@kaasisslecht: nee, de foto’s zijn gewoon thuis in een donkere garage gemaakt. Door fel te flitsen met een softbox en een snelle sluitertijd valt de rest van het licht weg.
@Alfarobert: klopt, dit heb ik zelf ook. De auto is alleen nog niet helemaal klaar en ik had dus ook niet de mogelijkheid hem mee te nemen zodat de hele auto op de foto kan. Wanneer dit wel kan ga ik het zeker doen!
Lang, lang heeeel lang geleden kocht ik er zo eentje.
Samen met rijke neef Willem
Iceblue zo heet deze kleur en het was een Phase 2 Mk III oftewel de Healey der Healeys voor de meesten.
Met de dubbele knipperlichten – stadslichten voor en het houten dashboard en de draairamen
Allen hadden wij een gespoten carrosserie, en dozen vol met onderdelen en de nieuwe shroud ( zeg maar de neus waar de motorkap in ligt en de knipperlichten.
En we konden het geheel knijtergoed verkopen.
Zoveel winst, dat we er een MG-C, de opvolger van de Healey in het
BMC concern, voor konden kopen in de VS
Hebben we maar gedaan toen en die MG-C hebben we jaren gehad !
@desjonnies: ja ze worden behoorlijk (over)gewaardeerd, terwijl het qua techniek behoorlijk simpel is. Het is en blijft engels allemaal. Deze auto is geïmporteerd vanuit amerika waar hij heel lang stil gestaan heeft met schade. Vervolgens is hij volledig gerestaureerd wat nu dus bijna klaar is.
@joostspenkelink:
Eerlijk gezegd, je moet je echt rotwerken in zo’n Healey, je zit vind ik niet prettig, erg dicht op het stuur.
’t is wel een imponerende wagen, ik bedoel, er komt wel iets aanrijden.
Dat is met mij huidig lief, een lebbert van een Impreza toch wel wat minder !
@desjonnies: dat kan ik opzich niet ontkennen, er is wel op een aantal vlakken rekening mee gehouden toen hij opnieuw opgebouwd werd, de ophanging van de voorwielen is doormiddel van stelplaten te stellen en uit te lijnen, de glijplaten/ringen van de stuurinrichting zijn vervangen door naaldlagers en er zit een wat kleiner sportstuurtje in zodat je nog een beetje fatsoenlijk de ruimte hebt. Wel is het idee om in de toekomst nog een ander type stoelen te nemen/aan te passen zodat het dak ook daarwerkelijk dicht kan.
@desjonnies: de MGC is hier nog niet de helft in prijs van een AH3000… een beetje redelijke C kost zo’n €20k, de austin healey 3000 krijg je niet echt voor onder de €50k…
Gaaf man, mooie foto’s! Prachtig dit soort detail foto’s, met de focus echt op de auto! Mooie originele hoeken ook! En natuurlijk is zo’n Healey een ideal slachtoffer…
Erge mooie foto’s, krijg meteen zin in de zomer!
Mijn pa heeft er ook een en we rijden jaarlijks rallys, waar ik ook de kans krijg om hem af en toe te rijden.
Heel erg gaaf!
@jaguarjunk: dankjewel!
Darkroom?
@kaasisslecht: nee, de foto’s zijn gewoon thuis in een donkere garage gemaakt. Door fel te flitsen met een softbox en een snelle sluitertijd valt de rest van het licht weg.
Had je ni FF een lampje aan kunne doen? Trouwens mooie/leuke auto, wens je vader er veel plezier mee!!
@v60polestar: hahaha, ik heb het juist met opzet op deze manier gedaan omdat ik vind dat het een gaaf effect geeft.
@joostspenkelink: oh oké, t geeft inderdaad wel een gaaf effect!
Gave foto’s!
@americanmuslecarlover: dankje!
Prachtige wagen, dit is echt mijn ultieme (realistische) droomwagen!
Altijd mooi een Austin Healy maar ik zie alleen stukjes Healy.Zie liever hele auto’s.
@Alfarobert: klopt, dit heb ik zelf ook. De auto is alleen nog niet helemaal klaar en ik had dus ook niet de mogelijkheid hem mee te nemen zodat de hele auto op de foto kan. Wanneer dit wel kan ga ik het zeker doen!
@joostspenkelink: (en dan neem jij mij mee)
@basfiz: afgesproken
Aan afspraken hoor je je te houden. Alvast veel plezier samen!
Mijn natte droom, een hielie …??
Lang, lang heeeel lang geleden kocht ik er zo eentje.
Samen met rijke neef Willem
Iceblue zo heet deze kleur en het was een Phase 2 Mk III oftewel de Healey der Healeys voor de meesten.
Met de dubbele knipperlichten – stadslichten voor en het houten dashboard en de draairamen
Allen hadden wij een gespoten carrosserie, en dozen vol met onderdelen en de nieuwe shroud ( zeg maar de neus waar de motorkap in ligt en de knipperlichten.
En we konden het geheel knijtergoed verkopen.
Zoveel winst, dat we er een MG-C, de opvolger van de Healey in het
BMC concern, voor konden kopen in de VS
Hebben we maar gedaan toen en die MG-C hebben we jaren gehad !
@desjonnies: ja ze worden behoorlijk (over)gewaardeerd, terwijl het qua techniek behoorlijk simpel is. Het is en blijft engels allemaal. Deze auto is geïmporteerd vanuit amerika waar hij heel lang stil gestaan heeft met schade. Vervolgens is hij volledig gerestaureerd wat nu dus bijna klaar is.
@joostspenkelink:
Eerlijk gezegd, je moet je echt rotwerken in zo’n Healey, je zit vind ik niet prettig, erg dicht op het stuur.
’t is wel een imponerende wagen, ik bedoel, er komt wel iets aanrijden.
Dat is met mij huidig lief, een lebbert van een Impreza toch wel wat minder !
@desjonnies: dat kan ik opzich niet ontkennen, er is wel op een aantal vlakken rekening mee gehouden toen hij opnieuw opgebouwd werd, de ophanging van de voorwielen is doormiddel van stelplaten te stellen en uit te lijnen, de glijplaten/ringen van de stuurinrichting zijn vervangen door naaldlagers en er zit een wat kleiner sportstuurtje in zodat je nog een beetje fatsoenlijk de ruimte hebt. Wel is het idee om in de toekomst nog een ander type stoelen te nemen/aan te passen zodat het dak ook daarwerkelijk dicht kan.
@desjonnies: de MGC is hier nog niet de helft in prijs van een AH3000… een beetje redelijke C kost zo’n €20k, de austin healey 3000 krijg je niet echt voor onder de €50k…
Gaaf man, mooie foto’s! Prachtig dit soort detail foto’s, met de focus echt op de auto! Mooie originele hoeken ook! En natuurlijk is zo’n Healey een ideal slachtoffer…
@guusboum: klopt, de rondingen van de auto lenen zich perfect voor dit soort dingen!
Mooi experiment man. Geeft mij ook inspiratie nu mijn GTV6 gedwongen in de garage staat…
@ralfast: Moet je zeker proberen!
Prachtige wagen! Mooie plaatjes
@henrineyt69: dankjewel!
Erge mooie foto’s, krijg meteen zin in de zomer!
Mijn pa heeft er ook een en we rijden jaarlijks rallys, waar ik ook de kans krijg om hem af en toe te rijden.
@fyr0: ooh gaaf!