@noflexzone: ja waarom niet, als ik deze auto had dan zou ik er ook in rijden en hem parkeren. Als je dit soort dingen kunt kopen dan heb je toch meer dan geld zat. En een auto blijft om in te rijden en niet om als belegging ergens weg te stoppen, zodat vervolgens niemand hem nog ziet.
@alfaromeo4cspider: Waar zie je dat aan? Alle details lijken toch behoorlijk goed te kloppen, tot aan het dash toe. Vaak hebben de replica’s het dash van de 250 GTE die als basis diende.
@norge: Bedoel je die twee lampjes boven de kentekenplaat? Volgens mij moeten die alleen een paar centimeter naar beneden zodat ze op dat andere stuk plaatwerk zitten.
Aan het buizenwerk en laswerk bij rechtse a stijl te zien lijkt het wel een bouwpakket,als dit niet zo is dan is ie goed gek om hem in een winkelstraatje te zetten
@norge: Klopt, die van Nick Mason (drummer van Pink Floyd voor cultuurbarbaren onder ons) heeft ook drie openingen in de zijkant en het lijkt mij sterk dat hij een replica heeft.
Is een allegretti en is net door bonhams geveild voor nog. 500.000 euro.
Nog altijd redelijk duur dus om even te gaan shoppen.
Maar gelukkig voor ons dat de eigenaar het toch deed!!
Het bouwjaar en motorinhoud duiden erop dat het van origine een Ferrari 330 GT is.
Die werden nog weleens omgebouwd naar een 250 GTO van de eerste serie.
@rotarypowah: behalve dat het aantal CC’s niet overeenkomt met die van een Colombo V12 uit de 330… Overigens zijn er wel 250 GTO’s gebouwd met de vierliter volgens mij, al is dit er daar niet een van.
Ik vraag me overigens wel af, waarom bestaat dit ding eigenlijk? We weten allemaal dat Ferrari nooit zo lief is geweest tegen mensen die replicas bouwden. Waarom mocht Allegretti dan wel replica-250 GTO’s bouwen?
Replica’s zal ik nooit begrijpen…. Prachtig gemaakt wellicht maar het is dus gewoon helemaal iets anders.
Lijkt me altijd zo’n rotgesprek wanneer je eerst alle kuddo’s krijgt voor je auto en vervolgens moet zeggen dat het eigenlijk helemaal niet is wat het lijkt.
Gaaf! Echte of een replica.
@americanmuslecarlover: dit is een hele echte. En nog een prachtexemplaar ook.
@clarkson: Gaaf!
Wauw wat een spot, prachtig!
Ow joh auto van pak ’n beet €30.000.000 gewoon even in de winkelstraat zetten.
@noflexzone: wel echt ongelooflijk mooie auto.
@noflexzone: ja waarom niet, als ik deze auto had dan zou ik er ook in rijden en hem parkeren. Als je dit soort dingen kunt kopen dan heb je toch meer dan geld zat. En een auto blijft om in te rijden en niet om als belegging ergens weg te stoppen, zodat vervolgens niemand hem nog ziet.
Hulde voor deze man.
@cpp1: amen! Maar toch zou ik ‘m niet met een geheel gerust hart hier kunnen laten staan
Kan tot dusver geen chassisnummer vinden dat overeenkomt met dit uk kenteken
Misschien toch echt: onbekend type op internet bij kenteken check maar bouwjaar is 1965 en voor het eerst in 1988 op UK kenteken gezet…
Is replica
@alfaromeo4cspider: Waar zie je dat aan? Alle details lijken toch behoorlijk goed te kloppen, tot aan het dash toe. Vaak hebben de replica’s het dash van de 250 GTE die als basis diende.
@Dizono: er is er toch ook geen 1 100% hetzelfde? Hij lijkt idd echt deze.
@alfaromeo4cspider: het is een echte, zoek maar op. Eigenaar is nick mason
@rubnoos: Nick Mason heeft een echte, maar da’s niet deze ;) Bouwjaren van de auto’s komen niet overeen.
@rotarypowah: je hebt gelijk, was nog even verder aan het kijken en zag het ook
@rotarypowah: Die van Mason heeft ook een ander kenteken. 250 GTO voor die van Mason versus GTO 250A op deze wagen
Replica of niet. Als dit een replica is, dan is dit wel zo’n goede replica dat je zelfs de meeste echte petroleheads er mee voor de gek houd.
@alfaromeo4cspider: dat lijkt me sterk, verklaar je nader
@alfaromeo4cspider: zat er in een echte ook een dubbele sigarettenaansteker?
Tuurlijk mag dat! Een auto is om in te rijden! Parkeren hoort daar ook bij!
kofferklep lijkt me te hoog liggen ….denkt replica
@norge: en de lampjes achter moeten op een verhoging in het plaatwerk liggen..
