• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW e30 1985

Deze e30 316 tijdje terug gekocht, het motorblok(je) is inmiddels verkocht, aankomende zomer ga ik er een V8 (m60b30) motorblok in lepelen, uiteraard volgen de foto’s wanneer het project af is.

Spotter: mustang84664
Geüpload op: 4 februari 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
3-serie 316 appspot BMW bruin E30
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • BMW M3 E30
    BMW M3 E30
  • BMW E30
    BMW E30
  • F150 SVT Raptor JD Customs
    F150 SVT Raptor JD Customs
  • BMW 316 e30
    BMW 316 e30
  • Audi RS3 LMS
    Audi RS3 LMS
  • Mazda SRT
    Mazda SRT
  • BMW e30 M3
    BMW e30 M3
  • Pagani Huayra Roadster
    Pagani Huayra Roadster

Lees Interacties

Reacties

  1. davelepeef zegt

    4 februari 2016 om 12:25

    Tof!! Hou je ’t exterieur standaard of heb je daar andere plannen mee??

    Login om te reageren
  2. mustang84664 zegt

    4 februari 2016 om 12:51

    Exterieur/plaatwerk ga ik helemaal naar het origineel opknappen + de hele auto van binnen en buiten opnieuw laten spuiten, de auto is origineel Zobel-braun maar twijfel nog om hier metallic zwart van te maken. Voor de rest blijft hij dus ook helemaal standaard van buiten, misschien een setje andere wielen om het vermogen van de V8 beter op het asfalt over te kunnen brengen;)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 februari 2016 om 13:05

      @mustang84664: metallic zwart is altijd wel mooi maar zie je wel veel. Uiterlijk standaard is leuk, ook met de originele badges erop. Zou zelf wel kiezen voor een verlaging en mooie sportvelgen. Succes ermee!

      Login om te reageren
  3. scottishcarspotter2000 zegt

    4 februari 2016 om 13:07

    Gaaf, have fun! Zelfde blok als wat er in de 540i van @lohran hangt? Lijkt me niet geweldig voor de gewichtsverdeling trouwens

    Login om te reageren
  4. mustang84664 zegt

    4 februari 2016 om 13:28

    Nope ik ga voor de 3.0 V8 uit de 7-serie (730i) dat is ook de auto die ik al donor ga gebruiken

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      4 februari 2016 om 13:35

      @mustang84664: Cool project. Weet je iets over de gewichten? Het zwaarste wat je normaal kon krijgen lijkt me de 6 cilinder van de 325i? Of zou dat de 324td zijn (ook 6 cilinder)… Weet je hoe de 730 V8 (en de x40 V8) zich verhouden hiermee?
      Ben erg nieuwsgierig

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        4 februari 2016 om 15:03

        @baasbas: Ik weet dat de m60b30 ongeveer 60kg meer weegt dan de originele m10b16, verder maak ik me niet zo druk om de gewichtsverdeling, de zwaarste 6 cilinder van de e30 weegt ook maar 25kg minder dan de v8, en ik kies ook extra voor de 3 liter omdat dit blok het minst weegt, er zijn genoeg mensen (ook Nederlanders) die een v8, v10 of zelfs v12 in hun e30 gelepeld hebben, ik ga daarom ook niet tot in de puntjes uitzoeken of het wel de juiste gewichtsverdeling is want ik weet dat dit makkelijk kan, ik maak me meer druk over de remmen en het ombouwen van trommel naar schijven op de achteras ;)

        Login om te reageren
        • 964yellowbird zegt

          4 februari 2016 om 15:10

          @mustang84664: heel gaaf project! Die remmen is inderdaad wel een goed idee! Misschien handig om dat te regelen voor dat je een proefrondje met de 8 pitter gaat maken :p

          Login om te reageren
          • mustang84664 zegt

            4 februari 2016 om 15:59

            @964yellowbird: dat spreekt voor zich natuurlijk;)

            Login om te reageren
        • ater zegt

          4 februari 2016 om 15:33

          @mustang84664: Zou ik misschien mogen weten hoeveel het ongeveer kost om hem te spuiten? Staat hier ook een e30 voor de deur die wel een nieuwe paintjob kan gebruiken.

          Login om te reageren
          • mustang84664 zegt

            4 februari 2016 om 16:01

            @ater: dat weet ik zelf nog niet, ik moet nog een paar roestplekken uitslijpen en lassen, daarna laat ik de spuiter alles glad maken en plamuren etc. Verwacht zelf ongeveer €3000,- , kan meer of minder worden, tegen die tijd kan ik het je nog altijd wel vertellen

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North