@trolle: en heb je dat filmpje wel is bekeken ? mist iedere apex en een compleet gebrek aan traction. bovendien, als je ook maar iets van auto’s snapt dan weet je dat de hybrid (oftewel soort turbo zonder lag) technology gehakt maakt van conventionele auto’s dat is waarom ze met de “geheel nieuwe” lol (ook weer zo’n koenigsegg kletskoek) regrera komen
@wpgt: ja ik ken de nordschleife en ja je bent af als je niet snapt dat racen gaat om snel met tractie een bocht uit te komen. Dat is zo’n beetje waar racen om draaid, dan mag je niet meer mee praten, dat is in de green hell niet anders
@thierryvth: Je reageert niet op het tweede deel van de vraag. Ik snap dat racen deels te maken heeft met tractie bocht uit, maar dat heeft te maken met grip. Een turbogat heeft te maken met wanneer hoeveel koppel beschikbaar is. Waar verwacht je dat het turbogat zorgt dat er te weinig koppel en vermogen beschikbaar is dat dit tijd gaat kosten?
@mrrallycross: dat gaat ie denk ik ook niet halen… De La Ferrari is al 3 sec sneller op Topgear Circuit dan de CCX, de Porsche die volgens mij nu het record heeft als we de radicals buiten beschouwing laten is sneller dan La Ferrari in onderlinge duels gebleken. Ik verwacht dat ze eerst voor wat afstelrondjes gaan (data verzamelen) en misschien dan een keer terug komen om echt een poging te wagen… mc Laren claimt 6.47 (dus 10 sec sneller dan Porsche te zijn) maar is nooit officieel bevestigt en Ferrari claimt met de LaFerrariFXX 6.33(maar dat telt natuurlijk niet als productie auto).. maar ok.. let’s wait and see..
@jwbmw: heb het niet uitgevonden maar meer auto ervaring dan de meesten daar ik opgroeide (lang geleden) in een auto familie en iets meer verstand dan gemiddeld van auto’s
en helaas voor jou heb ik mijn eerste rij ervaring met E12 M535i daarna 164 Q4 en daarna 850 T5r nee niet van mij maar van mams, ik reed in die tijd een getunede (oude/org) coopers S, en zoals je ziet hadden we verstand van auto’s in de fam
@jwbmw:
Op de 1/8th mile rijdt een Veyron SS de One het snot voor de ogen en zelfs de kwartmijl grens passeren ze (gemeten) vrijwel gelijk. Tractie is koning de eerste paar honder meter met >1000 pk.
Pas boven de 200km/u komt de Koenigsegg langszij, dus ” geen schijn van kans” is nogal gechargeerd. Hangt af van het type sprint en de lengte van de sprint.
@thierryvth:
Waarom geloof ik niks van alles wat je hier verkondigd?
Jij reageerd als een puber, ik kan mij niet voorstellen dat er daadwerkelijk een volwassen kerel achter het toetsenbord schuilt.
De tijd zal het leren of de one het ring record pakt of niet.
@macready:
1/8 mile?
We praten toch over auto’s niet over scooters?
Het valt vies tegen om met zoon auto iets leuks te vinden om een sprintje tegen te trekken.
Uiteindelijk zal je alleen op een rustige autobahn de ruimte hebben om te sprinten.
De veyron valt trouwens ook vies tegen vanuit stilstand.
Deze auto’s zijn sneller vanuit stilstand en maken er nog een beter geluid bij ook!
@larsdbs9: omdat het een prachtig ding is, knap gebouwd maar alle onzin claims over de snelste en nooit eerder gebruikte technieken complete nonsense zijn. Pagani doet dat laatste nu net niet. en nu nog is wat anders, waarom hebben we nu nog nooit is zo’n ding lekker onder handen genomen zien worden door bijvoorbeeld Harris, volop pagani’s die aan de tand gevoeld worden maar nooit koenigsegg, buiten de dragraces in zweden zien we alleen maar pruts fimpjes met een lading excuses over het understeer en tractie problemen, bij europese dragraces word dat ding op de eerste honderd meter zoek gereden door al het standaard spul uit italie, engeland en duitsland, een traction lacking understearing powerboat, vind het jammer maar het is zo
@thierryvth: en nu gauw naar de supermarkt om een doosje tampons te halen, wat ben jij ongesteld zeg.
