• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De volslagen willekeur en onzinnigheid van de Rotterdamse milieuzone

Met deze walmende taxi mag je naar binnen. Maar met een youngtimer op LPG moet je buiten wachten. Belachelijk!

Spotter: nicolasr
Geüpload op: 15 maart 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
appspot avensis diesel milieuzones taxi Toyota
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • audi rs5
    audi rs5
  • Engelse taxi
    Engelse taxi
  • Britse taxi
    Britse taxi
  • Audi RS4 Avant B7
    Audi RS4 Avant B7
  • BMW M5
    BMW M5
  • TAXI!
    TAXI!
  • VW Caddy Maxi is ‘Bestelauto van het jaar 2009’
    VW Caddy Maxi is 'Bestelauto van het jaar 2009'
  • Oude taxi
    Oude taxi

Lees Interacties

Reacties

  1. wimbraber zegt

    15 maart 2016 om 20:43

    Klopt, die milieuzone is eigenlijk op bijna niks gebaseerd, alleen op het ‘feit’ dat volgens de overheid elke oudere auto als 1992 slecht is voor het milieu. Wat totaal niet waar is.
    Zou zelf heel graag een E28 bmw 5 serie kopen als eerste auto, maar dat is haast niet te doen omdat ik zovaak in Rotterdam kom en er vlak bij woon, in de stad heb je er dus niks aan…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 maart 2016 om 06:14

      @wimbraber: helaas is het nog veel te onbekend. Maar met katalysator kan je er gewoon in. Moet je de toevoegen u9 of e2 hebben.

      Die katalysator kan je bij een hoop auto’s ook later toevoegen. Hoe het dan precies werkt weet ik niet maar ik heb gehoord dat je via een bovag garage kan regelen dat de gemeente dat accepteert. Moeite van onderzoeken waard!

      Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        16 maart 2016 om 10:00

        @lekbak: oh daar zal ik eens verder in duiken, bedankt voor de info!

        Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      16 maart 2016 om 10:01

      @wimbraber: zo werkt politiek vriend

      Login om te reageren
    • parker zegt

      16 maart 2016 om 16:27

      @wimbraber: populistische prietpraat: vanaf 1992 gold de Euro-1 emissieswetgeving, alle per 1 jan 1992 verkochte auto’s in de eurozone moesten daaraan voldoen. Je dacht dat 1992 het resultaat was van wat bingo-nummertjes samenvoegen?

      Login om te reageren
  2. rpolo zegt

    15 maart 2016 om 21:21

    Die “rook” is vaak condens bij lpg auto’s. Niks vies aan.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      15 maart 2016 om 23:32

      @rpolo: Uuhm, dit is een diesel?

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        16 maart 2016 om 00:26

        @bartteeuwen: aan de kleur van de walm te zien gewoon condens. Ook diesels hebben dat bij koud weer.

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          16 maart 2016 om 06:11

          @vroaaar: dit was geen condens. Ik reed erachter en het was echte dikke oliewalm. Bij condens had ik de foto natuurlijk niet genomen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            16 maart 2016 om 06:16

            @nicolasr: ziet er inderdaad wel meer uit als vocht. Lekke kop wellicht?

            Login om te reageren
            • nicolasr zegt

              16 maart 2016 om 07:02

              @lekbak: de rook stonk naar olie. Die herkenbare geur.

              Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          16 maart 2016 om 06:42

          @vroaaar: het valt mij op dat Toyota diesels (Avensis, Corolla) vaak wel echt roken. Die motoren zijn niet echt zuiver om het zo te noemen.

          Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            16 maart 2016 om 07:47

            @stephane8200: toch hangen in veel Toyota’s BMW motoren, zouden geen slechte blokken moeten zijn.

            Login om te reageren
            • coffeecup zegt

              16 maart 2016 om 08:32

              @dondeboer: Google eens op Toyota 2.2 diesel en huiver…
              Vooral de in de Avensis periode gebruikte diesels zouden in een gemiddelde Audi-grap niet misstaan!

