• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergeten concept: 2001 BMW z29?

Kwam op het internet tegen, misschien weten jullie hier wat meer over? Geen idee of er al een artikel over is geschreven.

Spotter: 4244cc
Geüpload op: 18 februari 2015
Plaats:
Kenteken: Onbekend
BMW concept Vleugeldeuren zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • bmw concept
    bmw concept
  • BMW Multipla
    BMW Multipla
  • RAM SRT-10 Quad-Cab
    RAM SRT-10 Quad-Cab
  • Q3 Copy: Zotye SR7
    Q3 Copy: Zotye SR7
  • Audi R8 V10
    Audi R8 V10
  • BMW Concept i4
  • Phantom S2
    Phantom S2
  • BMW CS Concept Car
    BMW CS Concept Car

Lees Interacties

Reacties

  1. noah_deheer zegt

    18 februari 2015 om 11:29

    Is dit niet gewoon een prototype z4

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    18 februari 2015 om 11:58

    Fijn als het regent,binnenkant van het portier meteen kletsnat.

    Login om te reageren
  3. beseff zegt

    18 februari 2015 om 12:11

    Photoshop??

    Login om te reageren
  4. pixeltrooper zegt

    18 februari 2015 om 12:51

    Velgen foto 1 en 2 zijn ook niet hetzelfde..

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      18 februari 2015 om 17:54

      @pixeltrooper: de velgen op foto verschillen zelfs.. Achter andere dan voorkant

      Login om te reageren
  5. dirkiii zegt

    18 februari 2015 om 13:58

    Z4 concept

    Login om te reageren
  6. timd zegt

    18 februari 2015 om 16:05

    Wat ben ik blij dat ze die vergeten zijn!

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    18 februari 2015 om 21:49

    Ziet er niet uit

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    19 februari 2015 om 08:36

    Ok, voor de azijn urineerders: dit was geen design showcase. Het was een ‘in-house case study’ om te zien hoe BMW zijn sportieve modellen sneller kon maken, zonder toe te geven aan de PK wedloop die toen ongeveer begon.

    In tegenstelling tot veel veel andere concepts, was het een samenwerking van BMW Motorsport GmbH en BMW Technik GmbH. De Z29 was erg licht (minder dan 1200kg volgens mij) door veel gebruik van aluminium en CFRP, wat BMW dus later in 2003 toen paste in de M3 CSL, die niet veel sterker was dan de M3, maar wel meer dan 200kg lichter en behoorlijk snel.

    De motor van de Z29 is dezelfde als de standaard E46 M3, gekoppeld aan de SMG-II versnellingsbak met launch control. Het vermogen was 343pk, alhoewel het gewijzigde uitlaattraject wel voor een paar paardjes extra zorgde.

    Qua styling is te zien dat de Z4 gebruik heeft gemaakt van het dak. De vleugeldeuren bleven gelukkig bespaard.

    Nogmaals, deze auto heeft niets te maken met de ‘normale’ personenauto divisie van BMW. Chris Bangle en Van Hooydonk waren niet de designers achter deze auto, en het was ook geen design study: het uiterlijk was van secundair belang.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North