Snelste Polo WRC van Nederland!
Deze Volkswagen Polo R WRC heeft net iets meer dan 400 Pk!!
Deed zondag ook mee aan de Borderrun 2015.
Deze Volkswagen Polo R WRC heeft net iets meer dan 400 Pk!!
Deed zondag ook mee aan de Borderrun 2015.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Je reed zelf ook wel wat leuks of niet?
@jessekiek: ja ik reed mee in de Audi R8 V10 GT Spyder van Vd Akker!
@basfransencarphotography: heerlijk!
@basfransencarphotography: Pfff… das niet mis…
Lekkere foto
Lekker bakje!
Dik wat heeft die er aan gedaan ?
@autofreaker: Vanalles, maar vraag me niet wat… ;)
Wat is het nut ervan om 400pk in zo’n ding te doen?
@noachristoffel: gewoon omdat het kan
ik zou me schamen als ik zo’n vraag zou stellen
@2fast4you: Haha
@noachristoffel: wrm niet is gwn gaaf , niet alles hoeft volgens het boekje
400pk, voorwiel aangedreven alleen maar?
@carseen: heeft deze niet gewoon AWD?
@carseen: nee heeft 4Motion anders zou het onderstuur feest zijn
@sirpowersedan: is deze omgebouwd dan? Een standaard WRC heeft namelijk gewoon voorwielaandrijving met een elektronisch sper differentieel.
@thomas20vt: Nee, Polo WRC heeft standaard 4Motion.
@bram95: nee
@bram95: hoe kom je daar bij, standaard wrc heeft gewoon voorwiel en 220pk, kijk maar op het kenteken. Als deze omgebouwd is naar 4×4 dan wil ik graag weten waar ze die onderdelen vandaan gehaald hebben
@Thomas20vt: zou dan ook eerder dit grapje uithalen met een S1, kan je de pks ook aan de grond zetten…
@Onehp: bv. http://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/11-audi/6074-s1/6075-2014/6076-s1-2-0-tfsi/?stage=6593
@Onehp: de Polo WRC heeft net zoals de S1 ook 4motion.
@civicfk3: Het gaat hier om het homologatie model, de Polo R WRC Street, die geen 4Motion heeft. “Gelijk met de competitieversie onthulde Volkswagen ook de Volkswagen Polo R WRC Street. Dit homologatiemodel is exclusief door zijn oplage van 2.500 exemplaren en zijn specificaties. Hij beschikt over een 2.0 TSI met een vermogen van 220 pk en een koppel van 350 Nm. Het vermogen wordt via een handgeschakelde ‘close-ratio’ zesbak op de voorwielen overgebracht. De acceleratie van 0-100 km/h duurt 6,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 243 km/h. De ‘looks’ zijn volledig in rallystijl met 18-inch lichtmetalen wielen, de grote achterspoiler en de wit-grijs-blauwe kleurstelling van de competitieversie. De levering van de Polo WRC Street start in september 2013”, aldus Volkswagen zelf. http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/actueel/nieuws/2012/klaar-voor-de-start-volkswagen-polo-wrc
Ook afgelopen zondag tijdens de Borderrun?
@peshuis: Jazeker
Dik
Stickers eraf en een laagje of 7 metallic gifgroen erop en hij is af.. wat een bommetje zeg.
Als… Het waar Is.
@w0o0dy: ik zie geen rookpluimen, dus hij reed iig niet op diesel. ?
@w0o0dy: 162 kW volgens de RDW. En de RDW heeft altijd gelijk………
@w0o0dy: 470pk en 460nm volgens de facebook pagina van JD Engineering
@civicfk3: 371pk en 460nm, leer lezen ricer.
@civicfk3: 371 pk bedoel je
@w0o0dy: sorry 370pk, was een typfoutje
Als ik mocht kiezen werd het zeker niet de VW polio
Wat ben ik blij gemaakt met een dood vogeltje. Denk mooi, eens kijken hoe hard dat ding gaat of kwijlen over de mooie spulletjes die gemonteerd zijn. Nee, 6 vrij troosteloze foto`s van een standaard uitziende Polo WRC die 400pk “zou hebben”. Of is zo`n akrapovic tegenwoordig al goed voor 180pk? Bij bijna het dubbele vermogen was een rem-upgrade ook wel fijn geweest trouwens.
@KUYL: Troosteloze foto’s?
Ik vond het best aardige foto’s hoor. Verder vind ik u een beetje een zijksnor!
@jaspervdwinden: Gelukkig wordt jij blij van simpele dingen zoals een Polo gefotografeerd op de snelweg. Als je de lat iets hoger legt ben je blijkbaar een zijksnor (blijkbaar leg je de drempel voor je spelling ook niet echt hoog).
@KUYL: Het is gewoon een leuke spot en een goede bijdrage, dat is de strekking.
@KUYL: over zeiksnor gesproken verkeerde spelling
@trident: Eeuh voor de verkeerde spelling van zeiksnor moet je niet bij mij zijn, ik herhaalde alleen waarvoor ik uitgemaakt werd en dat was zijksnor.
