Eerste auto!!
Deze Lancer EVO 4 uit 1997 mag ik met trots mijn (eerste) auto noemen. Ze is in 2010 naar Nederland gekomen en was eerst wit waarna ze in Nederland metallic blauw is gespoten. Ik heb haar nu iets langer als 2 weken in mijn bezit. Ze rijdt fantastisch alhoewel het stuur aan rechts even wennen is. Ik heb een aantal plannen voor de auto maar voor nu staat het mechanisch in orde zijn als hoogste in de lijst.
Dik! Nog veel plezier
@wandcontactdoos: er mee
@wandcontactdoos: Dankjewel
WoW als eerste auto ?
Ik dacht dat ik met een dikke BMW e46 als eerste auto al bijzonder was maar dit
@autofreaker: jij ging toch een e30 scoren? Maar wat voor e46 nu?
@bmwe46csl: ja maar toch te oud voor wat ik ermee wil gaan doen.
Ik denk zelf aan een 318i en dan gaan tunen gewoon simpel beginnen.
Ps E30 prijzen zijn niet meer leuk als je een mooie wilt ?
@autofreaker: netjes, 318i’s zijn fijne auto’s mn pa heeft een 318i station gehad en die was heel fijn en onverwoestbaar, nu hebben we een 325Ci. Check maar eens op mn profiel als je wil. Prachtige wagen…
Wat mij betreft is de E46 serie (zeker de coupe) de meest tijdloze 3er ooit
@wimbraber: Awesome. Hier ook pa met een 325i Touring. Heerlijke wagen, en top geluid! Wordt zeker mijn eerste auto.
@autofreaker: niks mis met een e46, fantastische wagens naar mijn mening en een heerlijk platform.
@autofreaker: Je hebt hem dus nog niet
@paulloper: nog niet nee hij komt er aan schat zo’n 3/4 maandjes
@autofreaker: 3-4x stufi
@autofreaker: e46 dik?
@p2000: haha, een 318i ‘dik’ noemen vind ik (ook) absurd. Maar een leuke auto is het wel.
Hele moooie auto!! Geweldig als eerste auto natuurlijk! Wel een dure verzekering zeker ?
@loveforcars: vertel het maar niet aan de verzekerings instanties.. maar omdat de 4 nooit in Europa is uitgebracht kunnen ze hem niet vinden in het systeem waardoor ze hem maximaal als lancer 1.6 kunnen verzekeren. Goed voor de maandlasten, minder goed als ik een ongeluk maak.
@thijs_vangrinsven: ehm ongelukken maken is dan ook verboden! Veel plezier ermee, rete coole eerste auto!
@w0o0dy: dankuwel! En ongelukken maken is inderdaad ten strengste verboden!
@thijs_vangrinsven: Ik had dat zelfde met mijn importje Evo III. 350 pk. En voor een 1.6 betalen. Maar dat was dan ook de enige voordeel. Een berg onkosten gehad aan dat ding niet te zuinig, Maar als hij reed dan kon de buurman met zijn 996 4S alleen nog maar de achterkant kleiner zien worden en dat is wel echt gaaf hoor! Helemaal als je je bedenkt dat ik hem toen voor 3000,- euro gekocht had!
@kennone: onkosten, de grootste vijand van auto’s.. Op roest na dan.. En een 3 voor 3000 euro!? Een echte zeldzaamheid en toekomstige klassieker!
@thijs_vangrinsven: achteraf nooit weg moeten doen. (Maar dat heb ik wel bij meer auto’s in mijn wagen geschiedenis) Maar die 3000,- was een lachertje ja. Heb er uit eindelijk nog eens rond de 3000,- in geïnvesteerd. Doordat ik op school zat werd hij te duur. Tekoop gezet, en na 2 weken de biedingen op marktplaats behoorlijk opliepen voor een heel mooi bedrag kunnen verkopen. Zo had ik en de auto, reparaties, een vakantie en behoorlijk wat tank beurten terug verdiend.