Je reageert alsof het merk je vijand is, al zou maar 1 procent kloppen van wat ze beweren, ik juich het toe dat een klein merk zulke auto’s neer kan zetten en blijft groeien tussen de gevestigde merken.
Met je “een traction lacking understearing powerboat” gelul, de zweden hebben met hun auto’s enorme prestaties neergezet, waar is Nederland in de automobiele industrie dan?
En niet aan komen zetten met Victor Muller want dat is alleen maar gebakken lucht, het enige wat hij presteert is laten zien dat hij veel kan lullen.
@house: ik zou niet weten wat Victor Muller er mee te maken heeft, ik weet ook niet waar ik een pleidooi heb gehouden voor de NL autoindustrie. beetje kritiekloze fanboys en techiebeten pesten vind ik wel grappig
@house: zin 1 niet gelezen dus: omdat het een prachtig ding is, knap gebouwd maar alle onzin claims over de snelste en nooit eerder gebruikte technieken complete nonsense zijn.
@house: was ook beter geweest als je een link gepost had met een epic filmpje van een koenigsegg die aan de tand gevoeld word en de tester uit zijn dak gaat (niet een zweedse drag race) maar helaas, hoeveel moet je er hebben van Laferrari (mijn fav) of van een p1 of 918 of pagani ? Merken waar ik niks mee heb maar wel zie dat wat ze maken brilliant is, het gaat mij om technische lulkoek en false claims
@thierryvth: dus als ik het goed begrijp zijn de claims van Koenigsegg onzin zolang er geen video bewijs is? Ik kan me herinneren dat het 0-300-0 record officieel is en op naam staat van Koenigsegg, terwijl ik hier geen video van kan vinden. Ook heb ik zat filmpjes gezien van een Koenigsegg op hoge snelheid vol in de ankers met handen los van het stuur, waarna de auto gewoon zijn koers blijft volgen. Daarnaast vind ik het erg knap wat Koenigsegg in de tijd dat ze bestaan bereikt hebben en hoop ik dat ze zo doorgaan. Als je de video’s kijkt van Drive waarbij Cristian von Koenigsegg bepaalde assemblage technieken en ontwikkel technieken uitlegt, waarbij je ziet met hoeveel passie en kennis deze man praat, kan ik niet anders dan een groot liefde hebben voor dit merk. Bij Ferrari heb ik persoonlijk nogal een arrogantie gevoel, dus dat merk doet mij niet zoveel.
thierryvthzegt
@larsdbs9: je beaamt hier dus dat het een drag racer is en dat je dan lekker kan remmen zonder handen, helemaal top! maar hoe komt het nou dat niemand (auto journalisten) is een uurtje dat ding mag rijden en wat snelle rondjes zet en wat rondjes lekker speelt? Waarom mag een koenigsegg niet aan de tand gevoeld worden, waarom laat Pagani wel Harris een uuur spelen met een Hyuara? ik weet het wel
larsdbs9zegt
@thierryvth: oke dus je wilt graag video’s zien van auto journalisten/liefhebbers die een Koenigsegg testen/rijden?
Misschien dat dit je op andere gedachten kan zetten?
En nee ik beaam niet dat het een drag racer is, zoals op de 2e video te zien is aan de specs is de koenigsegg in het begin niet eens bijzonder snel. Ik bedoel er meer mee dat zo’n klein bedrijf mooie en bijzondere techniek en auto’s ontwikkelt
@larsdbs9: zoals je in deze video kan zien, zie je aan de specs dat het geen echte drag racer is, daarvoor is die in het begin te langzaam. Ik bedoel meer dat de techniek die Koenigsegg toepast buitengewoon bijzonder is, en dat de afstelling van de auto blijkbaar erg goed is, anders zou de auto niet zo stabiel blijven bij hard remmen. Aangezien afstelling veel kan betekenen op de Nurburgring, ben ik erg benieuwd wat de officiële tijd gaat worden!
