• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 75 3.0 V6 America

De Alfa Romeo 75 is één van mijn favoriete Alfa's. In 'America' uitvoering vind ik 'm nóg gaver vanwege de US-spec looks.

Spotter: sjoerd95
Geüpload op: 3 januari 2015
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
75 Alfa Romeo america youngtimer zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Alfa Romeo 75
    Alfa Romeo 75
  • Alfa Romeo 75
    Alfa Romeo 75
  • Bentley Continental GT Speed
    Bentley Continental GT Speed
  • Alfa Romeo 75
    Alfa Romeo 75
  • wat is dit
    wat is dit
  • Alfa Romeo 75 America
    Alfa Romeo 75 America
  • tokyo Motorshow fotosessie 7
    tokyo Motorshow fotosessie 7
  • Mercedes-AMG GT S Prior Design PD800 GT Widebody
    Mercedes-AMG GT S Prior Design PD800 GT Widebody

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    3 januari 2015 om 13:20

    Zo gaaf zo’n 75. Heerlijk hoekig.. Deze is extra tof omdat het een V6 is.

    Login om te reageren
  2. autokieker zegt

    3 januari 2015 om 13:20

    Gave bak!

    Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    3 januari 2015 om 13:36

    Heerlijke wagen!

    Login om te reageren
  4. vincentw zegt

    3 januari 2015 om 13:40

    Prachtige auto! Jammer dat je ze bijna nooit meer ziet of hoort rijden

    Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      3 januari 2015 om 16:22

      @vincentw: inderdaad! Ze beginnen rap uit te sterven :-(

      Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    3 januari 2015 om 13:52

    Vind het niet echt een hele mooie auto

    Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      3 januari 2015 om 16:22

      @mrrallycross: tja… Smaken verschillen hè :-)

      Login om te reageren
  6. mercedesbenz63 zegt

    3 januari 2015 om 14:26

    Heerlijke racertje!

    Login om te reageren
  7. 123bat zegt

    3 januari 2015 om 16:30

    Lekker! En bij het huis staat nog een rode zo te zien.

    Login om te reageren
    • sjoerd95 zegt

      3 januari 2015 om 17:37

      @123bat: Klopt! Daarvoor was ik eigenlijk erheen gereden. vorige keer stond die ingebouwd tussen twee Volvo’s. Dan maar deze, die ook ingebouwd staat :-P

      Login om te reageren
  8. Alfarobert zegt

    3 januari 2015 om 18:52

    Denk dat de rode op de achtergrond een Twin Spark is.Denk een 2.0ltr.

    Login om te reageren
    • callyromeo166 zegt

      4 januari 2015 om 23:32

      @Alfarobert: inderdaad waar zie je dat aan

      Login om te reageren
  9. nickgozert zegt

    3 januari 2015 om 22:36

    @Alfarobert waar baseer je dat op? Hele gave 75’s trouwens, vooral de 3 liter natuurlijk, helemaal de juiste. De America bumpers en Ronals, alles klopt!

    Login om te reageren
    • borry zegt

      4 januari 2015 om 23:05

      @nickgozert: de 2.0 twinspark had een uitstekende spoiler op de achterklep. De andere modellen 1.6 en 1.8 i niet. Alhoewel een 1.8ie het ook wel had dus dat zou het ook kunnen zijn.

      Login om te reageren
  10. nico94 zegt

    3 januari 2015 om 23:10

    Mooi hoor!

    Login om te reageren
  11. 3246cm252kw zegt

    4 januari 2015 om 01:35

    Ziet er uit zoals die eruit hoort te zien :-)

    Login om te reageren
  12. spidermann zegt

    4 januari 2015 om 18:11

    Is vandaag mijn pechdag. Na mijn Opel Ascona B 1.9N na enige omzwermingen weer bij Alfa uitgekomen. Ik had de keuze tussen een 75 Epoca volgehangen (destijds) met accessoires of een nieuwe 155. Nam gelukkig de 75 en niet dat FIAT derivaat. Voor andere 75 bezitters, de handrem deed me denken aan een vliegtuig, en electrische rasmbediening in het dak. Waarom heb ik de 75 weggedaan (na 150K iedere tweede tankbeurt een kan olie).