              Login om te reageren
              • stephane8200 zegt

                16 maart 2016 om 17:15

                @coffeecup: dat bedoelde ik dus.

            • hight96 zegt

              16 maart 2016 om 09:10

              @dondeboer: Haha, ik heb een tijdje een Landcruiser gehad. De 120 serie met 3.0 diesel. Beest van een motor, maar met hard wegscheuren bij het stoplicht was het gewoon lachen, de auto’s achter mij waren gewoon niet meer zichtbaar door de zwarte rook.

              Login om te reageren
            • bmwtouring zegt

              16 maart 2016 om 20:47

              @dondeboer: In welke Toyota’s dan???

              Login om te reageren
          • timd zegt

            16 maart 2016 om 10:18

            @stephane8200: die motoren zijn prima, mits ze onderhouden worden, even een feitje… Vaak zegt het meer over de persoon die erin zit, ik maak ongeveer 50.000 km per jaar, als ik een auto zie die enorm aan het walmen is ( teken van slecht onderhoud ) is het 9 van de 10 keer een buitenlander.. Begrijp mij niet verkeerd, maar die geven volgens mij gewoon minder om onderhoud

            Login om te reageren
            • mcaa zegt

              16 maart 2016 om 11:21

              @timd: wow.. just wow…

              Login om te reageren
            • paulloper zegt

              16 maart 2016 om 18:53

              @timd: Ze gunnen gewoon de zwarte rook ook een plaatsje in de Nederlandse maatschappij.

              Login om te reageren
    • hpchannel44 zegt

      16 maart 2016 om 01:05

      @rpolo: jij snapt hem niet lpg heeft de schoonste verbranding van allemaal en die mag er niet rijden! Nieuwe vervuilende dieselgate wel.. Slaat kant nog wal.. Ondoordacht kunnen ze bij inrichting nog niet bedenken! Hersenloos gemeente beleid!

      Login om te reageren
      • parker zegt

        16 maart 2016 om 12:47

        @hpchannel44: LPG is verre van schoon in een oude auto, dit is een wijdverbreid misverstand

        Login om te reageren
  3. nicolasr zegt

    15 maart 2016 om 21:40

    Dat zeg ik toch?

    Ik zeg dat het raar is dat deze walmende taxi er wel in mag en een youngtimer op lpg niet. Want hij walmde echt enorm.

    Login om te reageren
  4. m-tfsi zegt

    15 maart 2016 om 22:14

    Kijk @nicolasr legt de hele zere plek bloot!!
    Perfect verbeeld
    Nu hopen dat ze dat bij de gemeente /staat ook eens gaan zien??
    Blijft natuurlijk te laat, veel auto’s die er niet meer in mogen zijn al verkocht cq naar de sloop (behalve de liefhebbers natuurlijk)

    Login om te reageren
  5. dutchdriver12 zegt

    15 maart 2016 om 23:21

    Waardeloos voorbeeld! Milieuzone is helemaal bagger klopt. Maar deze foto heeft hier echt niks mee te maken! Dit is gewoon condens

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      16 maart 2016 om 00:48

      @dutchdriver12: Voor zichtbare condens moet het bij een diesel al best wel koud zijn, bij 0-5 graden heb je dat slechts tot je de wijk uit bent en dan zie je er al niks meer van. En dan is het ook echt niet een pluim zoals op deze foto, maar gewoon een licht pufje als je een beetje normaal doet met je koude motor.

      Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      16 maart 2016 om 06:12

      @dutchdriver12: gast. Als je maast me had gezeten had je gezien en geroken dat dit Geen condens was, maar walmende olie rook. Zoals ik al zei, bij condens had ik de foto nooit gemaakt.

      Login om te reageren
      • dutchdriver12 zegt

        16 maart 2016 om 17:51

        @nicolasr: gozer, wat is de kleur van walmende olie rook?

