• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

mijn eerste auto.

Het is een Citroën berlingo die ik heb gekocht. Voordat de reacties komen van, waarom geen golf Ofzo? Het is ook voor werk.

Spotter: ronaldddvos
Geüpload op: 4 oktober 2015
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot berlingo Citroen mijn-auto wit
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • S5
    S5
  • Ford Capri
    Ford Capri
  • Citroën DS3
    Citroën DS3
  • Citroen Saxo
    Citroen Saxo
  • Citroen ds3
    Citroen ds3
  • BMW Z8
  • Corsa OPC
    Corsa OPC
  • Citroën DS4
    Citroën DS4

Lees Interacties

Reacties

  1. smoothoperator zegt

    4 oktober 2015 om 21:43

    Wees blij dat je geen golf hebt! Waarom zou iemand een golf willen?!? Dit lijkt me een prima en praktische auto! Veel veilige kilometers gewenst!

    Login om te reageren
  2. edgaar zegt

    4 oktober 2015 om 21:46

    Waarom geen golf? Nee grapje haha, viel spass ermee!

    Login om te reageren
  3. w115 zegt

    4 oktober 2015 om 21:47

    Niets mis mee. Behalve die wieldoppen dan

    Login om te reageren
    • dubcars zegt

      4 oktober 2015 om 22:08

      @w115: natuurlijk zitten bij de toekomstige aanpassingen de 22″ chromen putdeksels erbij

      Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      4 oktober 2015 om 22:11

      @w115: gaan er ook af!

      Login om te reageren
  4. arnodk zegt

    4 oktober 2015 om 22:00

    Niks mis mee, prima als werkbus te gebruiken.
    Veel plezier ermee!

    Login om te reageren
  5. legion1349 zegt

    4 oktober 2015 om 22:05

    Hoogstaand stukje Frans design.

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    4 oktober 2015 om 22:09

    Gefeliciteerd. Erg fijne bedrijfsauto’s. Heb er nog een hoop van verkocht jaren geleden. En ze blijven maar rijden. Is dit er al eentje met een DW8 of een XUD9 motor?

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      4 oktober 2015 om 22:27

      @gtwillem: ik zou het eerlijk gezegd niet weten, hij is van 2000, weet niet als je daar er achter komt wat het is, het is een diesel, ter informatie

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 oktober 2015 om 11:49

        @ronaldddvos: ik heb het even voor je uitgezocht: het is een DW8. Volgens de puristen moet je de XUD9 hebben, maar de DW8 is fijner. De XUD9 is was zuiniger en onverwoestbaar, maar de DW8 heeft ietsjes meer koppel, een fijnere transmissie (zeker voor op de snelweg) en loopt mijn inziens wat mooier. De DW8 is in feite een HDI zonder turbo en directe injectie. De XUD9 is het stokoude blok uit de BX en 405.

        Login om te reageren
        • ronaldddvos zegt

          5 oktober 2015 om 17:46

          @gtwillem: stabilisator stangen wat je zei meteen even uitgezocht en ondervonden, bonken inderdaad, voornamelijk linksvoor. Heeft het blok nog kwaaltjes? Hij piept bij het sturen, dat is de v riem maar voor de rest.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            6 oktober 2015 om 21:12

            @ronaldddvos: het blok heeft eigenlijk geen kwaaltjes. De DW8 is gebouwd om een turbo te huisvesten en tot 150pk aan te moeten kunnen. De 1.9 levert nog niet eens de helft daarvan, dus je kun wel nagaan dat het blok minimale stress ondergaat. Als je de auto netjes warm rijdt en gewoon de beurtjes op tijd uitvoert kun je er in principe zo Eem half miljoen mee rijden. Het zijn echt topdiesels. Er zit ook niet zo veel op, dus kan er ook niets stuk gaan.

            Login om te reageren
            • ronaldddvos zegt

              6 oktober 2015 om 22:59

              @gtwillem: dus als ik er een turbo op schroef is er eigenlijk niks aan de hand, heb net een soort van apk op laten doen en meteen kleppendeksel niet meer lekkend gemaakt, rare zinsopbouw i know, maar ja . Heb er een vloeibare pakking tussen gedaan, stabilisatorstangen vervangen. Nu alleen nog bumper, verlichting, remmen, ruitenwissers , banden en even uitlijnen, dan is hij weer goed

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                6 oktober 2015 om 23:30

                @ronaldddvos: in principe kun je prima een turbo monteren, kan die met gemak hebben. Maar qua kosten zou ik dan aanraden om op de sloop te gaan zoeken naar Citroën of Peugeot met een 2.0 HDI motor. De 90pk unit past zo, met gemak. En is in heel veel modellen geleverd (206, 306, 307, 406, 607, 806, 807, Partner, Expert, Jumper, Xsara, Xantia, Picasso, C5, Berlingo, Jumpy, Boxer, Zeta, Phedra en Ulysse). Bak is volgens mij exact gelijk. Als je voor een 2.2 HDI (136pk) gaat of een 2.0 HDI met 110pk, houd dan rekening met het feit dat die motoren een intercooler hebben voor de turbo. Daar is ruimte voor, maar dan moet je wel zelf de bevestigingspunten monteren.