@thijs_vangrinsven: vandaar dat de snelheidsmeter ook maar tot 180km/u gaat ;-)
@roppp: officieel kunnen auto’s in japan niet harder dan 180. Dat is vaak het eerste dat getuned word
@loveforcars: zet je hem toch op een andere naam? Helaas bouw je dan zelf niets op.
heeel dik
@trident: danku!
Hele gave auto, ook een mooie kleurtje zo! Is de motorruimte en dergelijk ook gespoten?
Verder geef ik je groot gelijk, eerst al het onderhoud op orde, dan pas de andere plannen!
Rechts het stuur is even wennen en met name het inhalen kan soms vervelend zijn. Goed afstand houden en als er een gat komt is hij toch wel snel genoeg om de extra ruimte voorbij te sjeezen.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
Mocht je nog een leuk evenement zoeken, JapRun is wat mij betreft zeker een aanrader!
@larsdbs9: Nee motorruimte hebben ze helaas niet meegenomen tijdens het spuiten, alhoewel alle panelen er wel af zijn geweest aangezien de binnenkanten van de panelen wel blauw zijn. En inderdaad, inhalen is af en toe lastig maar het gat wat ik er tussen laat om te kunnen kijken wordt snel genoeg opgevuld door het vermogen. En dankjewel voor de JapRun tip, ga er zeker even naar kijken.
@thijs_vangrinsven: als je je ng kan inschrijven voor japrun zeker doen! Vorig jaar met mijn twin turbo supra gedaan en veel lol gehad! Dit jaar (en toekomst) doe ik alleen niet meer mee (ben niet van plan zelf meer een japanse auto te kopen, en jay laat geen autos toe van andere landen helaas)
@spykerboy: een twin turbo supra, damn dat klinkt niet verkeerd. Ik twijfel of ik mee ga doen aangezien er nog wel wat werk aan de auto zit en de auto terug naar perfecte staat krijgen staat op 1.
@thijs_vangrinsven: gewoon doen als nog kan, veel like minded mensen die meedoen, op mn insta staan denk ng wel wat fotos (jeroendpk), tja supra was een leuke auto, maar nog niet half zo leuk als bijvoorbeeld een E46M3 (die als volgende terug moet komen op de oprit)
Sweet! Dikke bak man!
Dan… langer DAN
@realracing3: excuses, de combinatie van Brabander en enthousiasme nam de overmacht over mijn spellings capaciteiten.
@realracing3: excuses, het enthousiasme en het Brabander zijn nam heel even de overmacht over mijn grammatica capaciteiten.
@thijs_vangrinsven: hahaha
Kneiterdik
@bluedust: ja heh!? Net een blauwe vinvis?
Mooie wagen! Ik zelf was binnen 2 dagen gewend aan het rechts sturen. Veel plezier ermee.
@deora: Went opmerkelijk snel inderdaad en danku!
Dat mag je inderdaad met
Trots zeggen, lekker hoor. En helemaal de verzekering zo voor de gek houden, erg gewiekst.
@pinut187: dat vond ik nou ook, toen ik 11 was bedacht dat ik zo’n auto graag wilde en nu ruim 6 jaar later heb ik het na veel, lang en hard werk voor elkaar gekregen.
Leuke eerste auto! En wat n lekker kleurtje ? geniet ervan
@addiction4cars: genieten doe ik zeker, voor mij is rijden in deze auto het leukste wat er is!
Mooi ding :))
Rechts rijden went inderdaad super snel, duurde bij mij zo’n 50km.
Kijk aub wel uit qua verzekering.. Want de dagwaarde van een 1997 lancer 1.6 ligt niet veel hoger dan sloopwaarde…
Ik zou eens kijken voor een taxatie, ga ik deze zomer ook doen.
Qua merk omschrijving maakt het niet uit maar qua behoud van waarde zeker.
@kaybnr34: dat is een hele goede tip Kay, ga ik zeker naar kijken!
Heel gaaf! Veel veilige kilometers!
@nigelbennisphotography: hartelijk dank!
Heel gaaf! Veel veilige kilometers!?
Lekker bezig! Mooie bak!
Fijn ding Thijs, moet je zuinig op zijn! Leuke eerste auto!
Hehe eindelijk mooie foto’s, niet mijn smaak maar Boh het rijdt wel lekker hoor, kom um binnenkort wel nog een xtje rijden ?
