Escortje, lees maar eens wat die gewonnen hebben die MK I Escortjes, dat doet BMW verbleken .
En Ford wist meerder sportieve en snelle modellen uit te brengen, de keuze was veel groter dan bij BMW.
Deze met een 1600 of 2liter Pinto, heb je een betrouwbaar en rap maatje mee in huis waarvan de kosten absoluut te overzien zijn voor zo’n klassieker.
Ik ken de Engelsman die één van de allereerste Works -Escorts in zijn bezit heeft en die heeft de wagen liefdevol en met koste noch moeite gerestaureerd, tot aan het kleinste detail aan toe.
Hij is dit weekeinde bij de Eiffel Rally in Daun Duitsland, evenals Walter Rohl
@sjeppie156:
Er is een aardige rel aan de gang achter de schermen i.v.m de orginaliteit van de deelnemende wagens, de meesten zijn nagebouwde odes aan of van maar er zijn ook eggies bij.
Mijn vriend heeft een eggie, Impreza Prodrive body nummer 023 en mag NIET mee doen omdat de wagen van binnen wit is gespoten wat Subaru inderdaad pas een jaar later deed.
Er rijdt wel een nep-body-nummer 023 mee en die is dus wel toegelaten.
Er is, zoals gezegd een hoop gedonder achter de schermen, ook omdat Walter Rohl niet in iedere echter ex-works Audi schijnt te rijden maar sommigen ook replica’s schijnen te zijn.
Is overigens nix mis mee hoor, voor 350.000 Euries bouwt een Bulgaarse firma een keurige S1 Quattro replica voor je !
@desjonnies: Ben het niet helemaal met je eens dat Ford BMW doet verbleken met prestaties op sportgebied want je vergeet wat BMW heeft gedaan in de DTM met de E30 M3, nu presteert in de DTM en Blancpain series, Le Mans heeft gewonnen met 1 keer deelname en in de Formule 1 ook veel gepresteerd heeft. In al die klasses heb ik Ford niet zien presteren…jij bedoelt alleen rally neem ik aan?
Mijn keuze valt in dit geval ook op de Escort. Zou de E21 een originele 323i of Alpina geweest zijn zou ik voor de BMW gekozen hebben.
@skinnybmw: grapjas. Le mans – bijna meest epische win met GT40s?? DTM, wel ’s van een Sierra RS500 gehoord?? F1 jaren motoren gebouwd, Schumacher wel ’s in een Benetton wat zien winnen – correct me if I am wrong here… BMW’s en rally weet ik weinig van, maar denk niet dat ze bij Ford in de buurt komen met Escort, Sierra, weer Escort en niet te vergeten RS200. Formule Ford, Nascar… Utes in Australië… Niet dusdanig bekend met BMW maar beetje algemene kennis schiet je hier tekort ;)
@davelepeef: Okay, de GT40’s was ik even vergeten…my bad. Maar motoren bouwen voor een raceauto kan Ford heel goed, net als BMW? Brabham BMW BT52 Turbo F1 vergeten? Of een McLaren F1 GTR? Ik noem maar wat, hoor. Het gaat mij om de auto’s en jij gaat mij niet wijsmaken dat de Sierra in de DTM een grotere naam is dan de E30 M3…heb meer ’t idee dat je en BMW-hater bent en een Ford-man maar dat terzijde. Feit is dat BMW echt niet een lachtertje is vergeleken met Ford in de autosport-wereld. Als je dat meent dan heb je, mijns inziens, niet echt verstand van auto/motorsport. Alleen op rally gebied maar voor de rest verbleekt Ford bij BMW in de meeste klasses.
@skinnybmw: de rs500 van Ford was veel te sterk voor BMW en MB, mag ik je er even aan helpen herinneren dat bij de dtm het regelement zo aangepast is dat Ford toen der tijd met de rs500 niet meer mee mocht rijden. Die auto’s waren heer en meester. Helaas maar kort omdat iedereen snel gezien had dat andere merken er niet tegenop konden.