        Login om te reageren
  6. nemus zegt

    15 maart 2016 om 23:31

    Moet iets met die Avensisen zijn. De mijn rookt de laatste tijd ook zoveel. Volgens de dealer is dat het regenereren van de katalysator. Ik vind het toch maar vreemd. Ik ben al blij dat ik niet achter mijn eigen auto moet rijden :O

    Login om te reageren
    • RRRobert zegt

      15 maart 2016 om 23:51

      @nemus: Witte rook uit een uitlaat is inderdaad meestal het regenereren van de katalysator (de Avensis staat er volgens mij zelfs om bekend), soms is het een kwestie van condensuitstoot (auto net gestart, uitlaat nog koud) en heel soms is het een lekkende koppakking (maar dan een weeïge, wat zoetige lucht en vaak véél meer witte rook).

      Je moet je pas echt zorgen gaan maken bij blauwe rook (= hoog olieverbruik) of zwarte rook (= onvolledige verbranding en dus roetvorming). Zwarte rook kan ook wel eens een signaal zijn dat een auto gechipt is: dan zie je soms een zwart pluimpje bij iedere keer dat zo’n auto opschakelt.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        16 maart 2016 om 00:51

        @RRRobert: Witte rook, gepaard met veel stank, kan ook een symptoom zijn van een slechte compressie.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          16 maart 2016 om 04:03

          @SimonMc: of een nieuwe paus.

          Login om te reageren
          • jorritgroen zegt

            16 maart 2016 om 06:49

            @roppp: 1 :D

            Login om te reageren
          • parttimeautospotter zegt

            16 maart 2016 om 13:29

            @roppp:

            Login om te reageren
    • reistje zegt

      16 maart 2016 om 00:23

      @nemus: Ze staan inderdaad niet bekend als de beste diesels. Hebben vrij veel problemen met onder andere het roetfilter.

      Login om te reageren
  7. jrsmoke zegt

    15 maart 2016 om 23:32

    Als ik mijn TDI uit 2012 een bepaalde tijd geen grote afstanden geef en alleen in de buurt blijf en het is tijd voor de regeneratie van het roetfilter kan je je lol op.

    Dan is het walmen van deze foto daar nog niks bij en volgens alle regeltjes heb ik een zeer schone diesel.

    Ik geloof niet in al die milieutoestand.

    Login om te reageren
  8. edgar zegt

    15 maart 2016 om 23:44

    Foto van de maand.

    Login om te reageren
  9. jasperd zegt

    16 maart 2016 om 00:39

    En naast die paal staat een dieselgenerator om dat bord te laten werken. Typisch Nederland

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      16 maart 2016 om 16:54

      @jasperd: schitterend opgemerkt!

      Login om te reageren
  10. reistje zegt

    16 maart 2016 om 01:06

    Dit lijkt mij gewoon condens/regeneratie. Niet dat ik de milieuzone wil verdedigen want ik ben tegenstander.

    Maar goed ik leef nog in 1980 toen een goede degelijke en leuke auto hoofddoelen waren en emissies een bijzaak. Nu is het hoofddoel een theoretisch schone auto en de rest is bijzaak. Alles moet maar gezond en veilig blablabla.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      16 maart 2016 om 06:40

      @reistje: het was geen condens. De hele straat stond blauw/wit door stinkende walmende rook.

      Login om te reageren
  11. hpchannel44 zegt

    16 maart 2016 om 01:11

    Geen foto voor nodig! Feit is dat lpg schoonste verbranding hebben en die mogen er ook niet in! En die vieze dieselgate auto’s die 10 keer meer schadelijk uitstoot hebben wel.. Gewoon ondoordachte regel van gemeente bestuur die te veel verdienen en er geen klote verstand van hebben..

    Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    16 maart 2016 om 04:44

    Goed getimed!

