Mijn VW Golf 5 2.0 TDI
Bij deze m’n eigen auto ff laten zien! Flink aangepakt, 170PK door VVT, big brake kit R32/Porsche Cayenne, OZ Ultraleggera HLT velgen met Hankook banden, Airlift Performance 3P airride, gewrapt in satin bitter yellow (3M), R32 usa achterbumper skirts, Amerikaanse GTI voorbumper, xenon, Golf 6 GTD interieur en nog veel meer :)
Wat is het verschil met EU bumpers?
@p2000: De kleine kenteken uitsparing aan de achterzijde, aan de voorzijde geen gaatjes/montagebeugel tbv kenteken.
@nielsson: thnx voor de info!
@nielsson: en hoe heb je die ontheffing op je kentekenbewijs gekregen?
@draadloos: Niet, :’) gewoon risico genomen haha
??
Maar waarom diesel?
@wildewesten: Afgelopen jaar 50k kilometers gemaakt en woon in Nederland..
@wildewesten: is dat een serieuze vraag? Diesel is geweldig!
@oswaldscheerder: ah verschrikkelijk. 1 keer gehad nooit weer. Ik hou het bij benzine ! ?
Iets te laag naar mijn zin maar verder wel mooi. Odd jammer dat het ook gewoon geen gti is/was.
@myth0: het is air he dus je kan het instellem
@theyoungsaablover: heb je dan nog wel vering als je ‘m omhoog zet?
Heel gaaf!
Leuk kleurtje staat er opzich wel goed op!
Op welke maat wielen staat deze grote jongen?
@w115: OZ Ultraleggera HLT 5×112 19inch en 8,0J breed.
Dikkertje hoor! Erg fijn zo!
Perfect zo! Niks meer aan doen
Ziet er niet mooi uit als de auto zo laag staat.
@mab: kan zo omhoog worden n gedaan dmv airride.
Ziet er niet uit. Vind het echt een petjes auto.
@vandijkbv: gelukkig, ben niet de enige die dat vind
@blo3to3t: me too
@vandijkbv: Helemaal mee eens, prototype pauper bak, bahbah.
@OverSoft: ik neem aan dat je stereotype bedoelt?
@marijkes: Nee, prototype
@OverSoft: zelfde hier, man wat een verschrikkelijk sjonnie ding, maar gelukkig ieder zijn eigen ding.
@vandijkbv: dito, grafbak.
Wauw! Die remmen maken ‘m echt af!
Gaaf ding! Mooi met die bumpers, en netjes dat er GTD in de grille staat waardoor je ineens geen wannabe GTI meer hebt ?
Dikke bak dus! Wat is z’n top met 170 heerlijke diesel-pk’s?
@jobberns: Thanks! Bij 200km/h echte km’s op GPS is de koek wel op :P
@nielsson: Serieus? Ik had een 2010 A3 2.0TDi 140 die topte over de 220km/h op de klok.
@E34M5Touring: is echte kilometers he, op de klok ook wel 225 oid
@nielsson en de rest, ik rij octavia 2011 2.0 TDI CR met powerbox Speed-buster 166pk en 404 Nm op dyno, ik heb al minstens 3 x 230Km/h op GPS gehaald, ooit licht bergop (wellicht harde wind rug) 235 km/h, dus als je écht 170 pk hebt moet jou auto dat ook kunnen… In Duitsland laatste keer ging het ongeveer even hard op dan een Golf GTD 184 pk, wat ik niet goed begrijp.
@Volvo_440_turbo: het is een 8v hé.. geen 16v zoas jou wss, en de bank van VVT zal niet liegen. Heb 170PK en 385Nm koppel
@nielsson: Oh maakt verder ook niet uit hoor, ik had alleen verwacht dat je met 170pk nog wel iets verder was gekomen. Wellicht dat de grote wielen ook iets nadeel geven.
@nielsson: hád verwacht dat je sneller zou zijn, mijn polo Bm haalt de 193 op de gps… Oke, windje mee, bergaf, zon in de rug en een powerbox ;)
@jobberns: Nu is het een wannabe GTD die pas bij de golf 6 weer zijn intrede deed.
OT: leuk auto, niks voor mij!