@norge: Bedoel je die twee lampjes boven de kentekenplaat? Volgens mij moeten die alleen een paar centimeter naar beneden zodat ze op dat andere stuk plaatwerk zitten.
@Edge: Aanvulling: Ook de positionering van de lampjes blijkt per gebouwde auto te verschillen.
@Edge: bedoelde de achterlichten
Gewoon gebruiken! Zo hoort et!
Volgens de Britse RDW (https://www.vehicleenquiry.service.gov.uk/) is het een 3998cc benzine Ferrari uit 1965. Eerste registratie in het VK in 1988.
@ahs1979: duidelijk, dat kan geen echte zijn. Ik hou het bij een Allegretti.
Is een replica inderdaad, waarschijnlijk een Allegretti.
Wauw! Lekker iedereen laten meegenieten, top!
Aan het buizenwerk en laswerk bij rechtse a stijl te zien lijkt het wel een bouwpakket,als dit niet zo is dan is ie goed gek om hem in een winkelstraatje te zetten
Blauwe stoelen, tuurlijk past goed bij de rest.
@HZW: Dat hadden sommige exemplaren origineel ook. Die Vote Mitt Romney-sticker daarentegen…
Hij moest even naar de Zeeman denk ik ;)
Ik denk dat het een replica is, ik zie op het originele maar 2 lucht openingen in de zijkant.
@pietertjep85d: is veschillend van exemplaar tot exemplaar , werden er al naar behoef in gemaakt door de fabriek
@norge: Klopt, die van Nick Mason (drummer van Pink Floyd voor cultuurbarbaren onder ons) heeft ook drie openingen in de zijkant en het lijkt mij sterk dat hij een replica heeft.
@Edge: Paarse wat? :)
@sketcher: Roze zelfs…….
Is een allegretti en is net door bonhams geveild voor nog. 500.000 euro.
Nog altijd redelijk duur dus om even te gaan shoppen.
Maar gelukkig voor ons dat de eigenaar het toch deed!!
@phdg: dat is weer een andere. En volgens mij uiteindelijk niet verkocht, helaas.
@thegarage de verhoudingen vind ik niet kloppen
Zeer geslaagde replica
Het kenteken staat te koop, zag ik. Mag je 13.750 pond voor afrekenen…
http://www.registrationmarks.co.uk/search.asp?searchbox=Gto
Het bouwjaar en motorinhoud duiden erop dat het van origine een Ferrari 330 GT is.
Die werden nog weleens omgebouwd naar een 250 GTO van de eerste serie.
Hier een voorbeeld: http://voyagershift.com/found-ferrari-330-gt-turned-250-gto/
Hier een ander voorbeeld: http://classiccarsdb.com/ferrari/114611-stunning-aluminum-rebodied-330-gto-real-1965-ferrari-330gt-group-5-hsr-racer.html
Let ook op de prijs.
@rotarypowah: behalve dat het aantal CC’s niet overeenkomt met die van een Colombo V12 uit de 330… Overigens zijn er wel 250 GTO’s gebouwd met de vierliter volgens mij, al is dit er daar niet een van.
Gezien de weerspiegeling van het raam een echte, anders keek je er dwars door heen
@carseen: lezen is lastig he?
@carseen: trouwens, jij ziet aan de weerspiegeling van het glas of een auto een ferrari 250 gto is of niet? knap, die superkrachten wil ik ook!
Erg fraai. Wat het ook is.
Ik vraag me overigens wel af, waarom bestaat dit ding eigenlijk? We weten allemaal dat Ferrari nooit zo lief is geweest tegen mensen die replicas bouwden. Waarom mocht Allegretti dan wel replica-250 GTO’s bouwen?
Origineel of replica…. een prachtig vormgegeven ferrariachtig model. Ja hebben. Bij t winnen van staatsloterij … nog steeds hebben.
Of het nu een echte is of een goede replica, een auto als dit is niet om naar te kijken, dit is om in te rijden.
Replica, denkt toch niet dat iemand een echte naast de weg zet…
Replica’s zal ik nooit begrijpen…. Prachtig gemaakt wellicht maar het is dus gewoon helemaal iets anders.
Lijkt me altijd zo’n rotgesprek wanneer je eerst alle kuddo’s krijgt voor je auto en vervolgens moet zeggen dat het eigenlijk helemaal niet is wat het lijkt.
@nerekop: onzin. De historie en romantiek zit er weliswaar niet in maar een getrouwe replica levert net zo goed rijplezier…
@nerekop: lol, zag de rest van je reactie niet. Je moet niet doen alsof het een echte is inderdaad, dát vind ik altijd wel erg flauw
Deze auto mag van mij overal worden geparkeerd. Bij voorkeur bij mij voor de deur
Toch knap…rijden zonder spiegels
er zitten spiegels op hoor….@sanderm3:
Als het jou auto is zelf weten