Alfa Romeo 75 3.0 V6 America
De Alfa Romeo 75 is één van mijn favoriete Alfa's. In 'America' uitvoering vind ik 'm nóg gaver vanwege de US-spec looks.
De Alfa Romeo 75 is één van mijn favoriete Alfa's. In 'America' uitvoering vind ik 'm nóg gaver vanwege de US-spec looks.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Zo gaaf zo’n 75. Heerlijk hoekig.. Deze is extra tof omdat het een V6 is.
Gave bak!
Heerlijke wagen!
Prachtige auto! Jammer dat je ze bijna nooit meer ziet of hoort rijden
@vincentw: inderdaad! Ze beginnen rap uit te sterven :-(
Vind het niet echt een hele mooie auto
@mrrallycross: tja… Smaken verschillen hè :-)
Heerlijke racertje!
Lekker! En bij het huis staat nog een rode zo te zien.
@123bat: Klopt! Daarvoor was ik eigenlijk erheen gereden. vorige keer stond die ingebouwd tussen twee Volvo’s. Dan maar deze, die ook ingebouwd staat :-P
Denk dat de rode op de achtergrond een Twin Spark is.Denk een 2.0ltr.
@Alfarobert: inderdaad waar zie je dat aan
@Alfarobert waar baseer je dat op? Hele gave 75’s trouwens, vooral de 3 liter natuurlijk, helemaal de juiste. De America bumpers en Ronals, alles klopt!
@nickgozert: de 2.0 twinspark had een uitstekende spoiler op de achterklep. De andere modellen 1.6 en 1.8 i niet. Alhoewel een 1.8ie het ook wel had dus dat zou het ook kunnen zijn.
Mooi hoor!
Ziet er uit zoals die eruit hoort te zien :-)
Is vandaag mijn pechdag. Na mijn Opel Ascona B 1.9N na enige omzwermingen weer bij Alfa uitgekomen. Ik had de keuze tussen een 75 Epoca volgehangen (destijds) met accessoires of een nieuwe 155. Nam gelukkig de 75 en niet dat FIAT derivaat. Voor andere 75 bezitters, de handrem deed me denken aan een vliegtuig, en electrische rasmbediening in het dak. Waarom heb ik de 75 weggedaan (na 150K iedere tweede tankbeurt een kan olie).
@spidermann: Ik heb een rode 1.8 Indy gehad in 2001-2002. Heerlijke bak. Wel heel complex. Toen er een achterruitje was ingetikt, zijn ze er bij een ruitenboer 3 kwartier mee bezig geweest om de deurpanelen uit te bouwen.
Uiteindelijk weggedaan vanwege een koppelingsprobleem. bij de Alfa Romeo garage konden ze me er niet mee helpen, ze hadden er de kennis niet meer voor…
Knappe 75 zijn nu flink in waarde aan het stijgen.
Jammer dat de APK al bijna 3,5 jaar verlopen is! Altijd gaaf een rottende Italiaan..
Heerlijke wagen, zelf in de jaren 90 ook een 75 gehad, een 2.0 twinspark, wat een wagen was dat :)
Nog als soldaatje elke zondag nacht richting Seedorf Duitsland, 235/240 op de teller. Heel wat van die zogenaamde snelle golfjes tdi 110pk compleet zoek gereden :)
Maatje van me heeft een 2.0l met een 1.8i bak. Trekt als een dolle. Heeft ook nog maar 100k gelopen. Fabrieks af Zender bodykit. Supergaaf ding. Zou graag een 6 pitter willen.
Prachtig om te zien! Originele wielen zie ik.. Heeft stiekem ook wat weg van een Delta Integrale vind ik.
Helemaal top!
Heb vroeger weleens met een 2.0 achterstevoren gestaan na iets te vlot op het gas in de bocht.. Tricky hoor..
Ot: apktje trouwens al een best tijdje verkopen ;)
Leuk om weer eens een 75 te zien. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik er voor het laatst een heb gezien!
Werkelijk prachtig!
Volgens mij kun je alleen aan de uitlaat zien of je een 4 of 6 cilinder had. Bij de 4 cilinder zat de uitlaat in het midden en bij de 6 rechts.
@rufctr01: dat van de uitlaten klopt deels. De turbo had in het begin de uitlaat in het midden, net als.alle.andere 4-pitters, echter verhuisde die bij de laatste serie (met harmonicabumpers) naar se rechterkant.
De snelle versies (2.0TS, Turbo, 3.0 V6 en 2.4TD) hebben overigens een 5-gaats onderstel. De gewonere motoriseringen (1.6, 1.8, 2.0 carb, 2
0TD) en zeldzame 2.5 V6 hebben een 4-gaats onderstel.
@veloce: weer iets geleerd!
Ooit op het punt gestaan om een 1.8T te kopen die verantwoord getuned was. Moest er echter dagelijks 140km mee rijden en dat werd door de eigenaar toch afgeraden. Door een leuke verlagingsset was het comfort ver te zoeken…… Helaas. Het is en blijft een prachtige auto gebaseerd op een nog mooiere Alfa, de Alfetta.
@roppp: waren mooie tijden, de Alfetta, de 75 en de 90 en natuurlijk de Alfa sei.
Ik heb een 75 TS racer: heerlijk ding. Ooit wil ik ook nog een zwarte V6 met Ronals of Azev A’s als straatauto. Jammer dat ze maar 1400kg mogen trekken, anders was het een leuke combi richting circuit.
Toen de Alfa 75 nog jong was keek er geen hond naar om en nu ineens wel? Erg vreemd.. Er zijn beste mooie alfa’s maar een 75 come-on dude!
@pjotr wat weegt je 75 als ik vragen mag? En hoeveel vermogen haal je uit een ts?
@nickgozert: 1015 kg, motor is standaard (146pk). Binnenkort gaat de haakse slijper er weer in en hoop ik meer richting de 1000kg te kruipen.