Het zegt wat over de moderne auto’s als het nogal generieke design van deze Alfa al als buitengewoon mooi wordt bestempeld. Weinig bijzonder maar ook ik ben onder de indruk.
@Pallas: Ik heb een 2 liter gehad in rood. Wat lomper dan de Giulia en in het geheel tamelijk “zwaar”aanvoelend. Stuur en remmen vergden wat kracht. Maar de belijning is van een strakheid die bij moderne auto’s kennelijk niet meer mag.
Vriend van mij heeft race licentie op Zandvoort gedaan met zijn eigen getunede groene 2000 berlina. Mooie comfortabele auto met voor die tijd spectaculaire prestaties.
Het begin van mijn liefde voor Alfa Romeo
Oom Jacob had hem, de 1750 vier deurs zoals’ie werd genoemd, in de verwarmde garage die deel van het landhuis was.
Een jonge desjonnies kroop zondagmorgen na de karrek en op visite bij Oom Jacob altijd in de muisgrijze 1750 om te kijken en te bewonderen, de vier kleine tellertjes in de console de lellen van toeren en kilometer teller.
En Oom Jacob nam steevast een taxi als het regende, want dat was namelijk geen weer voor een Alfaatje !
Deze is zo mooi. Ook leuk uit die tijd is dat er nagenoeg niets recht of strak gemonteerd zit. Mooiste voorbeeld blijft natuurlijk de CX waar de kofferklep er soms zo scheef inzat dat je er scheel van werd.
Wanneer op AB een artikel verschijnt over een klassieker, in dit geval een Alfaatje vliegen de complimenten je om de oren hoe fraai en elegant zo’n karretje is.
Toen, in de jaren ’70 was dit een redelijk allerdaags beeld op straat en was het zeker geen “nekkendraaier”.
Ik ben benieuwd hoe over pakweg een jaar of 40 er terug gekeken wordt op een Mito een Citroën DS3.
@toniominestrone: Mito wordt nog wel wat denk ik, DS3 een toekomstige klassieker? Moeilijk voor te stellen, al zij een oudere heer pas wel tegen me dat vroeger de auto’s toch ook al op elkaar leken, en dat die normale auto’s nu opeens klassiekers zijn…
@guusboum: Alfa’s waren toen ook al nekkendraaiers, omdat ze toen ook al exclusief waren. Nu worden ze alleen maar mooier. Een MieTo een klassieker? Dan wordt de derde baksteen van linksonder van mijn huis dat ook. Wat een vreselijke kappersauto is dat.
@TONIOMINESTRONE Als een door doorgeschoten veiligheidsregels obese bak met een teveel aan lijnen en vormen, gecombineerd met een gebrek aan binnenruimte en techniek die na 10 jaar niet te onderhouden valt, ongetwijfeld.
Je slaat de spijker op zijn kop! Want op dezelfde manier, alleen met andere argumenten werd er in de jaren ’70 over auto’s als deze Alfa gesproken, ” ach, leuk hoor zo’n Alfa maar oud worden ze niet met dat krokante plaatwerk en de fragiele techniek”.
Bellissima, prachtautootje!
Het is hem net niet voor mij.
Plaatje zeg!
Sjieke combinatie zo in het donkerblauw met cognackleurig leer. Verhult subliem de sportieve aspiraties van de Giulia.
Prachtig!
Het zegt wat over de moderne auto’s als het nogal generieke design van deze Alfa al als buitengewoon mooi wordt bestempeld. Weinig bijzonder maar ook ik ben onder de indruk.
@Pallas: Ik heb een 2 liter gehad in rood. Wat lomper dan de Giulia en in het geheel tamelijk “zwaar”aanvoelend. Stuur en remmen vergden wat kracht. Maar de belijning is van een strakheid die bij moderne auto’s kennelijk niet meer mag.
Oef, dat is stijlvol zeg. De buurman had er destijds één, in het donkerpaars staat me bij.
Mooie kleur ook. Echt een mooie bella
Zelfde kleuren combinatie als mijne 159. En het staat deze 1750 berlina net zo goed, zo niet beter!
Vriend van mij heeft race licentie op Zandvoort gedaan met zijn eigen getunede groene 2000 berlina. Mooie comfortabele auto met voor die tijd spectaculaire prestaties.
Het begin van mijn liefde voor Alfa Romeo
Oom Jacob had hem, de 1750 vier deurs zoals’ie werd genoemd, in de verwarmde garage die deel van het landhuis was.
Een jonge desjonnies kroop zondagmorgen na de karrek en op visite bij Oom Jacob altijd in de muisgrijze 1750 om te kijken en te bewonderen, de vier kleine tellertjes in de console de lellen van toeren en kilometer teller.
En Oom Jacob nam steevast een taxi als het regende, want dat was namelijk geen weer voor een Alfaatje !
Deze is zo mooi. Ook leuk uit die tijd is dat er nagenoeg niets recht of strak gemonteerd zit. Mooiste voorbeeld blijft natuurlijk de CX waar de kofferklep er soms zo scheef inzat dat je er scheel van werd.
Wanneer op AB een artikel verschijnt over een klassieker, in dit geval een Alfaatje vliegen de complimenten je om de oren hoe fraai en elegant zo’n karretje is.
Toen, in de jaren ’70 was dit een redelijk allerdaags beeld op straat en was het zeker geen “nekkendraaier”.
Ik ben benieuwd hoe over pakweg een jaar of 40 er terug gekeken wordt op een Mito een Citroën DS3.
@toniominestrone: Mito wordt nog wel wat denk ik, DS3 een toekomstige klassieker? Moeilijk voor te stellen, al zij een oudere heer pas wel tegen me dat vroeger de auto’s toch ook al op elkaar leken, en dat die normale auto’s nu opeens klassiekers zijn…
@guusboum: Alfa’s waren toen ook al nekkendraaiers, omdat ze toen ook al exclusief waren. Nu worden ze alleen maar mooier. Een MieTo een klassieker? Dan wordt de derde baksteen van linksonder van mijn huis dat ook. Wat een vreselijke kappersauto is dat.
Heerlijke alfa uit de tijd dat je naar alfa romeo ging wilde je een sportieve vierzitter.
@TONIOMINESTRONE Als een door doorgeschoten veiligheidsregels obese bak met een teveel aan lijnen en vormen, gecombineerd met een gebrek aan binnenruimte en techniek die na 10 jaar niet te onderhouden valt, ongetwijfeld.
Je slaat de spijker op zijn kop! Want op dezelfde manier, alleen met andere argumenten werd er in de jaren ’70 over auto’s als deze Alfa gesproken, ” ach, leuk hoor zo’n Alfa maar oud worden ze niet met dat krokante plaatwerk en de fragiele techniek”.