gewoon een replica en dan nog een hele slechte ook! Die velgen, dakspoiler, stoelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Lijkt nergens op. Het enige origineel is al lang geleden platgereden…
This Replica was owned for 20 years by Mr.Hiromitsu (Tomei Motors) and is the most extreme version of a Miura that the Sant Agata works put forth (albeit post-production circa 1975) other that original Bobby Wallace’s original 1970 road rocket.
Only 7 Jota’s are recognized as factory build, this is NOT one of them.
This car had a 440bhp dry sump engine, Porsche 917K brakes, super chassis, 13-inch rear BBS wheels, severe ground effects including roof-mounted aerofoil – not to everybody’s taste though.
Hubert Hahne oversaw the project and works foreman Remo Vecchi suffered through its construction. It is claimed the car has acheived 200mph but some also claim that pigs can fly…
The first owner was Walter Wolf who sold the project to Heinz Steber
Whatever the case, this car was ungainly to begin with and my goodness it has not aged well!
Lelijke dakspoiler, is dat origineel?
@W115: ja
En een F40 en een 288gto evoluzione… Waanzinnig!! Waar is dit? Japan ofzo?
@250tdf: F40LM bedoel ik natuurlijk
@250tdf: ah ik weet al waar dit is, bij bingo in Japan! http://www.bingosportsworld.com
@250tdf: Dat is wel een dilemma. Als je de keuze zou hebben……
@250tdf: 288gto evoluzione is zeker heel bruut. De ongetemde F40 met 600pk.
@bassx: volgens mij heeft die F40 720 pk zelfs
Het lijkt wel een autobedrijf.
gewoon een replica en dan nog een hele slechte ook! Die velgen, dakspoiler, stoelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Lijkt nergens op. Het enige origineel is al lang geleden platgereden…
erg gaaf maar ik vind de miura sv mooier, liefst in het kanariegeel of oranje
Is een 1968 Jota met het Chassisnummer #3781. Motor Nummer # 2511
Staat te koop bij een japans autobedrijf.
288 Evoluzione + F 40 LM staan eveneens te koop
This Replica was owned for 20 years by Mr.Hiromitsu (Tomei Motors) and is the most extreme version of a Miura that the Sant Agata works put forth (albeit post-production circa 1975) other that original Bobby Wallace’s original 1970 road rocket.
Only 7 Jota’s are recognized as factory build, this is NOT one of them.
This car had a 440bhp dry sump engine, Porsche 917K brakes, super chassis, 13-inch rear BBS wheels, severe ground effects including roof-mounted aerofoil – not to everybody’s taste though.
Hubert Hahne oversaw the project and works foreman Remo Vecchi suffered through its construction. It is claimed the car has acheived 200mph but some also claim that pigs can fly…
The first owner was Walter Wolf who sold the project to Heinz Steber
Whatever the case, this car was ungainly to begin with and my goodness it has not aged well!
Stelletje azijnzeikers!!
Niet moeilijk doen, zet maar voor de deur.
Ik offer me wel op
Kitcar