@jaspervdwinden: Zeiksnor. Even een cursus grammatica in plaats van op Autoblog struinen.
@KUYL: Troosteloze foto’s…?!
@basfransencarphotography: Ja… meneertje kan het zelf beter waarschijnlijk.
@jaspervdwinden: Hahaha wat is iedereen op zijn teentjes getrapt over die foto`s. Hoe mooi ze genomen zijn, al print je ze op walvispenisleer en lijst je ze in een platina lijstje. Het blijven foto`s van maar een standaard Polo op een snelweg. Maar sorry, ik had niet door dat ik op het fotografie gedeelte van de Viva was beland. Ik dacht dat ik op Autoblog zat.
@KUYL: Hoe durfde ik, het is helemaal geen standaard Polo! Maar eentje met 400pk! Dat had ik er toch wel vanaf moeten zien hoe mooi en gedetailleerd die foto`s gemaakt zijn.
@KUYL: Idd, deze remmetjes gaan het niet echt doen met serieuze snelheden en dan een paar keer flink remmen.
Gaat dan wellicht alleen maar sneller rijden, zo minimaal is de remkracht dan …
@KUYL: tenzij de eigenaar een akrapovic compleet custom heeft laten maken bestaat deze uitlaat niet voor een Polo (R WRC) dus ik vermoed slechts een tweetal opzetstukjes.
Te geil voor woorden
@d3nnnn: serieus jA ? Van een polo ?? Lololol rofl
Wel typisch, de houding van de bestuurder achter ’t stuur.
Nounou, die @basfransencarphotography krijgt het toch maar voor elkaar om altijd weer toffe auto’s te rijden en fotograferen. Misschien moet ik ook maar eens een camera aanschaffen en een cursus fotografie doen, want zo te zien gaan er dan ineens enorm veel deuren voor je open als je mooie foto’s kunt schieten.
@Edge: Klopt ;)
Dezelfde staat te koop in belgie ook met 400 pk
Wat een heerlijk dik bommetje ?
Dit ding heeft maar 220 op kenteken.. Waar komt die 400pk vandaan?
@allesmetturbo: uit de duim natuurlijk! Net als de verbruikscijfers…
Die van mij heeft 600 pk op de foto.
Van jd engineering….
Deze heeft bij mijn weten geen 400pk maar komt een eind in de buurt, ik meen 369/370pk. Dat is ook meteen het maximale tenzij er een Loba400 turbo op komt en nog heel wat wijzigingen. Ik heb zelf een Polo R WRC met 335pk en weet dus precies waar ik over praat.
Jammer overigens dat deze gefotografeerde R WRC geen origineel NL’se is.
Deze wagen werd getuned bij DVX Performance in België: https://www.facebook.com/192170564156172/photos/a.996504663722754.1073742867.192170564156172/996504670389420/?type=3&theater
Intussen wat bijgewerkt waardoor het koppel nog hoger ligt. En is met stock turbo.
Hier nog een voorbeeld van een wrc met deze setup:
https://www.facebook.com/192170564156172/photos/a.934386359934585.1073742836.192170564156172/934386383267916/?type=3&theater
Met een standaard turbo tot het gaatje gegaan, ik zou het niet doen.
Ik zou die auto in een ander bedrijf laten meten, want er zijn vaker autos gemeten bij DVX waarna het bleek dat er geknoeid was en 40-50 pk extra erop stond wat niet klopte. Laatst heeft een bedrijf DVX hun leugens op facebook gezet.
Hier is de link auto met dezelfde motor
De auto moest meer dan 400pk hebben
https://www.facebook.com/899426090125355/photos/pcb.899902216744409/899902170077747/?type=3&permPage=1
Met Stock Turbo waarschijnlijk niet mogelijk
Gaan we weer beginnen. Betreffende tuner probeert uit jaloezie dvx in discrediet te brengen door zelf te sjoemelen. Wagen had ongeval gehad. Klein lek in hogedruk circuit. Raar dat betreffende tuner alle wagens van dvx op zijn bank wil. Puur om de software uit te lezen. Het is erg dat je dit verhaal zomaar voor waar neemt zonder de feiten te kennen. Moest jd het gedaan hebben zou het plots wel allemaal kunnen. Begrijpen wie begrijpen kan.
ik hoeft niet op julie jaloez zijn je moet tegen mense eerlijk zijn niet op graf 408pk en op tesbank 370
Ik zal niet openlijk schrijven over uw werk
als iemand wil meer weten [email protected]
Was waarschijnlijk toch verkeerd gechipt aangezien het blok kapot is gegaan. Maar gelukkig heeft jd engeneering het nu wel goed gedaan.
Excuseer. Blok is nooit stuk gegaan. Had enkel een probleem aan een zeer hoge snelheid doordat de eerste generatie van de lobapompen iets te weinig leveren. Intussen draait hij bij ons op 590!!pk.