• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

vond het wel 2 nette oudjes

ford escort en bmw e30 e21

Spotter: bmwpower91
Geüpload op: 20 juli 2015
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
3-serie appspot BMW combo E21 Escort Ford klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Old Beast
    Old Beast
  • oude Bentley
    oude Bentley
  • ford Escort
    ford Escort
  • Ford Escort RS
    Ford Escort RS
  • Klassieke Jaguar XJ
    Klassieke Jaguar XJ
  • Ford Escort
  • Ford Escort
    Ford Escort
  • Porsche Cayenne GTS
    Porsche Cayenne GTS

Lees Interacties

Reacties

  1. ko3n zegt

    20 juli 2015 om 11:51

    Ehhhm doe mij die 944 maar

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    20 juli 2015 om 11:53

    Gaaaaf! Escort ftw!

    Login om te reageren
  3. casperfcb zegt

    20 juli 2015 om 12:01

    De bmw

    Login om te reageren
  4. deora zegt

    20 juli 2015 om 12:08

    Volgens mij is dat een E21 BMW. Die fenderflares staan hem goed!

    Login om te reageren
  5. mk1racer zegt

    20 juli 2015 om 12:08

    Die BMW is een e21, geen e30. Coole autootjes. Mijn voorkeur gaat uit naar de BMW.

    Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    20 juli 2015 om 12:09

    Mooie Escort.De BMW is in originele staat pas echt geld waard.

    Login om te reageren
    • nigel zegt

      20 juli 2015 om 12:23

      @Alfarobert: escort is het meeste waard van de 3

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 juli 2015 om 11:43

        @Nigel: Ook meer waard als de porsche en bmw samen.

        Login om te reageren
      • almera-ga16det zegt

        24 juli 2015 om 14:19

        @nigel: en hij gebruikt hem tenminste! Zag hem zaterdag op de ring

        Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    20 juli 2015 om 12:34

    Hele vette combo, kom ze beiden maar brengen

    Login om te reageren
  8. styns zegt

    20 juli 2015 om 12:36

    E21 svp

    Login om te reageren
  9. autofreaker zegt

    20 juli 2015 om 13:04

    Altijd bmw zo mooi

    Login om te reageren
  10. mercedesbenz63 zegt

    20 juli 2015 om 13:21

    3 nette oudjes..

    Login om te reageren
  11. jopio zegt

    24 juli 2015 om 11:05

    Escort. 100%

    Login om te reageren
  12. rb26dett zegt

    24 juli 2015 om 11:08

    Escort, zonder twijfel

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    24 juli 2015 om 11:12

    Escortje, lees maar eens wat die gewonnen hebben die MK I Escortjes, dat doet BMW verbleken .
    En Ford wist meerder sportieve en snelle modellen uit te brengen, de keuze was veel groter dan bij BMW.
    Deze met een 1600 of 2liter Pinto, heb je een betrouwbaar en rap maatje mee in huis waarvan de kosten absoluut te overzien zijn voor zo’n klassieker.
    Ik ken de Engelsman die één van de allereerste Works -Escorts in zijn bezit heeft en die heeft de wagen liefdevol en met koste noch moeite gerestaureerd, tot aan het kleinste detail aan toe.
    Hij is dit weekeinde bij de Eiffel Rally in Daun Duitsland, evenals Walter Rohl

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      24 juli 2015 om 11:51

      @desjonnies: zag de borden hangen vorige week in daun helaas net weer terug in nederland

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        24 juli 2015 om 12:47

        @sjeppie156:
        Er is een aardige rel aan de gang achter de schermen i.v.m de orginaliteit van de deelnemende wagens, de meesten zijn nagebouwde odes aan of van maar er zijn ook eggies bij.
        Mijn vriend heeft een eggie, Impreza Prodrive body nummer 023 en mag NIET mee doen omdat de wagen van binnen wit is gespoten wat Subaru inderdaad pas een jaar later deed.
        Er rijdt wel een nep-body-nummer 023 mee en die is dus wel toegelaten.
        Er is, zoals gezegd een hoop gedonder achter de schermen, ook omdat Walter Rohl niet in iedere echter ex-works Audi schijnt te rijden maar sommigen ook replica’s schijnen te zijn.
        Is overigens nix mis mee hoor, voor 350.000 Euries bouwt een Bulgaarse firma een keurige S1 Quattro replica voor je !

        http://www.prospeed.bg/en/blog/2/15

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          24 juli 2015 om 19:31

          @desjonnies:

          35000 euro bedoel je?

          Een chassis van een audi coupe -> voor 10K heb je al eentje dat zo goed als nieuw is.

          Dan nog de motor, aandrijving en een heleboel alluminium en tupperware…

          Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      24 juli 2015 om 14:56

      @desjonnies: Ben het niet helemaal met je eens dat Ford BMW doet verbleken met prestaties op sportgebied want je vergeet wat BMW heeft gedaan in de DTM met de E30 M3, nu presteert in de DTM en Blancpain series, Le Mans heeft gewonnen met 1 keer deelname en in de Formule 1 ook veel gepresteerd heeft. In al die klasses heb ik Ford niet zien presteren…jij bedoelt alleen rally neem ik aan?