Hele dikke wagen zeg! Gruwelijk mooi zo in het blauw, ziet er ook wel uit alsog deze heel netjes is aangepakt qua spuitwerk enzo. Rechts gestuurd rijden lijkt me wel heel erg wennen, niet moeilijk met plaatsen op de weg?
@wimbraber: de positie op de weg is het makkelijkst, het schakelen met links is even wennen maar naar 50km gaat dat ook goed, het enige wat wel heel erg wennen was zijn de knipperlichten: deze zitten namelijk aan de linkerkant, wat natuurlijk logisch is voor Japanse auto’s maar ik heb al een paar keer de ruitenwissers voorbij laten komen.
@thijs_vangrinsven: zeg ik het nog fout, bedoel natuurlijk dat de knipperlichten aan de rechterkant zitten.
Erg dik voor een eerste auto, Kunnen niet veel mensen je na zeggen ;)
Mooie auto veel rijplezier ermee!
Lijkt wel een impreza in die kleur
Dikka bak man! En nu petjes er uit rijden bij het stoplicht
@noreplacementfordisplacement: ik moet nog heel even wachten en dan ga ik alle petjes de achterkant van mijn auto laten zien ;)
Lekker hoor!! Hoeveel pk zit erin??
@audir8v10: 280 trappelende turbo paardjes.. of wat er nog van over is
Sexy
Veel hoonigan plezier
Netjes Thijs ;)
Is het een echte? Aangezien de teller tot 180 km/u gaat…
@Svenska_Aeroplan_AB: \
Ik heb zelf een Japanse Impreza STi uit 1998 en die heeft hetzelfde, de wagen gaat bij 180/190 per uur en dan klapt gewoon de begrenzer erin.
Dit komt voort uit een gentleman’s overeenkomst dat met de Japanese Domestic Market monsters (JDM) vrijwillig wilde begrenzen.
Ik kan de begrenzer eruit laten halen, maar ik zie het nut er niet van , dit soort auto’s kies je meer voor de acceleratie en de oerkrachten die erbij loskomen.
@desjonnies: Een vriend van mij dacht er eerst ook aan om zijn begrenzer uit zijn Supra MKIV te halen. Maar topsnelheid vond hij niet belangrijk en vertrouwde zichzelf er niet mee. Is zoals de kat bij de melk zetten.
@Svenska_Aeroplan_AB: zoals @desjonnies al zegt valt de 180km/u maximale snelheid onder de gentleman’s overeenkomst net zoals dat de meeste JDM monsters ook precies 280 pk hebben.
@svenska_aeroplan_ab: mph
@retsok: nope, geen mph, ze is echt begrensd op 180 km/u in Japan gebruiken ze ook het metrische systeem.
@svenska_aeroplan_ab: ah, op die fiets. Weer wat geleerd!
Dik! Alleen rhd…. daar zou ik toch niet gauw voor kiezen
Lekkere auto
Heel erg dik hoor! Zelf ook nog over een evo getwijfeld maar het is toch wat anders leuks geworden, maar stiekem toch wel een beetje jaloers! ?
@Daniel073: moet eerlijk zeggen dat een Megane RS ook heel dik is!
Vette bak! Dat Subaru-blauw is wel een beetje op het randje. Zou vet zijn als ze gewoon weer wit of rood wordt, past imo toch het beste
@87sandyd: past misschien het beste en Subaru blauw is misschien op het randje. Maar heb haar onder meer gekozen vanwege deze imo prachtige kleur.
Damnnn son, nog beter dan mijn eerste eigen auto. My hat is off to you kind sir!
@mazdarx: Dankuwel! Als ik vragen mag: wat was uw eerste auto?
@thijs_vangrinsven: Mijn eerste auto was een Mazda RX-8. Ik had daarvoor wel al een lease auto, een Ford Fiesta TDCI, maar die was niet van mij :P
Coole bak, gefeliciteerd! Lijkt me lastig bij parkeergarages en andere hefbomen..
@lebeaunl: Gewoon achteruit door de McDrive joh.
@lebeaunl: achteruit erin rijden.