@thierryvth: https://youtu.be/DNedUZxP8NU
Een 3D geprinte turbo, ik ken geen fabrikant die dat gebruikt.
Kijk anders even alle 16 video’s op het Drive YouTube kanaal onder de noemer: inside koenigsegg
Wat mij betreft een aanrader!
dennisjuh95zegt
@thierryvth: De eerste honderd meter wordt ie inderdaad een beetje zoek gereden. Maar dat is natuurlijk ook awd vs rwd. Maar daarna is het de Koenigsegg die flink uit begint te lopen.
@thierryvth: haha waar heb je het over man, vergelijk je nou echt een ultrakort circuit als Top Gear testtrack met de Nordschleife? Je pogingen tot anti-Koenigsegg opmerkingen raken kant noch wal
thierryvthzegt
@subaru555: nee dat zei ik ook niet, ik zij dat crux van racen zit in hoe snel je een bocht uit komt waardoor je daarna meer snelheid heb, veel belangrijker hoe je bocht uit komt dan in gaat. en dan maakt het idd niet uit of het TG of Nordschleife circuit bedraagd. Het gaat om tractie en daar zijn de hybrids superieur
MJBzegt
@thierryvth: “in de stad word je van stoplicht naar stoplicht dus zoek gereden”
Dat zijn ook echt de situaties waar je zo’n auto voor koopt…
Tuurlijk zullen het niet de beste auto’s ter wereld zijn, en een ringrecord betwijfel ik, maar je zit hier wel heel erg negatief over het merk te doen. Wacht hun poging nou eerst maar eens af, wie weet halen ze het, van Max dacht ook niemand dat hij afgelopen weekend op P1 zou finishen.
mrxsarazegt
@dennisjuh95: ja idd! Ik durf wel te zeggen dat Koenisegg de snelste productie auto ter wereld heeft.. sneller dan die Bugatti Veyron met zijn 26 turbo’s
Kuifje zegt
Heb je deze zelf gespot?! :O
cvdzijden zegt
@Kuifje: Jep, gister
bartjeeh zegt
????
mrrallycross zegt
Ik hoop dat hij de gevestigde orde compleet sloopt!
thierryvth zegt
@mrrallycross: dat gaat niet gebeuren, tracktion lacking understearing powerboat.
trolle zegt
@thierryvth: ja, heeft hij bewezen op spa. Tis weer nie e raar dat je koenigsegg weer zit af te zeiken
thierryvth zegt
@trolle: en heb je dat filmpje wel is bekeken ? mist iedere apex en een compleet gebrek aan traction. bovendien, als je ook maar iets van auto’s snapt dan weet je dat de hybrid (oftewel soort turbo zonder lag) technology gehakt maakt van conventionele auto’s dat is waarom ze met de “geheel nieuwe” lol (ook weer zo’n koenigsegg kletskoek) regrera komen
wpgt zegt
@thierryvth: Ooit op de ring gereden en een dyno plot van de One:1 gezien? Waar verwacht je last te hebben van het turbogat?
thierryvth zegt
@wpgt: ja ik ken de nordschleife en ja je bent af als je niet snapt dat racen gaat om snel met tractie een bocht uit te komen. Dat is zo’n beetje waar racen om draaid, dan mag je niet meer mee praten, dat is in de green hell niet anders
wpgt zegt
@thierryvth: Je reageert niet op het tweede deel van de vraag. Ik snap dat racen deels te maken heeft met tractie bocht uit, maar dat heeft te maken met grip. Een turbogat heeft te maken met wanneer hoeveel koppel beschikbaar is. Waar verwacht je dat het turbogat zorgt dat er te weinig koppel en vermogen beschikbaar is dat dit tijd gaat kosten?