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      4 januari 2015 om 20:27

      @spidermann: Ik heb een rode 1.8 Indy gehad in 2001-2002. Heerlijke bak. Wel heel complex. Toen er een achterruitje was ingetikt, zijn ze er bij een ruitenboer 3 kwartier mee bezig geweest om de deurpanelen uit te bouwen.
      Uiteindelijk weggedaan vanwege een koppelingsprobleem. bij de Alfa Romeo garage konden ze me er niet mee helpen, ze hadden er de kennis niet meer voor…
      Knappe 75 zijn nu flink in waarde aan het stijgen.

      Login om te reageren
  13. baap zegt

    4 januari 2015 om 18:34

    Jammer dat de APK al bijna 3,5 jaar verlopen is! Altijd gaaf een rottende Italiaan..

    Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    4 januari 2015 om 18:39

    Heerlijke wagen, zelf in de jaren 90 ook een 75 gehad, een 2.0 twinspark, wat een wagen was dat :)
    Nog als soldaatje elke zondag nacht richting Seedorf Duitsland, 235/240 op de teller. Heel wat van die zogenaamde snelle golfjes tdi 110pk compleet zoek gereden :)

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    4 januari 2015 om 18:45

    Maatje van me heeft een 2.0l met een 1.8i bak. Trekt als een dolle. Heeft ook nog maar 100k gelopen. Fabrieks af Zender bodykit. Supergaaf ding. Zou graag een 6 pitter willen.

    Login om te reageren
  16. styns zegt

    4 januari 2015 om 18:45

    Prachtig om te zien! Originele wielen zie ik.. Heeft stiekem ook wat weg van een Delta Integrale vind ik.

    Login om te reageren
  17. kingpro zegt

    4 januari 2015 om 18:50

    Helemaal top!

    Heb vroeger weleens met een 2.0 achterstevoren gestaan na iets te vlot op het gas in de bocht.. Tricky hoor..

    Ot: apktje trouwens al een best tijdje verkopen ;)

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    4 januari 2015 om 19:01

    Leuk om weer eens een 75 te zien. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik er voor het laatst een heb gezien!

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    4 januari 2015 om 19:01

    Werkelijk prachtig!

    Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    4 januari 2015 om 19:02

    Volgens mij kun je alleen aan de uitlaat zien of je een 4 of 6 cilinder had. Bij de 4 cilinder zat de uitlaat in het midden en bij de 6 rechts.

    Login om te reageren
    • veloce zegt

      4 januari 2015 om 20:57

      @rufctr01: dat van de uitlaten klopt deels. De turbo had in het begin de uitlaat in het midden, net als.alle.andere 4-pitters, echter verhuisde die bij de laatste serie (met harmonicabumpers) naar se rechterkant.
      De snelle versies (2.0TS, Turbo, 3.0 V6 en 2.4TD) hebben overigens een 5-gaats onderstel. De gewonere motoriseringen (1.6, 1.8, 2.0 carb, 2
      0TD) en zeldzame 2.5 V6 hebben een 4-gaats onderstel.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        4 januari 2015 om 22:49

        @veloce: weer iets geleerd!

        Login om te reageren
  21. roppp zegt

    4 januari 2015 om 20:25

    Ooit op het punt gestaan om een 1.8T te kopen die verantwoord getuned was. Moest er echter dagelijks 140km mee rijden en dat werd door de eigenaar toch afgeraden. Door een leuke verlagingsset was het comfort ver te zoeken…… Helaas. Het is en blijft een prachtige auto gebaseerd op een nog mooiere Alfa, de Alfetta.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      4 januari 2015 om 21:14

      @roppp: waren mooie tijden, de Alfetta, de 75 en de 90 en natuurlijk de Alfa sei.

      Login om te reageren
  22. pjotr zegt

    4 januari 2015 om 22:10

    Ik heb een 75 TS racer: heerlijk ding. Ooit wil ik ook nog een zwarte V6 met Ronals of Azev A’s als straatauto. Jammer dat ze maar 1400kg mogen trekken, anders was het een leuke combi richting circuit.

    Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    5 januari 2015 om 14:28

    Toen de Alfa 75 nog jong was keek er geen hond naar om en nu ineens wel? Erg vreemd.. Er zijn beste mooie alfa’s maar een 75 come-on dude!

    Login om te reageren
  24. nickgozert zegt

    5 januari 2015 om 17:12

    @pjotr wat weegt je 75 als ik vragen mag? En hoeveel vermogen haal je uit een ts?

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      5 januari 2015 om 18:27

      @nickgozert: 1015 kg, motor is standaard (146pk). Binnenkort gaat de haakse slijper er weer in en hoop ik meer richting de 1000kg te kruipen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North