• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RAMBLER RENAULT CLASSIC 6

Uitstraling zegt amerikaan, logo zegt frans.
Je Suis confused. Maar wel leuk ding.

Spotter: j3ro3ntj33
Geüpload op: 8 mei 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
blauw classic oldtimer rambler Renault V6
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Renault Rambler
    Renault Rambler
  • Rover TC-Series 3.5 Saloon
    Rover TC-Series 3.5 Saloon
  • Rambler
    Rambler
  • Renault Rambler Classic
    Renault Rambler Classic
  • Renault dauphine
    Renault dauphine
  • Gallardo Spyder
    Gallardo Spyder
  • Jaguar XK180 replica
    Jaguar XK180 replica
  • Lamborghini Murciélago LP640
    Lamborghini Murciélago LP640

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    8 mei 2016 om 15:55

    Die kende ik nog niet.
    Desjonnies kom er maar in.

    Login om te reageren
    • e1000bmw523i zegt

      8 mei 2016 om 16:24

      @spidermann: de Renault Ramblers kwamen tot stand door een samenwerking van Renault en AMC. Het waren gewoon AMC’s die aan deze kant van de grote plas als Renault verkocht werden. Dit gold ook vice versa: diverse Renaults werden daar als AMC verkocht. Vergelijk het met wat FIAT en Chrysler nu doen.

      Login om te reageren
  2. willeme zegt

    8 mei 2016 om 15:56

    De Renault Rambler is eigenlijk net zoiets als de laatste Renault Safrane. Een model boven aan het gamma welke Renault niet zelf had. Nu is het de Safrane (wat gewoon een Samsung is) en toen was het een AMC Rambler.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      8 mei 2016 om 16:12

      @willeme: Dat ding heet tegenwoordig toch de Latitude ipv Safrane?

      Login om te reageren
      • sjoerd95 zegt

        8 mei 2016 om 17:21

        @griffendahl: in sommige markten wordt de Latitude als Safrane verkocht. In Saoedi Arabië en Mexico bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
  3. blaze3027 zegt

    8 mei 2016 om 16:00

    heeft wat weg van een impala

    Login om te reageren
  4. shibby zegt

    8 mei 2016 om 17:09

    Geweldig dit, beter rebadgen op deze manier dan een 300C naar een Lancia

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 mei 2016 om 18:01

      @shibby:
      Wat is precies het verschil..?

      Login om te reageren
  5. dutchcorvette zegt

    8 mei 2016 om 18:26

    Ik vind get moeilijk om te zeggen… “Mooie Renault” voor 1 keertje zeg ik het

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 mei 2016 om 00:11

      @dutchcorvette: heeft ‘ie wel een automaat?

      Login om te reageren
  6. martijn11 zegt

    8 mei 2016 om 18:42

    Mooie auto

    Login om te reageren
  7. 9000cse zegt

    8 mei 2016 om 19:09

    Allejezus! Dat ze nog bestaan! Voor mij was deze al uit het geheugen verdwenen, maar: Wiedersehen macht Freude! (ook al past een Duitse term natuurlijk minder bij deze plaatjes). Maar toch! Ik vind hem nu mooier dan toen hij op de markt kwam. Hoe dan ook. Leuk om terug te zien, maar hebbon? Nee, niet zo heel erg.

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    8 mei 2016 om 19:20

    De grote makke van Renault was de hogere middenklasse eind vijftiger begin zestiger jaren. Renault had zelf de Frégate ontwikkeld, een auto waar Lefaucheux de directeur dodelijk mee verongelukt was nadat de wagen geslipt was op zwart ijs, echter de 403 van Peugeot en DE bom, de DS serie van Citroën deed de grote Renault op afstand de derde plaats bezetten.
    Die Lefaucheux wordt opgevolgd door Pierre Dreyfus en dit is de man die een cabriolet op basis van de in de VS succesvolle Dauphine speciaal voor de VS laat ontwikkelen (de Floride genaamd -naar Florida) om tep roberen de Amerikaanse markt te veroveren.
    Er wordt een deal gesloten met AMC en omdat Renault niets heeft in de hogere klassen wordt besloten die Rambler, wat overigens een klein Amerikaantje is deels bedoeld om met de goedkope Europese imports te concurreren als ‘grote’ Renault te laten fungeren.
    De wagen had niets waarmee het merk Renault zich kon identificeren en de wagen werd geen succes.
    Temeer omdat Renault in 1964 uitkwam met een BOM : De Renault R16 die grenzen zou verleggen voor het fenomeen de auto!

    Renault is in de tachtiger jaren eigenaar geweest van AMC American Motors, dat had een succes kunnen worden ware het niet dat de Amerikaanse staat het niet toestond omdat AMC een grote defensietak had en Renault Frans staatseigendom was en Renault zelf met een grote crisis in Frankrijk te maken had.
    Jammer, wat de Jeeps werden in de Zuidelijke landen door het Renault dealer netwerk verkocht en de Renault 5, 9 en 11 werden in de beroemde ??/Kenosha fabriek van AMC gebouwd.

    Saillant detail is dat de knipperlichtjes op de zijkant van het voorscherm van die Ramblers identiek zijn aan die van de Renault R8.

    Maar mij wordt verweten een koplamp cq verlichtings fetisj te hebben

    En dat is zo !

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    8 mei 2016 om 19:21

    Prachtige wagen! Er zit hier echter géén V6 in, maar een I6. Dit is namelijk een basis Rambler Classic.

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    8 mei 2016 om 19:22

    Ow verde had SIMCA, het verdwenen SIMCA ook heel wat in de melk te brokkelen in Frankrijk met hun naar Franse kastelen genoemde topmodellen als de Beaulieu, Versailles en Chambord.
    Dat waren trouwens donders mooie karren zeg !
    http://bright-cars.com/uploads/simca/simca-chambord/simca-chambord-10.jpg

    Die blufwieldoppen waren standaard !

    Login om te reageren
    • dizono zegt

      8 mei 2016 om 20:43

      @desjonnies: en wat te denken van Ford France begin jaren 50 met de Vedette? Vooral de Commete is schofterig mooi. Gebouwd door Facel, dat later zelf auto’s ging bouwen.

      Login om te reageren
    • dizono zegt

      8 mei 2016 om 20:46

      @desjonnies: trouwens, ik bedenk me nu dat die Simca’s eigenlijk gewoon tweede generatie Ford Vedettes zijn, Simca nam de toko ergens midden jaren 50 over.

      Login om te reageren
      • bmwtouring zegt

        10 mei 2016 om 04:26

        @dizono: toko?

        Login om te reageren
  11. mrmiyagi1982 zegt

    8 mei 2016 om 21:36

    Cool!

    Login om te reageren
  12. j3ro3ntj33 zegt

    9 mei 2016 om 14:33

    Al die extra info is wel leuk om te weten, dank daarvoor heren ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North