tvr1974 zegt
@mrrallycross: dat gaat ie denk ik ook niet halen… De La Ferrari is al 3 sec sneller op Topgear Circuit dan de CCX, de Porsche die volgens mij nu het record heeft als we de radicals buiten beschouwing laten is sneller dan La Ferrari in onderlinge duels gebleken. Ik verwacht dat ze eerst voor wat afstelrondjes gaan (data verzamelen) en misschien dan een keer terug komen om echt een poging te wagen… mc Laren claimt 6.47 (dus 10 sec sneller dan Porsche te zijn) maar is nooit officieel bevestigt en Ferrari claimt met de LaFerrariFXX 6.33(maar dat telt natuurlijk niet als productie auto).. maar ok.. let’s wait and see..
pomoek zegt
Dat is een boel koolstof bij elkaar…
woudloper zegt
https://www.youtube.com/watch?v=OOaHOv8bdGU
appelvis zegt
Wat n geil ding <3 ben benieuwd wat voor snelheid ie haalt op T rechte stuk daar
thierryvth zegt
@appelvis: het is te hopen heel hoog anders word de afgang helemaal zo groot
larsdbs9 zegt
@thierryvth: je hebt het niet echt met Koenigsegg of wel? Mag ik vragen waarom?
sr20det zegt
@larsdbs9: jaloezietjes
jwbmw zegt
@larsdbs9:
Hij heeft zelf met de auto gereden…
In projectcars ?
Geweldige auto met mooie techniek de one.
Een veyron maakt in de sprint geen schijn van kans.
Ben benieuwd of het record op de ring verbroken gaat worden, Porsche heeft de lat heel hoog gelegd.
thierryvth zegt
@jwbmw: heb het niet uitgevonden maar meer auto ervaring dan de meesten daar ik opgroeide (lang geleden) in een auto familie en iets meer verstand dan gemiddeld van auto’s
en helaas voor jou heb ik mijn eerste rij ervaring met E12 M535i daarna 164 Q4 en daarna 850 T5r nee niet van mij maar van mams, ik reed in die tijd een getunede (oude/org) coopers S, en zoals je ziet hadden we verstand van auto’s in de fam
thierryvth zegt
@jwbmw: overigens zit de auto niet in project cars
macready zegt
@jwbmw:
Op de 1/8th mile rijdt een Veyron SS de One het snot voor de ogen en zelfs de kwartmijl grens passeren ze (gemeten) vrijwel gelijk. Tractie is koning de eerste paar honder meter met >1000 pk.
Pas boven de 200km/u komt de Koenigsegg langszij, dus ” geen schijn van kans” is nogal gechargeerd. Hangt af van het type sprint en de lengte van de sprint.
jwbmw zegt
@thierryvth:
Waarom geloof ik niks van alles wat je hier verkondigd?
Jij reageerd als een puber, ik kan mij niet voorstellen dat er daadwerkelijk een volwassen kerel achter het toetsenbord schuilt.
De tijd zal het leren of de one het ring record pakt of niet.
@macready:
1/8 mile?
We praten toch over auto’s niet over scooters?
Het valt vies tegen om met zoon auto iets leuks te vinden om een sprintje tegen te trekken.
Uiteindelijk zal je alleen op een rustige autobahn de ruimte hebben om te sprinten.
De veyron valt trouwens ook vies tegen vanuit stilstand.
Deze auto’s zijn sneller vanuit stilstand en maken er nog een beter geluid bij ook!
