@scottishcarspotter2000: Sinds 1971 is in Duitsland bij wet vastgelegd dat taxi’s in deze kleur (RAL 1015 Hellelfenbein) moeten hebben. In sommige deelstaten is de kleur de laatste jaren weer vrijgegeven, maar men houdt vaak vast aan deze specifiek kleur.
Me vader zei dat er nog 2 rond reden in Duitsland en 1 is kapot omdat er een VW busje met 100 op klapte en de ander had er een met 70 achterop maar die kon nog gemaakt worden. Zou wel deze zijn
@casperfcb: even een paar dingen. Me is geen bezittelijk voornaamwoord, in dit gebal is het ‘mijn’. Daarnaast zou het de leesbaarheid ten goede komen als je wat interpunctie zou toepassen. En als derde is het een poepverhaal van die VW-busjes. Jouw vader kletst maar wat.
Dat is echt een prachtige taxi! T zou tof zijn als er ook klassieke Amerikanen als taxi worden ingezet. Een lekkere 80s Impala taxi of een Checker Marathon taxi.
Chauffeur heeft een snor. Als hij een knappe dame (met permanentje) in de auto heeft biedt hij haar een Belinda sigaret aan. Meestal eindigen die avonden voor Gunther in Bar Disco ‘Ze Crazy Horse’.
guusboum zegt
Heerlijk, ziet er ook nog origineel/gaaf uit! Benieuwd naar de km-stand!
scottishcarspotter2000 zegt
Mooi!
scottishcarspotter2000 zegt
Waarom zijn alle Duitse taxi’s eigenlijk in die kleur gespoten?
burgerbak zegt
@scottishcarspotter2000: uniformiteit wellicht?
rijnooit zegt
@scottishcarspotter2000: Anti-Uber ;-)
luuktb zegt
@scottishcarspotter2000: en goedkoop te repareren (goedkoop spuitwerk)
gtdave zegt
@scottishcarspotter2000: is ook vaak een wrap
jipp zegt
@gtdave: nee hoor, is vaak gewoon de lakkleur, 10 jaar geleden wist men nog niets van wrappen.
406_v6 zegt
@scottishcarspotter2000: Sinds 1971 is in Duitsland bij wet vastgelegd dat taxi’s in deze kleur (RAL 1015 Hellelfenbein) moeten hebben. In sommige deelstaten is de kleur de laatste jaren weer vrijgegeven, maar men houdt vaak vast aan deze specifiek kleur.
mashell zegt
@scottishcarspotter2000: deze kleur is goed herkenbaar in het donker.
casperfcb zegt
Me vader zei dat er nog 2 rond reden in Duitsland en 1 is kapot omdat er een VW busje met 100 op klapte en de ander had er een met 70 achterop maar die kon nog gemaakt worden. Zou wel deze zijn
swaffelaer zegt
@casperfcb: even een paar dingen. Me is geen bezittelijk voornaamwoord, in dit gebal is het ‘mijn’. Daarnaast zou het de leesbaarheid ten goede komen als je wat interpunctie zou toepassen. En als derde is het een poepverhaal van die VW-busjes. Jouw vader kletst maar wat.
Groet.
joel_d zegt
Deze rijdt in Keulen geloof ik. Ik heb hem daar een aantal keer zien rijden. Erg leuk om tegen te komen!
pistonlover88 zegt
@joel_d: Cologne, groot expogebouw
styns zegt
Hele vette spot
TDI-goeroe zegt
Derrick: Harry, hohl du schon mal den Wagen
peke zegt
Huidige wagens vaak wel een wrap.
En daaronder bijv. een courante zwarte kleur voor als ze ooit uit bedrijf gaan .
phevtreb zegt
Duur geintje, benzine 1 op 6 à 7?
406_v6 zegt
@phevtreb: In stadsverkeer is (volgens opgave BMW) 1:5 normaal, tank is 100 liter, dus je kunt wel een dagje rondtuffen… :-)
azenomei zegt
Leuk zo’n oudje. Hoeveel ton zal daar op de teller staan?
mrrallycross zegt
Ik ga liever in zo een ding mee dan in een prius
406_v6 zegt
Is niet altijd een taxi geweest trouwens: hier het verhaal (in het Duits): http://www.carsablanca.de/Oldtimer-Youngtimer/bmw-735i-e23-taxi
thijsj zegt
Heel gave spot!
citroenvisa zegt
Geef hem eens ongelijk, ouderwets comfort :)
potver7 zegt
Verbazingwekkend dat-ie met dat oudje de stad nog in mag. Of zal-ie ‘m hebben laten ombouwen zodat er toch de goede milieusticker op zit?
toyotafortuner zegt
Dat is echt een prachtige taxi! T zou tof zijn als er ook klassieke Amerikanen als taxi worden ingezet. Een lekkere 80s Impala taxi of een Checker Marathon taxi.
p406 zegt
Chauffeur heeft een snor. Als hij een knappe dame (met permanentje) in de auto heeft biedt hij haar een Belinda sigaret aan. Meestal eindigen die avonden voor Gunther in Bar Disco ‘Ze Crazy Horse’.
kicknl zegt
Lekker!!!