@gtwillem:
Precies! En ook het huidige 7,3 liter grote doorontwikkelde blok van de meest recente Zonda’s heeft nog altijd alles met dit blok te maken.
Wat dat betreft moet ik altijd wel lachen als er gesteld wordt dat de Zonda “een speciaal voor hun ontwikkelde Mercedes V12 heeft”. Op zich waar, want de Zonda is de enige die nog deze V12 heeft (motor bestaat al pakweg 25 jaar) en in de huidige doorontwikkelde status heeft hij ook nooit in een andere auto gelegen. Maar de basis is en blijft “gewoon” de 6.0 V12 zoals die in de eerste S600 en SL600 lag :)
@poes: klopt, en ook dat blok heeft Pagani gebruikt. De motor van de SL600, SL70 en SL73 zijn linea recta overgenomen.
AMG heeft wel geholpen het blok passend te maken en ze leverden altijd ondersteuning, maar ‘een blok van MB speciaal voor Pagani’ is onzin. Dat was pas vanaf de Zonda F het geval, en nu nog steeds met de Huyara.
Gaaf ding inderdaad. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je er dan niet de moeite voor neemt om machtende wielen eronder te leggen. Dit type velg is van de opvolger en dan de SL55 AMG uitvoering.
Super zeldzaam
Nog nooit eerde gezien! Weet iemand de oplage?
@isleofman: 150 stuks
@isleofman: ja, 150 stuks
Prachtig! Naast de SL70 zijn er ook nog een dikke tachtig SL73 AMG’s gebouwd en een handvol SL60 en SL55 van de R129.
@deora: heel goed ;-).
@deora: Klop helemaal, laatst toevallig nog even verdiept in deze auto. Blijft heel gaaf spul!
Met Pagani V12!
@samasama: dat was na dit blok
@gtdave: in de basis toch M120 blok?
@gtdave: Pagani Zonda C12 S had éxact dít blok.
@gtwillem:
Precies! En ook het huidige 7,3 liter grote doorontwikkelde blok van de meest recente Zonda’s heeft nog altijd alles met dit blok te maken.
Wat dat betreft moet ik altijd wel lachen als er gesteld wordt dat de Zonda “een speciaal voor hun ontwikkelde Mercedes V12 heeft”. Op zich waar, want de Zonda is de enige die nog deze V12 heeft (motor bestaat al pakweg 25 jaar) en in de huidige doorontwikkelde status heeft hij ook nooit in een andere auto gelegen. Maar de basis is en blijft “gewoon” de 6.0 V12 zoals die in de eerste S600 en SL600 lag :)
@poes: klopt, en ook dat blok heeft Pagani gebruikt. De motor van de SL600, SL70 en SL73 zijn linea recta overgenomen.
AMG heeft wel geholpen het blok passend te maken en ze leverden altijd ondersteuning, maar ‘een blok van MB speciaal voor Pagani’ is onzin. Dat was pas vanaf de Zonda F het geval, en nu nog steeds met de Huyara.
Vet!
Lekker fout, zo’n r129 ziet er nog altijd goed uit, al vind ik de r230 toch nog de best uitziende recente SL.
@Hupke:
De r230 is toch wel mijn favoriet. Heerlijk tijdloos design en gaat me echt nooit vervelen. Sportief en toch chique.
@dizono: De pagani zonda C12-S had ook de 7.0 V12 AMG motor
Prachtbak!! Zou over 10 jaar wel flink in prijs gaan stijgen!
@henkhupelschoten: waarde is al aan het stijgen. In Duitsland staan ze te koop voor zo’n €60.000
@nieuweling: deze was 29000 en in top staat, als het diegene was uit Alkmaar.
Zelfs z’n kenteken geeft aan dat het een zeldzame auto is . Prachtig ding
Gaaf ding inderdaad. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je er dan niet de moeite voor neemt om machtende wielen eronder te leggen. Dit type velg is van de opvolger en dan de SL55 AMG uitvoering.
@poes: ben ik met je eens, al horen deze velgen ook onder de CLK GTR en die was van dezelfde periode.
@deora: de straat CLK GT-R had exact dezelfde velgen als raceversie, en hebben mijn inziens niets te maken met de velgen van de R230 SL55 AMG.
Die spoiler achterop verknalt het plaatje maar anders dikke bak. Alleen voor mij te oud.
Uit de tijd dat er voor een v12 geen 4 dikke uitlaatpijpen nodig waren…
@choi: en we leven nu in een tijd dat zelfs 4 cilinders 4 uitlaten nodig hebben :'(
Wat een gangsterbak!