• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XK8 Cabrio

Het model komt uit het jaar 2002. Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk's. Voor de rest weet ik er niet veel over.

Spotter: dezeautoisgespot
Geüpload op: 23 maart 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
cabrio groen Jaguar velgen xk8
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Jaguar XK8 coupe
    Jaguar XK8 coupe
  • Jaguar XK8 Cabrio
    Jaguar XK8 Cabrio
  • TVR Cerbera
    TVR Cerbera
  • Audi S5
    Audi S5
  • Saab 96
    Saab 96
  • Jaguar XK8
    Jaguar XK8
  • Jaguar XK8 Cabrio
  • Mercedes S600 Lang
    Mercedes S600 Lang

Lees Interacties

Reacties

  1. nvn1993 zegt

    23 maart 2016 om 19:11

    Echt stylish om zulke oldschool spaakvelgen onder een “moderne” jaguar te leggen!

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      23 maart 2016 om 19:27

      @nvn1993: ik vind dat de laatste Jag die je op spaakvelgen kan zetten de E-type is, vanaf de XJS vind ik t vrij slecht staan. Maar goed, de gustibus. Verder wel n fraaie wagen natuurlijk

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        30 mei 2016 om 20:55

        @scottishcarspotter2000:
        En eigenlijk is zelfs een E-type veel mooier zonder de spaakwielen, liefst ontdaan van al zijn glimdingen:
        http://images2.exchangeandmart.co.uk/images/classic-cars/2688/jaguar-e-type.jpg

        Login om te reageren
  2. flik2punt0 zegt

    23 maart 2016 om 19:41

    Leuk zo oldschool uitgevoerd

    Login om te reageren
  3. delahaye zegt

    23 maart 2016 om 22:03

    Wauw prachtig met die velgen

    Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    24 maart 2016 om 13:32

    Weinig vermogen voor een 4 liter V8…

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      30 mei 2016 om 20:47

      @goodolddays: Dit blok is dan ook gemaakt om een zo soepel en comfortabel mogelijke laufkultur niet te hebben, niet per se om er zo veel mogelijk vermogen uit te schoppen.

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        30 mei 2016 om 21:33

        @dikdraak: Die eerste ‘niet’ moet weg, uiteraard : )

        Login om te reageren
    • samasama zegt

      30 mei 2016 om 20:47

      @goodolddays: klopt ook niet. Levert tegen de 300 pk

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      30 mei 2016 om 21:16

      @goodolddays: De XK8 had geen supercharger zoals de XK-R maar voor een auto uit de mid jaren 90 was een kleine 300pk vrij normaal voor een aanzuigende 4 liter motor. De 4 liter 6 in lijn van Chrysler produceerde maar 190pk om maar een contrast te scheppen.

      Login om te reageren
    • e550 zegt

      30 mei 2016 om 22:20

      @goodolddays: kan niet kloppen

      Login om te reageren
  5. crew zegt

    30 mei 2016 om 20:36

    Is ook geen 218 pk maar 284pk!

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    30 mei 2016 om 20:41

    De echte liefhebber maalt er niet om, die poetst de velgen net zo vaak als nodig is, desnoods iedere dag spaakje voor spaakje met de tandenborstel.

    Al zijn er mooiere velgen, heel erg verkeerd staan ze niet. En de Jag zelf is in één van de mooiste kleuren voor dit type uitgevoerd, de bijpassende kap maakt het helemaal af.

    Login om te reageren
    • e1000bmw523i zegt

      30 mei 2016 om 20:49

      @moveyourmind: Was er niet een trucje om spaakvelgen snel en zonder al te veel moeite blinkend schoon te krijgen…?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        30 mei 2016 om 20:52

        @e1000bmw523i: met elbowgrease

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        30 mei 2016 om 21:09

        @e1000bmw523i: Echt een trucje ken ik niet, maar een borstel op een accuboormachine maakt het wel makkelijk. En bijhouden. Heb zelf sinds een paar maanden lichtmetaal met veel spaken (over de dertig) en ben er al helemaal aan gewend om om de dag de velgen spaak voor spaak met een borstel schoon te poetsen. Dan is het maar 5 minuten werk.

        Login om te reageren
        • dailydriver zegt

          30 mei 2016 om 21:32

          @moveyourmind: heb wel eens gelezen met een stoom apparaat? Of is dat voor zeer verontreinigde velgen, die slecht onderhouden zijn.