      Mijn keuze valt in dit geval ook op de Escort. Zou de E21 een originele 323i of Alpina geweest zijn zou ik voor de BMW gekozen hebben.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 juli 2015 om 17:29

        @skinnybmw: grapjas. Le mans – bijna meest epische win met GT40s?? DTM, wel ’s van een Sierra RS500 gehoord?? F1 jaren motoren gebouwd, Schumacher wel ’s in een Benetton wat zien winnen – correct me if I am wrong here… BMW’s en rally weet ik weinig van, maar denk niet dat ze bij Ford in de buurt komen met Escort, Sierra, weer Escort en niet te vergeten RS200. Formule Ford, Nascar… Utes in Australië… Niet dusdanig bekend met BMW maar beetje algemene kennis schiet je hier tekort ;)

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          26 juli 2015 om 01:49

          @davelepeef: Okay, de GT40’s was ik even vergeten…my bad. Maar motoren bouwen voor een raceauto kan Ford heel goed, net als BMW? Brabham BMW BT52 Turbo F1 vergeten? Of een McLaren F1 GTR? Ik noem maar wat, hoor. Het gaat mij om de auto’s en jij gaat mij niet wijsmaken dat de Sierra in de DTM een grotere naam is dan de E30 M3…heb meer ’t idee dat je en BMW-hater bent en een Ford-man maar dat terzijde. Feit is dat BMW echt niet een lachtertje is vergeleken met Ford in de autosport-wereld. Als je dat meent dan heb je, mijns inziens, niet echt verstand van auto/motorsport. Alleen op rally gebied maar voor de rest verbleekt Ford bij BMW in de meeste klasses.

          Login om te reageren
          • mrford zegt

            26 juli 2015 om 10:10

            @skinnybmw: de rs500 van Ford was veel te sterk voor BMW en MB, mag ik je er even aan helpen herinneren dat bij de dtm het regelement zo aangepast is dat Ford toen der tijd met de rs500 niet meer mee mocht rijden. Die auto’s waren heer en meester. Helaas maar kort omdat iedereen snel gezien had dat andere merken er niet tegenop konden.

            Zelfde gebeurde met de rs200, toen de laatste door ontwikkelde evo versie (2.1 ipv 1.8 motor en vermogens tot 900pk mogelijk) van de rs200 op de markt kwam, werd de Group B categorie verbannen (door diverse ernstige ongelukken). Ford was net te laat om het succes van Audi , Peugeot en Lancia te onderbreken. Later werden de rs200’s ingezet bij de Rallycross waar ze bijna alles wonnen wat ze konden (oa met Mr.Rallycross).

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              28 juli 2015 om 21:55

              @mrford: Klopt…de RS500 had ook 500pk en daar kon een E30 M3 inderdaad bij lange na niet tegenop…want geen turbo. Raar dat er toen door Ford niet een Sierra zonder turbo met +/- 300pk is gebouwd, vind je niet? Dan hadden ze de rest eerlijk kunnen verslaan. Want dat BMW’s ook turbo’s kon bouwen en dus had kunnen gebruiken op de M3 hoef ik jou niet te vertellen, lijkt mij. In de rally is Ford inderdaad veel sterker geweest dan BMW maar toch blijf ik bij mijn standpunt.

              Login om te reageren
  14. stfu zegt

    24 juli 2015 om 11:12

    Ik vind de BMW cool, maar stiekem de Ford vele maler gaver.

    Login om te reageren
  15. moondustfocus zegt

    24 juli 2015 om 11:13

    Liever de Escort, die is volgens ook volledig origineel.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 juli 2015 om 13:32

      @moondustfocus: denk ’t niet; check uitgeslepen deel achterscherm.

      Login om te reageren
  16. kingpro zegt

    24 juli 2015 om 11:15

    Escort, absoluut.. Een knappe e21 had de keuze wat lastiger gemaakt..

    Login om te reageren
  17. rolov zegt

    24 juli 2015 om 11:16

    De escort is toch het mooist. Prachtig wit met blauw.

    Login om te reageren
  18. audiworker zegt

    24 juli 2015 om 11:19

    Doe mij ook de Eecort maar! Gaaf setje. Ik heb zo’n vermoeden dat ze onderweg zijn naar het Eiffel rallye festival in Daun, Duitsland

    Login om te reageren
  19. RRRobert zegt

    24 juli 2015 om 11:20

    Escort. Wij hadden er vroeger thuis een Escort 1100, die was voorzien van een Cortina motorblok, anders kon er geen caravan mee worden getrokken. Een sleeper-avant-la-lettre…

    Login om te reageren
  20. super zegt

    24 juli 2015 om 11:20

    ik zie twee hipster natte dromen

    Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      24 juli 2015 om 17:50

      @super:

      Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      24 juli 2015 om 17:52

      @super: sorry, ging per ongeluk

      Login om te reageren
  21. 991gt3rs zegt

    24 juli 2015 om 11:31

    E30 aber natürlich!