Zelfde gebeurde met de rs200, toen de laatste door ontwikkelde evo versie (2.1 ipv 1.8 motor en vermogens tot 900pk mogelijk) van de rs200 op de markt kwam, werd de Group B categorie verbannen (door diverse ernstige ongelukken). Ford was net te laat om het succes van Audi , Peugeot en Lancia te onderbreken. Later werden de rs200’s ingezet bij de Rallycross waar ze bijna alles wonnen wat ze konden (oa met Mr.Rallycross).
@mrford: Klopt…de RS500 had ook 500pk en daar kon een E30 M3 inderdaad bij lange na niet tegenop…want geen turbo. Raar dat er toen door Ford niet een Sierra zonder turbo met +/- 300pk is gebouwd, vind je niet? Dan hadden ze de rest eerlijk kunnen verslaan. Want dat BMW’s ook turbo’s kon bouwen en dus had kunnen gebruiken op de M3 hoef ik jou niet te vertellen, lijkt mij. In de rally is Ford inderdaad veel sterker geweest dan BMW maar toch blijf ik bij mijn standpunt.
Escort. Wij hadden er vroeger thuis een Escort 1100, die was voorzien van een Cortina motorblok, anders kon er geen caravan mee worden getrokken. Een sleeper-avant-la-lettre…
Als t n RS2000 is, is ie inderdaad relatief kostbaar. Basisversies stijgen ook rap in prijs! Deze is zeer waarschijnlijk niet volledig origineel want er is een stuk uit het achterscherm gesneden, vaak gedaan om de uitlaat strakker tegen te bodem te kunnen monteren. Daarbij staat deze striping geweldig waardoor het vaak op niet-rs-jes wordt geplakt. Sowieso is een standaard Escort makkelijk om te bouwen naar RS spec.
Needless to say – de Escort uiteraard. Leuk maatje voor m’n MK2 :)
In principe zou ik voor de escort moeten gaan, want die BMW spreekt me al helemaal niet aan. Maar dat ford volk is NOG zotter en nog meer merkgebeten dan de BMW-fanaten.
Ik denk dat ik de keuze aan mij voorbij laat gaan.
Een 944 staat al jaren lang op de verlanglijst. Zou me eigenlijk eens moeten gaan haasten, de prijzen beginnen nogal te stijgen. En met dat de S2’s oltimers beginnen te worden vallen ze nogal mee in vaste kosten.
100% de escort! Escort 1 en 2 zijn tegenwoordig zo populair dat de prijzen de pan uitrijzen. Jammer voor de mensen die er nog eentje willen aanschaffen, goed voor de mensen die er een hebben.
Ehhhm doe mij die 944 maar
Gaaaaf! Escort ftw!
De bmw
Volgens mij is dat een E21 BMW. Die fenderflares staan hem goed!
Die BMW is een e21, geen e30. Coole autootjes. Mijn voorkeur gaat uit naar de BMW.
Mooie Escort.De BMW is in originele staat pas echt geld waard.
@Alfarobert: escort is het meeste waard van de 3
@Nigel: Ook meer waard als de porsche en bmw samen.
@nigel: en hij gebruikt hem tenminste! Zag hem zaterdag op de ring
Hele vette combo, kom ze beiden maar brengen
E21 svp
Altijd bmw zo mooi
3 nette oudjes..
Escort. 100%
Escort, zonder twijfel
Escortje, lees maar eens wat die gewonnen hebben die MK I Escortjes, dat doet BMW verbleken .
En Ford wist meerder sportieve en snelle modellen uit te brengen, de keuze was veel groter dan bij BMW.
Deze met een 1600 of 2liter Pinto, heb je een betrouwbaar en rap maatje mee in huis waarvan de kosten absoluut te overzien zijn voor zo’n klassieker.
Ik ken de Engelsman die één van de allereerste Works -Escorts in zijn bezit heeft en die heeft de wagen liefdevol en met koste noch moeite gerestaureerd, tot aan het kleinste detail aan toe.