Wat een bak! Perfect zo, heel bruut uitgevoerd! Ik denk niet echt dat je de BBK nodig hebt met 170PK, maar ziet we dik uit man!
Ik heb zelf een aantal GTI’s in bezit gehad, maar moet toch wel toegeven dat deze heel bruut is!
@c63bs: zo’n BBK vult de velgen wel mooi. 19″ met ieniemienie remmen ziet er ook niet uit.
Hoeveel boetes heeft de Polizei jou gegeven in Worthersee?
@nathan_verhoeven: Heb 1 boete gehad van 25 euro voor het niet voeren van een NL sticker bij Amerikaanse platen, dus valt reuze mee! Jij ook geweest?
Pet alert
Verschrikkelijk man..
Mooie wagen van gemaakt! Alleen wel veel mooier s hij niet helemaal op de grond ligt! (vind ik)
@flik2punt0: Mee eens, de andere aanpassingen vind ik allemaal niet verkeerd, die verlaging verpest het imo. Grote velgen moeten de wielkast vullen, niet erachter verdwijnen…
GATVERDAMME.
Airride -1. Het is een auto, geen container.
Afschuwelijk! Net een pot mosterd.
Mijn smaak is het ook niet, maar wel respect voor het vele werk!
en wat betreft de hoogte lees ik dit in de specs: Airlift Performance 3P airride
Tja wel een erg hoog sjonnie gehalte. Waarom doen alsof het een gtd is als het helemaal geen gtd is eigenlijk?
@nvn1993: Er was geen Mk5 GTD, dus je kunt niet doen alsof je een auto bent die nooit heeft bestaan.
@nvn1993: Golf 5 GTD is er niet en heb toch 170pk zoals een Golf 6 GTD.. en moet toch de plek voor het logo opvullen van het GTI logo!
Quote van @mauritsh:
“Deze Golf is van een Autobloglezer
En hij is dik.”
Yep, Niels moet wel heel dik zijn als z’n Golfje zo laag ligt…
Just kidding! ;)
@e1000bmw523i: hahaha scherp! :D
wow man, wel mooi, zeker de kleur!
enkel zou ik de stickers er afhalen en de tekst onder het kenteken. Maar dat is smaak
170pk is voor VVT begrippen nog beschaafd. Voor de rest een nette wagen!
@deora: het is een 8v pompverstuiver, 16v halen ze alweer 185 pk uit.. kan wel veel meer maar moet dan direct alles aanpakken zoals turbo/verstuivers etc
Welke laptimes klok je hiermee op de Ring?
@alcantara: 15 minuten denk ik ;)
Ziet er goed uit!
Knap ding! Die hlt’s heb ik zelf ook onder mijn mk5 gti gehad. Heerlijk licht wiel. Icm de remmen een super gezicht! Air ben ik nog steeds geen fan van.
Niet mijn ding en daarom ook niets voor mij! Wel
Wel respect voor het gedane werk, altijd goed om te zien wat voor tijd en geld mensen in hun auto stoppen!
Overduidelijk de auto van een liefhebber. Je kan ’t mooi vinden of niet, maar de passie straalt er in ieder geval vanaf. Daarom : +1.
Zijn z’n schokbrekers gejat?
@choi: Nee, hij heeft airride, zoals het ook in de beschrijving vermeld staat.
Hoeveel euro heb je er aan besteed zonder onderhoud?
@reggie-boy_rood:
Vermoed zeker meer dan de Golf zelf nu waard is.
Wrap: 1000
Velgen: 2500
Air: 1500
Remmen: 1000
Bij nieuw aanschaffen zijn dit wel minimaal de kosten. .. en dan nog de rest van zijn lijstje, het blijft een dure hobby zo.
Wel wat persoonlijks zo.
@bergmm: Enkel de voorpoten van de air kosten 1500 haha, komt nog achter bij en alle digitale besturing etc
Hoe doe je dat eigenlijk met je voorste kentekenplaat als je gaat rijden? Met tyrewraps aan het gaas van de voorbumper of iets dergelijks? Kan me namelijk voorstellen dat je behoorlijk wat boetes verzamelt om weg naar Wörthersee en terug.
@Edge: met zuignappen zit het kenteken vast ;) te koop op http://www.gecleand.de
Het valt me mee dat hier nog zo positief op gereageerd wordt
Jeeej weer zon 13 in een dozijn golf.
