@tjorque: “Stroom” is niet als een postpakketje dat op jouw adres wordt afgeleverd. Alle “stroom” die geproduceerd wordt, zowel uit kolencentrales als uit windmolens (en anderen), belanden uiteindelijk in hetzelfde net. Je betaald dan dus wel voor groene stroom, en hoe meer mensen dat doen hoe meer windmolens er gerealiseerd worden, maar jouw “stroom” komt dus niet specifiek van een windmolen. Ligt aan het net, je kan zelfs 100% uit kolen opgewekte “stroom” ontvangen, terwijl iemand die geen cent om het milieu geeft, maar kort bij een windmolenpark woont, 100% groene energie ontvangt.
Dus dan zet maar een Tesla voor de deur als je alles zo letterlijk opvat, en dan hebben we het nog niet over de inhoud van de accu’s, die ooit ook afgeschreven worden. Uiteindelijk wordt het probleem enkel verplaatst, leuk voor een stad als de helft in elektrowagens rond rijdt, maar verderop staat een kolencentrale te puffen. Net zoals afgeschreven batterijen en ik weet niet wat voor elektronica die uiteindelijk door kleine kindjes in arme landen ver hier vandaan ontmanteld worden, welke letterlijk gaten in hun lichaam oplopen door die troep.
Maargoed jij hebt thuis groene stroom, dus die vlieger gaat in jouw geval niet op!
@frietjemet: je moet ergens beginnen. Op een moment zijn de kolen op en moet er wat anders gebeuren. En jouw ipad is ook van metaal en dat komt ook met een dieselboot deze kant op etc. Als jij op je huis voldoende zonnepanelen plaatst en de energie die je niet gebruikt opslaat in een tesla batterij dan is het klokje rond. Je huiselijke gebruik komt van je eigen panelen en je auto(tesla) word geladen door je zonnepanelen, je kookt electric, je cv werkt niet meer op gas. Uit eindelijk heeft het met geld te maken. Elektrische cv is gewoon duurder, benzine auto is goedkoper, die tesla batterij kost ook een mega vermogen en je huis vol leggen met meer dan voldoende panelen is ook niet goedkoop. Maar je bent wel onafhankelijk van leveranciers en netwerkbeheerders. Al met al komt het uiteindelijk wel. Het is mega interessant om dit soort projecten te zien en hier is/komt een hele groot markt voor.
@frietjemet: 95% (na saldering) van mijn stroom komt van mijn solar panels. De rest van windmolens. Dus mijn “pakketjes” komen van mijn eigen adres. Nou jij weer. Door dat negatieve gedachte goed wat jij beschrijft komen we niet verder. Jammer
@audicoupe84: Wat een onzin argument als je groene stroom hebt dan is het sowieso groener. en je hebt niet de lokale uitlaat gassen in je omgeving want een kolen centraler is geconcentreerde energie opwekking
Neeee. Heb je een mooie klassieker (want dat zijn ze tegenwoordig) die de beste gewichtsverhouding heeft en daarmee ook een serieuze wegligging als het gaat om het dwars gooien van je wagen, leggen ze er een accu in.. Leg er een dikke T-5R blok in of als je nog ruiger wilt een 2JZ!! maar toch niet dit.. Als de motor van mijn 245 het begeeft wist ik het wel wat ik er in ging lepelen!!
Nu ben ik toch even niet meer mee?? Had volvo toen al hybrides of is deze later omgebouwd?
@crainn: Deze is omgebouwd!
@crainn: ik denk optie 2
@crainn: heeft een keer een heel verhaal over gestaan in de autoweek.
@crainn: grapje zeker?
@clarkson: nee mn broer die weer de dommerik uithangt
Leuk om te zien! Mooie foto’s!
@thomcarspotter: Dankje!
Leuke upload, m’n vader kent toevallig de eigenaar. Leuk om te zien hoe ze auto’s en ook boten ombouwen bij new electric.
@autokieker: Deze Volvo is in de periode 2010-2011 omgebouwd door Voltive e-mobility en Classic
@autokieker: deze auto is gebouwd door Voltive e-mobility in samenwerking met Classic&Ko (en dus niet door New Electric)
Heel gaaf dat soort projecten! En het resultaat is prachtig!
@flik2punt0: inderdaad! Alles is perfect afgewerkt!
Een Volvo 240 en ook nog electrisch, duurzamer wordt het niet…
Men vergeet even voor t gemak dat stroom opwekken met kolencentrales een van de milieuvervuilendste procedures is. Het lijkt groen maar dat is t niet!
