• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo 240 Electric

Volvo 240 Electric

Redactie: Lees meer over deze Volvo op Groen7.nl

Spotter: zweed
Geüpload op: 4 oktober 2015
Plaats:
Kenteken: Onbekend
240 blauw elektrisch Volvo
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Tank 240
    Tank 240
  • Volvo 240
  • E-Type gespot in Liempde NB
    E-Type gespot in Liempde NB
  • Volvo 240 Electric
    Volvo 240 Electric
  • JUKE-R
    JUKE-R
  • Aventador en 458
    Aventador en 458
  • Volvo 240 2.3 GL
    Volvo 240 2.3 GL
  • combo ferrari
    combo ferrari

Lees Interacties

Reacties

  1. crainn zegt

    4 oktober 2015 om 14:49

    Nu ben ik toch even niet meer mee?? Had volvo toen al hybrides of is deze later omgebouwd?

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      4 oktober 2015 om 15:19

      @crainn: Deze is omgebouwd!

      Login om te reageren
    • 964yellowbird zegt

      4 oktober 2015 om 15:34

      @crainn: ik denk optie 2

      Login om te reageren
    • srthellcat zegt

      4 oktober 2015 om 16:48

      @crainn: heeft een keer een heel verhaal over gestaan in de autoweek.

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      5 oktober 2015 om 21:48

      @crainn: grapje zeker?

      Login om te reageren
      • crainn zegt

        5 oktober 2015 om 22:42

        @clarkson: nee mn broer die weer de dommerik uithangt

        Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    4 oktober 2015 om 17:29

    Leuk om te zien! Mooie foto’s!

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      4 oktober 2015 om 18:36

      @thomcarspotter: Dankje!

      Login om te reageren
  3. autokieker zegt

    4 oktober 2015 om 20:59

    Leuke upload, m’n vader kent toevallig de eigenaar. Leuk om te zien hoe ze auto’s en ook boten ombouwen bij new electric.

    Login om te reageren
    • martijnev zegt

      5 oktober 2015 om 21:15

      @autokieker: Deze Volvo is in de periode 2010-2011 omgebouwd door Voltive e-mobility en Classic

      Login om te reageren
    • zweed zegt

      5 oktober 2015 om 22:00

      @autokieker: deze auto is gebouwd door Voltive e-mobility in samenwerking met Classic&Ko (en dus niet door New Electric)

      Login om te reageren
  4. flik2punt0 zegt

    4 oktober 2015 om 23:23

    Heel gaaf dat soort projecten! En het resultaat is prachtig!

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      5 oktober 2015 om 21:19

      @flik2punt0: inderdaad! Alles is perfect afgewerkt!

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    5 oktober 2015 om 20:39

    Een Volvo 240 en ook nog electrisch, duurzamer wordt het niet…

    Login om te reageren
  6. audicoupe84 zegt

    5 oktober 2015 om 20:58

    Men vergeet even voor t gemak dat stroom opwekken met kolencentrales een van de milieuvervuilendste procedures is. Het lijkt groen maar dat is t niet!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      5 oktober 2015 om 21:15

      @audicoupe84: ik heb hier thuis 100% groene stroom, dus dat excuus gaat niet op. Zet maar een tesla model s voor de deur dus…

      Login om te reageren
      • frietjemet zegt

        5 oktober 2015 om 21:51

        @tjorque: “Stroom” is niet als een postpakketje dat op jouw adres wordt afgeleverd. Alle “stroom” die geproduceerd wordt, zowel uit kolencentrales als uit windmolens (en anderen), belanden uiteindelijk in hetzelfde net. Je betaald dan dus wel voor groene stroom, en hoe meer mensen dat doen hoe meer windmolens er gerealiseerd worden, maar jouw “stroom” komt dus niet specifiek van een windmolen. Ligt aan het net, je kan zelfs 100% uit kolen opgewekte “stroom” ontvangen, terwijl iemand die geen cent om het milieu geeft, maar kort bij een windmolenpark woont, 100% groene energie ontvangt.

        Dus dan zet maar een Tesla voor de deur als je alles zo letterlijk opvat, en dan hebben we het nog niet over de inhoud van de accu’s, die ooit ook afgeschreven worden. Uiteindelijk wordt het probleem enkel verplaatst, leuk voor een stad als de helft in elektrowagens rond rijdt, maar verderop staat een kolencentrale te puffen. Net zoals afgeschreven batterijen en ik weet niet wat voor elektronica die uiteindelijk door kleine kindjes in arme landen ver hier vandaan ontmanteld worden, welke letterlijk gaten in hun lichaam oplopen door die troep.