    Login om te reageren
  22. kokusmakreel zegt

    24 juli 2015 om 11:40

    Escort

    Login om te reageren
  23. clarkson zegt

    24 juli 2015 om 11:41

    ESCORT NATUURLIJK!

    Login om te reageren
  24. e320 zegt

    24 juli 2015 om 11:42

    944

    Login om te reageren
  25. allesmetturbo zegt

    24 juli 2015 om 12:03

    Tussen deze twee sws de escort!

    Login om te reageren
  26. jensgib zegt

    24 juli 2015 om 12:06

    Ford

    Login om te reageren
  27. pjeey zegt

    24 juli 2015 om 12:09

    Dat is geeneens een keuze… Sowieso altijd de Escort natuurlijk

    Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    24 juli 2015 om 12:31

    Als BMW man, de Ford. Zeker zoals deze er bij staat. Knap ding hoor!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 juli 2015 om 17:31

      @E34M5Touring: haha, een opmerking met een plottwist!!

      Login om te reageren
  29. hdla zegt

    24 juli 2015 om 12:53

    De in Engeland ontworpen Fordjes zijn altijd leuk. De Escort maar doen, zeker weten.

    Login om te reageren
  30. davelepeef zegt

    24 juli 2015 om 13:31

    Als t n RS2000 is, is ie inderdaad relatief kostbaar. Basisversies stijgen ook rap in prijs! Deze is zeer waarschijnlijk niet volledig origineel want er is een stuk uit het achterscherm gesneden, vaak gedaan om de uitlaat strakker tegen te bodem te kunnen monteren. Daarbij staat deze striping geweldig waardoor het vaak op niet-rs-jes wordt geplakt. Sowieso is een standaard Escort makkelijk om te bouwen naar RS spec.
    Needless to say – de Escort uiteraard. Leuk maatje voor m’n MK2 :)

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    24 juli 2015 om 13:56

    De Escort uiteraard!

    Login om te reageren
  32. gt500eleanor zegt

    24 juli 2015 om 14:16

    Escort! <3

    Login om te reageren
  33. fordnut zegt

    24 juli 2015 om 15:03

    Escort MK1, mijn droomauto. Ik heb er 2 gehad. Maar helaas geen ruimte meer.

    Login om te reageren
  34. e1000bmw523i zegt

    24 juli 2015 om 15:15

    De 944 en Escort graag. De BMW is teveel…aangetast…

    Login om te reageren
  35. mmot05 zegt

    24 juli 2015 om 17:50

    Fordje, want de e21 is geen 323

    Login om te reageren
  36. alfablog zegt

    24 juli 2015 om 18:05

    Escort is moooooi.
    3serie zal goed zijn voor het (drift?) circuit, maar ik houd vooral van origineel.
    Porsche was ondergewaardeerd,mooi ding.

    Van deze 3 de Ford

    Login om te reageren
  37. kennone zegt

    24 juli 2015 om 18:07

    Escort Mexico

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      25 juli 2015 om 01:59

      @kennone: RS2000 striping…

      Login om te reageren
  38. bassx zegt

    24 juli 2015 om 18:20

    Escort omdat ie zo mooi origineel is. Anders de E21

    Login om te reageren
  39. Hupke zegt

    24 juli 2015 om 19:33

    In principe zou ik voor de escort moeten gaan, want die BMW spreekt me al helemaal niet aan. Maar dat ford volk is NOG zotter en nog meer merkgebeten dan de BMW-fanaten.

    Ik denk dat ik de keuze aan mij voorbij laat gaan.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      25 juli 2015 om 01:59

      @Hupke: je kan de Porsche nog kiezen??

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 juli 2015 om 16:59

        @davelepeef:

        Een 944 staat al jaren lang op de verlanglijst. Zou me eigenlijk eens moeten gaan haasten, de prijzen beginnen nogal te stijgen. En met dat de S2’s oltimers beginnen te worden vallen ze nogal mee in vaste kosten.

        Login om te reageren
  40. gerjanm zegt

    24 juli 2015 om 20:21

    In dit geval zou ik de escort kiezen. Ziet er veel knapper uit.

    Login om te reageren
  41. mrrallycross zegt

    25 juli 2015 om 18:06

    100% escort

    Login om te reageren
  42. mrford zegt

    26 juli 2015 om 10:05

    100% de escort! Escort 1 en 2 zijn tegenwoordig zo populair dat de prijzen de pan uitrijzen. Jammer voor de mensen die er nog eentje willen aanschaffen, goed voor de mensen die er een hebben.

    BMW op een verre tweede plaats, dan de Porsche.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North