Ik vind dit nog altijd een van de mooiste Ferrari’s! En deze is jongens zijn tweede hands nog zo geprijsd dat het best realistisch is om te zeggen dat ik deze auto ooit nog eens hoop te bezitten! :)
@chrisebbing: Ik weet er alles van, mijn vader heeft een Testarossa gehad in het verleden. Als er iets serieus aan mankeerde kon de reparatie soms meer dan tienduizend euro kosten (de versnellingsbak moest een keer vervangen worden bijvoorbeeld).
Reparatie gebeurt ook niet gewoon eventjes bij de garage, maar ze komen hem met een vrachtwagen thuis ophalen om hem in Italië te repareren.
Echter is dit nog steeds betaalbaarder dan de aanschaf van een nieuwe Ferrari, en de kosten zijn niet exorbitant hoog als het met andere prijzige hobby’s vergelijkt.
@stephano: ja heb er al van alles over gehoord.. Veel problemen, maar dan rij je wel een Ferrari.. Mijn vader is nu bezig om een F430 te kopen, maar dan wel eentje die altijd dealer onderhouden is en bij kroymans staat. Heb je toevallig nog tips of wat dan ook met het kopen ervan?
@chrisebbing: Ik weet toevallig dat de versnellingsbak de achilleshiel van een Ferrari is. Het is cruciaal dat die in orde is.
Verder bij voorkeur een auto kopen bij een officiële dealer inderdaad en eentje die ook altijd goed onderhouden is. Vaak wat duurder in de aanschaf, maar je weet wel veel beter waar je aan toe bent en dat kan achteraf veel centen besparen!
En zorg ervoor dat je van te voren goed geïnformeerd bent over wat eventueel onderhoud kan kosten. weet waar je aan toe bent, mochten cruciale onderdelen van de auto het begeven.
Die laatste twee punten zijn overigens van toepassing op iedere tweedehands auto en zeker als het om een duurder merk gaat. ;)
@stephano: dank je voor de informatie. Zal het zeker allemaal gaan navragen bij Kroymans.. Waar heeft je vader die testarossa onderhouden? Ook bij kroymans?
@chrisebbing: Voor eenvoudig onderhoud werd hij altijd naar Duitsland gereden, naar de garage waar we hem gekocht hadden. Maar voor meer serieus onderhoud ging hij altijd eventjes uit logeren in Maranello ;)
@stephano: Naar Maranello zouden wel geen goedkope geintjes zijn.. Heb je nog foto’s van die Testarossa? Dan moet je ze ffe uploaden! Zou ze wel graag willen zien..
@chrisebbing: Nee inderdaad, maar daar zit Ferrari’s officiële garage voor klassieke modellen. Maar in de 4 jaar dat we die auto hebben gehad, is hij maar twee keer daar naartoe geweest(beide keren was het om een onderdeel te vervangen dat nieuw gemaakt moest worden).
Volgens mij is dat een van mijn eerste uploads op deze site ;) Ik heb zelf de foto’s niet(ik praat nu ook over zes jaar geleden), maar ik neem aan dat mijn vader nog wel ergens foto’s heeft dus ik kan het altijd proberen ;)
mag je je nummerplaat bestickeren?
@thomcarspotter: Ferrari club Nederland heeft natuurlijk privileges…. Ik heb geen idee;)
@thomcarspotter: nee
Kwam er een half uur geleden ook een tegen, deze klinkt zoveel lekkerder als een 458, die ik 5 min later voorbij zag komen..
Ik vind dit nog altijd een van de mooiste Ferrari’s! En deze is jongens zijn tweede hands nog zo geprijsd dat het best realistisch is om te zeggen dat ik deze auto ooit nog eens hoop te bezitten! :)
@stephano: realistisch tot dat ie onderhoud nodig heeft..
@chrisebbing: Ik weet er alles van, mijn vader heeft een Testarossa gehad in het verleden. Als er iets serieus aan mankeerde kon de reparatie soms meer dan tienduizend euro kosten (de versnellingsbak moest een keer vervangen worden bijvoorbeeld).
Reparatie gebeurt ook niet gewoon eventjes bij de garage, maar ze komen hem met een vrachtwagen thuis ophalen om hem in Italië te repareren.
Echter is dit nog steeds betaalbaarder dan de aanschaf van een nieuwe Ferrari, en de kosten zijn niet exorbitant hoog als het met andere prijzige hobby’s vergelijkt.
@stephano: ja heb er al van alles over gehoord.. Veel problemen, maar dan rij je wel een Ferrari.. Mijn vader is nu bezig om een F430 te kopen, maar dan wel eentje die altijd dealer onderhouden is en bij kroymans staat. Heb je toevallig nog tips of wat dan ook met het kopen ervan?
@chrisebbing: Ik weet toevallig dat de versnellingsbak de achilleshiel van een Ferrari is. Het is cruciaal dat die in orde is.
Verder bij voorkeur een auto kopen bij een officiële dealer inderdaad en eentje die ook altijd goed onderhouden is. Vaak wat duurder in de aanschaf, maar je weet wel veel beter waar je aan toe bent en dat kan achteraf veel centen besparen!
En zorg ervoor dat je van te voren goed geïnformeerd bent over wat eventueel onderhoud kan kosten. weet waar je aan toe bent, mochten cruciale onderdelen van de auto het begeven.
Die laatste twee punten zijn overigens van toepassing op iedere tweedehands auto en zeker als het om een duurder merk gaat. ;)
@stephano: dank je voor de informatie. Zal het zeker allemaal gaan navragen bij Kroymans.. Waar heeft je vader die testarossa onderhouden? Ook bij kroymans?
@chrisebbing: Voor eenvoudig onderhoud werd hij altijd naar Duitsland gereden, naar de garage waar we hem gekocht hadden. Maar voor meer serieus onderhoud ging hij altijd eventjes uit logeren in Maranello ;)
@stephano: Naar Maranello zouden wel geen goedkope geintjes zijn.. Heb je nog foto’s van die Testarossa? Dan moet je ze ffe uploaden! Zou ze wel graag willen zien..
@chrisebbing: Nee inderdaad, maar daar zit Ferrari’s officiële garage voor klassieke modellen. Maar in de 4 jaar dat we die auto hebben gehad, is hij maar twee keer daar naartoe geweest(beide keren was het om een onderdeel te vervangen dat nieuw gemaakt moest worden).
Volgens mij is dat een van mijn eerste uploads op deze site ;) Ik heb zelf de foto’s niet(ik praat nu ook over zes jaar geleden), maar ik neem aan dat mijn vader nog wel ergens foto’s heeft dus ik kan het altijd proberen ;)
@stephano: zou ik wel leuk vinden.. Kan nu nog niet bij je spots kijken, zit in de auto maar anders kijk ik straks wel!