• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitlaten van de Regera zijn het toppunt van engineering

Dit kwam ik net tegen op internet en moest het even delen. Ik dacht bij de onthulling dat de uitlaat gewoon in het midden zat maar daar komt alleen warmte uit. De flaps (fish tails) die je op de foto ziet zijn de uitlaten. Deze zijn in samenwerking gemaakt met Akrapovic en zorgen voor een monsterlijk geluid. Bij 4000 toeren moet het klinken als 8000 toeren omdat de Regera geen versnellingsbak heeft. De uitlaat is gemaakt van Inconel (materiaal waarmee ook Formule 1 uitlaten worden gemaakt en gasturbines) en Titanium. Tevens zorgen de uitlaten voor meer downforce!

Spotter: 991gt3rs
Geüpload op: 23 maart 2015
Plaats:
Kenteken: Onbekend
Akrapovic hybride Koenigsegg plug-in Regera uitlaat V8
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Bugatti Veyron @ Rodeo Drive
    Bugatti Veyron @ Rodeo Drive
  • Akrapovic
    Akrapovic
  • Koenigsegg Regera
    Koenigsegg Regera
  • Regera
  • Shoot M3 E92, S4 B6 Avant, Fiesta ST MK7
    Shoot M3 E92, S4 B6 Avant, Fiesta ST MK7
  • Bugatti Type 44 Cabriolet
    Bugatti Type 44 Cabriolet
  • dikke alfa romeo met Akrapovic uitlaten
    dikke alfa romeo met Akrapovic uitlaten
  • Wat hebben ze deze Ferrari aangedaan?!
    Wat hebben ze deze Ferrari aangedaan?!

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasdevies zegt

    23 maart 2015 om 22:51

    Mooie turboflaps

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    23 maart 2015 om 22:52

    Vet wist ik niet

    Login om te reageren
  3. Kuifje zegt

    23 maart 2015 om 22:53

    wow dat is echt geniaal! heel gaaf!
    ja die downforce is omdat de uitlaat gewoon werkt als diffuser (laag drukgebied creeeren)

    Login om te reageren
    • srthellcat zegt

      24 maart 2015 om 15:18

      @Kuifje: Ik vindt het een goed bedachte combinatie. Het idee van een diffuser is dat de lucht sneller onder de auto vandaan gaat dan dat het er onder kan komen. Zo creër je een lage druk onder en achter de auto wat leidt tot meer neerwaartse kracht. Het rare van deze diffuser is dat de uitlaat zijn uitlaatgassen in het lagedrukgebied van de diffuser uitstoot en zo het lagedrukgebied vermindert. Dit betekend minder downforse. Aan de andere kant blaast deze uitlaat pas zijn uitlaatgassen het snelt uit op hoge toeren, die hoge toeren worden pas bereikt bij extreme snelheden (1 versnelling). Zo verdwijnt dat lagedrukgebied op hoge snelheden, dit leidt tot minder weerstand en dus tot een hogere top snelheid.

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        24 maart 2015 om 19:25

        @srthellcat: en jij denkt het beter te weten dan de engineers van Koenigsegg en Akrapovic. Of beweer je dat ze er niet goed over na hebben gedacht?

        Login om te reageren
        • srthellcat zegt

          24 maart 2015 om 23:30

          @991gt3rs: nee, ik denk t niet beter te weten. Ik zal zeker een aantal dingen over het hoofd zien. Ik zeg alleen dat het een goed bedachte combinatie is. Daarnaast ben ik er helemaal niet negatief over of probeer ik te zeggen dat het niet klopt. Sterker nog ik vind het briljant.

          Login om te reageren
  4. purecar zegt

    23 maart 2015 om 22:58

    Pffffffffff

    Login om te reageren
  5. redneckdarian zegt

    24 maart 2015 om 00:09

    Yo autoblog, het zou handig zijn als ik de volledige beschrijving van het plaatje zou kunnen zien. Ik kan nu niet zien wat deze man allemaal uitlegt.

    Login om te reageren
    • nvhuijkelom zegt

      24 maart 2015 om 07:11

      @redneckdarian: same here

      Login om te reageren
    • jeaup zegt

      24 maart 2015 om 08:41

      @redneckdarian: zou ook leuk zijn als je kan zoomen en vervolgens over de foto heen kan bewegen, ipv dat je volgende foto te zien te krijgt

      Login om te reageren
      • casperfcb zegt

        24 maart 2015 om 13:12

        @jeaup: dat kan ik al?

        Login om te reageren
  6. matk20 zegt

    24 maart 2015 om 11:06

    wow ziek!

    Login om te reageren
  7. pudi zegt

    24 maart 2015 om 12:40

    Valt wel mee, ze kunnen beter dingen als HKS of Greddy gebruiken

    Login om te reageren
  8. persian1 zegt

    24 maart 2015 om 14:50

    Ziekelijk mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North