Zakspeed Gr. 5 Capri
Mijn favoriete auto tijdens de AVD Historic GP op de N’ring in augustus. DRM -voorloper DTM- reglement schrijft voor deze divisie voor dat de auto’s vanaf de ruitstijlen omhoog gelijkenis moeten hebben met de straatauto. Auto heeft een aluminium spaceframe met composiet body, dacht nog geen 800kg. Ben niet zeker, maar volgens mij heeft deze een 1.4 turbo met ruim 400pk. Latere uitvoeringen met 1.7 liter hadden ruim 550pk.
Capri was duidelijk de snelste auto op de baan, misschien door uitval van 2 Porsches 935???
Zo dik heb ik een Capri nog nooit gezien.
Oeh jezus wat een ding
Vet ding, rij er weleens mee in DRM Revival.
@rotarypowah: Wat ben jij dan voor een flapdrol! Je rijdt wel eens in een prachtig stukje racehistorie en het komt niet even in je op om een paar foto’s of een filmpje te schieten voor Autoblog. Schande! ;)
@Edge: Ik denk dat hij DRM Revival bedoelt in een spel. Meende rFactor, maar kan het ook mis hebben.
@Edge: amen!
@Edge: lol!
@rotarypowah: haha ik heb ‘m in Forza Motorsport 6!
Wat gaaf zeg! Kijk dit is weer zo’n moment dat je baalt dat de racewagens zijn verder ontwikkeld. Zo had het gewoon moeten blijven!
Geluid dat er uit komt klinkt als een gemarteld zwijn, echt geweldig om te horen! Schitterende apparaten! Zou er wel es een rondje in willen rijden
@henkhupelschoten: ik vond het geluid tegenvallen! Ik gooi ’t maar op de smorende turbo, ook klein slagvolume natuurlijk. In dezelfde klasse reed een 635 CSI mee, die had de grootste bek van allemaal. Maar da’s 3,5 liter n/a, qua geluid betere papieren :)
Mijn favoriete klassieker in Project CARS. <3
@AutomotiveDesigner: Beter dan de tegenhanger, de BMW.
Gaaf hoor zo’n Zakspeed! Motoren houden het zeker niet lang vol met zo’n vermogen, maar wat moet dat giga turbogat genieten zijn! Pas in een klassiekerblad een verhaal gelezen vab een vader en zoon due er een opbouwden, in egaal wit. Zag er ook fantastisch uit!
Geweldig ding, mooiste Capri ooit!
Hele mooie bak!
Dat rear dish
@johanhummer9: velgen zijn regelrechte sieraden zo, zijn echt lekker. Volgens mij is achter zelfs 19″, vrij fors voor die tijd!
Haha “gelijkenis” is ook zo’n lekker vaag begrip. Als je je ogen wat dichtknijpt en aan een capri denkt dat zou het wel kunnen. Regels: check
Hebben we ook geluid?
@dotternetta: nee, dat beetje wat ik heb gefilmd is niet de moeite waard ;)
Beeld materiaal met de zoon van zakspeed oprichter achter het stuur
https://youtu.be/fwDaozSeyfo
Tamiya heeft een prachtige radiografisch bestuurde replica in de schaal 1:10 in het assortiment:
http://rc-junkies.nl/news/wp-content/uploads/2013/08/Tamiya_Ford_Zakspeed_Turbo_Capri_.jpg
http://www.tamiyausa.com/coming-soon/radio-control-kits-30/4wd-shaft-drive-on-road-(tt)-36110/rc-ford-zakspeed-turbo-capri-58578
@bartbanaan: 4WD, haha
JAAAAAAA :) zo 1 heeft een vriend van mij. Bijzondere aan deze 1.4 motor is dat hij ook waterinjectie heeft om de brandstof af te koelen en zo nog meer power uit het blokje te halen.
Wat een idioot bruut monster is het maar ook 1 met een powerband van maar 1100 rpm.
@Soulmaster: Een echte Zakspeed? Kosten een vermogen!
@toniominestrone: ik gok dat ie ’t over een RC Tamiya heeft eigenlijk…
@toniominestrone: ja een echte zakspeed in de kleur blauw/wit.. en ja dat vermogen is voor hem zakgeld. los in de pocket money.
Raced er mee tijdens oltimerdagen op diverse circuits in Duitsland.
btw heeft geen 400 maar 455pk en er is zelfs een zakspeed capri met ruim 500pk uit 1400cc
@Soulmaster: in Sachs-livery denk ik dan?? Gaaf man! Geen idee wat zo’n ding moet opbrengen maar ik denk dat een Porsche 935 K vanwege z’n logo meer zou moeten kosten, voor dezelfde lol…Maar pics or it didn’t happen hè ;)
Vermogen wist ik dat ’t over de 400 zat, 500 uit de 1.4 wist ik niet.
Is een 1.4tje met twee turbo’s zelfs..
@theveenmeister: dat durf ik te betwijfelen, maar misschien kan je het aantonen? Dit is een viercilinder hè, niet te verwarren met de klassieke kleine F1 V-blokken?
Heel erg gaaf