Hij is dit weekeinde bij de Eiffel Rally in Daun Duitsland, evenals Walter Rohl
@desjonnies: zag de borden hangen vorige week in daun helaas net weer terug in nederland
@sjeppie156:
Er is een aardige rel aan de gang achter de schermen i.v.m de orginaliteit van de deelnemende wagens, de meesten zijn nagebouwde odes aan of van maar er zijn ook eggies bij.
Mijn vriend heeft een eggie, Impreza Prodrive body nummer 023 en mag NIET mee doen omdat de wagen van binnen wit is gespoten wat Subaru inderdaad pas een jaar later deed.
Er rijdt wel een nep-body-nummer 023 mee en die is dus wel toegelaten.
Er is, zoals gezegd een hoop gedonder achter de schermen, ook omdat Walter Rohl niet in iedere echter ex-works Audi schijnt te rijden maar sommigen ook replica’s schijnen te zijn.
Is overigens nix mis mee hoor, voor 350.000 Euries bouwt een Bulgaarse firma een keurige S1 Quattro replica voor je !
http://www.prospeed.bg/en/blog/2/15
@desjonnies:
35000 euro bedoel je?
Een chassis van een audi coupe -> voor 10K heb je al eentje dat zo goed als nieuw is.
Dan nog de motor, aandrijving en een heleboel alluminium en tupperware…
@desjonnies: Ben het niet helemaal met je eens dat Ford BMW doet verbleken met prestaties op sportgebied want je vergeet wat BMW heeft gedaan in de DTM met de E30 M3, nu presteert in de DTM en Blancpain series, Le Mans heeft gewonnen met 1 keer deelname en in de Formule 1 ook veel gepresteerd heeft. In al die klasses heb ik Ford niet zien presteren…jij bedoelt alleen rally neem ik aan?
Mijn keuze valt in dit geval ook op de Escort. Zou de E21 een originele 323i of Alpina geweest zijn zou ik voor de BMW gekozen hebben.
@skinnybmw: grapjas. Le mans – bijna meest epische win met GT40s?? DTM, wel ’s van een Sierra RS500 gehoord?? F1 jaren motoren gebouwd, Schumacher wel ’s in een Benetton wat zien winnen – correct me if I am wrong here… BMW’s en rally weet ik weinig van, maar denk niet dat ze bij Ford in de buurt komen met Escort, Sierra, weer Escort en niet te vergeten RS200. Formule Ford, Nascar… Utes in Australië… Niet dusdanig bekend met BMW maar beetje algemene kennis schiet je hier tekort ;)
@davelepeef: Okay, de GT40’s was ik even vergeten…my bad. Maar motoren bouwen voor een raceauto kan Ford heel goed, net als BMW? Brabham BMW BT52 Turbo F1 vergeten? Of een McLaren F1 GTR? Ik noem maar wat, hoor. Het gaat mij om de auto’s en jij gaat mij niet wijsmaken dat de Sierra in de DTM een grotere naam is dan de E30 M3…heb meer ’t idee dat je en BMW-hater bent en een Ford-man maar dat terzijde. Feit is dat BMW echt niet een lachtertje is vergeleken met Ford in de autosport-wereld. Als je dat meent dan heb je, mijns inziens, niet echt verstand van auto/motorsport. Alleen op rally gebied maar voor de rest verbleekt Ford bij BMW in de meeste klasses.
@skinnybmw: de rs500 van Ford was veel te sterk voor BMW en MB, mag ik je er even aan helpen herinneren dat bij de dtm het regelement zo aangepast is dat Ford toen der tijd met de rs500 niet meer mee mocht rijden. Die auto’s waren heer en meester. Helaas maar kort omdat iedereen snel gezien had dat andere merken er niet tegenop konden.
Zelfde gebeurde met de rs200, toen de laatste door ontwikkelde evo versie (2.1 ipv 1.8 motor en vermogens tot 900pk mogelijk) van de rs200 op de markt kwam, werd de Group B categorie verbannen (door diverse ernstige ongelukken). Ford was net te laat om het succes van Audi , Peugeot en Lancia te onderbreken. Later werden de rs200’s ingezet bij de Rallycross waar ze bijna alles wonnen wat ze konden (oa met Mr.Rallycross).
