• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Farbio GTS

Ik had hier nog nooit van gehoord.. tot ik er zondag 1 heb gespot.. gaaf ding!

Spotter: spotcrewda
Geüpload op: 24 september 2015
Plaats: 58
Kenteken: Onbekend
Farbio GTS two-tone wit
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Citroën CX 22 TRS
  • Farbio GTS
    Farbio GTS
  • Farbio GTS
    Farbio GTS
  • jaguar f type s
    jaguar f type s
  • Farbio GTS 400
    Farbio GTS 400
  • farbio GTS
    farbio GTS
  • kapotte XK-RS 2012
    kapotte XK-RS 2012
  • Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé C217
    Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé C217

Lees Interacties

Reacties

  1. basfiz zegt

    25 september 2015 om 08:42

    Gave spot en mooie foto’s!

    Login om te reageren
  2. blacksquad zegt

    25 september 2015 om 08:42

    Apart! Goede spot

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    25 september 2015 om 08:59

    Klein beetje historie: Arash Farboud wilde rond 2001 een Ferrari Enzo kopen. Aangezien hij alleen een Modena had, kwam hij niet in aanmerking voor een Enzo volgens de Hoge Heren in Maranello. Daarop besluit hij een eigen supercar te gaan bouwen die de Enzo kon verslaan. Dat werd de Farboud GTS. Een sportwagen met middenmotor, een gekietelde Twin Turbo Cosworth V6 uit de Audi RS4. Na een paar jaar stopt hij met het project en start hij met een nieuw merk: Arash. De auto, AF-10 genaamd, ziet er wat serieuzer uit, en is dat ook: er zit een LS7 V8 in uit de Corvette C6 Z06.

    Chris Marsh ziet wel wat in het oude Farboud project. Zo werd deze auto die je hier ziet, de Farbio GTS. Deze haalt daadwerkelijk ook productie. De dure RS4 V6 is vervangen door een 3.0 V6 van Ford, het blok van de Mondeo. Deze kon je atmosferisch krijgen (260pk) , of met een Kompressor (350 of 380 paarden). De auto werd niet meer als Enzo alternatief neergezet, maar twee klasses lager. Qua concurrentie moet je denken aan de Artega GT, Lotus Evora en Porsche Cayman.

    Dit project komt helaas ook ten einde, maar de auto bleef nog steeds bestaan. Ginetta, dat in 2010 een opleving heeft, neemt het model over om als topmodel van hun modellenportfolio te te fungeren. De naam werd veranderd in Ginetta G400. Ook deze had nog de Mondeo ST220 motor. Er waren maar een paar van verkocht. Ginetta gaf de auto een ingrijpende cosmetische en technische facelift, en gaf het model (wéér) een andere naam: de G60. Een grondig herziene versie met de V6 uit de Mustang.

    Login om te reageren
    • spotcrewda zegt

      25 september 2015 om 09:15

      @gtwillem: Erg intressante tekst! dankjewel voor de info!

      Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      25 september 2015 om 10:07

      @gtwillem: interessant stukje!

      Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    25 september 2015 om 09:24

    Gave spot en @gtwillem interessant stukje!

    Login om te reageren
  5. carspottertje zegt

    25 september 2015 om 12:04

    Heel nice!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North