              • ronaldddvos zegt

                7 oktober 2015 om 07:38

                @gtwillem: is goed bedankt voor de informatie, als ik weer wat moet weten vraag ik het jou. Bedankt!

    • ronaldddvos zegt

      4 oktober 2015 om 22:31

      @gtwillem: je hebt er veel van verkocht zei je, dus dan weet je er ook wel wat van gok ik dan. Wat zijn de kwaaltjes van die dingen contactslot wist ik. Heeft deze ook last van. Achter veren ook, zitten nieuwe onder. Maar wat nog meer?

      Login om te reageren
      • kaasisslecht zegt

        5 oktober 2015 om 06:02

        @ronaldddvos: kapotte turbo

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 oktober 2015 om 11:32

        @ronaldddvos: Over het algemeen zijn Partners/Berlingo’s heel erg betrouwbaar. Mechanisch gaat het bijna niet stuk: en het kan een stootje hebben. Er zijn wel een paar dingetjes die waar je op kan letten:

        1. Dashboard verlichting wil nog wel eens falen. (geldt ook voor de 306/ZX waar de auto op gebasseerd is). Is vrij makkelijk op te lossen.

        2. Remdrukregelaar achter. Omdat de Berlingo ook een populaire auto was voor particulieren, zijn er veel exemplaren geweest die nog nooit zwaar beladen zijn geweest, terwijl de auto er wel voor ontworpen is. Hoeft niet vervangen te worden. Als je merkt dat de achterremmen nauwelijks meedoen of juist dat de klauwen vast zitten, kun je het volgende doen. Gooi er een hoop zooi in, zo zwaar mogelijk. Minimaal 100kg. Liefst wat meer. Zoek een rustig weggetje of ga op een zondag naar een industrie terrein. Maak een paar noodstops vanaf 70-80 km/h. Verhelpt het meestal wel ;-).

        3. Stabilisator stangen voor en achter kunnen nog wel eens speling vertonen en moeten vervangen worden. Kun je herkennen aan ‘klonk’ geluiden op slecht wegdek of drempels.

        4. Voorverwarmen kan soms lang duren, soms zelfs tien seconden. Als het nog langer is, even na laten kijken door de dealer.

        5. Inderdaad de sloten. Soms moet je een paar keer draaien voordat het slot de sleutel ‘pakt’. Bekend euvel bij heel veel PSA modellen in de jaren 90.

        6. Roest. Bijna alle Partners en Berlingo’s roesten op een specifieke plaats: onder/achter de koplampen. Eenvoudig te verhelpen, en komt vaak voor. Verder roesten ze bijna niet. Wat wel kan voorkomen is roest door schade. Wederom, dit was een bedrijfswagen welke ook populair was bij de particulier. Die lieten de achterruimte niet betimmeren, maar lieten het gewoon kaal. Soms, na een keer beladen te zijn (verhuizing met kasten bijvoorbeeld), stootten deze tegen de wanden aan, waardoor er deuken in het plaatwerk kwamen. Als deze niet gefixt zijn, kan daar ook roest ontstaan.

        Login om te reageren
        • ronaldddvos zegt

          5 oktober 2015 om 15:15

          @gtwillem: bedankt, alles kan k zelf fixen ik ben automonteur, tenminste opleiding eerste monteur, dus kan bij mij op school er mee bezig en bij mij op werk(isolatie) maar heb daar brug enzo

          Login om te reageren
  7. tampie zegt

    5 oktober 2015 om 02:34

    Ik neem aan dat je geen koeriersdienst hebt of pizza’s bezorgd, anders kan het wel even duren:). Tip: Niet proberen andere voertuigen in te halen.

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      5 oktober 2015 om 07:09

      @tampie: heb ik idd niet

      Login om te reageren
  8. bart25 zegt

    5 oktober 2015 om 08:58

    Dit is een busspot geen autospot

    Login om te reageren
    • thijs_vangrinsven zegt

      5 oktober 2015 om 09:21

      @bart25: dat klopt. Nog een leuk feitje: water is gezonder voor u dan azijn.

      Login om te reageren
      • bart25 zegt

        5 oktober 2015 om 09:54

        @thijs_vangrinsven: ja dat snap ik

        Login om te reageren
      • maikelschennink zegt

        5 oktober 2015 om 13:24

        @thijs_vangrinsven: 1

        Login om te reageren
  9. rensbugatti0 zegt

    5 oktober 2015 om 09:54

    Mooi bus!

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    5 oktober 2015 om 19:23

    Matras achterin met je vriendin een weekendje weg

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      5 oktober 2015 om 23:56

      @rob5nismo: precies, als het geld er is wil ik er wel een roadtrip er mee maken, gewoon kijken waar het eindigt. Ik vind helemaal mooi

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North