Heeeele dikke Golf !!
Te laag
Gaaf!!
Ik heb een leasegolf, mag ik die hier nu ook laten zien?
Prachtig ding ..
Hoop aandacht in gestoken iig ..
Lijkt nog meer op een kever dan een kever ..
Jammer dat zo veel mensen kennelijk de drang hebben om zo negatief mogelijk te reageren.
Over smaakt valt niet te twisten en ik ben zelf ook geen groot fan van deze stijl auto’s/tuning, maar ik kan wel de hoeveelheid werk en liefde die erin is gestoken waarderen.
Had dan gewoon de coupé genomen
Prachtige wagen man, zie je vaak rijden in/door Oude Tonge. Blijft een dik gezicht als je m op zn laagste stand ziet aankomen rijden met die oranje ‘running lights’ aan!
@wimbraber: Haha leuk om te horen, bedankt! :)
Vind het maar een rare stationwagen (zie details auto), De Golf daarentegen mag er best wezen!
@sjeemsbond: heelveel golfjes staat als stationwagen op kenteken terwijl ze dit niet zijn
@nielsson: jep dat klopt op rdw stationwagen
maar het is maar een golf 6 3d, hebben ander merken dat ook ?? heb alleen 3d gereden
Hoe doet z’n airride het? Lees bij de fabrikanten alleen maar voordelen, maar hoe Is de verhouding met een normaal verlagingssetje?
@bassx: Airlift is wel een van de topmerken in de wereld van airride, kwaliteit is echt heel erg goed. Camber is te verstellen en er zit ook nog schroefdraad op de poten zelf. De set is vrij stug, zeker bij laag rijden. Als de auto op een hoogte staat zoals een auto met schroefset staat, heeft deze vrijwel dezelfde rijeigenschappen, al zal de air set altijd nog iets meer bewegen tov een schroefset ivm de lucht die erin zit. Als je de auto heel laag of juist heel hoog zet rijdt het echt voor geen meter meer :P
Dat lage vind ik afschuwelijk. Wel gaaf dat je er zoveel werk in hebt gestoken.
Zonde van het geld.
Had beter voor die centen een knappe originele auto kunnen kopen.
Mooie auto maar die velgen zijn ook mooi.
Alleen te dicht bij de grond zonde.
Is je vering kapot?
Volgens mij gespot in Renesse op Bevrijdingsdag.
Hele mooie auto!!
Heel dik man, ik hou d’r van. Wat voor blok ligt er in?
@vetnek: 1.9 TDI denk ik.
Normale hoogte zou ik de wagen zeer gaaf vinden. Zo is het inderdaad een paupertje naar mijn mening
Sorry maar dit model golf is al de meest lelijke ooit gemaakt en dat valt niet goed te maken. Ik had het geld zelf in een mooie auto gestopt of in een huis. Achja. De een vind het zonde ander vind het mooi. Ik vind het helemaal niks.
Had er nou gewoon een setje eibach prokit veertjes onder geknoopt icm standaard dempers. Want dan was hij gewoon perfect. En rijd gewoon heerlijk. En waarom niet een paar pics dat hij wat hoger staat? Wheels mooi flush met de kastranden; show it!
Jammer dat het een 5 deurs is. Verder super dik??
Jammer…gewoon een strakke auto met een paar nette velgen was mooier geweest. Dat tijdperk van een Johnny bak is wel voorbij.
En gti’tje is best nog wel ok.
O, wacht even…
Zuurpruimen hier op dat Autoblog altijd… Rijden zelf een gare roestige 3 cilinder Fabia en dan andermans auto afzeiken.
Enfin je hebt een uitgesproken smaak in ieder geval. Plusjes voor de efforts!! Johan van Vught is een topper, mijn vorige BMW 320d was daar ook getuned. Succes met deze Golf!
@audir8v10
Over smaak valt niet te twisten. De ene houd van vw en de ander van bmw.
En dan post iemand hier zn gepimpte ride. Dan kun je kritiek verwachten….
Als de eigenaar weinig tot geen kritiek wil dan moet ie naar een vw-treffen.
Waarom zou je airride onder je auto zetten ? Leuk kleurtje voor een golf overigens