        Maargoed jij hebt thuis groene stroom, dus die vlieger gaat in jouw geval niet op!

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          5 oktober 2015 om 23:01

          @frietjemet: je moet ergens beginnen. Op een moment zijn de kolen op en moet er wat anders gebeuren. En jouw ipad is ook van metaal en dat komt ook met een dieselboot deze kant op etc. Als jij op je huis voldoende zonnepanelen plaatst en de energie die je niet gebruikt opslaat in een tesla batterij dan is het klokje rond. Je huiselijke gebruik komt van je eigen panelen en je auto(tesla) word geladen door je zonnepanelen, je kookt electric, je cv werkt niet meer op gas. Uit eindelijk heeft het met geld te maken. Elektrische cv is gewoon duurder, benzine auto is goedkoper, die tesla batterij kost ook een mega vermogen en je huis vol leggen met meer dan voldoende panelen is ook niet goedkoop. Maar je bent wel onafhankelijk van leveranciers en netwerkbeheerders. Al met al komt het uiteindelijk wel. Het is mega interessant om dit soort projecten te zien en hier is/komt een hele groot markt voor.

          Login om te reageren
        • kjeld zegt

          5 oktober 2015 om 23:08

          @frietjemet: 95% (na saldering) van mijn stroom komt van mijn solar panels. De rest van windmolens. Dus mijn “pakketjes” komen van mijn eigen adres. Nou jij weer. Door dat negatieve gedachte goed wat jij beschrijft komen we niet verder. Jammer

          Login om te reageren
    • martijnev zegt

      5 oktober 2015 om 21:16

      @audicoupe84: Deze auto rijdt 100% op elektriciteit die gewonnen is uit zonne-en windenergie.

      Login om te reageren
    • johnsmith zegt

      5 oktober 2015 om 21:51

      @audicoupe84: Wat een onzin argument als je groene stroom hebt dan is het sowieso groener. en je hebt niet de lokale uitlaat gassen in je omgeving want een kolen centraler is geconcentreerde energie opwekking

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        6 oktober 2015 om 07:00

        @johnsmith: En niet te vergeten een stuk efficiënter dan een verbrandingsmotor in een auto

        Login om te reageren
  7. zweed zegt

    5 oktober 2015 om 21:00

    Deze shoot is gemaakt door:

    https://www.facebook.com/svdlfotografie?fref=ts

    Login om te reageren
  8. kilum zegt

    5 oktober 2015 om 21:14

    Waarom geen Groen7 artikel dan? Lijkt me best leuk om het verhaal er achter te lezen.

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      5 oktober 2015 om 21:18

      @kilum: Er is al een artikel over.

      Login om te reageren
  9. martijnev zegt

    5 oktober 2015 om 21:17

    Facebook.com/electricvolvo

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    5 oktober 2015 om 21:20

    Leuke auto, heb de ombouw online kunnen volgen, dat heeft een lieve duit gekost!

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    5 oktober 2015 om 21:21

    http://electricvolvo.voltive.nl

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    5 oktober 2015 om 21:32

    ,,,,helvetes elbiler …

    Login om te reageren
  13. gerjanm zegt

    5 oktober 2015 om 21:33

    Gaaf, stickers eraf en lekker zoeven door de stad.

    Login om te reageren
  14. dwersbongel zegt

    5 oktober 2015 om 22:03

    Zo zag ik kort geleden een Kever aan de laadpaal staan. Was ook omgebouwd.

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    5 oktober 2015 om 22:53

    Neeee. Heb je een mooie klassieker (want dat zijn ze tegenwoordig) die de beste gewichtsverhouding heeft en daarmee ook een serieuze wegligging als het gaat om het dwars gooien van je wagen, leggen ze er een accu in.. Leg er een dikke T-5R blok in of als je nog ruiger wilt een 2JZ!! maar toch niet dit.. Als de motor van mijn 245 het begeeft wist ik het wel wat ik er in ging lepelen!!

    Login om te reageren
  16. gijzert zegt

    5 oktober 2015 om 23:14

    Hier is er een bezig met een electrische Amazon Combi:
    http://www.oudevolvo.nl/ev-combi/

    Heb hem laatst op de Volvo beurs gezien, nog genoeg werk aan maar ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
  17. volvologisch zegt

    6 oktober 2015 om 10:24

    De ideale auto, zeeën van ruimte in dat motorcompartiment. Bij onze 245 heb je het idee dat er nog een tweede motorblok bij zou passen xD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North