Restauratie MG B
Een klein overzichtje van mijn restauratieproject dat komende zaterdag eindelijk af moet zijn.
Een klein overzichtje van mijn restauratieproject dat komende zaterdag eindelijk af moet zijn.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Echt heel gaaf zo’n project! Lijkt me geweldig om ook eens te doen. Hoeveel uren/geld heeft het je uiteindelijk gekost?
In Euro’s wil ik het echt niet weten, maar in uren… 4 jaar lang ieder weekend, soms 1 soms 2 dagen. En dat samen met mijn vader dus al die tijd moet ook nog eens x2.
Ziet er gaaf uit met de jag
@bakbanaan:
Ja, we houden het natuurlijk wel echt Brits!
Is dit een US model? Waarom geen Chrome bumpers?
@kaasdevies:
Vanaf 1976 hadden alle MG B’s rubberen bumpers, deels als facelift, deels vanwege de veiligheidseisen in de VS wat met afstand de grootste markt was. Deze auto is wel in de VS (Californië) geleverd maar we hebben hem omgebouwd naar Europese specificaties, met dubbele SU carburateurs, hogere compressie, geen katalysator en geen daytime running lights op de zijkanten en de kentekenplaat onder de voorbumper.
Als je hem zo kaal hebt kun je mooi tectyleren natuurlijk.Staat stuk beter zonder de knipperlichten aan de zijkanten.Jammer dat er dan weer geen chromen bumpers op komen.Zeker duur en moeilijk aan te komen?
@Alfarobert:
Juist niet, nieuwe rubberen vinden was een ramp. Een setje chromen hadden we zelfs nog ergens liggen maar er zijn zo veel dingen op deze auto anders dan op een eerder type dat het gewoon niet overtuigend zou zijn. Een ’79 B met Chromen bumpers ziet er echt uit als een bijzonder slecht gelukte geslachtsoperatie. Zo in het wit met donkere velgen en een voorspoiler (zie de laatste foto) vind ik het helemaal niet slecht staan, die plastic bumpers. Het hoort gewoon bij deze auto.