@audicoupe84: ik heb hier thuis 100% groene stroom, dus dat excuus gaat niet op. Zet maar een tesla model s voor de deur dus…
@tjorque: “Stroom” is niet als een postpakketje dat op jouw adres wordt afgeleverd. Alle “stroom” die geproduceerd wordt, zowel uit kolencentrales als uit windmolens (en anderen), belanden uiteindelijk in hetzelfde net. Je betaald dan dus wel voor groene stroom, en hoe meer mensen dat doen hoe meer windmolens er gerealiseerd worden, maar jouw “stroom” komt dus niet specifiek van een windmolen. Ligt aan het net, je kan zelfs 100% uit kolen opgewekte “stroom” ontvangen, terwijl iemand die geen cent om het milieu geeft, maar kort bij een windmolenpark woont, 100% groene energie ontvangt.
Dus dan zet maar een Tesla voor de deur als je alles zo letterlijk opvat, en dan hebben we het nog niet over de inhoud van de accu’s, die ooit ook afgeschreven worden. Uiteindelijk wordt het probleem enkel verplaatst, leuk voor een stad als de helft in elektrowagens rond rijdt, maar verderop staat een kolencentrale te puffen. Net zoals afgeschreven batterijen en ik weet niet wat voor elektronica die uiteindelijk door kleine kindjes in arme landen ver hier vandaan ontmanteld worden, welke letterlijk gaten in hun lichaam oplopen door die troep.
Maargoed jij hebt thuis groene stroom, dus die vlieger gaat in jouw geval niet op!
@frietjemet: je moet ergens beginnen. Op een moment zijn de kolen op en moet er wat anders gebeuren. En jouw ipad is ook van metaal en dat komt ook met een dieselboot deze kant op etc. Als jij op je huis voldoende zonnepanelen plaatst en de energie die je niet gebruikt opslaat in een tesla batterij dan is het klokje rond. Je huiselijke gebruik komt van je eigen panelen en je auto(tesla) word geladen door je zonnepanelen, je kookt electric, je cv werkt niet meer op gas. Uit eindelijk heeft het met geld te maken. Elektrische cv is gewoon duurder, benzine auto is goedkoper, die tesla batterij kost ook een mega vermogen en je huis vol leggen met meer dan voldoende panelen is ook niet goedkoop. Maar je bent wel onafhankelijk van leveranciers en netwerkbeheerders. Al met al komt het uiteindelijk wel. Het is mega interessant om dit soort projecten te zien en hier is/komt een hele groot markt voor.
@frietjemet: 95% (na saldering) van mijn stroom komt van mijn solar panels. De rest van windmolens. Dus mijn “pakketjes” komen van mijn eigen adres. Nou jij weer. Door dat negatieve gedachte goed wat jij beschrijft komen we niet verder. Jammer
@audicoupe84: Deze auto rijdt 100% op elektriciteit die gewonnen is uit zonne-en windenergie.
@audicoupe84: Wat een onzin argument als je groene stroom hebt dan is het sowieso groener. en je hebt niet de lokale uitlaat gassen in je omgeving want een kolen centraler is geconcentreerde energie opwekking
@johnsmith: En niet te vergeten een stuk efficiënter dan een verbrandingsmotor in een auto
Deze shoot is gemaakt door:
https://www.facebook.com/svdlfotografie?fref=ts
Waarom geen Groen7 artikel dan? Lijkt me best leuk om het verhaal er achter te lezen.
@kilum: Er is al een artikel over.
Facebook.com/electricvolvo
Leuke auto, heb de ombouw online kunnen volgen, dat heeft een lieve duit gekost!
http://electricvolvo.voltive.nl
,,,,helvetes elbiler …
Gaaf, stickers eraf en lekker zoeven door de stad.
Zo zag ik kort geleden een Kever aan de laadpaal staan. Was ook omgebouwd.
Neeee. Heb je een mooie klassieker (want dat zijn ze tegenwoordig) die de beste gewichtsverhouding heeft en daarmee ook een serieuze wegligging als het gaat om het dwars gooien van je wagen, leggen ze er een accu in.. Leg er een dikke T-5R blok in of als je nog ruiger wilt een 2JZ!! maar toch niet dit.. Als de motor van mijn 245 het begeeft wist ik het wel wat ik er in ging lepelen!!
Hier is er een bezig met een electrische Amazon Combi:
http://www.oudevolvo.nl/ev-combi/
Heb hem laatst op de Volvo beurs gezien, nog genoeg werk aan maar ziet er wel goed uit.
De ideale auto, zeeën van ruimte in dat motorcompartiment. Bij onze 245 heb je het idee dat er nog een tweede motorblok bij zou passen xD