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            30 mei 2016 om 22:25

            @dailydriver: Ik ben geen expert, maar stoom is ook wel een optie. Veilig genoeg om te proberen, alleen uitkijken met plakloodjes.

            Login om te reageren
      • dwersbongel zegt

        30 mei 2016 om 22:02

        @e1000bmw523i: een zuurvrije en niet bijtende reiniger met een goeie borstel. Dan kun je vrij safe aan de slag.

        Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          31 mei 2016 om 07:22

          @dwersbongel: cola

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 mei 2016 om 10:24

      @moveyourmind: de echte liefhebber van autovelgenpoetsen die doet dat. Maar of een liefhebber van auto’s of (zoals ik) autorijden dat zou doen, dat lijkt me niet.

      Login om te reageren
  7. moondustfocus zegt

    30 mei 2016 om 21:17

    Op de Autoblog titel staat dat je deze velgen niet wilt poetsen, dat is echter een probleem van de eigenaar, die heeft ze laten monteren. Vind ze wel fantastisch staan.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    30 mei 2016 om 21:21

    Poetsen wil je ze zeker niet. Onder je niet klassieker ook niet

    Login om te reageren
  9. Bender zegt

    30 mei 2016 om 21:29

    284 pk lijkt weinig maar is ruim voldoende. Daarnaast wel bijna 400Nm koppel, en dat telt natuurlijk.

    Login om te reageren
  10. ehnl zegt

    30 mei 2016 om 21:39

    ‘Het model komt uit het jaar 2002.’
    Datum toelating: 26-10-1998
    ‘Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk’s.’
    Vermogen: 284 pk
    ‘Voor de rest weet ik er niet veel over.’
    Gelukkig maar!

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    30 mei 2016 om 21:39

    Heeft wel wat

    Login om te reageren
  12. t1mothys zegt

    30 mei 2016 om 21:42

    Zo, dat kan dit model zeer goed hebben zeg.

    Login om te reageren
  13. arvid zegt

    30 mei 2016 om 21:45

    En een geimporteerde uit amerika, nou ja het is een amerikaanse versie

    Login om te reageren
    • e550 zegt

      30 mei 2016 om 22:23

      @arvid: het is gewoon een EU-spec.

      Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    30 mei 2016 om 22:12

    Moet nu echt elke Britse classic die vreselijke spaakwielen krijgen? Ik vind het een verademing om een MG B of Jaguar Mk2 op lekkere dichte stalen velgen te zien.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      31 mei 2016 om 00:34

      @Citrofiel:
      Hear! Hear!
      Wat mij betreft zwaar overrated die spaakwielen. Zo ook onder bijvoorbeeld een Jaguar Mk2. Altijd maar die spaakwielen.., pleur op! Dit wil ik:
      http://www.classic-auctions.com/Images/Report/90C/22921a.jpg

      En die wielen, en ook nog eens in Coombs spec! Perfectie bestaat niet zeggen ze dan!

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      31 mei 2016 om 00:35

      @Citrofiel:
      En als je dan toch spaakwielen wil, doe ze dan zwart:
      http://www.jdclassics.co.uk/images/stock/jm31%20-%2002_6626.jpg

      Login om te reageren
  15. bushdoctor zegt

    30 mei 2016 om 22:15

    Er waren drie motoren: de 3.2 met 243pk, de 4.0 met 294 pk en de supercharged met 375pk.

    Login om te reageren
  16. bempi42 zegt

    30 mei 2016 om 22:44

    Supercharger erop dondere

    Login om te reageren
  17. schreute01 zegt

    30 mei 2016 om 23:27

    Geloof de RDW niet: 294 pk!

    Login om te reageren
  18. steelfighter zegt

    31 mei 2016 om 00:30

    Bij zulke spaakjes horen chromen bumpers….

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    31 mei 2016 om 02:35

    Hmm lastig, ik vind het misstaan maar zou er zelf niet voor kiezen onder deze toch wel wat moderne Jag. Betreffende het poetsen: zeer regelmatig met een hogedruk erop, shampoo, borstelen en dan weer afspoelen. Miss zo’n 2-4 keer per jaar eraf halen en helemaal poetsen.

    Login om te reageren
  20. autodrome zegt

    31 mei 2016 om 08:11

    Ford Mondeo

    Login om te reageren
  21. censuurisslecht zegt

    31 mei 2016 om 08:29

    @Autojunk: als autojunk zou je moeten weten dat het motOrkap is en niet motErkap…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North