Rover 3500 1973
Niet alleen dikke glimmende supercars zijn leuk om op de foto te zetten, maar ook dit soort half vervallen oudjes die betere tijden hebben gekend. Wel een beetje zonde..
Niet alleen dikke glimmende supercars zijn leuk om op de foto te zetten, maar ook dit soort half vervallen oudjes die betere tijden hebben gekend. Wel een beetje zonde..
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
thomcarspotter zegt
Zeker zonde, dit zijn leuke wagentjes.. Leuke spot!
kuifje zegt
zeker zonde, maar het levert wel mooie platen op!
mk1racer zegt
@Kuifje: Dankje. Ik hoop dat er binnenkort wat aan de auto’s gebeurd. Ze staan namelijk sinds 2010 er al zo bij. Ik heb ook nog foto’s van die Kadett die erachter staat.
tk97 zegt
Prachtige eerste plaat, ik vind het persoonlijk zelfs spot van de maand waardig
thomcarspotter zegt
@tk97: spot van de maand doen we hier niet aan, maar ik begrijp wat je bedoelt ;)
Alfarobert zegt
Zonde zeg van zo’n mooie auto.
parker zegt
Laat maar wegrotten, overgewaardeerd babyboomer-vehikel..
jopio zegt
@parker: frustratie?! Een na-wee van het baby-boom tijdperk?
carmasterr zegt
@jopio: Laat maar even.
parker schopt overal tegenaan.
‘Tis the way of the troll.
desjonnies zegt
Sorry, maar die is het redden gewoon niet waard.
Wel jammer, origineel Nederlands kenteken uit 73/74.
Dit is de P6, een wagen met een enorm gecompliceerde voorwielophanging omdat Rover serieus bezig was met een gas turbine als krachtbron.
De bouw of opbouw van deze wagen was geïnspireerd op de Citroën Ds, je kunt alle panelen er op schroeven.
Hij werd gelanceerd als Rover 2000, later kwam er een 2200 motor en deze heeft de Buick V8 van 3500 cc onder de kap, helaas niet zo’n waardevolle auto als zijn voorganger : de Rover P5B, de laatste traditionele Rover.
potver7 zegt
… en u is… een ondergewaardeerd produkt van (het ondergewaardeerd produkt van) een setje babyboomers?
guusboum zegt
Van mij mag het wel, zo nu en dan een auto op deze manier ‘laten vergaan’. Ziet er extreem mooi uit!
maarten020 zegt
Wat een gemis…..not!
mgmgb zegt
Zonde van die mooie bak, vooral omdat het een originele Nederlander is. Zou ik hem willen redden? Ja, absoluut. Kan je hem vanuit zo’n staat weer rijdend maken? Ja. Kan het ooit nog een écht goede auto worden? Eigenlijk niet meer, daarvoor wordt het te veel plaatje op plaatje lassen.
swaffelaer zegt
Leuk. Zo een heb ik zelf nog gehad, een donkerbruine met de 3500 V8. Was halverwege de jaren 90, toen de benzine nog enigszins te betalen was. Reed stiekem best leuk, best hard ook. Heb er ooit nog bijna de 200 mee aangetikt. Voor een habbekrats verkocht, omdat er bijna geen liefhebbers voor te vinden waren.
frisian zegt
Heel bekend beeld dit, helaas staat er zo ook 1 bij ons op de oprit. Ook een witte Rover P6 3500 B met automaat maar type 1.
almera-ga16det zegt
Wow! Die Alfa…..
roppp zegt
Tis wel triest, al die vergane Engelse glorie….
alfablog zegt
Als liefhebber destijds van de Engelse auto’s een zwak voor dit model. Band achterop, aparte zetels achterin, “snelle” voorkant, klassieke achterkant. Schoonheid!
carmasterr zegt
En wat is dat daar op de achtergrond?
Nog een betaalbare klassieker die weg aan het roesten is.
Het lijkt mij een Opel Ascona A, maar ik weet het niet zeker.
mk1racer zegt
@carmasterr: Is een Opel Kadett B link: http://www.autojunk.nl/2014/08/opel-kadett-1967
888natan zegt
Ik zou hem met genoegen onderhanden nemen hoor, wat zonde!
mout zegt
Gelukkig krijgt ie geen bevroren voorruit!
damrakker zegt
Er staat naast de rover nog wat weg te rotten
mgmgb zegt
Hmm, tot 2010 nog gekeurd geweest. Misschien onderhuids minder slecht dan al het vuil en die schadetjes doen vermoeden?