@kaybnr34: ik ben 18 en heb momenteel een Toyota Glanza op eigen naam verzekerd. Tot nu toe nog geen probleem. Maar is dan ook een stuk minder bekend bij de verzekeraar dan een gt turbo of wrx natuurlijk. Daarmee heb ik (helaas) geen ervaring
@beamerr: naar de waarde kijken ze toch alleen bij all risk? En vermogen, ja dat kan wel nogal een probleem worden idd, dacht dat het echt een probleem word bij 150 pk’s, maar weet niet zeker. iig zal jij je vast vermaken, al lijkt me rwd in dit weer niet optimaal (geen ervaring, dus weet ik niet)
@kaybnr34: Is het dat niet verstandiger om op je ouders hun naam te zetten en laten keuren standaart en dan tunen en als de apk weer komt ff aanpasen dat is goedkoper dan getuned apk lijkt mij
@autofreaker: ik zou een 2003-2007 WRX aanraden dan. GT Turbo’s zijn in goede staat niet te vinden, de meeste zijn echt hokken. Ennhet interieur is echt bagger: in 1992 was het al een kaal, kneiterhard grijze bende, maar anno 2015 kan het echt niet meer.
Een goede WRX vind je al tussen de 4-8k.
Qua onderhoud: valt reuze mee. 300 voor een kleine beurt, 550 voor een grote. Houd er relening mee dat de onderdelen relatief duur zijn.
Verzekering: nachtmerrie als je jong bent. Ik heb mijn eerste twee Impreza’s op naam van mijn vaders bedrijf gezet, was niet te doen anders. Nu ik oud (en wijs) ben is het beter te doen, maar nog altijd fors.
Verbruik: 1 op 8 gemiddeld. Mijn vorige Impreza’s kon ik tot 1 op 10 krijgen door heeel rustig te rijden. 1 op 3 bij flink doorrijden kan ook. Houd hier rekening mee. Olieverbruik redelijk. Litertje per 4000km.
Betrouwbaarheid is overal het algemeen goed. Elektronica is foutloos. Aandrijflijn is redelijk sterk, dus je kan als je wilt wat kietelen, maar een basis regel is: maximaal 350pk, alles daarboven en je moet de bak, koppeling etc aanpassen.
Oh, en ze kunnen nog wel eens roesten bij de achterklep, naden onder de motorkap en soms de dorpels.
autofreaker zegt
Dik mijn eerste auto wordt zo een of de gt turbo
larsdbs9 zegt
@autofreaker: Moet je zeker doen, is een geweldige auto! Alleen zijn de maandelijkse kosten en onderhoudskosten niet mals. Blijft een heerlijke auto
kaybnr34 zegt
@larsdbs9: vond ik wel mee vallen. Verzekering is lastiger op jonge leeftijd.
larsdbs9 zegt
@kaybnr34: ik ben 18 en heb momenteel een Toyota Glanza op eigen naam verzekerd. Tot nu toe nog geen probleem. Maar is dan ook een stuk minder bekend bij de verzekeraar dan een gt turbo of wrx natuurlijk. Daarmee heb ik (helaas) geen ervaring
beamerr zegt
@larsdbs9: komt omdat de verzekering naar de waarde en het aantal pk’s kijkt, rijdt zelf een 120 coupé en kan hem ook niet op eigen naam verzekeren.
larsdbs9 zegt
@beamerr: naar de waarde kijken ze toch alleen bij all risk? En vermogen, ja dat kan wel nogal een probleem worden idd, dacht dat het echt een probleem word bij 150 pk’s, maar weet niet zeker. iig zal jij je vast vermaken, al lijkt me rwd in dit weer niet optimaal (geen ervaring, dus weet ik niet)
gtdave zegt
@larsdbs9: pappa?
larsdbs9 zegt
@gtdave: papa wat? Want deze volg ik niet
autofreaker zegt
@kaybnr34: Is het dat niet verstandiger om op je ouders hun naam te zetten en laten keuren standaart en dan tunen en als de apk weer komt ff aanpasen dat is goedkoper dan getuned apk lijkt mij
gtwillem zegt
@autofreaker: ik zou een 2003-2007 WRX aanraden dan. GT Turbo’s zijn in goede staat niet te vinden, de meeste zijn echt hokken. Ennhet interieur is echt bagger: in 1992 was het al een kaal, kneiterhard grijze bende, maar anno 2015 kan het echt niet meer.
Een goede WRX vind je al tussen de 4-8k.
Qua onderhoud: valt reuze mee. 300 voor een kleine beurt, 550 voor een grote. Houd er relening mee dat de onderdelen relatief duur zijn.
Verzekering: nachtmerrie als je jong bent. Ik heb mijn eerste twee Impreza’s op naam van mijn vaders bedrijf gezet, was niet te doen anders. Nu ik oud (en wijs) ben is het beter te doen, maar nog altijd fors.
Verbruik: 1 op 8 gemiddeld. Mijn vorige Impreza’s kon ik tot 1 op 10 krijgen door heeel rustig te rijden. 1 op 3 bij flink doorrijden kan ook. Houd hier rekening mee. Olieverbruik redelijk. Litertje per 4000km.
Betrouwbaarheid is overal het algemeen goed. Elektronica is foutloos. Aandrijflijn is redelijk sterk, dus je kan als je wilt wat kietelen, maar een basis regel is: maximaal 350pk, alles daarboven en je moet de bak, koppeling etc aanpassen.
Oh, en ze kunnen nog wel eens roesten bij de achterklep, naden onder de motorkap en soms de dorpels.
autofreaker zegt
@gtwillem: bedankt voor het advies en al ga er zeker wat mee doen :)
toyotafortuner zegt
My god, wat een joekel van een luchthapper! Lekkere exemplaar maat!
mcstradale8 zegt
Heerlijke wagen! Geluid vind ik ook altijd om te smullen als ie langsrijd
jessetje zegt
Kom maar langs als als je ‘m hebt haha. Wat zijn ze toch zo ontzettend gaaf!