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    16 maart 2016 om 06:58

    Dat bord is vast gemaakt door mensen die eerst bij volkswagen hebben gewerkt

    Login om te reageren
  14. spot007 zegt

    16 maart 2016 om 07:15

    Dit zegt toch helemaal niks? Hooguit dat alle auto’s verboden moeten worden in de miliezone

    Login om te reageren
  15. parker zegt

    16 maart 2016 om 07:29

    Zucht… Cat-loze Youngtimers en oldtimers op LPG zijn ook zwaar vervuilend, de Nox uitstoot is giga.. Genoeg onderzoek dat dit aantoont. Oprotten dus uit de mileuzone met die ouwe troep, volkomen terecht.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      16 maart 2016 om 10:31

      @parker: oldtimers op LPG vervuilend? Je weet dat de brandstof zelf een stuk schoner is dan benz of diesel? Wel meer noX dan benzine, minder dan diesel. Over het algemeen beter voor het milieu dan benzine of diesel. Ben benieuwd naar die onderzoeken van je.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      16 maart 2016 om 11:27

      @parker: Hoi Parker, die stelling interesseert mij. Heb je een bron? NOx lijkt me sterk, want dat komt vooral voor bij zeer hoge compressie (zowel Diesel als bij directe injectie benzine-motoren).
      Uitstoot van deels onverbrande koolwaterstoffen klinkt een stuk logischer. Maar de eerste pagina’s met zoekresultaten die ik tegenkom zijn allemaal van LPG-bedrijven, oldtimer-lobby of -forum.
      Groen7 meldt dat milieudefensie het zelfs opneemt voor oldtimers op LPG. Daar kan ik op hun website overigens niks van terugvinden.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        16 maart 2016 om 14:54

        @mout: Ten opzichte van benzine Euro 5 voertuigen, wordt rekening gehouden met de volgende vermenigvuldigingsfactoren:
        — NOx van benzine en LPG oldtimers ca. 80× hoger
        — Fijnstof van diesel oldtimers 40-100× hoger

        Bron: TNO, pagina 3 van dit rapport:
        http://publications.tno.nl/publication/34617087/RsQEQv/verbeek-2014-brandstoffen.pdf

        alles over de
        Milieuzones, voor de roeptoeters hier qua stof te hoog gegrepen, maar toch: http://www.pbl.nl/sites/default/files/cms/publicaties/pbl-2012_Milieueffecten-van-oldtimers.pdf

        Login om te reageren
        • mout zegt

          16 maart 2016 om 15:49

          @parker: Hallo Parker, jammer dat je de roeptoeter-te-hoog-gegrepen-troef speelt. Ik ben domweg op zoek naar informatie.
          Nu over je bron. Pagina 3 is wel een grappige verwijzing, want die bevat slechts het colofon. Dus ben ik in de rest van het document op zoek gegaan. Mijn bevindingen:
          – LPG en benzine worden soms apart genoemd, maar als het om onderzoek naar de uitstoot gaat, worden ze samen genomen. De reden hiervoor is dat de wettelijke maximum-uitstoot bij ombouw van benzine naar LPG onveranderd blijft. Je mág dus evenveel fijnstof en NOx uitstoten na ombouwen als daarvoor. (logisch – anders wordt het allemaal maar lastig) De factor 80 is het verschil in wettelijke norm bij benzine, van voor Euro I naar Euro VI.
          – Er zijn en waren dus nog nooit wettelijke normen voor uitstoot LPG – behalve dat het niet slechter mag zijn dan de benzine-norm.
          – Nergens wordt verwezen naar gemeten uitstoot van LPG-oldtimers.

          Ik heb wel wat publicaties gevonden die raken aan het onderwerp. Zo vinden ze hier http://papers.sae.org/961170/ een 50% reductie in uitstoot – maar dat is in een auto uit ’96, en met verschillende samenstelling van de brandstof.

          Al met al heb ik nog steeds geen enkele onderbouwing gezien van de stelling dat oude LPG-auto’s hoge een NOx-uitstoot hebben.
          Wel zie ik dat ze om adminstratieve redenen niet onderscheiden worden van benzinemotoren.

          Login om te reageren
          • parker zegt

            16 maart 2016 om 18:48

            @mout: die factor 80 komt uit een eerder onderzoek van TNO, zoek ik ook nog wel even op.