Veyron vs McLaren F1
https://www.youtube.com/watch?v=RXqSedWSu2k
Veyron vs E92 M3
https://www.youtube.com/watch?v=NDHm4aHv5sE
thierryvth zegt
@larsdbs9: omdat het een prachtig ding is, knap gebouwd maar alle onzin claims over de snelste en nooit eerder gebruikte technieken complete nonsense zijn. Pagani doet dat laatste nu net niet. en nu nog is wat anders, waarom hebben we nu nog nooit is zo’n ding lekker onder handen genomen zien worden door bijvoorbeeld Harris, volop pagani’s die aan de tand gevoeld worden maar nooit koenigsegg, buiten de dragraces in zweden zien we alleen maar pruts fimpjes met een lading excuses over het understeer en tractie problemen, bij europese dragraces word dat ding op de eerste honderd meter zoek gereden door al het standaard spul uit italie, engeland en duitsland, een traction lacking understearing powerboat, vind het jammer maar het is zo
house zegt
@thierryvth: en nu gauw naar de supermarkt om een doosje tampons te halen, wat ben jij ongesteld zeg.
Je reageert alsof het merk je vijand is, al zou maar 1 procent kloppen van wat ze beweren, ik juich het toe dat een klein merk zulke auto’s neer kan zetten en blijft groeien tussen de gevestigde merken.
Met je “een traction lacking understearing powerboat” gelul, de zweden hebben met hun auto’s enorme prestaties neergezet, waar is Nederland in de automobiele industrie dan?
En niet aan komen zetten met Victor Muller want dat is alleen maar gebakken lucht, het enige wat hij presteert is laten zien dat hij veel kan lullen.
thierryvth zegt
@house: ik zou niet weten wat Victor Muller er mee te maken heeft, ik weet ook niet waar ik een pleidooi heb gehouden voor de NL autoindustrie. beetje kritiekloze fanboys en techiebeten pesten vind ik wel grappig
thierryvth zegt
@house: zin 1 niet gelezen dus: omdat het een prachtig ding is, knap gebouwd maar alle onzin claims over de snelste en nooit eerder gebruikte technieken complete nonsense zijn.
thierryvth zegt
@house: was ook beter geweest als je een link gepost had met een epic filmpje van een koenigsegg die aan de tand gevoeld word en de tester uit zijn dak gaat (niet een zweedse drag race) maar helaas, hoeveel moet je er hebben van Laferrari (mijn fav) of van een p1 of 918 of pagani ? Merken waar ik niks mee heb maar wel zie dat wat ze maken brilliant is, het gaat mij om technische lulkoek en false claims
theyoungsaablover zegt
@thierryvth: jij verdiend de oke troffee sukkel van de dag
thierryvth zegt
@theyoungsaablover: waar is je argument?
larsdbs9 zegt
@thierryvth: dus als ik het goed begrijp zijn de claims van Koenigsegg onzin zolang er geen video bewijs is? Ik kan me herinneren dat het 0-300-0 record officieel is en op naam staat van Koenigsegg, terwijl ik hier geen video van kan vinden. Ook heb ik zat filmpjes gezien van een Koenigsegg op hoge snelheid vol in de ankers met handen los van het stuur, waarna de auto gewoon zijn koers blijft volgen. Daarnaast vind ik het erg knap wat Koenigsegg in de tijd dat ze bestaan bereikt hebben en hoop ik dat ze zo doorgaan. Als je de video’s kijkt van Drive waarbij Cristian von Koenigsegg bepaalde assemblage technieken en ontwikkel technieken uitlegt, waarbij je ziet met hoeveel passie en kennis deze man praat, kan ik niet anders dan een groot liefde hebben voor dit merk. Bij Ferrari heb ik persoonlijk nogal een arrogantie gevoel, dus dat merk doet mij niet zoveel.
thierryvth zegt
@larsdbs9: je beaamt hier dus dat het een drag racer is en dat je dan lekker kan remmen zonder handen, helemaal top! maar hoe komt het nou dat niemand (auto journalisten) is een uurtje dat ding mag rijden en wat snelle rondjes zet en wat rondjes lekker speelt? Waarom mag een koenigsegg niet aan de tand gevoeld worden, waarom laat Pagani wel Harris een uuur spelen met een Hyuara? ik weet het wel
larsdbs9 zegt
@thierryvth: oke dus je wilt graag video’s zien van auto journalisten/liefhebbers die een Koenigsegg testen/rijden?
https://youtu.be/FEmG0gSUBhQ
https://youtu.be/RUfkyMCDYhU
https://youtu.be/VI3hwkKjtN0
Misschien dat dit je op andere gedachten kan zetten?