@lebeaunl: gewoon achteruit erin rijden. Alhoewel ik er niet veel last van heb omdat er bijna niks is waar ik naartoe moet waar ik hefbomen tegenkom. En anders is een vuilnisknijper een levensredder.
Ik ben geen liefhebber van Japanse auto’s, maar ik heb dik respect voor mensen die durven anders te zijn en dit soort auto’s aanschaffen en koesteren…zoveel leuker dan al die tien in een dozijn VAG / PSA troep waar de wegen mee vervuilt zijn..
@maarten020: danku voor het compliment, denk ik. Maar het is inderdaad weer eens wat anders en in combinatie met de felle blauwe kleur vrolijkt het naar mijn mening de Nederlandse wegen ietsjes op.
Heel erg gaaf. Wat zijn de plannen als ik het mag vragen?
@reistje: De plannen zijn: remschijven en blokken vervangen, nieuw uitlaatspruitstuk, iets bredere velgen en bredere banden, turbo en oliedruk meter, een grill voor de intercooler, de motorkap opnieuw laten spuiten; ik weet dat het op de foto’s niet goed zichtbaar is maar de clearcoat begint af te bladderen, mudflaps, luxe kentekens, chopped sticker, stalen remleidingen, rocker cover blauw, remklauwen zwart, vortex generator, strut brace zwart, aluminium pedalen en misschien nog wat andere dingen.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!!!
Mooie auto! Veel veilige kilometers toegewenst! Als dit al je eerste auto is dan vraag ik mij af wat je tweede auto gaat worden?
@rufctr01: moet eerlijk zeggen dat de 2e auto wellicht geen upgrade hoeft te zijn van de EVO; ik zie een auto -> ik word er verliefd op -> en dan bidden dat de auto binnen het budget valt ;) Maar ik denk dat ik nog een hele lange tijd met de EVO ga doen want het is een heerlijke auto om in te rijden.
Hey Thijs dikke wagen hoor. Ik was laatst bij gansekoele met een vriend van me kijken voor een skyline en die vertelde over een jongen die net zijn rijbewijs had en een evo had gekocht jij dus?
Je stond vorige week nog bij mij in de straat, Schoolstraat in zeeland. Ik rij die zwarte 370z met Armytrix uitlaat. Als je mee wil doen met de japrun kunnen we wel samen gaan
@370z: Ik denk dat ik ga proberen om dat aanbod aan te nemen, eens kijken hoe snel ik geld kan verzamelen om mee te doen aan JapRun!
kom ik aan met mijn Mazda 3 uit 2006. heb hem net een half jaartje. vele veilige, maar zeker geen saaie, kilometers toegewenst.
Dik hoor! Wellicht zie ik hem een keer in Eindhoven? ;)
Vette 1e auto! Veel leuke b-weg bochtjes gewenst!:D
Daar ga je veel plezier aan beleven!
Dikke auto, en in een heel lekker kleurtje ook! Veel plezier toegewenst!
@thijs_vangrinsven Heey veel plezier met je evo . grappig om te zien dat je paar foto’s hebt gemaakt bij mijn in de buurt #paalgraven
@wouter_kleeven: dank u wel! Ik kom zelf uit Schaijk dus paalgraven is om de hoek.
Strakke bak, heb hem op internet een paar keer voorbij zien komen. Zelf heb ik een witte Evo4 en wel verzekerd als Evo 4 zijnde, dit zie je dan ook terug in de maandelijkse kosten.
Weet je toevallig of het originele blok er nog in ligt? Zoja Doe wat extra research op crankwalk, dit is niet om je bang te maken maar om voor te bereiden, it’s better to be prepared for a shitty situation.
Zoek ook op Facebook de groep Evolutionaire eens op, daar kun je altijd terecht met vragen en heb er zelf ook veel advies vandaan gekregen.
@kevin_pen: jup, de orginele 4G63T ligt er nog in, ik weet al vrij veel over crankwalk en ben me er van bewust. Dankuwel voor de tips!
Toffe bak, en vooral als eerste auto! Veel rijplezier er mee!
Wow damn, dat is echt een hele gave Lancer EVO! Mooie kleur ook! :)