            Login om te reageren
    • guusboum zegt

      16 maart 2016 om 11:43

      @parker Welke onderzoeken? Ja je hebt meer nox dan benzine, maar minder dan diesel. En het overige uitstootgehalte ligt lager dan beide. Tevens heb je een hoger octaangetal. Dus lees ze misschien nog een keer door?

      Login om te reageren
  16. tazmania zegt

    16 maart 2016 om 08:28

    Volgens mij is het gewoon condens.

    Login om te reageren
  17. vinox zegt

    16 maart 2016 om 08:28

    Is volgens mij condens, gewoon nog een koude motor. Met dit weer hebben zo goed als alle auto’s, zo wel diesel als benzine dat. Sorry, maar storm in een glas water dit.

    Login om te reageren
  18. nicolasr zegt

    16 maart 2016 om 11:05

    Voor de dertigste keer, ik reed erachter en het was geen condens. Het was stinkende, walmende rook. Daarbij was het omgeveer 10 graden, als je dan zoveel condens uitstoot, heb je ook een problem.

    Nogmaals, bij condens had ik de foto niet genomen.

    En dit antwoord geldt ook voor de nog volgende mensen die een reactive over condens plaatsen! ;-)

    Login om te reageren
    • super zegt

      16 maart 2016 om 11:39

      @nicolasr:
      onder walmende rook versta ik meer zoiets:

      http://cdn-6.blacksmokemedia.com/wp-content/uploads/2014/12/screenshot-www.youtube.com-2014-12-18-10-50-50-620×400.png

      verder kun je met een plaatje van een taxi en een uitspraak dat “het stonk” natuurlijk helemaal niks quantificeren.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        16 maart 2016 om 19:09

        @super: Ik hoef ook niks te quantificeren. Die Avensis viel me ruim voor dat bord op omdat er voor het stoplicht een ontzettende hoop rook opsteeg. Ik wist dat dat word eraan zat te komen, dus ik bleef er even schuin achter rijden, kijken of hij bleef roken én naar binnen mocht. In beide gevallen was dat ja.

        Maar als er mensen zijn die denken dat ik een foto bij elkaar lieg, be my guest. Ik vind het namelijk nog steeds een geweldig plaatje dat de onzin van die milieuzone perfect aantoont.

        Doe er mee wat je wil!!

        Login om te reageren
    • slaapmutsje zegt

      16 maart 2016 om 11:53

      @nicolasr: Gewoon even snel in Paint een Volkswagen-logo plakken over die van Toyota. Dan is er hier geen hond die nog over condens begint ;)

      Login om te reageren
    • parker zegt

      16 maart 2016 om 12:49

      @nicolasr: wat dit niet gewoon wat condens?

      Login om te reageren
    • lucien2to1 zegt

      16 maart 2016 om 20:32

      @nicolasr: Ik kan inderdaad bevestigen dat deze auto abnormaal rookt. De auto is bij ons dealerschap in onderhoud en meldde zich onlangs vanwege twee storingen met betrekking tot het uitlaatsysteem. Reparatie is gepland en in afwachting van onderdelen. Ik heb de auto met storing gezien: idd veel rook.

      Sorry voor de rest, maar dit is niet alleen condens en jullie moeten nicolasr vaker op z’n woord geloven ;)

      Login om te reageren
  19. gladanus zegt

    16 maart 2016 om 11:42

    aan alle condensridders: dit is dezelfde stinkenrook die uit mijn 2-takt scooter kwam. het is wit van kleur, maar het stinkt naar je schoonmoeders teennagels

    Login om te reageren
  20. allesmetturbo zegt

    16 maart 2016 om 13:16

    Hahah stelletje idioten die dit bedacht hebben

    Login om te reageren
  21. kwatkam zegt

    16 maart 2016 om 13:21

    Heerlijk die symbool politiek. Ben ik even blij dat ik niet in de Randstad woon. Van de week vanuit Friesland weer de Randstad in gereden. Al vanaf Hoorn begint het te stinken. Er zal wel wat meer nodig zijn dan een klein gebiedje blokken voor bepaalde auto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North