En nee ik beaam niet dat het een drag racer is, zoals op de 2e video te zien is aan de specs is de koenigsegg in het begin niet eens bijzonder snel. Ik bedoel er meer mee dat zo’n klein bedrijf mooie en bijzondere techniek en auto’s ontwikkelt
larsdbs9 zegt
@thierryvth: https://youtu.be/RUfkyMCDYhU
larsdbs9 zegt
@larsdbs9: zoals je in deze video kan zien, zie je aan de specs dat het geen echte drag racer is, daarvoor is die in het begin te langzaam. Ik bedoel meer dat de techniek die Koenigsegg toepast buitengewoon bijzonder is, en dat de afstelling van de auto blijkbaar erg goed is, anders zou de auto niet zo stabiel blijven bij hard remmen. Aangezien afstelling veel kan betekenen op de Nurburgring, ben ik erg benieuwd wat de officiële tijd gaat worden!
larsdbs9 zegt
@thierryvth: https://youtu.be/FEmG0gSUBhQ
larsdbs9 zegt
@thierryvth: https://youtu.be/VI3hwkKjtN0
larsdbs9 zegt
@thierryvth:
https://youtu.be/DNedUZxP8NU
Een 3D geprinte turbo, ik ken geen fabrikant die dat gebruikt.
Kijk anders even alle 16 video’s op het Drive YouTube kanaal onder de noemer: inside koenigsegg
Wat mij betreft een aanrader!
dennisjuh95 zegt
@thierryvth: De eerste honderd meter wordt ie inderdaad een beetje zoek gereden. Maar dat is natuurlijk ook awd vs rwd. Maar daarna is het de Koenigsegg die flink uit begint te lopen.
thierryvth zegt
@dennisjuh95: klopt, echter in de stad word je van stoplicht naar stoplicht dus zoek gereden, real life is niet op een dragstrip
subaru555 zegt
@thierryvth: haha waar heb je het over man, vergelijk je nou echt een ultrakort circuit als Top Gear testtrack met de Nordschleife? Je pogingen tot anti-Koenigsegg opmerkingen raken kant noch wal
thierryvth zegt
@subaru555: nee dat zei ik ook niet, ik zij dat crux van racen zit in hoe snel je een bocht uit komt waardoor je daarna meer snelheid heb, veel belangrijker hoe je bocht uit komt dan in gaat. en dan maakt het idd niet uit of het TG of Nordschleife circuit bedraagd. Het gaat om tractie en daar zijn de hybrids superieur
MJB zegt
@thierryvth: “in de stad word je van stoplicht naar stoplicht dus zoek gereden”
Dat zijn ook echt de situaties waar je zo’n auto voor koopt…
Tuurlijk zullen het niet de beste auto’s ter wereld zijn, en een ringrecord betwijfel ik, maar je zit hier wel heel erg negatief over het merk te doen. Wacht hun poging nou eerst maar eens af, wie weet halen ze het, van Max dacht ook niemand dat hij afgelopen weekend op P1 zou finishen.
mrxsara zegt
@dennisjuh95: ja idd! Ik durf wel te zeggen dat Koenisegg de snelste productie auto ter wereld heeft.. sneller dan die Bugatti Veyron met zijn 26 turbo’s
banaan7 zegt
Ziet er goed uit, ik hoop voor koenigsegg dat hij het verbreekt!
shenkie zegt
Echt een super uitvoering dit! Beetje als de John Player specials van vroeger
cvdzijden zegt
Video hier: https://www.youtube.com/watch?v=OOaHOv8bdGU
arjontje zegt
@cvdzijden: wat een heerlijk geluid produceert die zeg.
gash zegt
Töi töi töi!
martijn11 zegt
Gas er op en het record pakken
koenigsegggone1 zegt
Hij gaat hem pakken dat record, ik weet het zeker
ghost zegt
Hele dikke spot!