@mrford: Klopt…de RS500 had ook 500pk en daar kon een E30 M3 inderdaad bij lange na niet tegenop…want geen turbo. Raar dat er toen door Ford niet een Sierra zonder turbo met +/- 300pk is gebouwd, vind je niet? Dan hadden ze de rest eerlijk kunnen verslaan. Want dat BMW’s ook turbo’s kon bouwen en dus had kunnen gebruiken op de M3 hoef ik jou niet te vertellen, lijkt mij. In de rally is Ford inderdaad veel sterker geweest dan BMW maar toch blijf ik bij mijn standpunt.
Ik vind de BMW cool, maar stiekem de Ford vele maler gaver.
Liever de Escort, die is volgens ook volledig origineel.
@moondustfocus: denk ’t niet; check uitgeslepen deel achterscherm.
Escort, absoluut.. Een knappe e21 had de keuze wat lastiger gemaakt..
De escort is toch het mooist. Prachtig wit met blauw.
Doe mij ook de Eecort maar! Gaaf setje. Ik heb zo’n vermoeden dat ze onderweg zijn naar het Eiffel rallye festival in Daun, Duitsland
Escort. Wij hadden er vroeger thuis een Escort 1100, die was voorzien van een Cortina motorblok, anders kon er geen caravan mee worden getrokken. Een sleeper-avant-la-lettre…
ik zie twee hipster natte dromen
@super:
@super: sorry, ging per ongeluk
E30 aber natürlich!
Escort
ESCORT NATUURLIJK!
944
Tussen deze twee sws de escort!
Ford
Dat is geeneens een keuze… Sowieso altijd de Escort natuurlijk
Als BMW man, de Ford. Zeker zoals deze er bij staat. Knap ding hoor!
@E34M5Touring: haha, een opmerking met een plottwist!!
De in Engeland ontworpen Fordjes zijn altijd leuk. De Escort maar doen, zeker weten.
Als t n RS2000 is, is ie inderdaad relatief kostbaar. Basisversies stijgen ook rap in prijs! Deze is zeer waarschijnlijk niet volledig origineel want er is een stuk uit het achterscherm gesneden, vaak gedaan om de uitlaat strakker tegen te bodem te kunnen monteren. Daarbij staat deze striping geweldig waardoor het vaak op niet-rs-jes wordt geplakt. Sowieso is een standaard Escort makkelijk om te bouwen naar RS spec.
Needless to say – de Escort uiteraard. Leuk maatje voor m’n MK2 :)
De Escort uiteraard!
Escort! <3
Escort MK1, mijn droomauto. Ik heb er 2 gehad. Maar helaas geen ruimte meer.
De 944 en Escort graag. De BMW is teveel…aangetast…
Fordje, want de e21 is geen 323
Escort is moooooi.
3serie zal goed zijn voor het (drift?) circuit, maar ik houd vooral van origineel.
Porsche was ondergewaardeerd,mooi ding.
Van deze 3 de Ford
Escort Mexico
@kennone: RS2000 striping…
Escort omdat ie zo mooi origineel is. Anders de E21
In principe zou ik voor de escort moeten gaan, want die BMW spreekt me al helemaal niet aan. Maar dat ford volk is NOG zotter en nog meer merkgebeten dan de BMW-fanaten.
Ik denk dat ik de keuze aan mij voorbij laat gaan.
@Hupke: je kan de Porsche nog kiezen??
@davelepeef:
Een 944 staat al jaren lang op de verlanglijst. Zou me eigenlijk eens moeten gaan haasten, de prijzen beginnen nogal te stijgen. En met dat de S2’s oltimers beginnen te worden vallen ze nogal mee in vaste kosten.
In dit geval zou ik de escort kiezen. Ziet er veel knapper uit.
100% escort
100% de escort! Escort 1 en 2 zijn tegenwoordig zo populair dat de prijzen de pan uitrijzen. Jammer voor de mensen die er nog eentje willen aanschaffen, goed voor de mensen die er een hebben.
BMW op een verre tweede plaats, dan de Porsche.