Jaguar XK8 Cabrio
Het model komt uit het jaar 2002. Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk's. Voor de rest weet ik er niet veel over.
Het model komt uit het jaar 2002. Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk's. Voor de rest weet ik er niet veel over.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Echt stylish om zulke oldschool spaakvelgen onder een “moderne” jaguar te leggen!
@nvn1993: ik vind dat de laatste Jag die je op spaakvelgen kan zetten de E-type is, vanaf de XJS vind ik t vrij slecht staan. Maar goed, de gustibus. Verder wel n fraaie wagen natuurlijk
@scottishcarspotter2000:
En eigenlijk is zelfs een E-type veel mooier zonder de spaakwielen, liefst ontdaan van al zijn glimdingen:
http://images2.exchangeandmart.co.uk/images/classic-cars/2688/jaguar-e-type.jpg
Leuk zo oldschool uitgevoerd
Wauw prachtig met die velgen
Weinig vermogen voor een 4 liter V8…
@goodolddays: Dit blok is dan ook gemaakt om een zo soepel en comfortabel mogelijke laufkultur niet te hebben, niet per se om er zo veel mogelijk vermogen uit te schoppen.
@dikdraak: Die eerste ‘niet’ moet weg, uiteraard : )
@goodolddays: klopt ook niet. Levert tegen de 300 pk
@goodolddays: De XK8 had geen supercharger zoals de XK-R maar voor een auto uit de mid jaren 90 was een kleine 300pk vrij normaal voor een aanzuigende 4 liter motor. De 4 liter 6 in lijn van Chrysler produceerde maar 190pk om maar een contrast te scheppen.
@goodolddays: kan niet kloppen
Is ook geen 218 pk maar 284pk!
De echte liefhebber maalt er niet om, die poetst de velgen net zo vaak als nodig is, desnoods iedere dag spaakje voor spaakje met de tandenborstel.
Al zijn er mooiere velgen, heel erg verkeerd staan ze niet. En de Jag zelf is in één van de mooiste kleuren voor dit type uitgevoerd, de bijpassende kap maakt het helemaal af.
@moveyourmind: Was er niet een trucje om spaakvelgen snel en zonder al te veel moeite blinkend schoon te krijgen…?
@e1000bmw523i: met elbowgrease
@e1000bmw523i: Echt een trucje ken ik niet, maar een borstel op een accuboormachine maakt het wel makkelijk. En bijhouden. Heb zelf sinds een paar maanden lichtmetaal met veel spaken (over de dertig) en ben er al helemaal aan gewend om om de dag de velgen spaak voor spaak met een borstel schoon te poetsen. Dan is het maar 5 minuten werk.
@moveyourmind: heb wel eens gelezen met een stoom apparaat? Of is dat voor zeer verontreinigde velgen, die slecht onderhouden zijn.
@dailydriver: Ik ben geen expert, maar stoom is ook wel een optie. Veilig genoeg om te proberen, alleen uitkijken met plakloodjes.
@e1000bmw523i: een zuurvrije en niet bijtende reiniger met een goeie borstel. Dan kun je vrij safe aan de slag.
@dwersbongel: cola
@moveyourmind: de echte liefhebber van autovelgenpoetsen die doet dat. Maar of een liefhebber van auto’s of (zoals ik) autorijden dat zou doen, dat lijkt me niet.
Op de Autoblog titel staat dat je deze velgen niet wilt poetsen, dat is echter een probleem van de eigenaar, die heeft ze laten monteren. Vind ze wel fantastisch staan.
Poetsen wil je ze zeker niet. Onder je niet klassieker ook niet
284 pk lijkt weinig maar is ruim voldoende. Daarnaast wel bijna 400Nm koppel, en dat telt natuurlijk.
‘Het model komt uit het jaar 2002.’
Datum toelating: 26-10-1998
‘Deze auto een 4.0 V8 onder de moterkap heeft liggen die goed is voor 218pk’s.’
Vermogen: 284 pk
‘Voor de rest weet ik er niet veel over.’
Gelukkig maar!
Heeft wel wat
Zo, dat kan dit model zeer goed hebben zeg.
En een geimporteerde uit amerika, nou ja het is een amerikaanse versie
@arvid: het is gewoon een EU-spec.
Moet nu echt elke Britse classic die vreselijke spaakwielen krijgen? Ik vind het een verademing om een MG B of Jaguar Mk2 op lekkere dichte stalen velgen te zien.
@Citrofiel:
Hear! Hear!
Wat mij betreft zwaar overrated die spaakwielen. Zo ook onder bijvoorbeeld een Jaguar Mk2. Altijd maar die spaakwielen.., pleur op! Dit wil ik:
http://www.classic-auctions.com/Images/Report/90C/22921a.jpg
En die wielen, en ook nog eens in Coombs spec! Perfectie bestaat niet zeggen ze dan!
@Citrofiel:
En als je dan toch spaakwielen wil, doe ze dan zwart:
http://www.jdclassics.co.uk/images/stock/jm31%20-%2002_6626.jpg
Er waren drie motoren: de 3.2 met 243pk, de 4.0 met 294 pk en de supercharged met 375pk.
Supercharger erop dondere
Geloof de RDW niet: 294 pk!
Bij zulke spaakjes horen chromen bumpers….
Hmm lastig, ik vind het misstaan maar zou er zelf niet voor kiezen onder deze toch wel wat moderne Jag. Betreffende het poetsen: zeer regelmatig met een hogedruk erop, shampoo, borstelen en dan weer afspoelen. Miss zo’n 2-4 keer per jaar eraf halen en helemaal poetsen.
Ford Mondeo
@Autojunk: als autojunk zou je moeten weten dat het motOrkap is en niet motErkap…