Dat mag, het is geweldig, een Escort Mk I hoeft niet per sé geboren te zijn in FORD’s AVO stal als twin-cam, RS 2000 of als Mexico, dat waren de karretjes die een ander type plaatje hadden.
Het mooie van deze Fordjes is dat eigenlijk alles mag, ikzelf ben zwar voor de FORD Pinto blokken omdat de RS’jes als 1600 en 2000 darmee zijn uitgerust en je dicht bij het origineel komt.
En ik ken iemand die een super-techneut is, buiten woont en 25 jaar geleden deze Escortjes als 2-deurzen al begon te verzamelen, de man bouwt ze nu voor een ieder naar wens op, wilt u een twin-cam, dan kan dat alleen kost de motor alleen al een vermogen !
Eigenlijk lijkt dit nog het meest op de oer-Mini, de auto is uit productie, allang zelfs, maar de ontwikkeling nog steeds niet!
Ik mag vurig hopen dat dit ook het geval zal zijn voor de Impreza’s en de EVO’s
Prachtige race bakkie! Dit doet mij zoveel meer dan een zoveelste Porsche! Prachtig gewoon, heel bruut! En die FU op het kenteken is idd wel een mooie @ghost en ookal. Is die niet meer origineel voelt ie dat wel, prachtspot!
Die SLC is ook gaaf zeg, wat een combo zo
Zeldzaam bakkie.Op de 4e foto kon het ook zomaar een Opel Ascona zijn.
Wauw wat gaaf!
Mooi hoor
Heel leuk!
Zeker mooi. Maar destijds was de reputatie van deze auto’s net zo slecht als die van de 4e hands golfjes nu.
Leuke spot
“53 pk”, ik gok dat deze zijn leven is begonnen als 1100 L maar dat ie ook onder de motorkap niet helemaal standaard meer is.
Mooi model, stiekem nog iets mooier dan een mk2 ?
Is in Beusichem toch?
@remcott: Beusichem inderdaad, hier is elk jaar start en eind van Betuwe rally, met een hoop leuke klassiekers
53pk? En dan noemt men dan een 911-killer…?
@alcantara: het is een beetje een trend om er een Duratec in te lepelen. Kijk bij Caterham op de site maar wat voor vermogens dat oplevert.
@janjansen: met een BDA blok gaat het period correct ook aardig vooruit.
Een belachelijk toffe auto! Ik wil hem.
Die FU op de kentekens is ook top!
gruwelijk! waarom geen mooie combo foto’s maken??
Wat een fantastische auto en die modderspatten maken ‘m nog gaver.
Ziet er geweldig uit!
NSFW mag hier wel bijstaan..
Dat mag, het is geweldig, een Escort Mk I hoeft niet per sé geboren te zijn in FORD’s AVO stal als twin-cam, RS 2000 of als Mexico, dat waren de karretjes die een ander type plaatje hadden.
Het mooie van deze Fordjes is dat eigenlijk alles mag, ikzelf ben zwar voor de FORD Pinto blokken omdat de RS’jes als 1600 en 2000 darmee zijn uitgerust en je dicht bij het origineel komt.
En ik ken iemand die een super-techneut is, buiten woont en 25 jaar geleden deze Escortjes als 2-deurzen al begon te verzamelen, de man bouwt ze nu voor een ieder naar wens op, wilt u een twin-cam, dan kan dat alleen kost de motor alleen al een vermogen !
Eigenlijk lijkt dit nog het meest op de oer-Mini, de auto is uit productie, allang zelfs, maar de ontwikkeling nog steeds niet!
Ik mag vurig hopen dat dit ook het geval zal zijn voor de Impreza’s en de EVO’s
@desjonnies: amen. Enige nadeel aan ’n pinto is z’n gewicht…
Prachtige race bakkie! Dit doet mij zoveel meer dan een zoveelste Porsche! Prachtig gewoon, heel bruut! En die FU op het kenteken is idd wel een mooie @ghost en ookal. Is die niet meer origineel voelt ie dat wel, prachtspot!
Wat voor mercedes staat ervoor?
@meneermandjegtav: Na kenteken opgezocht te hebben, blijkt dit een 350 slc coupe te zijn
@tombarry: dankje
Twijfels….voor iets wat dan zo hard zou moeten gaan heeft ie wel heel kleine remschijfjes voor
De Escort in actie gisteren
https://www.flickr.com/photos/bloemendal-fotografie/26128883641/in/dateposted/
https://www.flickr.com/photos/bloemendal-fotografie/26195200315/in/dateposted/
Wow, dat is zo’n gafe bak. Heerlijk gewoon.
Beusichem!!!!
Because: unne ouwe ford jonguh. Vet!
@Dizono: “Wordt ik”?
Wow mooie Ford is het ook.
Mini camaro 1967
Wat gaaf zeg!
En ik eet die ford op