standaardbougie. Zo levert het model Bosch YR 6 LE 02 een ontstekingsvonk met verhoogde spanning van 24 kV tot 31 KV, gemeten in openlucht. Volkswagen heeft voor zijn twee benzinemodellen van de nieuwe stadsauto Volkswagen Up gekozen voor de Cup-bougie van Bosch. De ISO-normering voor deze nieuwe technologie is aangevraagd. De Cup-bougie zal in de loop van 2012 ook beschikbaar zijn voor de aftermarket.

Spotter: sir_smokalot
Geüpload op: 27 januari 2012
Plaats:
Kenteken: Onbekend
bosch bougies Techniek
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Bentley Collection
    Bentley Collection
  • Nieuwe Renault Symbol
    Nieuwe Renault Symbol
  • Ferrari Superamerica
    Ferrari Superamerica
  • Renault toont nieuwe Fluence
    Renault toont nieuwe Fluence
  • Porsche GT3 Cup
    Porsche GT3 Cup
  • Dodge Charger Hemi
    Dodge Charger Hemi
  • Mustang Shelby GT
    Mustang Shelby GT
  • Carrera gt – avs-494
    Carrera gt - avs-494

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    27 januari 2012 om 12:28

    je foto doet het niet, vergroten niet althans..

    interessant ding, zal hem ooit wel eens tegenkomen :) makkelijk te vervagen ook?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      27 januari 2012 om 12:28

      vervagen = vervangen

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 januari 2012 om 16:20

      @dennisr: rare tekens in de url weggehaald. Nu kan t wel.

      Login om te reageren
  2. broodje_aap zegt

    27 januari 2012 om 13:31

    Lekker bougend..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North