• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RCB7 HS20 (?)

Een voor mij volstrekt onbekend automerk uit het zuiden van Duitsland. Precieze type kan ik niet achterhalen. Gebaseerd op de aloude Lotus 7 maar met moderne technieken, net als Donkervoort. Geluid van de auto viel wat tegen toen hij startte, het zou een motor uit de Honda S2000 moeten zijn. Deed mee aan een rit van de Super Seven Club Nederland, en daar zaten ook een paar deelnemers bij die een V8 in zo'n autootje hadden gelepeld. Dat maakt toch een wat heftiger geluid.

Spotter: joosstra
Geüpload op: 20 oktober 2014
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
cabrio Lotus Seven
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Lotus Seven
    Lotus Seven
  • Audi A3 met nogal apart kenteken
    Audi A3 met nogal apart kenteken
  • Lotus Seven
    Lotus Seven
  • Lotus Super Seven
    Lotus Super Seven
  • Audi owner’s club in de P.C.?
    Audi owner's club in de P.C.?
  • Lotus
    Lotus
  • Porsche Cayenne
    Porsche Cayenne
  • Ferrari 458 Italia
    Ferrari 458 Italia

Lees Interacties

Reacties

  1. gieltj zegt

    21 oktober 2014 om 01:07

    Vette shit! Vooral al dat carbon! Is het niet gewoon een kitcar?

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    21 oktober 2014 om 12:31

    Leuk, dit merk kende ik nog niet.

    Login om te reageren
  3. jurdespotter zegt

    21 oktober 2014 om 12:54

    Waarschijnlijk is dit een megabusa

    Login om te reageren
  4. guusboum zegt

    21 oktober 2014 om 14:45

    Jeumig wat dik! Die kleuren helpen ook mee! Ziet er heerlijk mechanisch uit!

    Login om te reageren
  5. ginthahouse zegt

    29 januari 2015 om 16:30

    Dit is een RCB7 en wordt inderdaad geproduceerd in Edling net onder München.

    Deze is niet als kit verkrijgbaar en moet je dus meer vergelijken met een Donkervoort (alleen mooier).

    Er ligt een hoogtoerig atmosferisch VTEC blok van Honda in (F20c) met 245 pk. Max RPM 9300. Bij stationair toerental spint de motor, maar als je boven het VTEC gebied komt (>6000RPM) dan wordt het echt oorlog.

    Chasis van Chroommolybdeen en een totaalgewicht van 550kg incl vloeistoffen.

    Voor zover ik weet is dit de tweede in Nederland.

    Login om te reageren
  6. chutethei zegt

    14 juli 2018 om 15:34

    Fantastische rijders auto, jankt als…. boven de 7.000 tpm, inmiddels nog één op kenteken in Nederland, Grtz Thei

    Login om te reageren
  7. HS zegt

    27 mei 2025 om 15:44

    De alkemooiste Seven nog steeds in je bezit Thei??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North