• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

dikke amg rakker

Alleen het kenteken klopt niet..? Heeft iemand daar een verklaring voor?

Spotter: kris0346
Geüpload op: 5 juli 2015
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
AMG appspot fake G-Klasse G500 Mercedes
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • 1978 Cadilac coupe de ville
    1978 Cadilac coupe de ville
  • Porsche 911 997 Targa met 19″ Turbo-velgen
    Porsche 911 997 Targa met 19" Turbo-velgen
  • fake AMG
    fake AMG
  • BMW 2 Serie cabrio spy-shot
    BMW 2 Serie cabrio spy-shot
  • Aston Martin Rapide
    Aston Martin Rapide
  • E klasse AMG
    E klasse AMG
  • Fake AMG
    Fake AMG
  • fake mercedes s AMG
    fake mercedes s AMG

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    5 juli 2015 om 12:03

    Gebouwd op een oud chassis.

    Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    5 juli 2015 om 14:56

    Het is wel gebouwd op een 461 chassis, maar het betreft een G500 uit 1990, met de uiterlijke aanpassingen van de huidige G63 AMG.

    Dat ‘V8 Biturbo’ staat wel een beetje lullig, daarvoor mist ie, ehh, twee turbo’s.

    Login om te reageren
    • dutchdriftking zegt

      23 september 2015 om 13:40

      @gtwillem: Of er ligt ook het juiste blok in, maar men was te gierig voor een omkeuring bij de RDW, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.

      Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      23 september 2015 om 13:48

      @gtwillem: Nee Willem het is een echte G63 AMG die op een 463 chassis staat. Iets met BPM en youngtimerregeling.

      Login om te reageren
    • iijayvee zegt

      23 september 2015 om 14:06

      @gtwillem: Ik heb in deze auto gezeten ongeveer een jaar geleden. Uiterlijk is inderdaad van de huidige g klasse maar het interieur en het onderstel komt uit 1990 als ik me niet vergis.

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        23 september 2015 om 14:41

        @iijayvee: Je vergist je, betwijfel of je er in hebt gezeten. Kijk maar eens even naar de voorbumper, daar zit de camera voor Distronic.
        G63 is het 100% zeker met designo exclusief pakket. Getuige deze foto’s op autogespot. http://www.autogespot.nl/mercedes-benz-g-63-amg-2012-1/2014/09/12

        Login om te reageren
        • iijayvee zegt

          23 september 2015 om 16:58

          @991gt3rs: Ik kan het fout hebben, misschien zijn er meerdere met een ouder onderstel. Hij had in ieder geval dezelfde lak en velgen.

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            23 september 2015 om 17:10

            @iijayvee: Er zijn ook genoeg imitatie pakketten voor oudere G-Klasses, een ongetraind oog ziet de verschillen niet.

            Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    23 september 2015 om 13:39

    Dit is een praktijk die nog steeds door de RDW wordt toegestaan: je neemt een oud chassis, waar geen BPM meer over betaalt hoeft te worden bij import, schroeft dat onder de overige onderdelen van een gloednieuwe G63 AMG, en voila, een BPM-vrije “nieuwe” G63.

    In tegenstelling tot wat gtwillem zegt, denk ik dus dat hier om een chassis swap gaat, getuige de anders zeer kostbare remmenswap op de vooras. Dit lijkt me geen G500 met wat G63 tupperware.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      23 september 2015 om 13:40

      @Jochempie: Betaald*

      Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      23 september 2015 om 18:38

      @Jochempie: “toegestaan” was het allemaal maar zo makkelijk.

      Login om te reageren
  4. bakbanaan zegt

    23 september 2015 om 13:45

    Oud chassis onder een nieuwe G ,is goedkoper met belastingen enzo

    Login om te reageren
  5. nelson90 zegt

    23 september 2015 om 13:46

    @gtwillem @dutchdriftking

    Ik denk dat alleen de eigenaar het juiste antwoord heeft als het om het blok gaat. Op autogespot staat deze wagen ook en is duidelijk te zien dat er ook een AMG interieur in zit. Ik denk dat het of een slim trucje is of het is een opgelapte schade auto ofzo..

    Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    23 september 2015 om 14:00

    @kris0346 hoe waren de remmen? kan het hier niet heel goed zien maar er lijken wel flinke remmen onder te zitten. Als er daadwerkelijk AMG remmen onder zitten is de kans groot dat er ook een supercharged 5.5 danwel een biturbo onder de kap ligt.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      23 september 2015 om 14:42

      @lambo4all: Het is een rasechte G63 AMG.

      Login om te reageren
  7. drdedofi zegt

    23 september 2015 om 14:00

    Ik snap dit nooit. Je hebt mensen die geen idee hebben wat een G63 AMG is, daar maak je dus geen indruk op… De mensen die wel weten wat een G63 is, die zien dat het geen echte is… #fail

    Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      23 september 2015 om 14:08

      @drdedofi: inderdaad

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      23 september 2015 om 19:56

      @drdedofi: vertel Hoe zie jij dat?

      Login om te reageren
      • drdedofi zegt

        24 september 2015 om 07:20

        @hplh: bij deze foto zie ik het niet perse. Is meer aanleiding om het te zeggen dat het vaak zo is. Meestal kun je het aan de remschijven zien.

        Login om te reageren
  8. e550 zegt

    23 september 2015 om 14:09

    Ik begrijp niet dat dit mag in NL. Neppe LV tasjes zijn eigenlijk ook verboden, maar hoezo dit niet?

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      23 september 2015 om 14:30

      @e550: Nou “nep” hoeft het dus niet te zijn in sommige gevallen. Ik dacht namelijk dat je aan AMG zelf een oude G wagon con aan leveren waarop je dan een nieuwe terug kreeg. Als je dan zou omkeuren dan had je nog een oud chassis en dus een gunstig belasting (BPM etc) gedoe.

      Login om te reageren
  9. gokartmozart zegt

    23 september 2015 om 14:31

    gewoon een slimme em legale manier om een bak belastingen te omzeilen door alles om te zetten op een oud chassis. het chassis is bepalend voor het bouwjaar en was al toegelaten. De rest wordt er zo opgebouwd.
    dat ding rijdt hetzelfde als een nieuwe

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    23 september 2015 om 14:38

    Volgens mij heb ik deze met trailer en racewagen (in de trailer) laatst bij de buren gezien… Klink ook als een boze V8.

    Login om te reageren
  11. gbenz zegt

    23 september 2015 om 14:39

    Is gewoon een handige manier om bpm en belasting te voorkomen.
    Men neemt een oud chassis (+15 jaar oud – youngtimer) en koopt een nieuwe G-63 zonder kenteken (zonder bpm en btw.) bij de fabriek. Je laat de boel ombouwen bij een specialist. Om het feest nog completer te maken zet hem een aantal jaar op de zaak, en verkoop je hem voordelig aan jezelf.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      23 september 2015 om 17:49

      @gbenz: Klinkt logisch. Maar hoe zit het dan als de RDW erachter komt dat je een aantal PK-tjes mee hebt? Ik heb geen verstand van de regels op dit onderwerp, maar kan me best voorstellen dat het niet zo wordt gewaardeerd..

      Login om te reageren
      • mburer zegt

        23 september 2015 om 23:06

        @olivier420: Ja, daar komen ze achter en de gevolgen zijn niet mals.
        Wij hebben exact dat gedaan met onze 1991 G500. Oude G naar Affalterbach om daar als G63 terug vandaan te komen.
        RDW had het snel door en we mochten alsnog €80k aan boetes, BPM en BTW aftikken. De G staat nu wel als G63 op de RDW en in de papieren.

        Login om te reageren
  12. phdg zegt

    23 september 2015 om 15:00

    240pk is al genoeg zeker, voor een zeecontainer op wielen…

    Login om te reageren
  13. audirs3 zegt

    23 september 2015 om 18:57

    Neem dan een echt oude G, kan je er blauwe platen op zetten :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North